پارس ناز پورتال

ترفندهای مفید مدیریت حافظه در گوشی آیفون

ترفندهای مفید مدیریت حافظه در گوشی آیفون

ترفندهای مفید مدیریت حافظه در گوشی آیفون 

شبکه های اجتماعی و حجم بالای تبادل اطلاعات امروزه حافظه گوشی ها را اشغال می کند. برای این که حافظه گوشی آیفون را مدیریت کنید می توانید از روش هایی که در زیر معرفی شده است استفاده نمایید.تلفن‌های همراه هوشمند اپل با نام آیفون را همه می‌شناسند. این دستگاه‌های هوشمند و لوکس روز به روز ارتقا می‌یابند، اما این ارتقا نیز گاهی به دلیل افزایش اطلاعات ذخیره شده در آنها کافی نیست. 

 

به‌عنوان مثال کاربران زیادی با وجود بهره‌مندی از آیفون‌های دارای ظرفیت 32 و حتی 64 گیگابایتی باز هم با مشکل کمبود ظرفیت ذخیره‌سازی مواجه می‌شوند و در اغلب موارد نیز این کمبود ظرفیت به‌دلیل افزایش تعداد فیلم‌ها، عکس‌ها و موزیک‌هایی است که روی دستگاه ذخیره شده است.

 

اپل در سیستم‌عامل نسخه 10 آی‌او‌اس، قابلیتی را به آیفون اضافه کرده که به شما این امکان را می‌دهد به‌طور کاملا هوشمندانه فضای اشغال شده توسط موزیک‌ها را مدیریت کرده و در صورت نیاز این فضا را با حذف موزیک‌های بدون استفاده و آنهایی که مدت‌ها به آنها گوش نداده‌اید پاکسازی کنید. برای اجرای خودکار پاکسازی موزیک‌ها در صورت پر شدن ظرفیت دستگاه هوشمند خود کافی است از این روش کمک بگیرید:

 

از فهرست برنامه‌ها به Settings مراجعه کرده و روی بخش Music فشار دهید.

 

در صفحه تنظیمات موزیک گزینه iCloud Music Library را فعال کنید و در ادامه روی گزینه Optimize Storage فشار دهید.

 

 به گزارش پارس ناز حالا کلید وضعیت مقابل گزینه Optimize Storage را به حالت فعال درآورده و یکی از مقادیر چهار، هشت، 16 یا 32 گیگابایت را به‌عنوان حداقل مقدار موردنیاز برای موزیک‌های ذخیره شده در دستگاه انتخاب کنید.

 

توجه: هنگامی که حافظه دستگاه شما پر شود، حداقل مقدار انتخاب شده در مرحله 3 به موزیک‌های شما تعلق گرفته و بیش از این مقدار با حذف موزیک‌ها پاکسازی می‌شود. عملیات حذف نیز به این شکل است که فقط موزیک‌هایی حذف می‌شود که از سرویس موزیک اپل دریافت شده یا یک نسخه از موزیک در سرویس ذخیره ابری آی‌کلود شما کپی شده باشد. پس نگران حذف موزیک‌های شخصی خود که توسط آی‌تیونز یا دیگر روش‌ها به دستگاه منتقل شده‌اند، نباشید.