پارس ناز پورتال

جشن تولد برای ستاره های بزرگ جهان

جشن تولد برای ستاره های بزرگ جهان

جشن تولد برای ستاره های بزرگ جهان 

ستاره های بزرگ و معروف جهان که در این هفته جشن تولدشان بود موضوع مطلب امروز ما است تا به بهانه تولد از آن ها یادی کنیم. 

 

6 فوریه، زادروز باب مارلی
رابرت نِستا “باب” مارلی (Bob Marley) زاده 6 فوریه 1945 و درگذشته به تاریخ 11 مه 1981، خواننده و ترانه سرا، موزیسین و گیتاریست جامائیکایی بود که با ترکیب سبک های رگی، اسکا و راک استدی در ترانه هایش، شهرت و تحسین بین المللی کسب کرده بود. وی در سال 1963 کارش را با گروه وِیلرز آغاز کرد

 

و ترانه سرایی متمایز و برجسته و سبک خوانندگی ویژه اش را شکل داد که بعدها در سراسر دنیا با مخاطب همصدا شد. گروه ویلرز بعضی از اولین آهنگ های رگی را با تهیه کنندگی لی اسکرچ پری منتشر نمودند.
جشن تولد برای ستاره های بزرگ جهان

با از هم پاشیدن گروه ویلرز در سال 1974، مارلی حرفه سولوی خود را آغاز کرد و به انگلستان نقل مکان کرد و در سال 1977 آلبوم Exodus را منتشر نمود که شهرت بین المللی او را بیشتر کرد و موقعیت او را به عنوان یکی از پرفروش ترین هنرمندان تمام دوران را در دنیا با فروش 75 میلیون نسخه از آهنگ هایش تثبیت نمود.

 

این آلبوم به مدت 56 هفته متوالی در چارت های موسیقی بریتانیا باقی ماند که چهار سینگل موفق آن عبارتند از Exodus، Waiting in Vain، Jamming و One Love. در سال 1978 مارلی آلبوم بعدی اش را با عنوان Kaya منتشر کرد که شامل سینگل های موفق Is This Love و Satisfy My Soul می شد.
جشن تولد برای ستاره های بزرگ جهان

در سال 1977 پزشکان تشخیص دادند که مارلی به نوعی از بیماری ملانوما مبتلا است و در ماه مه 1981 وی در سن 36 سالگی در میامی از دنیا رفت. وی یکی از اثرگذارترین موزیسین های تمام ادوار شناخته می شود و محبوب شدن سبک رگی در سراسر دنیا مدیون اوست، گذشته از آن وی سمبل فرهنگ و هویت جامائیکایی است. وی عضوی از جنبش راستافاری بود که فرهنگ آن تأثیری زیادی در توسعه سبک رگی داشت.
جشن تولد برای ستاره های بزرگ جهان

مارلی در فوریه 1966 با آلفاریتا کنستانتیا “ریتا” اندرسون در کینگستون جامائیکا ازدواج کرد. البته وی فرزندان زیادی دارد که سه تا از آنها از همسرش ریتا هستند و دو فرزندخوانده از رابطه های قبلی ریتا دارد، بقیه فرزندانش از زنان دیگر هستند که وبسایت رسمی او نام آنها را فهرست کرده است. مارلی به فوتبال نیز بسیار علاقه داشت

 

و در پارکینگ ها، زمین فوتبال و حتی در استودیوی موسیقی نیز فوتبال بازی می کرد. دارایی خالص باب مارلی حدود 130 میلیون دلار برآورد شده است.
جشن تولد برای ستاره های بزرگ جهان

کریستیانو رونالدو 31 ساله شد

کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو (Cristiano Ronaldo) یا کریس رونالدو، زاده 5 فوریه 1985، فوتبالیست پرتغالی است که در پست مهاجم باشگاه فوتبال رئال مادرید و تیم ملی پرتغال بازی می‌کند. وی در سال ۲۰۰۹ با انتقال ۸۵ میلیون پوندی‌اش از منچستر یونایتد به رئال مادرید، به گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان تبدیل شد.

 

رکوردی که بر اساس گزارش‌های منتشر شده، با انتقال ۱۰۰ میلیون یورویی گرت بیل از تاتنهام به رئال مادرید در سال ۲۰۱۳، شکسته شد. با دستمزد سالیانه ۲۱ میلیون یورو، کریستیانو دارای بالاترین درآمد بین بازیکنان فوتبال جهان است و این رقم قید شده در قرارداد وی برای جدایی از رئال مادرید، ۱ میلیارد یورو ذکر شده است. در حال حاضر، برخی وی را بهترین بازیکن فوتبال در جهان و یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال می‌دانند.
جشن تولد برای ستاره های بزرگ جهان

کریستیانو فوتبالش را در نوجوانی در تیم آندورینها آغاز کرد. بعد از دو سال به ناسیونال پیوست و پس از آن، به باشگاه اسپورتینگ لیسبون ملحق شد. او در این تیم، نظر الکس فرگوسن سرمربی وقت منچستر یونایتد را به خود جلب کرد و در سال ۲۰۰۳ با قراردادی به ارزش 16 میلیون یورو به منچستر یونایتد پیوست. نخستین جامش در منچستر یونایتد را با قهرمانی در جام حذفی سال ۲۰۰۴ به دست آورد.

 

وی تا سال ۲۰۰۹ با منچستری‌ها هم‌بازی بود و چندین بار جام حذفی و لیگ برتر انگلستان را با آنان فتح‌کرد. او با شیاطین سرخ قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، جام خیریه انگلستان و جام باشگاه‌های جهان و هم‌چنین برنده جایزه انفرادی کفش طلای اروپا شد و آرزوی چهل‌ساله منچستر را برآورده‌کرد. رونالدو در فصل ۰۸–۲۰۰۷، با ۴۲ گل در طول فصل،

 

رکورد ۴۰ ساله تاریخ باشگاه که دست جورج بست با ۳۳ گل بود را شکست.. در همان سال، کفش طلای اروپا را با هشت امتیاز جلوتر از مهاجم اسپانیایی، دنیل گویزا کسب‌کرد.
جشن تولد برای ستاره های بزرگ جهان

رئال مادرید در تابستان سال ۲۰۰۹ با قراردادی ۹۴ میلیون یورویی، با کریس به توافق رسید و رکورد گران‌قیمت‌ترین فوتبالیست جهان را شکست. بزرگ‌ترین موفقیت او در باشگاه مادریدی جدید خود، فتح لالیگا و همچنین جام باشگاه‌های اروپا بوده است. او در فصل ۱۱–۲۰۱۰، رکورد ۴۰ گل تلمو زارا و ۳۸ گل هوگو سانچز در یک فصل رئال را شکست.

 

او با به‌ثمر رساندن ۵۱ گل در یک فصل، رکورد تاریخ باشگاه که دست فرانس پوشکاش با ۴۹ گل بوده ‌است را شکست. او برترین گلزن تاریخ رئال مادرید در لالیگا است. رونالدو همچنین اولین بازیکن در تاریخ لالیگاست که در زمین حریف موفق به زدن ۵ گل شده است. او پس از لیونل مسی دومین گلزن برتر تاریخ لالیگا است.

 

همچنین رکورددار گلزنی در تاریخ رئال مادرید است. او با ثبت ۳۶ هت تریک، به همراه مسی رکوردار هت تریک لالیگا نیز هست. همچنین با زدن ۸۹ گل در لیگ قهرمانان اروپا رکورددار گل زده است.
جشن تولد برای ستاره های بزرگ جهان

رونالدو در فصل ۲۰۱۴–۲۰۱۵ لیگ قهرمانان اروپا با دو گلی که در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌ها در بازی برگشت در مقابل شالکه به ثمر رساند، رکورد رائول و لیونل مسی را شکست و با ۷۸ گل رکورددار گل تمام رقابت‌های اروپایی شد. همچنین با این دو گل با ۷۵ گل زده مشترکاً به همراه لیونل مسی رکورددار گل لیگ قهرمانان اروپا شد.

 

رونالدو در سال ۲۰۰۳ به تیم ملی پرتغال راه ‌یافت و در سال ۲۰۱۰، کاپیتانی تیم ملی‌اش را بر عهده گرفت. او ۱۱۴ بازی در تیم ملی پرتغال بازی کرده و ۵۰ گل به‌ثمر رسانده ‌است. موفق‌ترین سال‌های حضور او در تیم ملی، سال‌های ۲۰۰۴، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۶ بوده ‌است که در جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۴ نایب قهرمان و جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ آلمان چهارم شده ‌است.

 

او همچنین در سال ۲۰۱۶ در جام ملتهای اروپا در فرانسه توانست بعنوان قهرمانی با تیم پرتغال دست پیدا کند. رونالدو آمیزه‌ای از سرعت، قدرت بدنی، شوت‌های پر قدرت، تکنیک و حرکات نمایشی است، او یکی از سریعترین بازیکنان جهان و رکوردار بلندترین پرش در بین فوتبالیست‌های جهان است. او اکنون دارای ۳ توپ طلا نیز می‌باشد.
جشن تولد برای ستاره های بزرگ جهان

پدر رونالدو در اثر مصرف زیاد الکل و آسیب به کبد در سن 52 سالگی از دنیا رفت، یعنی زمانی که او 20 سال بیشتر نداشت. به همین دلیل است که می گویند کریس هرگز الکل مصرف نمی کند. وی در سال 2010 صاحب پسری شد که نامش را کریستیانو گذاشت و از سوی اعضای خانواده کریستیانینو صدا می شود و رونالدو هرگز هویت مادر پسرش را فاش نکرده است.

 

او تابحال با مدل های انگلیسی مانند آلیس گودوین و جما اتکینسون دوست بوده و در سال 2010 رابطه اش با مدل روس، آیرینا شیک، آغاز شد که در کمپین تبلیغاتی آرمانی اکسچنج نیز با هم حضور یافتند و روی جلد مجله ووگ اسپانیا نیز ظاهر شدند. رابطه آنها در ژانویه 2015 پایان یافت. رونالدو هرگز خالکوبی نمی کند زیرا خالکوبی به او اجازه اهدای خون نمی دهد، زیرا او چند بار در سال خون اهدا می کند. دارایی خالص کریستیانو رونالدو 280 میلیون دلار برآورد شده است.

 

کریستین بیل 43 ساله شد

کریسشِن چارلز فیلیپ بیل یا کریستین بِیل (Christian Bale) زاده 30 ژانویه 1974، بازیگر انگلیسی است که از سوی رسانه ها به عنوان یکی از منعطف ترین و مستعد ترین بازیگران نسل خود به شمار می آید. وی در پروژه ها و فیلم های پرفروش و موفقی درخشیده و با تهیه کنندگان و کارگردانان نامی دنیا کار کرده است.

 

اولین با در 13 سالگی در نقش اول فیلم «امپراتوری خورشید» ساخته استیون اسپیلبرگ (1987) درخشید. در سال 2000 به خاطر بازی در نقش قاتل سریالی فیلم «روانی آمریکایی» تحسین همگان را برانگیخت.
جشن تولد برای ستاره های بزرگ جهان

وی مشهور است به اینکه برای ایفای نقش هایش در فیلم ها، تلاش زیادی می کند و می تواند به میزان وزن کم یا زیاد کند یا عضله بسازد و یا لاغر شود، به خصوص برای فیلم روانشناسانه «ماشین کار» (2004) که حدود 28.5 کیلوگرم وزن کم کرد تا بتواند نقش تروور رزنیک را به خوب از آب درآورد.
جشن تولد برای ستاره های بزرگ جهان

موفقیت تجاری و شهرت بالای کریستین بیل شاید بیشتر مدیون نقش بتمن در سری فیلم های بتمن ساخته کریستوفر نولان باشد که در سه فیلم او یعنی «بتمن آغاز می کند» (2005)، «شوالیه تاریکی» (2008) و «شوالیه تاریکی برمی خیزد» (2012) درخشید و شهرت بین المللی یافت.

 

برای فیلم زندگی نامه ای «مشت‌زن» (2010) ساخته دیوید او. راسل بود که تحسین منتقدین را بدست آورید و چند جایزه از جمله جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد در نقش مکمل و جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد در نقش مکمل را کسب کرد.
جشن تولد برای ستاره های بزرگ جهان

پس از آن نیز در فیلم های «حقه‌باز آمریکایی» (2013) ساخته راسل، «رکود بزرگ» (2015) ساخته آدام مک‌کی درخشیده است. از دیگر فیلم های او می توان به «پرستیژ» (2006)، «3:10 به یوما» (2007)، «دشمنان ملت» (2009)، «گل های جنگ» (2011)، «خارج از کوره» (2013)، «هجرت: خدایان و پادشاهان» (2014) و … اشاره کرد.

 

پروژه سال 2016 او «وعده» نام داشت که در مرحله پس تولید است. برای سال 2017 نیز کریستین دو فیلم درام «ترانه به ترانه» و «دشمنان» را دارد و در سال 2018 در فیلم «کتاب جنگل» صداپیشگی خواهد کرد.
جشن تولد برای ستاره های بزرگ جهان

در ژانویه 2000 کریستین با ساندرا “سیبی” بلازیک (مدل سابق، میکاپ آرتیست و دستیار شخصی وینونا رایدر) ازدواج کرد و حالا این زوج دو فرزند به نام های اِمالین و جوزف دارند. از سال 1992 تابحال وی ساکن لوس آنجلس است و در سال 2010 درخواست شهروندی آمریکا را داده است. مجله امپایر کریستین بیل را یکی از 100 مرد جذاب دنیا معرفی کرده است.

 

در سال 2011 مجله تایم او را در میان صد نفر از بانفوذترین افراد دنیا قرار داد. دارایی خالص کریستین بیل 80 میلیون دلار برآورد شده است.
جشن تولد برای ستاره های بزرگ جهان

اُپرا وینفری 63 ساله شد

اُپرا گیل وینفری (Oprah Winfrey) زاده 29 ژانویه 1954 مجری تاک شو، مالک رسانه، بازیگر، تهیه کننده و انسان دوست آمریکایی است که بیشتر به خاطر میزبانی تاک شوی “اپرا وینفری شو” شهرت دارد که بالاترین ریتینگ برنامه های تلویزیونی را در تاریخ این نوع برنامه ها داشته و از سال 1986 تا سال 2011 پخش می شد.

 

اپرا که به عنوان “ملکه تمام رسانه ها” نیز لقب گرفته است، با عناوینی مانند ثروتمندترین فرد آفریقایی-آمریکایی، بزرگترین بشردوست سیاهپوست در تاریخ آمریکا و در حال حاضر اولین و تنها مولتی میلیاردر سیاهپوست آمریکای شمالی شناخته شده است.
جشن تولد برای ستاره های بزرگ جهان

در بسیاری از ارزیابی ها، اپرا را بانفوذترین زن دنیا قلمداد می کنند. در سال 2013 مدال آزادی ریاست جمهوری توسط رئیس جمهور سابق آمریکا، باراک اوباما، به وی اهدا شد و مدرک دکترای افتخاری از هاروارد نیز به او داده شد.

 

وینفری در می‌سی‌سی‌پی از مادری نوجوان که خدمتکار بود و پدری ۲۰ ساله که در ارتش خدمت می‌کرد به دنیا آمد. تا ۶ سالگی نزد مادربزرگش در روستایی در می‌سی‌سی‌پی زندگی کرد و با کمک مادربزرگ توانست در کودکی خواندن و نوشتن را بیاموزد. از ۶ تا ۱۲ سالگی با مادرش در میلواکی زندگی کرد. ۹ ساله بود که مردی از اقوام به او تجاوز کرد

 

و مدتی بعد هم مورد آزار جنسی دوست مادر و اقوام دیگر قرار گرفت. در سال ۱۹۶۸ در پی آزارهای جنسی در ۱۴ سالگی باردار شد، ولی بچه خود را از دست داد و پسری مرده به دنیا آورد. مرگ فرزند برای او ضربه سختی بود، ولی با خود عهد کرد که زندگی‌اش را تغییر دهد.
جشن تولد برای ستاره های بزرگ جهان

پدرش هم تصمیم گرفت با انضباط و سخت گیری به او کمک کند تا بتواند زندگی‌اش را دگرگون کند. او تحصیلاتش را ادامه داد و پدرش او را تشویق می‌کرد که همیشه بهترین باشد. در ۱۷ سالگی گزارشگر رادیو نشویل شد. برای اینکه بتواند به کار در رادیو و تلویزیون ادامه دهد، برای تحصیل به دانشگاه تنسی رفت و در رشته هنرهای نمایشی و ارتباط کلامی مشغول به تحصیل شد و همزمان، به طور نیمه وقت در رادیو محلی مشغول به کار شد.

 

شوی تلویزیونی اپرا از سال ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۱ به مدت ۲۵ سال پخش شد و در سال‌های آخر در ۱۴۵ کشور جهان پخش می‌شد. این برنامه تغییرات بنیادینی در ژانر گفتگوهای تلویزیونی ایجاد کرد و سبب شد که وینفری یکی از اثرگذارترین زنان در آمریکا و نیز ثروتمندترین زن سیاهپوست در جهان شود. به گفته خود اپرا،

 

وقتی اولین برنامه‌اش را اجرا می‌کرد، فقط خوشحال بود که در تلویزیون برنامه دارد. در سال ۱۹۸۶ پس از کمتر از یک سال نخستین برنامه «اپرا» به صورت سراسری در آمریکا پخش شد و به زودی برنامه اپرا به موفق‌ترین برنامه میزگرد تلویزیونی تبدیل شد.
جشن تولد برای ستاره های بزرگ جهان

وینفری که در فقر بزرگ شده و مادرش از طریق مستمری های دولتی در روستا او را بزرگ کرده بود، در سن 32 سالگی میلیونر شد. در 41 سالگی وینفری دارایی خالصی بالغ بر 340 میلیون دلار داشت و در لیست ثروتمندان فوربس جای بیل کازبی را گرفت. در سال 2006 وی پردرآمدترین مجری تلویزیونی آمریکا بود

 

و سالانه 260 میلیون دلار درآمد داشت که پنج برابر دستمزد سایمون کاول در رتبه دوم بود. در حال حاضر دارایی خالص اپرا وینفری 2.9 میلیارد دلار برآورد شده است.
جشن تولد برای ستاره های بزرگ جهان

6 فوریه، زادروز فرانسوا تروفو

فرانسوآ رولان تروفو (François Truffaut) زاده 6 فوریه 1932 و درگذشته به تاریخ 21 اکتبر 1984، کارگردان، فیلمنامه نویس، تهیه کننده، بازیگر، منتقد فیلم اهل فرانسه و همچنین یکی از بنیانگذاران موج نوی فرانسه بود. در طول حرفه فیلمسازی اش که بیش از ربع قرن طول کشید، وی نماد صنعت فیلم فرانسه بود و بر روی بیش از 25 فیلم کار کرد.

 

وی آثار فیلمسازانی همچون لوئیس بونوئل، روبر برسون، اینگمار برگمن، روبرتو روسلینی و آلفرد هیچکاک را تحسین می کرد و در مورد ژان رونوآر می گفت: «او تنها فیلمسازی است که عملاً لغزش ناپذیر است و هرگز در فیلمسازی اشتباه نمی کند». فیلم «آخرین مترو» (1980) به کارگردانی او 10 جایزه سزار کسب کرد و فیلم «روز بجای شب» (1973) برنده جوایز اسکار بهترین فیلم خارجی زبان و بفتای بهترین فیلم شد.
جشن تولد برای ستاره های بزرگ جهان

فیلم «چهارصد ضربه» او فیلمی بود که تعریف کننده جنبش موج نوی فرانسه بود. وی فیلم های کلاسیکی همچون «به پیانیست شلیک کن» (1960)، «ژول و ژیم» (1961)، «کودک وحشی» (1970)، «دو دختر انگلیسی» (1971)، «روز بجای شب» (1973) و «زنی در همسایگی» (1981) را کارگردانی نمود.

 

فیلم «چهارصد ضربه» با تحسین منتقدین و با موفقیت تجاری، در سال 1959 منتشر شد و تروفو جایزه بهترین کارگردانی را از جشنواره فیلم کن دریافت نمود، همان جشنواره ای که فقط یک سال قبل، او را محروم کرده بود.
جشن تولد برای ستاره های بزرگ جهان

تروفو بین سالهای 1957 تا 1965 همسر مادلن مورگنسترن بود و این زوج دو دختر به نام های لورا و ایوا دارند. وی روابط زیادی با بازیگران نقش اول فیلم هایش داشت و در سال 1968 با کلود جید (بازیگر) نامزد کرد. تروفو و فنی اردان بین سال های 1981 تا 1984 با هم زندگی می کردند و دختری به نام جوزفین دارند.
جشن تولد برای ستاره های بزرگ جهان

در جولای 1983، وی خانه ای در نرماندی اجاره کرد و در آنجا بود که اولین بار سکته کرد و تشخیص دادند که تومور مغزی دارد. قرار بود وی در مراسم اکران نخست فیلم دوستش میلوس فورمن آمادئوس شرکت کند که در روز 21 اکتبر 1984 در سن 52 سالگی در بیمارستان آمریکایی نوئی-سور-سن در فرانسه از دنیا رفت.

 

در زمان مرگش هنوز فیلم هایی داشت که در مرحله آماده سازی بودند. هدفش این بود که 30 فیلم بسازد و بعد از آن بازنشسته شود و باقی روزهای عمرش را به نوشتن کتاب بگذارند که نتوانست 5 فیلم آخر هدفش را بسازد. دارایی خالص فرانسوآ تروفو 81 میلیون دلار برآورد شده است.
جشن تولد برای ستاره های بزرگ جهانالن دی‌جنرس 59 ساله شد

اِلن لی دی‌جِنِرس (Ellen DeGeneres) زاده 26 ژانویه 1958، کمدین، مجری تلویزیون، بازیگر، نویسنده و تهیه کننده آمریکایی است که بین سال های 1994 تا 1998 در سیتکام محبوب «الن» بازی می کرد و از سال 2003 تابحال مجری گری تاک شوی خودش را با عنوان «الن دی‌جنرس شو» انجام می دهد. وی حرفه استندآپ اش را اوایل دهه هشتاد آغاز کرد و در سال 1986 با حضور در برنامه «شوی امشب با جانی کارسون» به اوج خود رسید.
جشن تولد برای ستاره های بزرگ جهان

کارسون کار او را به باب نیوهارت شبیه دانست و از او دعوت کرد که در برنامه زنده با هم گپ بزنند که آن زمان وی اولین کمدین زنی بود که چنین چیزی برایش اتفاق می افتاد و مسئله مهمی قلمداد می شد. به عنوان یک بازیگر، وی در فیلم های «آقای اشتباه» (1996) و «نامه عاشقانه» (1999) بازی کرد و صداپیشگی کاراکتر دوری را در انیمیشن های

 

«در جستجوی نمو» (2003) و «در جستجوی دوری» (2016) انجام داده است که برای فیلم نمو، جایزه ساترن بهترین بازیگر زن در نقش مکمل را دریافت نمود که اولین باری بود که هنرپیشه زنی جایزه ساترن را برای بهترین صداپیشگی کسب می کرد. در سال 2010 نیز برای فصل نهم مسابقه «امریکن آیدل» داوری کرد.
جشن تولد برای ستاره های بزرگ جهان

دی‌جنرس مجری گری مراسم اسکار، مراسم گرمی و مراسم پرایم تایم امی را انجام داده و تابحال سه کتاب منتشر کرده است و کمپانی رکورد خودش را دارد. وی 29 بار جایزه امی، 20 بار جایزه انتخاب مردم (بیشترین جایزه انتخاب مردمی که تابحال کسی دریافت کرده) و چندین و چند جایزه و افتخار دیگر برای کارهای انسان دوستانه

 

و نیکوکارانه و غیره کسب کرده است. در سال 2016، وی مدال آزادی ریاست جمهوری را از رئیس جمهور سابق آمریکا، باراک اوباما، دریافت کرد. دارایی خالص الن دی‌جنرس 360 میلیون دلار برآورد شده است.
جشن تولد برای ستاره های بزرگ جهان

میشل اوباما 53 ساله شد

میشل لاوان رابینسون اوباما (Michelle Obama) زاده 17 ژانویه 1964، وکیل و نویسنده آمریکایی و بانوی اول سابق ایالات متحده آمریکا و همسر چهل و چهارمین رئیس جمهور آمریکا یعنی باراک اوباما و اولین بانوی اول آفریقایی-آمریکایی این کشور است. میشل در شیکاگوی ایلینوی بزرگ شد

 

و از دانشگاه پرینستون و دانشکده حقوق هاروارد دانش آموخته شد و اوایل دوران حرفه حقوق خود را در موسسه حقوقی سیدلی آستین گذراند و همانجا با همسرش آشنا شد.
جشن تولد برای ستاره های بزرگ جهان

سپس به عنوان معاون رئیس خدمات دانشجویی دانشگاه شیکاگو و معاون رئیس امور خارجی مرکز پزشکی دانشگاه شیکاگو مشغول به کار شد. باراک و میشل در سال 1992 ازدواج کردند و دو دختر به نام های مالیا و ساشا دارند. میشل در سال های 2007 و 2008 برای همسرش به انجام کمپین های تبلیغات ریاست جمهوری پرداخت

 

و در کنوانسیون ملی دمکراتیک سال 2008 سخنرانی کرد و بار دیگر در سال 2012 در حمایت از همسرش و بار بعدی در سال 2016 در حمایت از هیلاری کلینتون، کاندیدای ریاست جمهوری، در این کنوانسیون سخنرانی نمود.
جشن تولد برای ستاره های بزرگ جهان

به عنوان بانوی نخست آمریکا، میشل اوباما تبدیل به نماد فشن، الگو و نمونه ای برای زنان و همچنین مدافع و حامی بالا بردن آگاهی در مورد فقر، تغذیه، فعالیت جسمانی و تغذیه سالم شد. با بالا رفتن محبوبیت همسرش به عنوان یک سیاستمدار ملی برجسته، میشل تبدیل به بخشی از فرهنگ محبوب عامه شد.

 

در ماه مه 2006 مجله اسنس او را در میان 25 زن الهام بخش دنیا قرار داد. در جولای 2007 نیز مجله ونیتی فیر او را در میان 10 نفر از خوش پوش ترین زنان دنیا قرار داد که در سال بعد نیز تکرار شد. مجله پیپل نیز در سال 2008 او را در میان خوش پوش ترین های زنان دنیا قرار داد و ظاهر او را کلاسیک و با اعتماد به نفس خواند. دارایی خالص میشل اوباما 11.8 میلیون دلار برآورد شده است.
جشن تولد برای ستاره های بزرگ جهان