پارس ناز پورتال

تاثیر ماشین ظرفشویی صنعتی در افزایش کارایی آشپزخانه های صنعتی

تاثیر ماشین ظرفشویی صنعتی در افزایش کارایی آشپزخانه های صنعتی

همه ما با دستگاهی به نام ماشین ظرفشویی آشنا هستیم و می‌دانیم که چه کاری را انجام می‌دهد. ماشین ظرفشویی صنعتی هم همان کار شستشوی ظروف را در ابعاد بیشتر انجام می‌دهد. امروزه بسیاری از افراد از ماشین ظرفشویی در آشپزخانه‌های صنعتی خود برای شست‌وشوی ظروف استفاده می‌کنند؛

 

اما به نظر شما چرا باید از ماشین ظرفشویی استفاده کرد؟ و استفاده از آن چه تاثیری در افزایش کارایی آشپزخانه‌های صنعتی دارد؟ در ادامه با مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی

تاثیر ماشین ظرفشویی صنعتی در افزایش کارایی آشپزخانه های صنعتی

ماشین‌های ظرفشویی صنعتی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند ظروف را در دمای بالا مورد شست‌وشو قراردهند. مکانیسم شست‌وشوی این دستگاه به گونه‌ای است که میزان درصد آسیب‌دیدگی، شکستگی و ازدحام ظروف کثیف در محیط آشپزخانه را به حداقل می‌رساند.

 

در واقع می‌توان گفت به‌کارگیری ماشین ظرفشویی در آشپزخانه صنعتی جزو رعایت نکات بهداشتی محسوب می‌شود. ماشین‌های ظرفشویی در انواع و اقسام مدل‌های متنوع در سراسر دنیا به میزان انبوه تولید و عرضه می‌شوند.

 

تنها وجه تمایز بین مدل‌های مختلف ماشین‌های ظرفشویی صنعتی در میزان ظرفیت، افزایش سرعت و دقت در فرآیند شست‌وشو بوده که موارد مذکور بر تعیین قیمت نهایی دستگاه شست‌وشوی ظرف تاثیرگذار خواهند بود.

 

به طورکل می‌توان مزیت‌های ماشین‌های ظرفشویی صنعتی را در موارد زیر خلاصه نمود:

 

* افزایش سرعت نظافت در آشپزخانه

* سهولت بخشیدن به فرآیند شست‌وشوی ظروف

* بالا بردن کیفیت نظافت و بهداشت

* از بین بردن عوامل عفونی و بیماری‌زا

* صرفه‌جویی در زمان، انرژی، مواد شوینده و نیروی انسانی

 

در ادامه این راهنما با نکاتی که می‌بایست هنگام خرید ماشین ظرفشویی به آن دقت داشته باشید، اشاره خواهیم نمود. شایان ذکر است که دانستن نکات خرید به شما کمک می‌کند تا خریدی هوشمندانه‌تر و بهتر را تجربه کنید.

 

هنگام خرید ماشین ظرفشویی صنعتی به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟

تاثیر ماشین ظرفشویی صنعتی در افزایش کارایی آشپزخانه های صنعتی

اولین نکته‌ای که می‌بایست هنگام خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی به آن دقت داشته باشید، محیط و فضایی است که قصد دارید دستگاه موردنظر را در آن قرار دهید. در نتیجه، توجه به وسعت فضای مورد نظر بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

 

لازم به ذکر است که هر اندازه فضای کاری شما بزرگ‌تر باشد، می‌بایست دستگاه بزرگ‌تری را انتخاب کنید تا با ارائه ظرفیت و قدرت و بالاتر، روند کار آشپزخانه را راحت‌تر کند. توصیه می‌شود هنگام خرید دستگاه ظرفشویی صنعتی، تمامی معیارهای نظافت و شست‌وشو را در نظر داشته باشید.

 

مورد بعدی که هنگام خرید تجهیزات صنعتی شست‌وشو برای آشپزخانه مهم است، نوع برند دستگاه می‌باشد. توصیه می‌شود هنگام خرید دستگاه، اعتبار و کیفیت محصولات برند ماشین مذکور را مورد بررسی قرار داده و بعد اقدام به خرید نمایید؛

 

چرا که محصولات و تجهیزات برندها و تولیدکنندگان معتبر دارای ضمانت‌نامه بوده و خدمات پس از فروش را نیز ارائه می‌کنند. در نتیجه، در صورت خرابی دستگاه می‌توانید با خاطری آسوده در بازه زمانی که گارانتی پوشش می‌دهد، از آن استفاده نمایید. علاوه بر موارد فوق، توجه به نوع و حجم کثیفی و آلودگی، دستگاه و وسیله مورد نیاز و اندازه آن نیز حائز اهمیت است.

 

تاثیر استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی در مصرف آب

آب ماده اصلی مصرفی در فرآیند شست‌وشوی ظروف محسوب می‌شود؛ از این رو سالانه هزاران لیتر آب برای شست‌وشوی ظروف مورد استفاده قرار می‌گیرند. همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، یکی از مزایای استفاده از دستگاه ظرفشویی صنعتی، صرفه‌جویی در مصرف آب است.

 

بدین منظور توصیه می‌شود پیش از خرید ماشین ظرفشویی به میزان آب مصرفی دستگاه دقت داشته باشید. با دقت به این موضوع، در مصرف مقادیر زیادی آب صرفه‌جویی خواهید نمود.

 

تاثیر ماشین ظرفشویی صنعتی در مصرف انرژی

شاید می‌توان گفت مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکته‌ای که هنگام خرید ماشین‌های ظرفشویی صنعتی می‌بایست به آن دقت داشت، نشان برچسب انرژی بر روی دستگاه است. لازم به ذکر است که دستگاه‌های ظرفشویی صنعتی بسیار انرژی‌بر بوده و لازم است پیش از خرید آن‌ها میزان انرژی برقی مصرفی را مورد بررسی قرار داد.

 

برای بررسی این مورد به‌راحتی می‌توانید برچسب انرژی که بر روی دستگاه موجود است را مشاهده کرده و به اطلاعات مذکور دسترسی پیدا کنید. چنانچه روی دستگاه نشان انرژی وجود نداشت، می‌توانید پمپ‌ها و المنت‌ها را مورد بررسی قرار داده و با توجه به مشخصات آن‌ها، میزان انرژی مصرفی دستگاه را شناسایی کنید.

 

بهترین مرجع خرید ماشین ظرفشویی صنعتی

تاثیر ماشین ظرفشویی صنعتی در افزایش کارایی آشپزخانه های صنعتی

لازم به ذکر است که شما با خرید ماشین ظرفشویی صنعتی در واقع در یک سرمایه‌گذاری بلند مدت شرکت کرده‌اید! چرا که مواردی مثل کاهش هزینه نیروی انسانی، صرفه‌جویی در مصرف آب، جبران خسارت ظروفی که در فرآیند شست‌وشوی دستی دچار آسیب‌دیدگی‌هایی همچون ترک و لپ‌پر شدن، و غیره می‌شوند،

 

همه و همه روی هم جمع شده و به حساب شما باز می‌گردند. چنانچه به دنبال بهترین مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی هستید، مجموعه «نگین طبخ خاورمیانه» را به شما عزیزان معرفی می‌نماییم.

 

مجموعه مذکور تمام تلاش خود را در راستای ارائه محصولاتی با کیفیت بالا، به روز و مدرن در ایران و خاورمیانه با به‌کارگیری جدیدترین تکنولوژی‌ ساخت تجهیزات صنعتی آشپزخانه به‌کار گرفته است. ناگفته نماند که مجموعه مذکور یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین صادرکنندگان محصولات این حوزه نیز محسوب می‌شود.

 

شایان ذکر است که نگین طبخ، در زمان تحریم ها، کمک شایانی به رستوران دارها و تجهیزات آشپزخانه صنعتی و خانگی کرده است و در این زمان، بیشتر تجهیزات را برای داخل کشور مهیا کرده است.

 

نگین طبخ خاورمیانه در زمینه تولید و فروش محصولاتی ازجمله چرخ گوشت صنعتی، یخ‌سازهای صنعتی، ترولی‌های مناسب برای صنایع مختلف، انواع ماشین لباسشویی و ظرفشویی صنعتی، کانترهای گرم، سرد و ساده، تجهیزات رستوران، کافی‌شاپ و غیره فعال است.

 

برای بازدید از قیمت‌های هر یک از تجهیزات ضروری نامبرده می‌توانید پس از مراجعه به آدرس https://negin-tabkh.com/ به بخش تجهیزات پخت غذا، تجهیزات فست فود و غیره سر بزنید. ناگفته نماند که متخصصین شرکت مذکور در زمینه طراحی و تجهیز آشپزخانه صنعتی، لوازم رستوران، رستوران‌داری، لوازم کافی‌شاپ و غیره نیز می‌توانند مشاوره‌های مفید و کارآمدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.