پارس ناز پورتال

تاثیر مسافرت در ذهن و روان افراد

تاثیر مسافرت در ذهن و روان افراد

تاثیر مسافرت در ذهن و روان افراد 

سفر کردن همیشه می تواند برای انسان ها فوایدی به همراه داشته باشد و موجب تغییر در تفکر و ذهن آن ها می شود. همه ما می دانیم که سفر و استراحت در هوای آزاد تا چه حد می تواند روحیه را تغییر داده و در تعیین هدف تاثیرگذار باشد. اما فواید مسافرت بیشتر از این هاست و همانطور که محققان و دانشمندان دریافته اند استراحت در فضای آزاد مغز را در جهت بهتر شدن تغییر می دهد.

 

همه ما می دانیم که سفر و استراحت در هوای آزاد تا چه حد می تواند روحیه را تغییر داده و در تعیین هدف تاثیرگذار باشد. اما فواید مسافرت بیشتر از این هاست و همانطور که محققان و دانشمندان دریافته اند استراحت در فضای آزاد مغز را در جهت بهتر شدن تغییر می دهد.

 

گذراندن تعطیلات در طبیعت و سفر به یک مکان بسیار دورافتاده و خلوت هم باعث می شود احساسات جدیدی را تجربه کنیم و هم ما را از فکر کردن باز می دارد. بهترین راه برای مبارزه با روحیه بد استراحت دادن به مغز است و هنگامی که تصمیم به این کار می گیریم ذهنمان عینا تغییر می کند.

 

دانشمندان برای این که این نظریه را ثابت کنند آزمایش هایی روی چند نفر انجام دادند. این افراد برای یک ساعت و نیم به پیاده روی در جنگلی رفتند. در همه این افراد کاهش فعالیت قشر جلومغزی مشاهده شد. این قسمت از مغز مسئول بیماری های روانشناسی است. اکنون خودتان قضاوت کنید که اگر بیشتر از یک ساعت در طبیعت وهوای آزاد باشیم چه اتفاقاتی در مغز رخ خواهد داد.

 

دانشمندان همچنین تحقیقاتی نیز انجام دادند تا دریابند که این تغییرات مغز چگونه می تواند بر زندگی روزانه تاثیر بگذارد. آن ها از گروهی از شرکت کنندگان خواستند که چند روزی را بدون هیچ نوع لوازم برقی دور از شهر بگذرانند. سپس از آن ها خواستند که در یک آزمایش که شامل چند وظیفه پیچیده بود شرکت کنند. در نتیجه سطح تفکر خلاقانه م مبتکرانه آن ها ۵۰% افزایش یافت.

 

بنابراین برای این که از سلامت، طول عمر، روابط سالم و شادی واقعی لذت ببرید همه چیز را تعطیل کنید، کارها را متوقف کنید و به طبیعتی زیبا و بکر سفر کنید. چرا همین امروز این کار را نکنیم؟