پارس ناز پورتال

تاثیر بلند کردن اجسام سنگین در تقویت ماهیچه ها

تاثیر بلند کردن اجسام سنگین در تقویت ماهیچه ها

تاثیر بلند کردن اجسام سنگین در تقویت ماهیچه ها 

اگر دنبال عضله سازی بدنتان هستید باید بدانید که مهم‌ترین کار در این راه وزنه زدن هست، وزنه هاي سنگین که باید طبق اصول خاصی بلند شوند. دانشمندان دریافتند بلند کردن اجسام سنگین موجب افزایش قدرت ماهیچه‌ها میشود، چون در این اوضاع مغز سیگنال‌هاي بیشتری به ماهیچه‌ها ارسال میکند.

 

در این تحقیق مشخص شد قدرت جسمی اکثر و تمرینات ورزشی موجب نظارت بهتر ماهیچه‌ها از طریق سیستم عصبی خواهد شد.محققان چگونگی عملکرد مغز و نورون‌هاي حرکتی را در زمان تمرین با اجسام وزن پایین بررسی کرده و دریافتند سلول‌هاي انتقال‌دهنده سیگنال‌هاي الکتریکی به ماهیچه‌ها از قشر مغزی با نورون‌هاي حرکتی هماهنگ میشوند.

 

این سیگنال‌ها از قشر مغز به ستون فقرات ارسال شده و از طریق ستون فقرات موجب تحریک الیاف عضلانی می شوند.این گروه تحقیق دریافتند نورون‌هاي حرکتی در زمان بلند کردن اجسام سنگین بسیار فعال می شوند.افزایش نورون‌هاي حرکتی موجب قدرت اکثر و رشد توده‌هاي عضلانی میشود.

 

ناتانیل جنکنز استاد دانشگاه ایالتی اوکلاهما در ایالات متحده اظهار کرد: اگر شما می خواهید قدرت بدنی خود را افزایش دهید تمرینات ورزشی را با اشیا سنگین ادامه دهید.

 

محققان اظهار کردند: انجام تمرینات ورزشی با وزنه کم وزن موجب بهبود ساختار توده بدنی شده و از وارد شدن فشار چندان بر مفاصل پیش گیری می کند، اما اگر ورزشکار هستید و تلاش می کنید ماهیچه‌ها و بدنی قوی داشته باشید تمرینات خود را با وزنه سنگین ادامه دهید.

 

 به گزارش پارس ناز در این تحقیق 26 مرد به مدت 6 هفته تحت آموزش و ارزیابی بودند.نتایج این تحقیق در نشریه Frontiers in Physiology منتشر شده هست.