پارس ناز پورتال

تغییر دکوراسیون برای عید نوروز، کمتر از یک ماه همه جا را نو کنید!

تغییر دکوراسیون برای عید نوروز، کمتر از یک ماه همه جا را نو کنید!

شروع سال جدید می تواند هیجان انگیز باشد. طبیعت نو شده است و شما می خواهید که خانه شما برای سال نو زیباتر از قبل به نظر برسد. چه قصد استفاده از مبلمان قبلی خود را داشته باشید، چه در حال آماده شدن برای خرید مبلمان جدید، انتخاب یک رنگ جدید و سایر جزییات برای دکوراسیون خانه می تواند کمی ترسناک باشد.

 

نکات تزئینی که امتحان خود را پس داده اند در کنار جزئیاتی که قدیمی نمی شوند، می تواند به شما کمک کند سبک دکوراسیون خانه خود را برای عید نوروز تغییر دهید به طوری که شخصیت شما را منعکس می کند و خانه شما را زیباتر کند. این مقاله شامل نکاتی است که در دکوراسیون خانه می توانید از آن ها بهره ببرید:

 

هنگام تغییر دکوراسیون برای سال جدید باید چه نکاتی را باید در نظر داشته باشید؟

 

تغییر دکوراسیون برای سال جدید می تواند سرگرم کننده باشد، اما بدون برنامه ریزی صحیح ممکن است در نهایت مجبور شوید کار بسیار بیشتری از حد انتظار انجام دهید. این نکات می تواند به شما کمک کند تا از تصمیم گیری های ضعیف و انجام دوباره یک کار جلوگیری کنید.

 

با متر خود دوست شوید

ابعاد خانه شما نقش مهمی در دکوراسیون دارد. اگر در حال تغییر دکوراسیون و خانه تکانی برای سال جدید هستید، ممکن است نیاز به ابعاد فضا های مورد نیاز تان داشته باشید. در هر صورت متر شما یک ابزار مهم برای تغییر دکوراسیون خواهد بود.

 

اندازه‌گیری‌هایی مانند ارتفاع سقف، اندازه پنجره‌ها، اندازه‌های دیوار، طول جزیره آشپزخانه و ابعاد وسایلی مثل میز آرایش تان می‌تواند به شما کمک کند در مورد همه چیز از پرده گرفته تا اکسسوری ها و مبلمان تصمیم بگیرید.

 

جمع آوری ایده ها

چه ایه های خود برای دکور خانه را از اینستاگرام یا پینترست جمع آوری کرده باشید و چه خودتان شخصا از آن ها عکس برداری کرده باشید، بهترین کار این است که همه همه چیز را با یک جا جمع کنید و با دسته بندی و گروه بندی آن ها یک طرح منسجم ایجاد کنید. سپس برای محدود کردن انتخاب های خود و حذف مواردی که مرتبط نیستند یا تکراری هستند، وقت بگذارید.

تغییر دکوراسیون برای عید نوروز، کمتر از یک ماه همه جا را نو کنید!

پیدا کردن نقطه کانونی هر اتاق

وقتی برای اولین بار وارد یک اتاق می شوید چه چیزی توجه شما را جلب می کند؟ نقطه کانونی برخی از اتاق ها توسط معماری مانند یک پنجره بزرگ، یک شومینه یا یک دیوار خاص تعیین می شود. این موارد به طور طبیعی وقتی از در یک اتاق داخل می شوید چشم شما را به خود جلب می کند.

 

پس از آنها به عنوان یک نقطه توجه برای استفاده کنید.در همه اتاق ها تصور کنید که چگونه استفاده از تابلو های هنری، آینه یا عناصری با رنگ های متضاد می تواند به عنوان نقطه کانونی برای دکوراسیون شما عمل کند.

 

از بزرگ به کوچک

همانطور که یک نقطه کانونی نظر بیننده را به خود جلب میکند، قطعات اصلی دکور شما مخصوصا قطعات بزرگ مبلمان نیز چنین هستند. حتی اگر با یک مجموعه مبلمان جدید شروع کنید، باید به مبلمان های بزرگتر مثل خرید کمد لباس و تخت بیشتر از پاتختی ها توجه کنید. استفاده از عناصر بزرگ در دکور خانه شما، از خالی بودن و بی هویت بودن دکوراسیون شما جلوگیری میکند.

 

نیازی به خرید وسایل جدید نیست

چه در حال ایجاد یک سبک راحت و شیک باشید که در سال قبل از آن لذت می بردید، یا به سبکی کاملا متفاوت فکر می کنید، نیازی به خرید تعداد زیادی وسایل جدید ندارید. در واقع، ترکیب مبلمان قدیمی و جدید و قطعات دکور باعث می شود هر اتاق احساس راحتی و جذابیت بیشتری داشته باشد. مبلمان قدیمی و سالم وقتی با قطعات جدید احاطه شده باشند می توانند بهترین منظره برای دکوراسیون سال جدید شما باشند.

 

معجزه رنگ های خنثی

رنگ‌های خنثی به‌ عنوان پس‌زمینه‌ای برای انواع مبلمان با رنگ های برجسته و سبک‌های مختلف در سراسر خانه عالی عمل می کنند. با استفاده از رنگ‌هایی مانند بژ یا خاکستری برای دیوارها و فرش‌های بزرگ، می‌توانید تغییرات چشمگیری به وجود بیاورید و اتاق‌های کوچک تان را بزرگ‌تر کنید. استفاده از رنگ‌های خنثی در خانه تعویض لوازم و به‌روزرسانی آن ها را آسان‌تر می‌کند.

 

برنامه ریزی داشته باشید

این کار می تواند مهم ترین گام در تغییر دکوراسیونی موفق باشد. انتخاب مبلمان نامناسب و یا وسایل دکوری اشتباه می تواند زیبایی اتاق را کاملا از بین ببرد. هنگامی که اندازه های اتاق خود را به دست آوردید، وقت آن است که حساب کتاب کنید تا دید واضحی از خانه و جانمایی وسایل داشته باشید.

 

در حالی که اکثر طراحان حرفه ای از نرم افزار استفاده می کنند، شما می توانید چند شکل ساده با کاغذ و یک خط کش ایجاد کنید. با استفاده از آن محل قرار دادن مبلمان را ترسیم کنید، به این صورت می توانید تعیین کنید که هر وسیله در کدام قسمت قرار گیرد و در کنارش چه وسایلی بگذاریم تا بهترین نتیجه را داشته باشیم. در مجموعه گامی نو تمامی محصولات با جدیدترین متد و بروزترین وسایل روز دنیا ساخته شده و می توانید یک دکور مناسب را برای خود رقم بزنید.

تغییر دکوراسیون برای عید نوروز، کمتر از یک ماه همه جا را نو کنید!

نور ها

اهمیت نور ها در یک طرح دکور عالی برای خانه کاملا مشخص است. شما باید در نظر بگیرید که چه کارها و فعالیت هایی در اتاق ها انجام می شود تا نسبت به آن به نور پردازی محیط بپردازید. با استفاده از نور ها می توانید ویژگی های مثبت فضا را تقویت نمایید و یا اینکه ویژگی های منفی را در سایه ها پنهان کنید. برای نور پردازی یک محیط می توانید از نور های سقف، دیوار کوب ها، آباژور های بلند و رومیزی استفاده نمایید.

 

نکاتی برای طراحی هر اتاق

 

اتاق خواب

در هر اتاقی، تخت خواب یک نقطه کانونی طبیعی است، برای ایجاد یک نقطه کانونی منحصر به فرد از یک تخت با تاج بزرگ و کار شده استفاده کنید. از راه های متداول برای ایجاد یک نقطه کانونی در اتاق خواب می توان به رنگ کردن یک دیوار با رنگ متضاد یا استفاده از یک تابلو هنری بزرگ اشاره کرد.

 

آشپزخانه

در دکوراسیون آشپزخانه باید توجه کنید که در صدر لیست یک فضای مناسب برای کار و آشپزی ایجاد کنید. در کنار آن به جنبه های زیبایی نیز بپردازید. می توانید از ظروف تزئینی یا سینی های دکوراتیو در آشپزخانه خود استفاده نمایید یا چند کتاب آشپزی را برای زیبا تر کردن پیشخوان ها روی آن ها قرار دهید.

 

سرویس بهداشتی

برای زیباتر کردن سرویس های بهداشتی می توانید از شمع، عود و خوشبو کننده ها و نیز سرویس های مخصوص حمام و توالت استفاده کنید. اضافه کردن چند گیاه کوچک نیز می تواند زیبایی و سرزندگی را به محیط سرویس بهداشتی شما اضافه کند. استفاده از پادری ها و اکسسوری ها نیز انتخاب های عالی ای هستند. اولین نکته ای که در این مکان ها باید در نظر گرفت، رعایت بهداشت است.