پارس ناز پورتال

بیوگرافی نرگس کلباسی و همسرش + عکس های نرگس کلباسی و حواشی

بیوگرافی نرگس کلباسی و همسرش + عکس های نرگس کلباسی و حواشی

بیوگرافی نرگس کلباسی و همسرش + حواشی و اینستاگرام

 

در اینبخش بیوگرافی نرگس کلباسی فعال اجتماعی کشورمان را مرور می‌کنیم. نرگس کلباسی از معدود فعالانی اسـت کـه هم در ایران و هم در خارج فعالیت هایي جدی داشته و بـه شدت محبوب اسـت، او در حال حاضر در حال کمک رسانی بـه سیل زدگان جنوب و شمال کشور می باشد. در ادامه بیشتر با نرگس کلباسی و ماجراهای زندگی او آشنا میشویم. با مجله پارس ناز همراه باشید.

بیوگرافی نرگس کلباسی و همسرش + عکس های نرگس کلباسی و حواشی

نرگس کلباسی متولد 1 / 1 / 1367 می باشد

 

بیوگرافی نرگس کلباسی

نرگس کلباسی اشتری «زادهٔ ۱ فروردین ۱۳۶۷، اصفهان» زن ایرانی-بریتانیایی اسـت کـه برای کودکان یتیم و معلول هند پرورشگاه‌هایي می‌ساخت و پس از حادثه‌اي بـه قتل غیرعمد یک کودک متهم شد ودر مارس ۲۰۱۷ و با حکم دادگاه تجدید نظر در شهر رایاگادا، از همه ی اتهامات وارده تبرئه شده و بی‌گناه شناخته شد. کلباسی در مدت اقامت در هند خیریه پریشان را راه‌اندازی کرد.

بیوگرافی نرگس کلباسی و همسرش + عکس های نرگس کلباسی و حواشی

او پس از بازگشت بـه ایران همان‌ گونه خدمات انسان دوستانه‌ي خود ادامه میدهد کـه ازآن جمله می توان بـه کمک‌رسانی بـه زمين لرزه‌زدگان کرمانشاه اشاره کرد. نرگس کلباسی از تولد تا ۴ سالگی ساکن ایران بودو پس ازآن بـه خاطر ادامه تحصیل پدرش همراه با خانواده بـه انگلستان رفتند. نرگس در یازده سالگی مادر ودر شانزده سالگی پدر خودرا از دست داد کـه هردو در دو سفر بـه ایران فوت کردند.

 

در نخستین سفر مادرش بر اثر سکته قلبی ودر دومین سفر بـه ایران پدرش بر بر اثر سرطان فوت کردند. نرگس تا سن ۱۹ سالگی در کشور انگلستان زندگی می کرد و سپس تا ۲۱ سالگی‌اش در کشور کانادا و نزد عمه‌ي خود بسر میبرد. او زمانی کـه وارد کالج شد در دو رشته تحصیلی مدیریت جهان گردی و مدیریت بازرگانی هم زمان مشغول تحصیل شد، ولی پس از دو سال و بدلیل رفتن بـه کانادا تحصیلاتش را ناتمام رها کرد.

بیوگرافی نرگس کلباسی و همسرش + عکس های نرگس کلباسی و حواشی

پدر نرگس پزشک حسن کلباسی یکی از اساتید دانشگاه اصفهان بود آقا فخرالدین کلباسی، پدربزرگ نرگس کلباسی «فرزند شیخ محمدرضا کلباسی اشتری از مراجع تقلید شیعه در مشهد و از رهبران روشنفکر در نهضت ملی شدن صنعت نفت» از روحانیون سرشناس اصفهان محسوب می شود. حسن کلباسی پس از فوت پدرش بر اساس سنت خانوادگی برای کمتر از یک سال معمم شد.

بیوگرافی نرگس کلباسی و همسرش + عکس های نرگس کلباسی و حواشی

او سپس برای تحصیل در مقطع پزشکی در رشتهٔ اقتصاد بـه کشور انگلستان رفت، کـه هم زمان همسرش را دریک بیماری از دست داد. او بعد از پایان تحصیل بـه ایران برگشت و مدیر گروه اقتصاد در دانشگاه اصفهان شد. چند سال پس از مرگِ همسرش، پزشک حسن کلباسی اشتری هم گرفتار بیماری سرطان معده شد و از دنیا رفت، نرگس نیز پس از فوت پدرش بـه انگلستان بازگشت.

بیوگرافی نرگس کلباسی و همسرش + عکس های نرگس کلباسی و حواشی

مادر نرگس کلباسی در هنگام فوت ۳۶ سال و پدرش ۴۶ سال داشتند

 

فعالیت‌ های نرگس کلباسی

او درسال ۲۰۱۰ «بنیاد خیریهٔ پریشان» «بـه انگلیسی: Prishan Foundation» را تأسیس کرد و نام یتیم‌خانه‌اش رابه یاد «پریشان»، کودک یتیمی کـه در کشور سری‌لانکا دیده بود، انتخاب کرد. بنیاد پریشان پس از تأسیس یتیم‌خانه‌اي دخترانه و سرای نگه‌داری از کودکان نابینا در شرق هند افتتاح شد.

 

نرگس کلباسی و کمک به زندانیان رایاگادا

کلباسی دریک گفتگوی خبری عنوان کرد کـه مدتی بـه زندان رایاگادا معاشرت ماهانه داشته و بـه زندانیان این زندان کمک غذایی می‌کرده اسـت.

 

اتهام قتل غیرعمد به نرگس کلباسی

بـه نوشته نشریه دیلی میل یکی از کودکان درسال ۲۰۱۴ در اردو ناپدید شد. کودک مذکور در اردویی کـه توسط خانم کلباسی تدارک دیده شده بود غرق شده بودو در پی آن نرگس اشتری با اتهام «قتل غیرعمد» مواجه شد، ودر صورتی کـه اتهامش ثابت میشد، می‌توانست بـه حبس محکوم شود.

بیوگرافی نرگس کلباسی و همسرش + عکس های نرگس کلباسی و حواشی

وی دریک تقاضای کـه در آن زمان بـه زبان انگلیسی منتشر کرد از دوستان و همکارانش در بریتانیا خواست کـه از او حمایت کنند. کمپین اینترنتی کـه بهمین منظور راه افتاد و از نخست‌وزیر ایالت اودیسای هند و از نارندرا مودی نخست‌وزیر هند میخواست دراین پرونده دخالت کنند.

 

حمایت دولت ایران از نرگس کلباسی

دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد کـه از نرگس اشتری حمایت میکند. حسن نوریان سرکنسول ایران در حیدراباد هند برای پیگیری وضعیت حقوقی و کنسولی او بـه رایاگادا در ایالت اوریسا رفت و برای حضور در دادگاه و پشتیبانی از نرگس اشتری دوباره نیز در آنجا حاضر شد.

 

حکم دادگاه محلی برای نرگس کلباسی

در روز دوشنبه ۱۵ آذر دادگاه محلی، حکم یک سال زندان و ۳۰۰ هزار روپیه جریمه نقدی برای نرگس اشتری صادر کرد. سرکنسول ایران در حیدرآباد گفت: «نرگس کلباسی هم‌اکنون با سپردن وثیقه ملکی از بازداشت خارج شده‌اسـت و باید منتظر دادگاه تجدیدنظر باشد.»

 

حکم تبرئه نرگس کلباسی در دادگاه تجدید نظر

نرگس کلباسی در صفحه اینستاگرام و کانال تلگرامی خود نوشت کـه صبح شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۶ حکم دادگاه تجدیدنظر در شهر رایاگادا در مورد پرونده اعلام و از همه یٔ اتهامات وارده تبرئه شده و بی‌گناه شناخته شدم. بـه دنبال تبرئه وی محمدجواد ظریف بـه شکل سمبلیک، طی پیامی ضمن تقدیر از صبر و استقامتش، آزادی او را تبریک گفت.

بیوگرافی نرگس کلباسی و همسرش + عکس های نرگس کلباسی و حواشی

مسدود شدن حساب نرگس کلباسی

 

در حکم تبرئه نرگس کلباسی آمده‌اسـت کـه بدلیل این کـه هیچ جسدی پیدا نشده و کودک تحت مسولیت وی نبوده و دو سال بهمین دلیل نرگس کلباسی در زجر بود، وی میتواند نزدیک بـه ۲۰۰۰ دلار غرامت بگیرد کـه آنرا هم بـه شاکیان می‌بخشد.

 

کمک نرگس کلباسی به زلزله‌ زدگان کرمانشاه

پس از وقوع زمين لرزه کرمانشاه، کلباسی در فضای مجازی کمپینی با عنوان «جشن ۵ هزار تومانی» راه‌اندازی کرد و با کمک‌هاي مردمی اقدام بـه خانه‌سازی در مناطق زمين لرزه‌زده کرد. گفته میشود او خانه‌ها رابا وام بنیاد مسکن ساخته و زمين لرزه زدگان پس از تحویل گرفتن خانه هایشان، باید دفترچه اقساط را پرداخت کنند

 

نرگس کلباسی چهره مردمی برتر سال 97

با پایان رای گیری طرح انتخاب چهره مردمی برتر کـه بـه همت برنامه «فرمول یک» برگزار شده بود، نرگس کلباسی با ۱ میلیون رای بعنوان چهره مردمی برتر سال ۹۷ معرفی شد. سیدعلی ضیا در آخرین قسمت از برنامه تحویل سال شبکه یک کـه در دو بخش روی آنتن رفت و تا حوالی ساعت ۳ بامداد پنجشنبه ادامه داشت میزبان چهره‌هاي مختلف بود.

بیوگرافی نرگس کلباسی و همسرش + عکس های نرگس کلباسی و حواشی

حواشی نرگس کلباسی

 

در دقایق منتهی بـه سال تحویل، نرگس کلباسی با نزدیک بـه ۱ میلیون رای بعنوان چهره برتر طرح انتخاب چهره مردمی معرفی شد، اما او بـه برنامه نیامده بودو ضیا اشاره کرد کلباسی گفته مـن لحظه تحویل سال را دوست دارم در همان کانکسی باشم کـه دریک سال و نیم اخیر در کرمانشاه آنجا بوده‌ام.

بیوگرافی نرگس کلباسی و همسرش + عکس های نرگس کلباسی و حواشی

عکس های اینستاگرام نرگس کلباسی

 

کلباسی در گفت‌وگوی تلفنی با ضیا اظهار کرد: دوست دارم اول از شـما بابت برنامه خوبتان تشکر کنم کـه این فرصت رابه همه ی مـا دادید تا همه ی نفراتی راکه درباره شان صحبت کردید بیشتر بشناسیم و از همه ی مردم بابت حمایتشان تشکر می کنم. نه فقط دراین برنامه بلکه در تمام این مدت کـه درکنار مـا بودند.

بیوگرافی نرگس کلباسی و همسرش + عکس های نرگس کلباسی و حواشی

همسر نرگس کلباسی

 

وی افزود: خوشحالم کـه سال نو شده و کار‌هاي بسیاری داریم کـه در کرمانشاه انجام بدهیم. فعالیت‌هاي مختلفی داریم کـه یکی ازآن‌ها مربوط بـه یاران سبز اسـت. مادر ترزای ایرانی ادامه داد: بخش بعدی کارمان از صبح شروع میشود و می خواهیم برای بچه‌ها در روستا‌هاي کرمانشاه پارک بازی تاسیس کنیم تا وقتی این بچه‌ها بزرگ شده اند فقط تصویر خرابی‌ها جلوی چشمشان نیاید.

 

این‌ ها کار نیست بلکه زندگی است که عاشقش هستم

کلباسی در پاسخ بـه این کـه آیا از این همه ی کار، خسته نمی شود، تصریح کرد: این ها کار نیست، مـن عاشق این زندگی هستم و اینکار‌ها رابا جان و دل انجام می دهم. وی همچنین بـه این کـه معلم زبان پارسی دارد و پارسی نوشتن او دارد بهتر میشود اشاره کرد. ضیا نیز اعلام کرد بزودی بـه کرمانشاه میرود تا تندیس چهره مردمی برتر سال ۹۷ رابه دست او برساند

 


 

صفحه اینستاگرام نرگس کلباسی justnarges@

صفحه تایید شده او در شبکه اجتماعی اینستاگرام نزدیک بـه یک میلیون فالوور دارد کـه رقم بالایی محسوب می شود، بـه جرات می توان گفت کـه خانم کلباسی نخستین خانم ایرانی اسـت کـه در سطح بالایی فعالیت هاي اجتماعی و همچنین محبوبیت دارد، برای او و مسیر پاکی کـه در پیش گرفته آرزوی موفقیت داریم.

بیوگرافی نرگس کلباسی و همسرش + عکس های نرگس کلباسی و حواشی

خانواده نرگس کلباسی

 

او درباره این عکس نوشته: درود دوستان عزیزم، امروز روز جهانی اوتیسم اسـت و چـه بهانه‌ي خوبی اسـت کـه امروز بـه فکر میلیونها کودکی باشیم کـه در سرتاسر جهان اوتیسم دارند و چقدر با بودنشان، عشق و زیبایی رابه دنیا می آورند.‌ این افتخار بزرگ را دارم کـه با چند کودک کـه اوتیسم داشتند، زندگی کرده ام.

 

مـن بزرگی روح و قلب آن ها را از نزدیک شاهد بوده ام هیچ وقت اثری راکه در زندگیم گذاشتند فراموش نخواهم کرد. اگر شـما کسی هستید کـه با اوتیسم تجربه دارید، می توانید برایمان این زیر بنویسید تا از دید شـما، همه ی‌ي مـا بیشتر با آن آشنا شویم. دوستون دارم????❤️? 

بیوگرافی نرگس کلباسی و همسرش + عکس های نرگس کلباسی و حواشی

او درباره این عکس نوشته: درود دوستان و ياران عزيزم، حساب بانکی کـه حدود یک سال و نیم پیش برای کرمانشاه باز کردم، مسدود شد. از طريق مقامات قضايى و قانونى، افتتاح مجدد حساب را پيگيري ميكنيم و چون ميخواهم از هر نوع جنجال و هياهو پرهيز كنيم، مـن بـه كارم در سكوت و با آرامش كامل ادامه ميدهم و هر وقت خبر جديدي بود شـما را در جريان خواهم گذاشت.

 

با توجه بـه اينكه مـن بـه مقامات قضايى و مسئول در منطقه مرتب گزارش عملكرد و مالى و نحوه هزينه كرد ميدادم و حالا مسدود كردن اين حساب برايم تعجب برانگيز اسـت. باتوجه بـه اينكه اكنون اختيار حساب با مـن نيست، تا زمانی کـه حساب باز شود، لطفا بـه حساب کرمانشاه دیگر مبلغی واریز نکنید، چون امکان واریز هنوز هست ولی امکان برداشت نیست. دوستتون دارم ❤️

بیوگرافی نرگس کلباسی و همسرش + عکس های نرگس کلباسی و حواشی

او درباره این عکس نوشته: ♥️

بیوگرافی نرگس کلباسی و همسرش + عکس های نرگس کلباسی و حواشی

ازدواج نرگس کلباسی

 

او درباره این عکس نوشته: ر دادند کـه بسته اي پستی برایمان آمده اسـت?زمانی کـه آنرا باز کردم در آن تعدادی تابلوی نقاشی بود. وقتی تک تک آن ها را نگاه کردم، خیلی هیجان زده شدم? بـه این فکر می‌کردم کـه این شخص چقدر برای کشیدن این نقاشی ها وقت گذاشته اسـت…

 

چقدر صبر، حوصله و عشق بکار برده تا انها را بکشد و بعد از هر جاییکه ممکن بوده، برای مـا پست کرده اسـت. این برای مـن خیلی ارزشمند اسـت. چقدر آن گونه کارها را دوست دارم چون خیلی خالصانه اسـت و بـه دل مینشیند♥️ممنونم از شخصی کـه زحمت این نقاشی ها را کشید و کلی مـا را خوشحال کرد❤️?????♥️ 

بیوگرافی نرگس کلباسی و همسرش + عکس های نرگس کلباسی و حواشی

نرگس کلباسی + زندگی نامه نرگس کلباسی

 

او درباره این عکس نوشته: این عکس را چند روز پیش در ایمیل هایم دیدم. آن قدر ذوق کردم کـه بلافاصله آنرا ذخیره کردم و روی پس زمینه لب تاپم گذاشتم کـه همیشه جلوی چشمم باشد. چـه نعمتی بزرگ‌تر از این کـه یک کودک، در یکجای دنیا، قبل از این کـه بخواهد بخوابد، بفکر تـو و بـه فکر عشق باشد؟! آن شب یادم نیست چـه اتفاقی افتاده بود ولی خسته بودم.

 

عسل را ندیدم و نمی‌دانم چـه شکلی اسـت ولی آنشب بـه عالم کودکی خودم رفتم و قشنگ او را تصور کردم کـه در اتاقش نشسته و غرق در نقاشی کشیدن و چیز دیگری جز این در ذهنش نیست. صاف و ساده و پاک، در دنیای عشق خودش و چقدر دنیایش زیبا بود. ممنونم از عسل و ممنون از مادرش کـه با این نقاشی، خیلی خوشحالم کردند ❤️?????? 

بیوگرافی نرگس کلباسی و همسرش + عکس های نرگس کلباسی و حواشی

بیوگرافی نرگس کلباسی و همسرش + عکس هاي نرگس کلباسی و حواشی

 

او درباره این عکس نوشته: چند روز پیش کـه افتتاحیه داشتیم؛ نوبت خانمی مسن بود کـه روبان خانه اش را بچیند و برای نخستین بار وارد خانه اش شود‌. بعد از این کـه وارد شد، بـه سمتش رفتم و کلید خانه را تحویلش دادم. آن قدر محکم بغلم کرد کـه هیچ وقت فراموش نخواهم کرد. بغلم کرد و بعد آن قدر با ذوق و شوق بـه انگشتش فشار میاورد کـه حلقه اي راکه در آن بود، بیرون بکشد.

 

معلوم بود حلقه سال هاي سال انگشتش بودو بـه اسانی ازآن خارج نمیشد… بالاخره موفق شد و با چـه ذوقی، دستم را محکم گرفت و با بغض حلقه را در انگشتم گذاشت. احساس آن لحظه‌ام را نمی‌دانم چطوری بیان کنم کـه انگار دنیا رابه مـن داده بودند. هم دستش را بوسیدم، همانجای فرورفتگی کـه جای انگشترش بود‌ و هم انگشتری کـه همین حالا دست مـن بود. بـه او گفتم: این حلقه را تا آخر عمر خواهم پوشید.

 

مطمئنم کـه این حلقه ازدواجش بود، یادگاری از عشقش کـه دیگر در کنارش نبود. یادگاری از یک عمر زندگی و چیزی با این همه ی ارزش معنوی رابه مـن بخشید. روزی هزار بار بـه آن نگاه میکنم. برایم نماد شده، نماد عشق بی قید و شرط، عشق بـه تمام انسانهای دنیا، عشق بـه خدا. هیچ کس نمی‌دانست ولی آنروز، روز تولدم بود… چقدر کار خدا زیباست. خیلی خوشحالم، خیلی شکرگزارم…

بیوگرافی نرگس کلباسی و همسرش + عکس های نرگس کلباسی و حواشی

او درباره این عکس نوشته: ?

بیوگرافی نرگس کلباسی و همسرش + عکس های نرگس کلباسی و حواشی

او درباره این عکس نوشته: ?❤️