پارس ناز پورتال

تاثیرات منفی مصرف مداوم غذاهای پروتئینی

مجموعه : رژیم و تغذیه
تاثیرات منفی مصرف مداوم غذاهای پروتئینی

تاثیرات منفی مصرف مداوم غذاهای پروتئینی 

البته بدن ما به پروتئین نیاز دارد اما خوردن غذا هاي پروتئینی بصورت افراطی نیز به هیچ وجه پیشنهاد نمیشود. درمورد رژیم خوراکی پروتئینی برای شما نکاتی داریم. رژیم‌هاي خوراکی با پروتئین بالا و کربوهیدرات محدود، پایه و زمینه تعداد زیادی از رژیم‌هاي مد روزند. این رژیم‌هاي خوراکی اضافه بر مقادیر بالای پروتئین،

 

معمولا محدود سازنده میباشند، یا حتی گروههای خوراکی را بطور کامل حذف میکنند. اگر چه حذف یا محدود ساختن شدید گروه‌هاي خوراکی ممکن هست باعث مقداری کاهش وزن شود، اما این رژیم‌هاي خوراکی، اغلب در فراهم کردن تمام فیتونوترینت‌هاي ضروری، ویتامین‌ها، مواد معدنی کمیاب، فیبر و آنتی اکسیدان‌هایي که بدن شما نیاز دارد، پیروز نیستند.

 

مقادیر پیشنهاد شده هرروز برای نیازهای پروتئینی، حداقل ۰.۸ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن یا حدود ۰.۴ گرم به ازای هر پوند هست، اما تعداد زیادی از رژیم‌هاي خوراکی با پروتئین بالا ۱.۲ تا ۱.۴ گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن را هدف میگیرند. در هنگام تعیین نیازهای پروتئینی‌تان مطمئن شوید که آن را بر زمینه وزن بدنتان محاسبه می کنید،

 

نه درصد کالری‌هایي که قصد دارید در روز مصرف کنید. رژیم‌هاي خوراکی با پروتئین بالا معمولا شامل حدود ۲۵ تا ۳۰% پروتئین، ۴۰ تا ۴۵% کربوهیدرات و ۳۰% چربی میباشند.علت آنکه چرا پروتئین بالا همچنان یک جنبه متداول از بیشتر رژیم‌هاي خوراکی هست، آن هست که خوردن پروتئین به حس سیری طولانی تری نسبت به خوردن چربی

 

یا کربوهیدرات منجر می شود. خوردن پروتئین با وعده‌هاي خوراکی‌تان به شما کمک خواهد کرد برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید، چون پروتئین‌ها آهسته‌تر هضم میشوند. این، افراد را قادر می‌سازد که کمتر غذا بخورند و توانایی بیشتری در بازرسی اشتهایشان احساس کنند. اضافه بر این، پروتئین میزان گرمازایی بالاتری دارد بنابراین هضم، بهره گیری و متابولیزه پروتئین و سایر مواد مغذی موجود در منابع پروتئینی، به انرژی بیشتری نیاز دارد.

 

اما به یاد داشته باشید شما باید نه تنها در زمان شام یک وعده خوراکی با پروتئین بالا بخورید، بلکه باید در طول روز نیز پروتئین مصرف کنید. تعادل پروتئین مثبت فقط حدود ۳ ساعت بعد از هضم طول می کشد، بنابراین مطمئن شوید که وعده‌هاي خوراکی را حذف نمی کنید و یک منبع پروتئین به صبحانه و ناهارتان اضافه میکنید.

 

ورزش نیز باید یک عنصر کلیدی از یک سبک زندگی و رژیم خوراکی با پروتئین بالای شما باشد. این رژیم‌ها اضافه بر کمک به ساخت توده عضلانی خالص معمولا به حفظ توده خالص بدنی در طول کاهش وزن نیز کمک می کنند. ورزش کردن، بخصوص افزایش قدرت به شما کمک خواهد کرد عضله بسازید و پروتئین رژیم خوراکی تان را مورد بهره گیری قرار دهید.

 

رژیم‌هاي خوراکی با پروتئین بالا با نرخ ۲۰% تجزیه توده عضلانی خالص و حدود ۸۰% تجزیه چربی مرتبط میباشند. در حالی که مقادیر دیده شده در حالت قحطی حدود ۵۰% تجزیه چربی و بافتهای خالص هست. ورزش کردن به پایین‌تر نگه داشتن میزان از دست دادن عضله کمک خواهد کرد.

 

بعضی از چالش‌هایي که در رژیم خوراکی با پروتئین بالا پیش روی شماست از این قرارند:

 

۱. اگر شما مریضی کلیوی یا دیابت دارید

 به گزارش پارس ناز در واقع شواهد بالینی کمی وجود دارند که از این ادعا حمایت میکنند که رژیم‌هاي خوراکی با پروتئین بالا بر کلیه‌ها فشار آورده و باعث عوارض بلند مدت می شوند. اما برای آن دسته از افرادی که در حال حاضر مریضی‌هایي مثل مریضی کلیوی یا دیابت دارند که بر قابلیت عملکرد کلیه‌ها تاثیر می گذارد، رژیم‌هاي خوراکی با پروتئین بالا ممکن هست انتخاب خوبی برای کاهش وزن نباشند.

 

۲. انتخاب‌هاي پروتئین خالص را انتخاب کنید

اگر شما در حال امتحان کردن یک رژیم خوراکی با پروتئین بالا هستید، روی انتخاب گزینش‌هاي پروتئینی خالص مثل لوبیاها، عدس، ماهی، توفو، بوقلمون و مرغ تمرکز کنید. اگر چه این رژیم‌هاي خوراکی معمولا اثر مثبتی در کاهش تری گلیسیرید و بالا بردن سطوح HDL دارند اما تغییر کمی در سطوح LDL وجود دارد

 

و این رژیم‌هاي خوراکی معمولا چربی کل، چربی اشباع و کلسترول بالاتری دارند. آکادمی تغذیه و رژیم‌هاي خوراکی همین طور مصرف محدودی از چربی‌هاي ترانس و چربی‌هاي اشباع شده را نیز پیشنهاد می کند.چ

 

۳. گوشت قرمز را کاهش دهید

اضافه بر این که گوشت قرمز، یک استرس زیست محیطی بزرگ هست، مصرف گوشت قرمز و گوشت‌هاي فراوری شده با افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان مرتبط دانسته شده هست، بخصوص اگر این گوشت در دماهای بالا پخته شده باشد.

 

۴. مصرف کلسیم

سطوح بالاتری از کلسیم دفع شده در ادرار وجود دارد، بنابراین با مصرف حداقل ۳ وعده از مواد خوراکی غنی از کلسیم در هر روز، این مقادیر از دست رفته را جبران کنید. همین طور مشخص شده که رژیم‌هاي خوراکی با پروتئین بالا، جذب کلسیم را افزایش میدهند و بنابراین از سلامت استخوان حمایت کرده و تراکم استخوان را در طول کاهش وزن حفظ میکنند اما مهم هست که اتلاف مواد مغذی ضروری را با مصرف متعادل کنید.

 

۵. سطوح انرژی

بعضی از مردم، خستگی خفیف تا شدید را گزارش میکنند. کربوهیدرات‌ها، آسان هضم‌ترین مواد خوراکی برای ساخت انرژی برای مغز و بدن شما میباشند. اگر احساس خستگی میکنید، کربوهیدرات‌هاي پیچیده‌ي بیشتری به رژیم خوراکی‌تان اضافه کنید، مثل سبزیجات نشاسته‌اي، میوه‌هاي تازه یا غلات کامل.