پارس ناز پورتال

تولید و فروش انواع تجهیزات گلخانه در ایران

تولید و فروش انواع تجهیزات گلخانه در ایران

چکیده : شرکت گلخانه سازی گل سبز فرداد میثاق جز اولین شرکتهای ایرانی سازنده گلخانه و صادر کننده گلخانه به خارج از کشور از سال 1380 است.

 

خرید هواکش و فن گلخانه

فن گلخانه از اصلی ترین تجهیزات مورد نیاز برای این مکان ها است. فن و هواکش برای تمامی محیط های بسته که در آن گیاهان و یا پرندگانی را پرورش می دهند ضروری است. به همین دلیل از این فن ها در مرغداری ها نیز به وفور استفاده می شود.

 

 فن گلخانه جز فن های صنعتی هستند که در ابعاد و توان های مختلفی ساخته می شوند. استفاده از فن برای این مکان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. زیرا تهویه مناسب برای رشد صحیح گیاهان ضروری است. اگر قصد خرید هواکش و فن صنعتی را دارید باید اطلاعات جامعی از آن داشته باشید. ما در این مقاله می خواهیم به معرفی فن گلخانه ای، انواع آن و کاربرد های آن بپردازیم.

تولید و فروش انواع تجهیزات گلخانه در ایران

فن گلخانه ای و اجزای آن

هواکش و فن گلخانه ای دستگاهی است که وظیفه تهویه هوا را در محیط های بسته به عهده دارد. این نوع فن به وسیله نیروی برق کار می کند. برق تک فاز و برق سه فاز از انواع برق ورودی این دستگاه ها می باشند. اجزای هواکش گلخانه ای شامل بدنه فن، پره های فن، الکتروموتور و سیستم دمپر می باشند.

 

هر یک از اجزای فن وظیفه خاصی بر عهده دارند. بدنه فن شامل چارچوب اصلی دستگاه می باشد که الکتروموتور و پره های فن داخل آن قرار گرفته اند. بدنه از جنس های مختلفی ساخته می شوند.

 

جنس بدنه به شرایط به کار بردن فن بستگی دارد. پره های فن باید از استقامت بالایی در برابر فشار و زنگ زدگی برخوردار باشند. به همین دلیل این پره ها را از جنس آلومینیوم یا استیل می سازند. الکتروموتور وظیفه چرخاندن پره ها را به عهده دارد. توان الکتروموتور است که سرعت چرخش پره ها را تعین می کند.

 

برق ورودی الکتروموتور می تواند تک فاز و یا سه فاز باشد. سیستم دمپر در فن های صنعتی بیشترین کاربرد را دارد. در هنگام روشن شدن فن، سیستم دمپر دریچه را باز کرده و امکان ارتباط بین فن و هوای بیرونی را فراهم می کند. هنگامی که فن خاموش می شود سیستم دمپر بسته شده و ارتباط فن با محیط بیرون قطع می گردد.

 

فاکتور های مهم در خرید فن گلخانه

 

برای آن که بهترین فن گلخانه ای را مطابق با نیاز خود خریداری کنید، حتما باید به عواملی که در بالای متن به آن ها اشاره کردیم توجه ویژه ای داشته باشید. همچنین قبل از خرید فن مورد نظر، باید به مشخصات او به صورت کامل واقف باشید. قبل از خرید فن به موارد زیر توجه کنید.

 

ولتاژ مورد نیاز برای فن

آلودگی صوتی که فن ایجاد می کند.

توان مصرفی فن

سرعت فن

 قیمت فن

همه چیز درباره هیتر گلخانه

 

هیتر گلخانه جز دستگاه های صنعتی می باشد که در صنایعی مانند گلخانه ها، مرغداری ها و سالن های پرورش قارچ بسیار کاربرد دارد. هیتر گلخانه توسط شرکت های زیادی طراحی و تولید می شود. در نتیجه انواع زیادی دارد. هر کدام از انواع این هیتر ها کارکرد مخصوص به خود را دارند.

 

هیتر ها یکی از انواع سیستم های گرمایشی می باشند که بسیار رایج و پر بازده هستند. ما در این مقاله می خواهیم به طور مفصل به انواع این هیتر ، خصوصیات آن ها و نحوه کارکرد آن ها بپردازیم. پس اگر صاحب کسب و کاری هستید که به هیتر یا بخاری صنعتی احتیاج دارید، ما اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهیم.

تولید و فروش انواع تجهیزات گلخانه در ایران

میزان راندمان هیتر گلخانه ای

به میزان گرمای تولید شده توسط هیتر در مقابل سوختی که مصرف می کند میزان راندمان هیتر گلخانه ای می گویند. هر چه هیتر نسبت به سوختی که مصرف می کند گرمای بیشتری تولید کند، میزان راندمان او بالاتر بوده و بهره وری بیشتری از خود نشان می دهد. بهتر است راندمان هیتر ها کمتر از 80 درصد نباشد.

 

فاکتورهای خرید هیتر برای گلخانه

برای خرید بهترین ترین و مناسب هیتر گلخانه ای باید به نکات زیادی توجه داشته باشید. ما در ادامه برخی از این نکات را برای شما بیان می کنیم تا خرید بهتری داشته باشید.

 

معتبر بودن برند هیتر (شرکت تولید کننده هیتر)

برخوردار دستگاه از کارت گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش

مساحت گلخانه

نوع سوخت دستگاه و در دسترس بودن سوخت آن در محل قرار گیری گلخانه

نوع محصولی که در گلخانه کشت کرده اید و حداکثر دمای مناسب برای آن

جنسی که از آن برای ساختن هیتر گلخانه استفاده شده است.

 

قیمت هیتر گلخانه

قیمت هیتر گلخانه ای ثابت نیست و هزینه تهیه آن به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. نوع هیتر، توان خروجی آن، نوع سوخت هیتر و شرکت تولید کننده هیتر همگی در قیمت نهایی تاثیر دارند. بهتر است برای تهیه هیتر مخصوص گلخانه هزینه مناسبی را در نظر بگیرید. زیرا اگر هیتر بی کیفیتی را با قیمت کمتر خریداری کنید، ممکن است هیتر ایمنی گلخانه شما را به خطر انداخته و باعث آتش سوزی شود.

 

معرفی پد سلولزی، ابزاری ضروری در گلخانه

پد سلولزی گلخانه محصولی است که در سیستم سرمایش گلخانه به کار می رود. سیستم فن و این محصول می تواند به خوبی دمای داخلی گلخانه را پایین آورده و به خنک سازی آن بپردازد. همچنین این پوشش نقشی همانند پوشال ها در سیستم سرمایشی دارند.

 

اما مسلما پد سلولزی گلخانه ای تفاوت عمده ای با پوشال دارد. همان طور که از نام آن پیداست این محصول را از کاغذ کرافت که جنس آن از سلولز است می سازند.سلولز از ترکیب اصلی کاغذ کرافت است. به همین دلیل این پد ها به اسم پد های سلولزی شناخته شده اند.

 

پد سلولزی یک پد ضخیم است که حالت موج دار دارد. در داخل این پد کاغذ های کرافت به کار رفته اند. پد های سلولزی در ضخامت ها و اندازه های متنوعی ساخته می شوند تا بتوانند در هر مکانی به کار روند.

 

پد های کرافت روی قاب هایی نصب شده اند که کاملا ضد زنگ می باشند. زیرا این محصول همیشه خیس و مرطوب است. جنس آلومینیوم بیشترین استفاده را در این قاب ها دارد.

تولید و فروش انواع تجهیزات گلخانه در ایران

نقش پد سلولزی در سیستم سرمایش گلخانه و نحوه کارکرد آن

پد سلولزی گلخانه خود به تنهایی نمی تواند دمای داخل گلخانه را پایین بیاورد. به همین دلیل از این پد ها در سیستم فن و پد به صورت ترکیبی استفاده می شود. در واقع برای استفاده از این پد ها، نصب فن های مکنده ضروری می باشند.

 

پد های سلولزی وظیفه ایجاد رطوبت را در سیستم سرمایشی گلخانه به عهده دارند. در بالای پد سلولزی گلخانه، لوله هایی قرار دارند که آب از طریق پمپ مخصوص به این لوله ها پمپاژ می شود.

 

در این لوله ها سوراخ هایی وجود دارند که آب از این سوراخ ها خارج شده و بر روی پد های سلولزی گلخانه می ریزد. در نتیجه این پوشال همیشه خیس می باشد. در پایین آن قاب نگهدارنده وجود دارد. آب اضافی که از آن خارج می شود وارد این قاب شده و به مخزن بر میگردد.

 

در مقابل پد های سلولزی گلخانه، فن های مکنده وجود دارند. هنگامی که هوا از منافذ آن عبور می کند، باعث تبخیر شدن آب پد شده و هوا خنک می شود. در نتیجه سرمایش و تعادل رطوبت در گلخانه به صورت همزمان انجام می شود. به این نوع سیستم سرمایشی، سیستم سرمایشی- رطوبتی نیز می گویند.

 

تلفن های تماس شرکت گل سبز فرداد میثاق

تلفن:66565060-021

همراه:09125753841-09121952067