پارس ناز پورتال

جوش شیرین و سلامت و زیبایی پوست

جوش شیرین و سلامت و زیبایی پوست

جوش شیرین و سلامت و زیبایی پوست 

جوش شیرین ماده ای است که باید در همه خانه ها وجود داشته باشد چون چندین کار را انجام می دهد و برای پوست نیز مفید است. بسیاری از مشکلات پوستی با روش ساده ، اما بسیار موثر استفاده از جوش شیرین قابل درمان هستند. جوش شیرین یکی از بهترین لایه بردار ها محسوب می شود که با حذف سموم و سلول های مرده و جایگزین کردن آنها با سلول های تازه ، از پوست مجافظت می نماید.

 

با این وجود ، جوش شیرین هنگام لایه برداری هیچ حساسیتی ایجاد نکرده و با ملایمت به بهبود سلامت پوست می پردازد.از جوش شیرین برای سال های متوالی برای درمان جوش و بیماری های پوست استفاده می شده است. در این مقاله قصد داریم به روش هایی بپردازیم که در آن جوش شیرین به داشتن پوستی سالم کمک می کند.

 

جوش شیرین و آب

این ترکیب به طور خاص برای پاکسازی پوست از سلول های مرده و تامین کیفیت و سلامت پوست بسیار مفید است.برای اینکار جوش شیرین را با آب گرم ترکیب کنید تا خمیری بدست آید. پوست خود را با آب ولرم شست و شو دهید و این ترکیب را به صورت دورانی روی پوست خود بمالید. تنها بعد از گذشت مدتی کوتاه پوست را به خوبی با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

 

همچنین می توانید جوش شیرین را با جو آسیاب شده و سپس میزان برابری از آب ترکیب کنید و از این ترکیب نیز به صورت دورانی روی پوست استفاده نمایید. این ترکیب هم برای لایه برداری و هم برای از بین بردن تیرگی پوست مناسب است. از تماس ترکیب با چشم ها به شدت پرهیز کنید. بعد پوست را با آب گرم شست و شو دهید تا تازگی و سفیدی را بلافاصله در پوست خود مشاهده نمایید.

 

جوش شیرین و لیمو

این نوع از درمان ، پوست را به صورت طبیعی ضد عفونی می کند و لکه های ناشی از سالخوردگی را نیز از بین می برد . دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با دو قاشق غذاخوری دانه های شکر قهوه ای مخلوط کنید ، حال به آن یک چهارم فنجان آبلیمو اضافه نمایید. بعد از شست و شوی صورت ،

 

این ترکیب را روی پوست خود ، که هنوز کمی مرطوب است ، قرار دهید. حدود ۱۰ دقیقه به پوست خود استراحت داده بعد آن را با آب ولرم بشویید.

 

جوش شیرین و روغن نارگیل

همانطور که می دانید ، روغن نارگیل در زمینه ی سلامت پوست معجزه می کند و در رطوبت دهی و آبرسانی پوست بسیار موثر است. میزان برابری از جوش شیرین و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید. اگر پوست حساسی دارید ، میزان روغن نارگیل را افزایش دهید. از خمیر بدست آمده روی پوست صورت استفاده نمایید و بعد از چند دقیقه با آب ولرم شست و شو دهید.