پارس ناز پورتال

تبخال و انواع آن و روش درمان

تبخال و انواع آن و روش درمان

تبخال و انواع آن و روش درمان 

تبخال ها بیشتر روی لب پدیدار می گردند.تبخال را نباید ترکاند و مکررا به آن دست زد.بهترین روش های از بین بردن تبخال را در زیر بخوانید. تبخال ممکن است در هر جای بدن ایجاد شود دلیل ایجاد آن می تواند حساسیت های مختلف پوستی ،عفونت ،استرس ،ازدیاد صفرا و بسیار عوامل دیگر باشد روش های درمانی طب سنتی در این زمینه را در ادامه برایتان آورده ایم.

 

یک ویروس است که بر روی سیستم عصبی انسان تاثیر می گذارد، DNA سلول های عصبی پوست که از طریق آن ویروس وارد شده است را تغییر می دهد. بیشتر بیماران از عود آن که ممکن است یک بار در زندگی یا چند بار در یک سال تکرار شود رنج می برند.

 

متوسط میزان عود تبخال در حدود چهار بار در سال است و معمولا در حدود یک هفته یا بیشتر طول می کشد تا زخم التیام یابد.افراد مبتلا به تبخال با یک واقعیت تلخ در زندگی خود روبرو هستند که هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد. اگر چه پژوهش ها پیشرفتی در این زمینه داشته اند.

 

برخی از عوامل که تصور می شود موجب شیوع بیماری تب خال هستند عبارتند از:
قرار گرفتن در معرض بیش از حد نور خورشید
شکلات، آجیل و رژیم غذایی ضعیف
عدم استراحت کافی
چرخه قاعدگی
استرس عاطفی
استرس های فیزیکی
زخمی شدن
بیماری همراه با تب
آسیب های جراحی
داروهای استروئیدی مانند داروهای آسم

 

استرس محرک اصلی عود بیماری تبخال است. شما نمی توانید استرس را در زندگی خود از بین ببرید، اما قطعا با کنترل سطح استرس خود می توانید تعداد دفعات عود تبخال را کاهش دهید. استراحت کافی و رهبری یک زندگی متعادل در کنترل شیوع بیماری تب‌خال بسیار مهم است.

 

به طور معمول، رویدادهای مهم مربوط به افزایش سطح فعالیت مانند عروسی و یا فارغ التحصیلی می تواند شیوع را آغاز کند. نحوه عود برای هر فرد متفاوت است و آنچه را که باعث شیوع در شما می شود را باید پیدا کنید.
مدیریت تب خال تناسلی در دوران بارداری برای سلامت نوزادی که به زودی به دنیا می آید بسیار مهم است. تبخال نوزادی، اگر چه نادر است اما یک بیماری بسیار جدی است.

 

ویروس تب خالی که نوزادان در معرض آن هستند می تواند باعث عفونت مغز، تشنج، بستری طولانی مدت، عقب ماندگی ذهنی و حتی مرگ شود.برخی از مواد مغذی و ویتامین ها مانند بتا کاروتن، ویتامین Cو E و روی می تواند به جلوگیری از شیوع تب خال کمک کند. در حال حاضر ثابت شده که لیزین اسید آمینه می تواند به کاهش تکرار و طول مدت شیوع بیماری کمک کند.