پارس ناز پورتال

تعداد مبتلایان به ایدز در ایران چند نفر است؟

تعداد مبتلایان به ایدز در ایران چند نفر است؟

تعداد مبتلایان به ایدز در ایران چند نفر است؟ 

مشخص شد که عامل اول انتقال ایدز در ایران روابط جنسی کنترل نشده است و چون از امار روابط جنسی هم خبری در دسترس نیست بدست آوردن آمار دقیق مبتلایان به ایدز نیز سخت می شود. رئیس کمیته ایدز وزارت بهداشت با اشاره به این که ابتلا به عفونت HIV در کشور درحال گسترش بوده و ابعاد نگران کننده‌ای پیدا کرده است، گفت: تا ابتدای امسال ۳۱ هزار و ۹۵۰ نفر مبتلا به عفونت HIV شناسایی شده‌اند.

تعداد مبتلایان به ایدز در ایران چند نفر است؟

پروین کازرونی با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی پوستر روبان قرمز با هدف «حرکت سریع به سوی پایان ایدز» اظهارداشت: که در زمانه ای زندگی می کنیم که آسیب‌هـای گوناگون روانی و اجتماعی نظیر خشونت، سوء مصرف مواد مخدر و محرک، مشروبات الکلی، رفتارهای جنسی غیر متعارف و لگام گسیخته در آن بروز و شیوع بالایی پیدا کرده است.

 

وی افزود: یکی از پیامد هـای این آسیب هـای گوناگون روانی و اجتماعی، همه ی ي گیری جهانی HIV/AIDS است. کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست و ابتلا به عفونت HIV در جمعیتی که در فعال ترین دوران زندگی خود هستند، در حال گسترش و ابعاد نگران کننده ای پیدا کرده است.

 

به گزارش پارس ناز رئیس کمیته ایدز وزارت بهداشت بیان داشت: تا ابتدای سال 95 تعداد 31 هزار و 950 نفر مبتلا به عفونت HIV شناسایی شده اند که بر اساس تخمین هـای آماری، موارد شناسایی شده، حدود 30 درصد موارد مبتلا را شامل میشود و 70 درصد انها شناسایی نشده و از ابتلای خود آگاهی ندارند.

 

کازرونی خاطر نشان کرد: برای رسیدن به هدف جهانی مهار همه ی ي گیری ایدز تا سال 2030، همه ی ي کشور هـای جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران متعهد شده اند تا سال 2020، 90 درصد موارد مبتلا را شناسایی کنند، 90 درصد افراد شناسایی شده تحت درمان داروهای ضد ویروس قرار گیرند و 90 درصد افراد تحت درمان، بار ویروس در بدن شان بقدری کاهش یابد که قدرت انتقال به سایرین به حداقل ممکن برسد.