پارس ناز پورتال

اگر جنگ جهانی سوم شروع شد کجا برویم؟

اگر جنگ جهانی سوم شروع شد کجا برویم؟

اگر جنگ جهانی سوم شروع شد کجا برویم؟ 

جنگ جهانی سوم اگر وارد مرحله عمل شود با کلاهک های هسته ای روبرو خواهیم بود که می تواند تمام دنیا را درگیر کند. چند هفته پیش ترکیه هشدار داد که درگیری در سوریه نقطه شروع جنگ‌جهانی سوم خواهد بود چرا که ابرقدرت‌های جهانی در حال پشتیبانی از طرفان درگیر در این کشور جنگ‌زده هستند.

 

در این رابطه، نومان کورتولموس، قائم مقام نخست وزیر ترکیه می‌گوید: ”اگر این جنگ چریکی ادامه پیدا کند، بعد از این، اجازه بدهید شفاف بگویم، امریکا و روسیه نهایتا وارد جنگ با یکدیگر خواهند شد.بدبینان از زمانی که هواپیمای انولا گی (Enola Gay) امریکا در آگوست 1945، هیروشیما را با بمب اتمی بمباران کرد، یک جنگ نهایی تمام‌عیار که موجب نابودی همه کشورها خواهد شد را پیش‌بینی کرده‌اند.

 

در حالی که در جنگ سرد دو قدرت بزرگ درگیر نبرد با یکدیگر بودند، هفت کشور دیگر قدرت هسته‌ای پیدا کردند: انگلستان، فرانسه، چین، هند، پاکستان، اسرائیل و کره شمالی.طبق گزارشات اتحادیه دانشمندان امریکایی، در حال حاضر تعداد 350/15 کلاهک هسته‌ای در جهان وجود دارد که 90 درصد آنها متعلق به روسیه و امریکاست.

 

اگر انسان‌ها بار دیگر جنگی جهانی راه بیاندازند، شاید با آگاهی از نکاتی ساده بتوان از آن مهلکه عظیم جان سالم به در برد.

 

به جنوب بروید

از آن جایی که قدرت‌های هسته‌ای جهان در نیمکره شمالی دنیا قرار دارند، بهتر است نیمکره جنوبی را برای زندگی انتخاب کنید.کشورهایی مثل استرالیا، نیوزیلند، افریقای جنوبی و آرژانتین آب‌وهوای معتدلی داشته و فضای بسیار زیادی برای رشد مواد غذایی دارند، و از آن جایی که در مسیر جنگ هسته‌ای هم قرار ندارند، احتمال هدف قرار گرفتن آنها نزدیک به صفر است.

 

در یکی از رمان‌های کلاسیک و تخیلی رمان‌نویس انگلیسی، نویل شوت، به نام ”در ساحل”، داستان این طور شروع می‌شود که در اثر وقوع جنگ اتمی، نیمکره شمالی زمین نابود شده و ابرهای رادیواکتیو به طرف استرالیا پیش می‌روند و …

 

در این داستان اشاره به این شده که ملبورن یکی از بهترین مکان‌های برای در امان ماندن از تبعات جنگ اتمی است چرا که اگر نبرد هسته‌ای در نیمکره شمالی شروع شود، ملبورن استرالیا یکی از آخرین مکان‌هایی است که تشعشات و ابرهای هسته‌ای به آنجا خواهند رسید.

 

اگر جنگ وسعت بیشتری پیدا کند، می‌توان به قطب جنوب رفت. قطعا سرمای زیاد این منطقه آزار دهنده است اما اگر ذخایر کافی همراه داشته و پناهگاه خوبی هم پیدا کنید، این احتمال وجود دارد که چند ماه بیشتر دوام بیاورید.

 

جان سالم به در بردن از انفجار

طبق یکی از گزارشات منتشر شده از سوی دولت امریکا در سال 2010، اگر در نزدیکی محل اصابت یا انفجار بمب اتمی قرار داشته باشید، متاسفیم، شانسی برای زنده ماندن ندارید!هر چند اگر چند کیلومتر با محل انفجار فاصله داشته باشید، از همان فاصله دور شاهد یک درخشش روشن و آنی خواهید بود و موج انفجار در کمتر از چند ثانیه شما را خواهد گرفت.

 

برای جلوگیری از پاره شدن پرده‌های گوش دهان‌تان را باز کرده و دویدن را شروع کنید:حدود 10 تا 15 دقیقه فرصت دارید که از تشعشع اتمی فرار کنید. اگر از قبل آدرس پناهگاهی را در ذهن دارید، با نهایت سرعت خود را به آن جا برسانید.

 

فرار از گردوغبار اتمی

زمانی که هیلاری کلینتون در سال 2010، ریاست وزارت امورخارجه امریکا را عهده‌دار بود این طور گفت: ”تعداد سلاح‌ها و مهمات اتمی فعلی به اندازه‌ای است که به راحتی می‌توانیم دنیا را چندین بار با خاک یکسان کنیم.”هر چند کسی نمی‌داند منظور کلینتون از این صحبت‌ها محو کردن ”حیات” انسان‌هاست یا تخریب کلی سیاره زمین.

 

بعضی از دانشمندان پیش‌بینی کرده‌اند که غبار بسیار حجیمی از انفجارهای اتمی پی‌در‌پی موجب پنهان شدن خورشید شده و شاهد پدیده ”زمستان اتمی” خواهیم بود؛ در آن صورت تنها راه برای زنده ماندن، پناه بردن به زیر زمین خواهد بود.

 

تعدادی از میلیونرهای معروف از مدت‌ها پیش شروع به ساخت پناهگاه‌های مخصوصی برای چنین پیشامدی کرده‌اند؛ برای مثال در ایالت کانزاس امریکا پناهگاهی به نام Atlas Missile Silo در حال ساخت است که قادر به نگهداری 70 نفر به مدت پنج سال است.

 

این پناهگاه دارای تمهیداتی مثل باغچه سبزیجات هیدروپونیک، تانکرهای عظیم ذخیره آب، ژنراتور برق و توربین‌های بادی است.هر چند با توجه به غیرمسکونی بودن مجموعه جزایر Bikini Atoll بعد از گذشت 60 سال از آزمایشات هسته‌ای امریکا، به نظر می‌رسد این میلیونرها نیازمند استراتژی جدیدی باشند.

 

آخرالزمان

شاید گریزی از جنگ‌جهانی سوم نباشد و دیر یا زود شاهد وقوع آن باشیم اما امکان ندارد که شاهد یک آخرالزمان اتمی باشیم چرا که مسلما هیچ کشوری مایل نیست اولین شروع کننده چنین قیامتی شناخته شود. البته توصیه می‌کنیم نزدیک کشورهای خطرناکی که هر لحظه احتمال حمله اتمی به آنها وجود دارد زندگی نکنید.

 

امیدواریم چنین جنگی هرگز آغاز نشود، هر چند احتمال وقوع آن را نمی‌توان رد کرد. پس توصیه می‌کنیم تا هنوز فرصت هست چند صباحی را در طبیعت زیبا به ماهیگیری بپردازید، کوهنوردی را فراموش نکنید، زندگی در جنگل و شکار حیوانات را تجربه کنید و یا اگر اهل سفر و دور شدن از خانه نیستید، یک باغچه کوچک درست کرده و به پرورش گل‌وگیاه بپردازید. خلاصه این که تا فرصت هست، از زندگی لذت ببرید!