پارس ناز پورتال

نکات نگهداری تخم مرغ در محیط بیرون از یخچال

نکات نگهداری تخم مرغ در محیط بیرون از یخچال

نکات نگهداری تخم مرغ در محیط بیرون از یخچال 

به شما راهکارهایی معرفی میکنیم درمورد نگه داری از ماده خوراکی پرکاربرد یعنی تخم مرغ که هر شخصی لازم هست انها را بداند. تخم مرغ یکی از مواد خوراکی پر مصرف در نقاط گوناگون دنیا محسوب می‌شود. حال این سوال مطرح می‌شود که تا چند ساعت می‌توانیم تخم مرغ را بیرون از یخچال نگه داری کنیم.

 

تغییر دما میتواند رشد باکتریها را تسهیل کند و تخم مرغ ها به طور ویژه مستعد آلودگی با یک باکتری بدنام به نام سالمونلا میباشند. تخم مرغ یکی از مواد خوراکی پر مصرف در نقاط گوناگون دنیا محسوب میشود. اگر تخم مرغ ها هرگز در یخچال قرار نگرفته باشند می‌توانید آنها را در مکانی خنک برای حدود یک هفته نگه داری کنید. اما زمانی که تخم مرغ ها را در یخچال قرار می‌دهید دیگر نمیتوانید آنها را بیرون از یخچال ذخیره کنید.

 

اگر با چگونگی نگه داری درست تخم مرغ آشنا باشید، تخم مرغ هایي که در یخچال قرار میگیرند را می‌توان چهار تا پنج هفته پس از تاریخ درج شده روی بسته بندی نیز نگه داری کرد. اما تخم مرغ هایي که در یخچال نگه داری شده اند تا چه مدت خارج از یخچال دوام می آورند؟

 

پیش از آن که تدریجی نگران شوید، شما میتوانید تخم مرغ ها را به مدت دو ساعت در دمای اتاق یا یک ساعت در مای 90 درجه فارنهایت «32.2 درجه سانتیگراد» یا گرم‌تر نگه داری کنید. پس از دو ساعت بهتر هست که تخم مرغ ها را دور بریزید و از تخم مرغ هاي اخیر بهره گیری کنید، به جای اینکه شانس خود را درمورد سالم بودن آنها امتحان کنید.

 

چرا؟ زیرا تغییر دما می‌تواند رشد باکتریها را تسهیل کند و تخم مرغ ها به طور ویژه مستعد آلودگی با یک باکتری بدنام به نام سالمونلا میباشند.نشانه هاي سالمونلا به هیچ وجه خوشایند نیستند و از 12 ساعت تا 72 ساعت پس از عفونت پدیدار میگیرند که از آن جمله می‌توان به اسهال، تب، گرفتگی عضلات شکم، و استفراغ اشاره کرد. در بعضی افراد اسهال ممکن هست چنان شدید باشد که کار به بستری شدن در بیمارستان بکشد.

 

 به گزارش پارس ناز بنابر برآورد سازمان غذا و داروی ایالات امریکا، هرساله حدود 79 هزار مورد مریضی و 30 مورد مرگ به واسطه تخم مرغ هاي آلوده به سالمونلا وجود دارند. در نتیجه، اگر تخم مرغ هایي که پیش‌تر در یخچال بوده اند به مدت یک شب روی پیشخوان آشپزخانه باقی مانده اند، ارزش بهره گیری و به خطر انداختن سلامت را ندارند.

 

خوشبختانه رسیدگی و پخت تخم مرغ به روش درست بسیار آسان هست. اطمینان حاصل کنید تخم مرغ ها در دمای کمتر از 40 درجه فارنهایت «4.4 درجه سانتیگراد» در یخچال نگه داری می‌شوند، هر گونه تخم مرغ دارای ترک را دور بریزید و دست ها و ظروفی که با تخم مرغ هاي خام در تماس بوده اند را مفید بشویید.