پارس ناز پورتال

جشن تولد برای ستاره های مشهور دنیا +عکس

جشن تولد برای ستاره های مشهور دنیا +عکس

جشن تولد برای ستاره های مشهور دنیا +عکس

در هفته اي که پشت سر گذاشتیم ستاره های مشهور سینما و دنیای هنر و مد جشن تولد گرفتند که به همین علت بیوگرافی کوتاهی از آنان را برای شما گردآوری کرده ایم. 

 

دنیل دی لوئیس 60 ساله شد
سر دنیل مایکل بلیک دی لوئیس «Daniel Day-Lewis»، زادۀ 29 آوریل 1957، بازیگر انگلیسی با دو تابعیت انگلیسی و ایرلندی هست. او که در لندن به جهان آمد و رشد کرد، در صحنۀ تئاتر ملی جوانان درخشید و بعد از آن سه سال در مدرسۀ تئاتر اُلد ویک بریستول آموزش دید. با اینکه در الد ویک بریستول بازیگری سنتی آموخت،

 

یک بازیگر متد محسوب میشود و به وقف خود برای نقش ها و تحقیق دربارۀ آن ها شهرت دارد. او اغلب در تمام طول مدت فیلمبرداری فیلم هایش در نقش باقی می‌ماند، تا حدی که حتی به سلامتی اش آسیب میرساند. او یکی از گزیده کارترین بازیگران صنعت سینما هست و از سال 1998 تا کنون تنها پنج فیلم نقش بازی کرده هست. او بسیار مراقب زندگی خصوصی خود هست و به ندرت گفت و گو می‌کند و خیلی کم در انظار عمومی ظاهر می‌شود.
جشن تولد برای ستاره های مشهور دنیا +عکس

دی لوئیس در اکثر سال هاي 1980، میان تئاتر و سینما در رفت و آمد بود؛ او با پیوستن به کمپانی شکسپیر در تئاتر «رومئو و ژولیت» نقش رومئو و در «رویای شب نیمۀ تابستان» نقش فلوت را بازی کرد و پس از آن در سال 1984 در فیلم «بونتی» ظاهر شد. او در فیلم «رختشوی خانۀ زیبای من» «1985» در اولین نقش تحسین شده اش

 

درخشید و پس از آن با «اتاقی با یک چشم انداز» «1985» اکثر شناخته شد. سپس در «سبکی تحمل ناپذیر هستی» «1988» نقش اول مرد را بر عهده گرفت.دی لوئیس که یکی از بازیگران بسیار تحسین شدۀ نسل خود هست، جوایز فراوانی دریافت کرده هست، از جمله سه جایزۀ اسکار برترین بازیگر مرد برای بازی

 

در «پای چپ من» «1989»، «خون به پا خواهد شد» «2007» و «لینکلن» «2012»، که او را به تنها بازیگر مرد تاریخ سینما که سه بار برندۀ اسکار بازیگر نقش اول و یکی از سه بازیگر مرد دارندۀ سه اسکار تبدیل کرده هست. او برای فیلمهای «به نام پدر» «1993» و «دار و دستۀ نیویورکی» «2002» نیز نامزد دریافت این جایزه شده هست.

 

او همین طور برندۀ چهار جایزۀ بفتا برای برترین بازیگر، سه جایزۀ صنف بازیگران فیلم و دو جایزۀ گلدن گلوب شده هست. در نوامبر 2012، مجلۀ تایم دی لوئیس را “بزرگترین بازیگر جهان” نامید. در ژوئن 2014، او در کاخ باکینگهام به پاس خدمت به هنر نمایش به مقام شوالیه منصوب شد.

 

دی لوئیس در حال بازی در فیلمی به کارگردانی پل تامس اندرسون هست که هنوز نامی برایش گزینه نشده؛ فیلم در مورد صنعت مُد در سال هاي 1950 هست و در دسامبر 2017 پخش خواهد شد.

جشن تولد برای ستاره های مشهور دنیا +عکس

دی لوئیس به ندرت دربارۀ زندگی خصوصی خود صحبت می‌کند. او ارتباط اي شش ساله با بازیگر فرانسوی، ایزابل آجانی، داشت که حاصلش پسرشان گابریل کِین هست که در 1995، پس از پایان یافتن ارتباط شان به جهان آمد. او در سال 1996، زمانی که در اقتباس سینمایی نمایشنامۀ «بوتۀ آزمایش» بازی می‌کرد،

 

از خانه آرتور میلر نمایشنامه نویس بازدید کرد و به دختر این نویسنده، ربه‌کا میلر، معرفی شد. انها مدتی بعد در همان سال ازدواج کردند. این زوج دو پسر به نام هاي رونان کال و کَشل بلیک دارند. دارایی خالص دنیل دی لوئیس 50 میلیون دلار برآورد شده هست.

 

دیوید بکهام 42 ساله شد

دیوید رابرت جوزف بکهام «David Beckham»، زادۀ 2 مه 1975، فوتبالیست حرفه اي سابق انگلیسی هست. او برای منچستر یونایتد، پرستون نورث اند، رئال مادرید، میلان، ال اِي گلکسی، پاری سن ژرمن و تیم ملی انگلستان بازی کرد. او اولین بازیکن انگلیسی هست که در لیگ چهار کشور انگلیس، اسپانیا، کشور آمریکا و فرانسه صاحب عنوان شده هست. وی در ماه مه 2013، پس از 20 سال فعالیت که در طی آن برندۀ 19 جایزه و نشان شد، از فوتبال خداحافظی کرد.

جشن تولد برای ستاره های مشهور دنیا +عکس

بکهام که با بُرد پاس هایش، توانایی پاس از پهلو و ضربات آزاد خمیده اش در پست مدافع راست شناخته می شد، یکبار نفر دوم توپ طلای اروپا و دو بار نفر دوم بازیکن جهانی سال فیفا شد و در سال 2004 توسط پله در لیست 100 نفرۀ بزرگترین بازیکنان زندۀ جهان قرار گرفت. او در سال 2008 به تالار مشاهیر فوتبال انگلیس راه یافت. بکهام بعنوان سفیر جهانی ورزش، نماد فرهنگی بریتانیا محسوب می‌شود.

 

بکهام فعالیت حرفه اي باشگاهی را با تیم منچستر یونایتد، در 1992 «17 سالگی» شروع کرد. او با این تیم شش بار عنوان قهرمانی لیگ برتر، دو بار کاپ قهرمانی اتحادیه و قهرمانی لیگ قهرمانی اروپا «1999» را به دست آورد. سپس چهار فصل در رئال مادرید توپ زد و در آخرین فصل حضورش در این باشگاه، قهرمانی لالیگا را به دست اورد.

 

در ژوئیۀ 2007، بکهام قرارداد 5 ساله اي با ال اِي گلکسی، باشگاه فوتبال لیگ برتر ایالات امریکا، امضا کرد. زمان بازی در این تیم، دو فصل 2009 و 2010 بعنوان بازیکن قرضی در تیم میلان ایتالیا گذراند. او اولین بازیکن انگلیسی بود که در 100 بازی لیگ قهرمانان اروپا بازی کرد.

 

بکهام در سپتامبر 1996، در 21 سالگی، به تیم ملی انگلستان پیوست. او برای شش سال کاپیتان تیم بود و 58 بازی ملی در این مدت انجام داد. او در کل، 115 حضور حرفه اي داشت و در سه دوره از بازی هاي جام جهانی فیفا، «1998 و 2002 و 2006» و دو دوره از مسابقات قهرمانی اروپا یوفا «2000 و 2004» شرکت کرد.

جشن تولد برای ستاره های مشهور دنیا +عکس

بکهام به طور پیاپی در بین پردرآمد ترین بازیکنان فوتبال قرار میگرفت و در سال 2013، با دریافت بیش از 50 میلیون دلار در 12 ماه قبل، پردرآمد ترین بازیکن آن سال لقب گرفت. او در 1999 با ویکتوریا بکهام «آدامز»، عضو گروه پاپ اسپایس گرلز، ازدواج کرد. آن ها چهار فرزند دارند: سه پسر به نام هاي بروکلین جوزف، رومئو جیمز و کروز دیوید

 

و یک دختر به نام هارپر. بکهام از سال 2005، سفیر یونیسف در انگلیس بود و در سال 2015 صندوق یونیسف دیوید بکهام به نام 7 را راه اندازی کرد. در سال 2014، لیگ ام ال اس اعلام کرد بکهام و گروهی از سرمایه گذاران تیم جدیدی در میامی راه اندازی خواهند کرد که از 2016 یا 2017 شروع به کار خواهد کرد. دارایی خالص دیوید بکهام 450 میلیون دلار برآورد شده هست.

 

کریس براون 28 ساله شد

کریستوفر موریس “کریس” براون «Chris Brown»، زادۀ 5 مه 1989، خواننده، ترانه سرا و رقصندۀ آمریکایی هست. او که در تاپهانک ویرجینیا به جهان آمده هست، از کودکی عضو گروه همسرایان کلیسای شهر شد و در چند برنامۀ استعدادیابی محلی شرکت کرد. براون در سال 2004، با شرکت جایو ریکوردز قرارداد بست و سال بعد

 

از آن اولین مجموعه استودیویی اش را با نام خودش منتشر کرد. این مجموعه در جدول 200 بیلبورد دومین مجموعه شد و بعد ها با فروش مجموع 3 میلیون نسخه در جهان، از سوی انجمن صنعت ضبط موسیقی کشور آمریکا گواهی دابل پلاتینیوم گرفت. با رسیدن اولین تک آهنگ او با نام Run It! به صدر جدول 100 آهنگ برتر بیلبورد، براون به اولین خوانندۀ مردی تبدیل شد که اولین تک آهنگش در صدر جدول قرار گرفت.

جشن تولد برای ستاره های مشهور دنیا +عکس

مجموعه دوم او Exclusive «2007» حاوی دومین آهنگ شماره یک او،Kiss Kiss ، و آهنگ هاي With You و Forever بود. این مجموعه نیز گواهی دابل پلاتینیوم گرفت. براون اضافه بر موفقیت تجاری با تک اهنگ هاي خودش، در چندین تک آهنگ دیگر از جمله No Air، اجرای دو نفره با جوردین اسپارکس،

 

Shortie like Mine، با بوبو خوانندۀ رپ و Shawty Get Loose در کنار لیل ماما و تی پین ظاهر شده هست. این آهنگ ها در جدول 100 آهنگ برتر بیلبورد به ترتیب شمارۀ سه، شماره نه و شماره ده شدند.مجموعه سوم او Graffiti در سال 2009 منتشر شد و شامل تک آهنگ شماره بیست I Can Transform Ya بود. مجموعه چهارم براون F.A.M.E. «2011» اولین مجموعه شماره یک او بود

 

و شامل تک آهنگ هاي Yeah 3x، Look at Me Now، و Beautiful People می شد. براون برای این مجموعه اولین جایزۀ گرمی برترین مجموعه آر اند بی را در 54 مین مراسم جوایز گرمی دریافت کرد. پنجمین مجموعه او Fortune در 2012 منتشر شد. اما بعد از انتشار Exclusive مجموعه هاي براون از نظر تجاری یا از سوی منتقدان مفید استقبال نشد،

 

به استثنای X «2014» مجموعه ششم او که رتبۀ 63 را به دست آورد. هفتمین مجموعه استودیویی براون Royalty در دسامبر 2015 منتشر شد.براون جدا از حرفۀ موسیقی خود، بازیگری را نیز دنبال کرده هست. در سال 2007، او در اولین فیلم سینمایی اش، «پایکوبی در حیاط»، بازی کرد و در سریال تلویزیونی «او سی» بازیگر مهمان بود.

 

فیلمهای دیگری که براون در آن ها ظاهر شده عبارتند از «این کریسمس» «2007»، «سارقان» «2010»، «مثل یک مرد فکر کن» «2012» و «نبرد سال» «2013». براون در طول دوران فعالیت حرفه اي اش چندین جایزه دریافت کرده، از جمله 14 جایزۀ بِت، 5 جایزۀ موسیقی بیلبورد و 5 جایزۀ موسیقی سول ترِین. به گزارش بیلبورد، براون با 82 رتبه، هفتمین دارندۀ بیشترین رتبه هاي کسب شده در لیست 100 آهنگ برتر بیلبورد هست.

جشن تولد برای ستاره های مشهور دنیا +عکس

براون و ریحانا که از سال 2005 با هم دوست بودند، در سال 2000 رابطۀ عاشقانه اي شروع کردند که در سال 2009 به اتمام رسید. در سال 2012 انها دوباره برای مدتی به هم پیوستند و در سال 2013 ریحانا پایان دوبارۀ ارتباط شان را اعلام کرد. دارایی خالص کریس براون 30 میلیون دلار برآورد شده هست.

 

ادل 29 ساله شد

ادل لوری بلو ادکینز «Adele» خواننده و ترانه سرای انگلیسی زادۀ 5 مه 1988 هست. ادل پس از فارغ التحصیلی از مدرسۀ هنرهای نمایشی و تکنولوژی بریت در سال 2006، بعد از اینکه یکی از دوستانش نسخۀ نمایشی کارهای او را به وبسایت مای اسپیس فرستاد، قراردادی از سوی ایکس ال ریکوردینگز دریافت کرد.

 

در سال 2007، او جایزۀ منتخب منتقدان بریت را دریافت کرد و در نظرسنجی صدای 2008 بی بی سی برنده شد. اولین مجموعه او، 19، در سال 2008 با موفقیت تجاری و انتقادی منتشر شد. هفت بار در انگلستان و سه بار در ایالات متحده گواهی پلاتینیوم دریافت کرد. حضور او در برنامۀ «پخش زندۀ شنبه شب»

 

در 2008، به پیشرفت حرفه اي او در کشور آمریکا کمک کرد. در پنجاه و یکمین مراسم جوایز گرمی در 2009، جوایز برترین هنرمند اخیر و برترین اجرا توسط خوانندۀ زن پاپ را دریافت کرد.

جشن تولد برای ستاره های مشهور دنیا +عکس

او دومین مجموعه استودیویی خود، 21، را در ابتدای سال 2011 منتشر کرد. مجموعه مورد استقبال شدید منتقدان قرار گرفت و در سال 2012 جوایز بسیاری دریافت کرد، از جمله شش جایزۀ گرمی، مثل جایزۀ برترین مجموعه سال؛ دو جایزۀ بریت، از جمله برترین مجموعه بریتانیایی سال و سه جایزۀ موسیقی کشور آمریکا.

 

این مجموعه در انگلیس 16 بار گواهی پلاتین دریافت کرده و چهارمین مجموعه پرفروش تمام زمان ها در بریتانیا هست. در ایالات متحده، اکثر از هر مجموعه دیگری، از سال 1985، جایگاه اول جدول را حفظ کرد و گواهی ضبط الماس گرفت. بیش از 31 میلیون نسخه از این مجموعه در تمام جهان فروخته شد. موفقیت مجموعه 21 باعث شد نام ادل چندین بار در کتاب ثبت رکورد هاي کتاب گینس ذکر شود.

 

او اولین زن در تاریخ 100 آهنگ برتر بیلبورد هست که همزمان سه تک آهنگ در بین 10 آهنگ برتر و همین طور اولین هنرمند زنی هست که همزمان دو مجموعه در بین پنج مجموعه برتر جدول 200 بیلبورد و دو تک آهنگ در بین پنج آهنگ برتر جدول 100 بیلبورد دارد. 21 در تاریخ جدول هاي مجموعه بریتانیا و کشور آمریکا، طولانی ترین حضور را در بین مجموعه هاي خواننده هاي زن داشت.

 

ادل در سال 2012، ترانۀ Skyfall را برای فیلم جیمز باند به همین نام نوشت و منتشر کرد. این آهنگ برندۀ یک جایزۀ اسکار، یک جایزۀ گرمی و یگ جایزۀ گلدن گلوب برای برترین ترانۀ غیراقتباسی و همینطور جایزۀ بریت برای برترین تک آهنگ سال شد. ادل بعد از سه سال وقفه، در سال 2015، سومین مجموعه استودیویی اش را با نام 25 منتشر کرد.

 

25 دومین مجموعه او بود که در کشور آمریکا گواهی الماس گرفت و 5 جایزۀ گرمی از جمله دومین جایزۀ گرمی برای مجموعه سال و چهار جایزۀ بریت نصیب او کرد. اولین تک آهنگ این مجموعه به نام Hello اولین تک آهنگی بود که در کشور آمریکا در هفتۀ اول انتشار، بیش از یک میلیون نسخۀ دیجیتال فروخت.

 

سومین تور کنسرت او، Adele Live 2016، در اروپا، آمریکای شمالی و اقیانوسیه برگزار شد و در نیمۀ سال 2017، با چهار کنسرت نهایی در استادیوم وِمبلی لندن خاتمه خواهد یافت.

جشن تولد برای ستاره های مشهور دنیا +عکس

بیلبورد ادل را در سال هاي 2011، 2012 و 2016، هنرمند سال اعلام کرد. در 2012، شبکۀ VH1او را در ردیف 5 لیست 100 بانوی برتر موسیقی قرار گرفت. مجلۀ تایم در سال هاي 2012 و 2016، او را یکی از تأثیرگذارترین افراد جهان نامید. ادل با فروش بیش از 100 میلیون نسخه، یکی از پرفروش ترین هنرمندان جهان هست.

 

در ژانویۀ 2012، گزارش شد که ادل از سال 2011 با کارآفرین نیکوکار فارغ التحصیل کالج ایتون، سایمن کونکی، ارتباط دارد. آن ها یک پسر به نام آنجلو جیمز دارند که در اکتبر 2012 به جهان آمد. این زوج در ابتدای سال 2017 رسماً ازدواج کردند. دارایی خالص ادل 135 میلیون دلار برآورد شده هست.

 

4 مه، زادروز آدری هپبورن

آدری هپبورن «Audrey Hepburn» با نام اصلی آدری کاتلین راستون، زادۀ 4 مه 1929-درگذشته به تاریخ 20 ژانویه 1993، بازیگر، مدل، رقصنده و بشردوست انگلیسی بود. هپبورن که آیکون سینما و مد به شمار می رفت، از بازیگران دوران طلایی هالیوود بود. او از سوی انستیتوی فیلم ایالات امریکا در رتبۀ سوم برترین اسطوره هاي سینمایی زن دوران طلایی هالیوود جای گرفت

 

و به تالار بین المللی خوش پوش ترین مشاهیر راه یافت. هپبورن در ایکسلز، منطقه اي در بروکسل، به جهان آمد و کودکی اش را در بلژیک، انگلستان و هلند گذراند. در آمستردام، او نزد سونیا گاسکل آموزش باله دید و بعد از نقل مکان به لندن در سال 1948، آموزش را با ماری رامبرت ادامه داد؛ سپس در کارهای تئاتری موزیکال در وست اِند عضو گروه کر شد

جشن تولد برای ستاره های مشهور دنیا +عکس

هپبورن بعد از چند نقش کوتاه در تعدادی فیلم، در سال 1951 توسط کولت، رمان نویس فرانسوی، کشف شد و در نمایش «ژی ژی»، بر زمینه رمانی به همین نام از کولت، درخشید. او با بازی در نقش اول فیلم «تعطیلات در رم» «1953» تبدیل به یک ستاره شد و اولین بازیگر زنی شد که برای یک فیلم همزمان سه جایزۀ اسکار،

 

گلدن گلوب و بفتا را دریافت کرد. همان سال، او برای اجرا در تئاتر «اُندین» برندۀ جایزۀ تونی برای برترین بازیگر زن نقش اول در نمایش شد. در ادامه در چند فیلم پیروز ظاهر شد، مثل «سابرینا» «1954»، «داستان راهبه» «1959»، «صبحانه در تیفانی» «1961»، «معما» «1963»، «بانوی زیبای من» «1964»، و «تا تاریکی صبر کن» «1967» که برای آن نامزد دریافت جایزۀ اسکار، گلدن گلوب و بفتا شد.

 

هپبورن رکورد دار دریافت سه جایزۀ بفتا برای برترین بازیگر زن انگلیسی در نقش اول بود. او به پاس حرفۀ بازیگری اش جایزۀ یک عمر دستاورد بفتا، جایزۀ سسیل بی دیمیل گلدن گلوب، جایزۀ یک عمر دستاورد صنف بازیگران فیلم و جایزۀ ویژۀ تونی را دریافت کرد. او یکی از معدود کسانی بود که هر چهار جایزۀ اسکار، امی، گرمی و تونی را دریافت کرده اند.

 

هر چه از زندگی هپبورن گذشت، در فیلمهای کمتری بازی کرد و اکثر عمرش را وقف فعالیت در یونیسف کرد. او از سال 1954 با این سازمان همکاری داشت و سپس بین سال هاي 1988 تا 1992 در برخی از فقیر ترین جوامع آفریقا، آمریکای جنوبی و آسیا کار کرد. وی در دسامبر 1992، به پاس فعالیت بعنوان سفیر حسن نیت یونیسف،

 

نشان ریاست جمهوری آزادی را دریافت کرد. هپبورن، یک ماه بعد، در سن 63 سالگی در خانه اش در سوئیس، از مریضی سرطان آپاندیس در گذشت.

جشن تولد برای ستاره های مشهور دنیا +عکس

هپبورن در سپتامبر 1954با مل فرر ازدواج کردند. پسر آن ها، شان هپبورن فرر در ژوئیۀ 1960 به جهان آمد. این زوج پس از 14 سال زندگی، در دسامبر 1968 طلاق گرفتند. دومین همسر هپبورن ، آندره دوتی روانپزشک ایتالیایی بود. انها در ژانویۀ 1969 ازدواج کردند و پسرشان لوکا در فوریۀ 1970 به جهان آمد.

 

ازدواج دوتی و هپبورن سیزده سال طول کشید و در سال 1982 به طلاق منتهی شد. هپبورن از سال 1980 تا زمان مرگش با بازیگر هلندی، رابرت ولدرز، ارتباط داشت. او در سال 1989، نُه سالی راکه با ولدرز به سر برد، شادترین سال هاي زندگی خود نامید. دارایی خالص آدری هپبورن 100 میلیون دلار برآورد شده هست.

 

پاپی دلوین 31 ساله شد

پاپی آنجلا دلوین «Poppy Delevingne» مدل انگلیسی زادۀ 3 مه 1986 هست. دلوین یکی از سه دختر چارلز همر دلوین و پاندورا آن دلوین هست. او در بلگریویای لندن بزرگ شده و به مدرسۀ بیدیلز رفته هست. او خواهر کارا دلوین، مدل و بازیگر، هست.

جشن تولد برای ستاره های مشهور دنیا +عکس

دلوین در اکتبر 2012 با جیمز کوک نامزد شد. آن ها در مه 2014 ازدواج کردند. دلوین توسط سارا دوکاس، بنیانگذار آژانس مدلینگ استورم در 2008 کشف شد. او مدل برند هایي مثل شیاتزی چِن، لورا اشلی، آنیا هیندمارچ، آلبرتا فرتی و باربری بوده و برای برند هایي مثل جولین مک دونالد رژه رفته و با عکاسانی مثل تری ریچاردسون کار کرده هست.

 

او که چشم مارک جیکوبز طراح را گرفته بود، در 2012 چهرۀ برند لویی ویتون برای کلکسیون تابستان 2012 شد. دلوین سفیر جوان شورای مد بریتانیا و سفیر برند شنل هست. دارایی خالص پاپی دلوین 1.5 میلیون دلار برآورد شده هست.
جشن تولد برای ستاره های مشهور دنیا +عکس

کریستینا هندریکس 42 ساله شد

کریستینا رنی هندریکس «Christina Hendricks»، زادۀ 3 مه 1975، بازیگر انگلیسی هست. او اکثر با نقش جون هالووی در درام تلویزیونی «مردان مَد» مشهور هست که برای آن نامزد دریافت شش جایزۀ امی شد. بر زمینه نظر سنجی مجلۀ اسکوایر از خواننده هاي زن، هندریکس خوشگل ترین زن جهان نام گرفت. در سال 2012 نیز همین مجله او را بعنوان خوش چهره ترین زن آمریکایی گزینه کرد.

جشن تولد برای ستاره های مشهور دنیا +عکس

فیلمهای مهم هندریکس عبارتند از «بران» «2011»، «جیب خد» «2014» و «رودخانۀ گم شده» «2014». او در حال حاضر در نقش سلین/چیر در کمدی «دورانی دیگر» و در نقش ترودی در درام تلویزیونی «هَپ و لئونارد» بازی میکند. وی همین طور در حال بازی در فیلم رمزآلود «خانۀ کج» بر زمینه رمان آگاتا کریستی به همین نام هست. فیلمبرداری فیلم از سپتامبر 2016 آغاز شده و هنوز زمان پخش آن مشخص نشده هست.

 

هندریکس در اصل بلوند هست و از سن 10 سالگی با الهام از آنه شرلی قهرمان کتاب آنه از گرین گیبلز شروع به قرمز کردن مو هاي خود کرد. او مثل شخصیت جون در «مردان مد» اکاردئون می‌نوازد. هندریکس در اکتبر 2009 با جفری آرِند ازدواج کرد. او درمصاحبه ها گفته هست که او و همسرش قصد بچه دار شدن ندارند. دارایی خالص کریستینا هندریکس 8 میلیون دلار برآورد شده هست.

 

دواین جانسون 45 ساله شد

دواِین داگلاس جانسون «Dwayne Johnson»، زادۀ 2 مه 1972، که به “راک” هم مشهور هست، بازیگر، تهیه کننده، خواننده و کشتی گیر حرفه اي آمریکایی هست. جانسون که در کالیفرنیا به جهان آمد و در نیوزیلند و ایالت هاي هاوایی و پنسیلوانیای ایالات امریکا بزرگ شد، بازیکن فوتبال دانشگاه میامی بود و در آنجا برندۀ قهرمانی ملی

 

در تیم فوتبال میامی هاریکینز 1991 شد. سپس برای کالگری استمپیدرز در لیگ فوتبال کانادا بازی کرد و دو ماه مانده به فصل 1995 از تیم خارج شد. اینکار باعث شد او مثل پدربزرگش، پیتر مایویا، و پدرش راکی جانسون، که تابعیت کانادایی خود را نیز از آن ها به ارث برده هست، کشتی گیر حرفه اي شود.

جشن تولد برای ستاره های مشهور دنیا +عکس

جانسون که همین حالا قراردادی پاره وقت با WWE دارد، از 1996 تا 2004، شهرت فراگیری در فدراسیون جهانی کشتی «WWF» پیدا کرد؛ او چهرۀ اصلی در دوران نگرش این کمپانی بود و اولین کشتی گیر نسل سومی در تاریخ این کمپانی به شمار می رفت. او از سال 2011 به صورت پاره وقت به کشتی برای WWE بازگشت

 

و به حضور پراکنده در میادین کشتی این کمپانی ادامه داد. او در فدراسیون جهانی کشتی 17 قهرمانی دارد، از جمله 10 قهرمانی جهان، با هشت بار پیروزی در بازی هاي قهرمانی WWF/WWE «هفتمین پیروزی قهرمانی بلامنازع WWE محسوب می شد» و دو بار پیروزی در مسابقات قهرمانی جهان/ .WCWاو دو بار برندۀ بازی هاي قهرمانی بین المللی WWF و پنج بار قهرمان بازی هاي قهرمانی تیم منتخب WWF شد.

 

وی ششمین قهرمان دارای تاج سه گانه در تاریخ WWE و برندۀ رویال رامبل 2000 هست. او به عقیدۀ بسیاری، یکی از بزرگترین کشتی گیران حرفه اي تمام زمان ها محسوب میشود.اتوبیوگرافی جانسون با نام «راک میگوید …»، با همکاری جو لیدن در سال 2000 منتشر شد. این کتاب در ردیف اول لیست کتاب هاي پر فروش نیویورک تایمز قرار گرفت

 

و 20 هفته در این لیست باقی ماند و 720000 جلد تنها در نسخۀ گالینگور فروخت. جانسون در سال 2002، در فیلم «پادشاه عقرب» اولین نقش اول خود را به دست آورد. برای این نقش به او 5.5 میلیون دلار ایالات امریکا پرداخته شد، مبلغی که برای بازیگری در اولین نقش اصلی بی سابقه بود. از آن به بعد در فیلمهای بسیاری بازی کرد و توانایی اش در تمدید حق امتیاز فیلم ها مشهور شد.

 

یکی از برجسته ترین نقش هاي او لوک هابز در سری فیلمهای «سریع و خشمگین» هست که تازه ترین قسمت آن «سرنوشت خشمگین» در آوریل 2017 به نمایش در آمد. او مسابقۀ تلویزیونی «قهرمان» را تهیه و اجرا کرد و از آن به بعد به تهیۀ سریالهای تلویزیونی و فیلمهای سینمایی توسط شرکت تهیۀ فیلمش با نام سِوِن باکس پروداکشنز ادامه داد

 

و خود نیز در آن ها بازی کرد. فوربز در سال 2013، جانسون را در ردیف 25 لیست 100 نفرۀ قدرتمند ترین افراد مشهور قرار داد. او پر درآمدترین بازیگر سال 2016 بود. در همان سال، تایم او را یکی از 100 نفر تأثیرگذارترین افراد جهان نامید. در سال 2015، مجلۀ بدنسازی “ماسل اند فیتنس” به جانسون لقب “مرد قرن” داد.

جشن تولد برای ستاره های مشهور دنیا +عکس

فیلم اکشن کمدی «گارد ساحلی» در مه 2017، فیلم فانتزی «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» در دسامبر 2017 و اکشن هیولایی «وحشی گری» با بازی جانسون، در آوریل 2018 به نمایش درخواهند آمد. جانسون در 3 مه 1997 با دنی گارسیا ازدواج کرد. دختر انها، سیمون الکساندرا، در آگوست 2001 به جهان آمد.

 

در ژوئن 2007، انها اعلام کردند که دوستانه طلاق گرفته اند و قصد دارند به دوستی شان ادامه دهند. بعد از طلاق، جانسون با لورن هاشین وارد ارتباط شد. دختر انها، جاسمین، در دسامبر 2015 به جهان آمد. دارایی خالص دواین جانسون 190 میلیون دلار برآورد شده هست.

 

جیمی دورنان 35 ساله شد

جیمز “جِیمی” «Jamie Dornan» دورنان، زادۀ 1 مه 1982، بازیگر، مدل و موسیقیدان اهل ایرلند شمالی هست. او در فیلم «ماری آنتوانت» «2006» ساختۀ سوفیا کاپولا نقش اکسل فون فرزن، در سریال «روزی روزگاری» نقش کلانتر گراهام هامبرت، در سریال جنایی «سقوط» نقش قاتل زنجیره اي به نام پل اسپکتور و در فیلم دنباله دار «پنجاه طیف خاکستری» «2015-» نقش کریستین گرِي را نقش بازی کرده هست.

جشن تولد برای ستاره های مشهور دنیا +عکس

دورنان در فیلم درام «آشفته» نقش اول را بر عهده دارد که در سال 2017 به نمایش در خواهد آمد. «پنجاه طیف آزاد شده» نیز در سال 2018 پخش خواهد شد. او همین حالا در حال بازی در نقش ویل اسکارلت در فیلم اکشن ماجراجویی «رابین هود» هست که در 2018 منتشر خواهد شد.

 

دورنان از 2003 تا 2005 با کیرا نایتلی ارتباط داشت. در آوریل 2013 با بازیگر و خواننده و توانه سرای انگلیسی املیا وارنر ازدواج کرد. آن ها در نوامبر 2013 صاحب دختری به نام دالسی شدند و دختر دومشان اِلوا نیز در سال 2016 به جهان آمد. دارایی خالص جیمی دورنان 3 میلیون دلار برآورد شده هست.

 

هنری کاویل 34 ساله شد

هنری ویلیام دالگلیش کاویل «Henry Cavill» بازیگر انگلیسی زادۀ 5 مه 1983 هست. کاویل حرفۀ خود را با بازی در اقتباس سینمایی «کنت مونت کریستو» «2002» و «من قلعه را تسخیر می‌کنم» «2003» آغاز کرد. بعد ها در نقش هاي کوچک و فرعی در سریالهای تلویزیونی مثل «اسرار بازرس لینلی»، «قتل هاي میدسامر»

 

و «تودورها» «10-2007» ظاهر شد و سپس در فیلمهای هالیوودی مثل «تریستان و ایزولد» «2006»، «غبار ستاره» «2007»، «نهر خون» «2009» و «فناناپذیران» «2011» نقش آفرینی کرد.
جشن تولد برای ستاره های مشهور دنیا +عکس

کاویل در نقش چارلز براندون، اولین دوک سافک در سریال تلویزیونی «تودورها» درخشید و در سال 2008 سخنگوی رسمی دانهیل مردانه شد. کاویل شهرت جهانی را با بازی در نقش اصلی سوپرمن به دست آورد؛ او اولین بار این نقش را در فیلم رباتی «مردی از پولاد» «2013» بازی کرد که پرفروش ترین فیلم سوپرمنی تمام زمان ها بود

 

تا اینکه در سال 2016 «بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت» به نمایش درآمد، اثری که پرفروش ترین فیلم او تا آن زمان بود. او در 2015، در فیلم جاسوسی «مردی از یو ان سی ال اي» با آرمی همِر هم بازی شد. در فیلم «قلعۀ شنی» «2017»، دربارۀ جنگ عراق، نقش یک سروان آمریکایی را بازی می‌کند.

 

او در فیلم ابر قهرمانی «لیگ عدالت» نقش سوپرمن را تکرار کرده هست. این فیلم در نوامبر 2017 پخش خواهد شد. فیلم روانشناختی «فراخوانده» و اکشن جاسوسی «مأموریت: غیرممکن 6» نیز در سال 2018 به نمایش در خواهند آمد. کاویل با الن ویتکر، اسب سوار رشتۀ پرش با اسب انگلیسی، نامزد کرد؛ اما در 2012 از هم جدا شدند. دارایی خالص هنری کاویل 14 میلیون دلار برآورد شده هست.

 

جورج کلونی 56 ساله شد

جورج تیموتی کلونی «George Clooney»، زادۀ 6 مه 1961، بازیگر، فیلم ساز، فعال اجتماعی و بشردوست آمریکایی هست. او سه جایزۀ گلدن گلوب برای بازیگری و دو جایزۀ اسکار، یکی برای بازی در «سیریانا» «2006» و دیگری برای تهیه کنندگی «آرگو» «2012»، دریافت کرده هست.

جشن تولد برای ستاره های مشهور دنیا +عکس

کلونی بازی درتلویزیون را در 1978 آغاز کرد و بعد ها با بازی در نقش پزشک داگ راس در درام پزشکی طولانی «بخش فوریت هاي پزشکی» از 1994 تا 1999، به شهرت گسترده رسید و دو بار نامزد دریافت جایزۀ امی ساعت پربیننده شد. در زمان کار در این سریال، نقش هاي اول بسیاری به او توصیه شد،

 

از جمله در فیلم ابر قهرمانی «بتمن و رابین» «1997» و کمدی جنایی «خارج از دید» «1998» که در آن برای اولین بار با استیون سودربرگ کار کرد و از آن به بعد برای مدت هاي طولانی با هم همکاری کردند. در سال 1999، او نقش اول فیلم «سه پادشاه» را بر عهده گرفت؛ این فیلم هجویه اي بود بر جنگ در دوران جنگ خلیج که از آن بسیار استقبال شد.

 

کلونی در سال 2001، با پخش بزرگترین موفقیت تجاری اش، بازسازی کمدی سرقت «11 یار اوشن»، اولین قسمت یک سه گانه، شهرت بیشتری پیدا کرد. یک سال بعد او برای اولین بار کارگردانی را با فیلم کمدی جاسوسی زندگینامه اي «اعترافات یک ذهن خطرناک» تجربه کرد و از آن به بعد درام تاریخی «شب به خیر و پیروز باشید» «2005»،

 

کمدی ورزشی «کلاه چرمی ها» «2008»، درام سیاسی «نیمۀ ماه مارس» «2011» و فیلم جنگی «مردان بناهای یادبود» «2014» را کارگردانی کرد.کلونی برای بازی در تریلر خاور میانه اي «سیریانا» «2005» برندۀ اسکار برترین بازیگر نقش مکمل شد و برای تریلر حقوقی «مایکل کلیتون» «2007» و درام هاي کمدی «بالا در آسمان»

 

و «زادگان» «2011» نامزد جایزۀ برترین بازیگر شد. در سال 2013، کلونی اسکار برترین فیلم را برای تهیه کنندگی تریلر سیاسی «آرگو» دریافت کرد. وی تنها بازیگری هست که در شش بخش گوناگون نامزد دریافت اسکار شده هست.

 

کلونی در سال 2009، از سوی مجلۀ تایم بعنوان یکی از “تأثیرگذر ترین افراد جهان” در لیست تایم 100 قرار گرفت. او همین طور به علت فعالیت هاي سیاسی اش مورد دقت هست و از 31 ژانویۀ 2008، بعنوان یکی ازپیام آوران صلح سازمان ملل خدمت میکند. کار هاي بشر دوستانۀ وی شامل حمایت از یافتن راه حلی برای نبرد دارفور،

 

جمع آوری کمک برای زلزلۀ 2010 هائیتی، به رسمیت شناختن نسل کشی در ارمنستان، سونامی 2004 و قربانیان 11 سپتامبر و خلق مستند هایي مثل «شن و اندوه» برای آگاهی بخشی در مورد بحران هاي بین المللی هست. او همین طور عضو شورای روابط خارجی هست.

جشن تولد برای ستاره های مشهور دنیا +عکس

کلونی در سال 1989 با بازیگر آمریکایی، تالیا بالسام، ازدواج کرد. آن ها در 1993 از هم جدا شدند. وی در آوریل 2014 با وکیل حقوق بشر لبنانی انگلیسی، امل علم الدین، نامزد شد. آن ها در سپتامبر 2014 به طور رسمی ازدواج کردند. در فوریۀ 2017، گزارش شد که کلونی و علم الدین منتظر تولد فرزندان دوقلوی خود میباشند. دارایی خالص جورج کلونی 250 میلیون دلار برآورد شده هست.

 

7 می، زاد روز گری کوپر

گری کوپر «Gary Cooper» با نام اصلی فرانک جیمز کوپر، زادۀ 7 مه 1901 و در قبل به تاریخ 13 مه 1961، بازیگر آمریکایی بود که به سبک بازیگری طبیعی و اصیل شهرت داشت. زندگی حرفه اي او 35 سال، از 1925 تا 1960، طول کشید و شامل نقش اصلی 84 فیلم سینمایی می شد. او از پایان دورۀ فیلم صامت تا پایان دوران طلایی کلاسیک هالیوود

 

از ستاره هاي اصلی سینما بود. شخصیت او در فیلم ها هم برای زنان و هم برای مردان زیبا بود و گسترۀ بازی او نقش هایي در بیشترین ژانر هاي اصلی فیلم را در بر می‌گرفت. توانایی کوپر در منعکس کردن شخصیت خودش بر شخصیت هایي که بازی میکرد به او کمک میکرد تا روی پرده اصیل و طبیعی ظاهر شود. شخصیت سینمایی که او در طول دوران فعالیتش حفظ کرده بود، معرف قهرمان آرمانی آمریکایی بود.

جشن تولد برای ستاره های مشهور دنیا +عکس

کوپر کار خود را با سیاهی لشکری و بدلکاری شروع کرد، اما خیلی زود به بازی در نقش هاي اصلی دست یافت. او بعد از تثبیت خود بعنوان یک قهرمان وسترن در اولین فیلمهای صامتش، در سال 1929، با اولین فیلم صدادار خود، «ویرجینیایی» به ستارۀ سینما تبدیل شد. در ابتدای سال هاي 1930، او عکس قهرمانی

 

خود را به شخصیت هاي محتاط تر در فیلمهای ماجراجویی و درام هایي مثل «وداع با اسلحه» «1932» و «زندگی یک نیزه دار بنگال» «1935» گسترش داد. کوپر در بحبوحه دوران حرفه اي اش، در فیلم هایي مثل «آقای دیدز به شهر می‌رود» «1936»، «ملاقات با جان دو» «1941»، «گروهبان یورک» «1941»، «غرور یانکی ها» «1942» و «زنگ ها برای که به صدا در می‌آیند» «1943»، نوع جدیدی از قهرمان را به عکس کشید؛ قهرمانی از جنس مرد معمولی.

 

او در سال هاي پس از جنگ، در فیلم هایي مثل «سرچشمه» «1949» و «نیمروز» «1952» نقش شخصیت هایي پخته تر و در تضاد با جهان را بازی میکرد. کوپر در آخرین فیلم هایش در نقش شخصیت هاي غیر خشونت آمیز به دنبال رستگاری ظاهر شد: «ترغیب دوستانه» «1956» و «مرد غربی» «1958».

 

کوپر برای بازی در فیلمهای «گروهبان یورک» و «نیمروز» جایزۀ اسکار برترین بازیگر مرد شد. وی همین طور در سال 1961 به پاس دست آورد هاي حرفه اي اش جایزۀ افتخاری اسکار دریافت کرد. او برای 23 سال پیاپی یکی از شخصیت هاي برتر فیلم ها و به مدت هجده سال یکی از پول ساز ترین ستاره هاي هالیوود بود. انستیتوی فیلم کشور آمریکا کوپر را در ردیف یازدهم لیست 25 نفری بزرگترین ستاره هاي مرد سینمای کلاسیک هالیوود قرار داده هست.
جشن تولد برای ستاره های مشهور دنیا +عکس

کوپر در سال 1933 با ورونیکا بالف ازدواج کرد. انها صاحب یک دختر شدند. زندگی آن ها با یک جدایی سه ساله به علت رابطۀ عاشقانۀ کوپر با پاتریشیا نیل بازیگر متوقف شد. کوپر در سال 1951 خانواده اش را ترک کرد و پس از سه سال در 1953 به خانه بازگشت. او و همسرش چند ماه بعد از بازگشت او در نوامبر 1954 دوباره با هم آشتی کردند. 

 

انریکه ایگلسیاس 42 ساله شد

انریکه میگل ایگلسیاس پرِایسلر «Enrique Iglesias»، زادۀ 8 مه 1975، خواننده، ترانه سرا، بازیگر و تهیه کنندۀ موسیقی اسپانیایی هست. بسیاری او را سلطان پاپ لاتین میدانند. ایگلسیاس کار خود را در میانۀ سال هاي 1990، با نام انریکه ماتینِز شروع کرد. او بعد ها با نام انریکه ایگلسیاس به فعالیت ادامه داد و به یکی از بزرگترین ستاره هاي آمریکای لاتین و بازار اسپانیایی زبان در ایالات متحده تبدیل شد.

 

با تغییر هزاره، او عبوری پیروز به بازار اصلی داشت و قراردادی چند آلبومی با گروه موسیقی یونیورسال به مبلغ 68 میلیون دلار کشور آمریکا بست؛ قراردادی با یونیورسال موزیک لاتین برای انتشار مجموعه هاي اسپانیایی او و اینترسکوپ ریکوردز برای انتشار مجموعه هاي انگلیس اش.

 

در سال 2010، از اینترسکوپ جدا شد و با ریپابلیک ریکوردز قراردادی برای انتشار مجموعه هاي چند زبانه اش بست. ایگلسیاس در سال 2015، بعد از یک دهه همکاری با گروه موسیقی یونیورسال از این گروه جدا شد و با سونی میوزیک قرارداد بست.
جشن تولد برای ستاره های مشهور دنیا +عکس

ایگلسیاس با فروش بیش از 159 میلیون نسخه در تمام جهان، به یکی از پر فروش ترین هنرمندان اسپانیایی تا به این زمان تبدیل شده هست. او بیش از 150 آهنگ پیروز در تمام جدول هاي بیلبورد به ثبت رسانده هست. او پنج تک آهنگ برتر، از جمله دو آهنگ شماره یک در بیلبورد 100 داشته

 

و رکورد ساخت 27 تک آهنگ اسپانیایی شماره یک در لیست ترک هاي برتر لاتین را حفظ کرده هست. او همین طور رکورد دار بیشترین آهنگ هاي برتر و طولانی ترین حضور در آهنگ شماره یک این جدول هست.

جشن تولد برای ستاره های مشهور دنیا +عکس

ایگلسیاس در جدول آهنگ هاي رقص بیلبورد نیز 14 آهنگ شماره یک دارد، اکثر از هر خوانندۀ مرد دیگر. او در پایان سال 2001، ارتباط با آنا کورنیکووای تنیس باز را اغاز کرد. بنا به گزارش ها، آن ها در اکتبر 2013 از هم جدا شدند، اما بعد دوباره با هم آشتی کردند. دارایی خالص انریکه ایگلسیاس 100 میلیون دلار برآورد شده هست.

 

استیون امل 36 ساله شد

استیفن آدام امل «Stephen Amell» بازیگر کانادایی زادۀ 8 مه 1981 هست. او با بازی در نقش الیور کویین/کماندار سبز در سریال «کماندار» و کیسی جونز در «لاک پشت هاي نینجای نوجوان جهش یافته: بیرون از سایه ها» شناخته شده هست. امل در دسامبر 2007 با همسر اولش کارولین لارنس ازدواج کرد.

 

بعد از جدایی از او، در دسامبر 2012 با کاساندرا جین، بازیگر و مدل آمریکایی ازدواج کرد. این زوج دختری به نام ماوی دارند که در سال 2013 به جهان آمد. دارایی خالص استیون امل 2.5 میلیون دلار برآورد شده هست.
جشن تولد برای ستاره های مشهور دنیا +عکسبونو 57 ساله شد

پل دیوید هیوسن که با نام هنری اش، بونو «Bono» شناخته می‌شود، خواننده و ترانه سرا، موسیقیدان، سرمایه گذار، بازرگان و بشردوست ایرلندی هست که در 10 مه 1960 به جهان آمد. او اکثر بعنوان خوانندۀ اصلی و ترانه سرای اصلی گروه راک U2 شناخته شده هست.

جشن تولد برای ستاره های مشهور دنیا +عکس

بونو در دوبلین ایرلند به جهان آمد و بزرگ شد. او در مدرسۀ جامع ماونت تمپل تحصیل کرد، جایی که با همسر آینده اش، آلیسون استوارت و دوستانش در گروه U2 آشنا شد. بونو به پشتوانۀ سبک آوازی رسا و ژست ها و ترانه هاي پر آب و تابش، خود را بعنوان خوانندۀ اصلی مشتاق گروه جا انداخت.

 

شعر هاي او به داشتن مضامین اجتماعی و سیاسی و عکس سازی مذهبی برگرفته از اعتقادات او شناخته می‌شوند. در اولین سال هاي فعالیت گروه U2، شعر هاي بونو به لحن سرکش و معنوی این گروه کمک کرد. هم چنان که گروه پخته تر می شد، شعر هاي او اکثر از تجربیات مشترک او و اعضای گروه الهام می‌گرفت. بونو، بعنوان عضو این گروه، 22 جایزۀ گرمی دریافت کرده و به تالار مشاهیر راک اند رول راه یافته هست.

 

بونو شهرت گسترده اي در فعالیت برای امور مربوط به عدالت اجتماعی، چه از طریق گروه U2 و چه به صورت انفرادی، دارد. او به ویژه در مبارزات مربوط به آفریقا فعال هست و یکی از بنیانگذاران سازمان هاي غیر انتفاعی دیتا، ایدان، وان کمپین و پروداکت رِد هست. به دنبال این اهداف، او در کنسرت هاي خیریه شرکت و با سیاستمداران بانفوذ دیدار کرده هست.

 

او به دلیل فعالیت هاي اجتماعی و عضویت در گروه U2 تحسین شده هست. او از الیزابت دوم، ملکۀ انگلستان، به پاس “خدمت به صنعت موسیقی و کارهای بشردوستانه اش” لقب شوالیۀ افتخاری دریافت کرده و رتبۀ فرماندۀ هنرها و ادبیات فرانسه را نیز به دست اورده هست. بونو در سال 2005، از سوی مجلۀ تایم یکی از اشخاص سال نام گرفت.
جشن تولد برای ستاره های مشهور دنیا +عکس

او در کنار فعالیت در گروه، با هنرمندان بسیاری کار کرده هست. او با هم گروهی خود، اِج، در چندین پروژه، از جمله ترانه هایي برای روی اوربیسون و تینا ترنر، آهنگ هایي برای «مرد عنکبوتی: خاموش کردن تاریکی» و اقتباس تئاتری از «پرتقال کوکی» و نوسازی هتل کلارنس در دوبلین، همکاری کرد. بونو با آلیسون هیوسن «استوارت» ازدواج کرده هست.

 

انها چهار فرزند دارند: دختر ها جردن و ممفیس ایو و پسرها ایلایجا باب پاتریشس گاگی و جان آبراهام. دارایی خالص بونو 2.1 میلیارد دلار برآورد شده هست.