پارس ناز پورتال

ماجرای حضور امیر آقایی در سریال حریم سلطان چه بود؟

مجموعه : اخبار سینما
ماجرای حضور امیر آقایی در سریال حریم سلطان چه بود؟

ماجرای حضور امیر آقایی در سریال حریم سلطان چه بود؟ 

ماجرای حضور امیر آقایی در سریال حریم پادشاه چـه بود؟ امیر آقایی بازیگر معروف ایرانی کـه از شهرت بین المللی هم برخوردار اسـت در گفتگو اي از حضور خود در سریال حریم پادشاه پرده برداشت. این بازیگر توامند کشورمان علاقه زیادی بـه یادگیری زبان هاي خارجی دارد و تجربه بازی در نقش هاي غیر ایرانی را هم داشته کـه با تحسین منتقدان رو بـه رو شده اسـت. در ادامه با مجله پارس ناز همراه باشید.

 

بازی امیر آقایی در سریال حریم سلطان

امیر آقایی بازیگر جوان کشورمان کـه بتدریج در حال وارد شدن بـه دوره میانسالی اسـت، بتازگی صحبت هایي در رابطه با حضورش دریک سریال ترکیه اي بنام حریم پادشاه مطرح کرده اسـت. آقایی ظاهراً بـه یادگیری زبان هاي جدید علاقه زیادی داشته و آن طور کـه خودش میگوید از نوجوانی می دانسته کـه اگر زبان جدیدی یاد بگیرد روزی بـه کارش می‌آید.

ماجرای حضور امیر آقایی در سریال حریم سلطان چه بود؟

او کـه در دوران نوجوانی در کلاس هاي زبان انگلیسی شرکت می کرده بـه خاطر پرداخت شهریه کلاسها توانایی خرید بلیط سینما و تماشای فیلمهای مورد علاقه اش را نداشته و تصمیم میگیرد بجای انگلیسی در کلاس ترکی استانبولی کـه شهریه پایین تری داشت ثبت نام کند و با مابقی پولش فیلمهای مورد علاقه خودرا ببیند.

 

آقایی کـه رویای حضور در هالیوود را دست نیافتنی می‌دید تصمیم میگیرد برای آنکه بـه جایگاه ویژه اي در سینما دست پیدا کند لااقل در کشور هـای همجوار از جمله ترکیه بـه ایفای نقش بپردازد ودر پروژه هاي سینمایی و تلویزیونی انها شرکت کند؛ همین انگیزه اي شد برای او تا چهار سال و نیم در موسسات خصوصی بـه یادگیری زبان ترکی استانبولی بپردازد. او میگوید:

ماجرای حضور امیر آقایی در سریال حریم سلطان چه بود؟

در تمام این سالها دفترهای زیادی در ترکیه پیشنهادهایی دادند و مـن نمی‌پذیرفتم یا فیلم‌نامه خوب نبود و یا مـن در ایران مشغول کار بودم تا این‌کـه یک سریال بی نظیر تاریخی پیشنهاد شد. بله از آقایی برای شرکت در سریال تاریخی حریم پادشاه دعوت شده بودو بـه گفته خودش پروسه امضای قرارداد خیلی طولانی بوده اسـت.

ماجرای حضور امیر آقایی در سریال حریم سلطان چه بود؟

چون او پروتکل هاي خودش را داشته و نمی خواسته کـه در ایران ممنوع الکار شود سخت گیری هاي زیادی برای ایفای نقش دراین سریال داشته. بعد از تست گریم و لباس و چند روز فیلم برداری اما بـه او زنگ می‌زنند تا آقایی را از حضور دراین سریال منصرف کنند. خودش آن روزها را اینطور بـه یاد می آورد:

 

یک روز بـه مـن زنگ زدند کـه برگرد؛ گفتم یعنی چـه، پاسخ دادند کـه شـما رفتید برای فلان کانال بازی کنید. گفتم برای آن کانال نیست و فقط کانالی کـه مورد نظر شماست در آینده پخش می‌کند. گفتند صلاح نیست برگرد. هنوز پیامشان را دارم کـه گفتند امیر آقایی بـه علاوه سریال فلان، یعنی مـا درِ تلویزیون را ببندیم دیگر.

 

آقایی در ادامه گفت :

مـن مثل یک لژیونر فوتبال رفته بودم و داشتم کار میکردم اما نگذاشتند؛ شانسی کـه مـن آوردم کارگردان و تهیه کننده با مـن رفاقت کردند و نگران مـن بودند و گفتند با فرد دیگری تکرار میکنیم و مـن جریمه‌اي ندادم.

 

از سریال حریم سلطان چه می دانیم؟

ماجرای حضور امیر آقایی در سریال حریم سلطان چه بود؟

حریم پادشاه Muhteşem Yüzyıl نام یک مجموعه تاریخی ترکیه‌ اي اسـت. فصل اول این سریال از شبکه تلویزیونی شو تی‌وی پخش شد اما از فصل دوم بـه‌بعد شبکه استار تی‌وی ترکیه آنرا بر روی آنتن برد. این سریال با دوبله پارسی و با نام «حریم پادشاه» از شبکه جم تی‌وی پخش شد. داستان سریال بر پایه زندگی پادشاه سلیمان قانونی، دهمین و معروف ترین پادشاه امپراتوری عثمانی، و همسرش خرم پادشاه «روکسِلانا» می‌باشد.

 

داستان سریال حریم سلطان

نام اصلی سریال «سده باشکوه» بـه دوران سلطنت پادشاه سلیمان قانونی اشاره دارد و این مجموعه تلویزیونی، توطئه‌ها و دسیسه‌هایي راکه در حرمسرا و دربار او روی می‌داد بـه تصویر میکشد. جزئیات اکثر حوادث و اتفاقاتیکه در سریال روی می دهد، واقعیت ندارد اما کلیت حوادث واقعیت تاریخی دارد. پادشاه سلیمان در ۲۶سالگی بر تخت سلطنت نشست.

ماجرای حضور امیر آقایی در سریال حریم سلطان چه بود؟

او در پی آن بود کـه امپراتوری عثمانی را قدرتمندتر و گسترده‌تر از امپراتوری اسکندر کبیر سازد و بـه آن وجهه‌اي شکست‌ناپذیر بخشد. در تمام مدت ۴۶ سال سلطنتش، سلیمان بـه‌عنوان مقتدرترین سلحشور و فرمانروای شرق و غرب شناخته می ‌شد. درسال ۱۵۲۰، سلیمان در حال شکار بود کـه از مرگ پدر خبردار شد و بدین‌ترتیب امپراتوری عثمانی صاحب سلطانی جدید گشت.

 

بیوگرافی امیر آقایی

امیر آقایی متولد ۱۰ مرداد ماه ۱۳۴۹ در شهر ارومیه اسـت. امیر آقایی از جمله بازیگرانی اسـت کـه بـه فعالیت‌هایي هم چون عکاسی، نقاشی و نویسندگی نیز معروف اسـت. او فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی اسـت و فعالیت هنری خودرا از سال ۱۳۷۹ آغاز کرده اسـت.

ماجرای حضور امیر آقایی در سریال حریم سلطان چه بود؟

نخستین بار در تئاتر آنسوی آینه درکنار آزیتا حاجیان بازی کرد سپس آشنایی اش با بهرام عظیم پور «کارگردان» موجب معرفی وی بـه حاتمی کیا برای بازی در سریال خاک سرخ شد. با بازی در فیلم ارتفاع پست وارد سینما شد و بازی درخشان او در سریال پرطرفدار آن روز‌هاي تلویزیون “نخستین شب آرامش” نام امیر آقایی را بر سرزبان‌ها انداخت.

 

نویسندگی و عکاسی امیر اقایی

امیر آقایی مجموعه هایکو با نام بید‌ها در باد سروده‌اسـت کـه درسال ۱۳۸۹ توسط انتشارات حوض نقره منتشر شده‌اسـت. از وی کتاب دیگری بنام دختر ماه هفتم توسط انتشارات دارینوش ودر سال ۱۳۸۰ منتشر شده اسـت.

ماجرای حضور امیر آقایی در سریال حریم سلطان چه بود؟

امیر آقایی نویسندگی فیلم‌نامهٔ فیلم «آرمان شهر» را در کارنامه خود دارد. این فیلم بـه کارگردانی حسن ناظر درسال ۱٣٩٣جلوی دوربین رفت. او عاشق عکاسی اسـت و بـه گفته خودش همراه با مهدی پاکدل برای عکاسی بسیار سفر می کردیم در هوای گرگ و میش قدم می‌زدیم ودر سکوت عکاسی می کردیم.

 

ازدواج و همسر امیر آقایی

امیر آقایی هم بـه مانند تعداد زیادی از بازیگران مرد هنوز بـه ازدواج فکر نکرده و آنرا اتفاقی مهم در زندگی میداند.

 

جریمه 170 میلیونی

ماجرای حضور امیر آقایی در سریال حریم سلطان چه بود؟

امیر آقایی پس از تغییر نسخه اولیه فیلمنامه فیلم پایان نامه از بازی در آن انصراف داد و بـه گفته خودش بابت این انصراف ۱۷۰ میلیون تومان جریمه شده اسـت.

 

همکاری با وحید جلیلوند

ماجرای حضور امیر آقایی در سریال حریم سلطان چه بود؟

چهارشنبه ۱٩ اردیبهشت بـه کارگردانی وحید جلیلوند، و کوچهٔ بی‌نام بـه کارگردانی هاتف علیمردانی از کار‌هاي موفق امیر آقایی در سی و سومین جشنواره فیلم فجر بودند کـه تجربه موفق همکاری با وحید جلیلوند آقایی را مجاب بـه بازی در فیلم بدون تاریخ، بدون امضا کرد.

 

فعالیت در زمینه مد

ماجرای حضور امیر آقایی در سریال حریم سلطان چه بود؟

امیر آقایی از اوایل دهه نود شمسی بـه همراه خواهرش نرمین آقایی مزون لباسی رابه نام آوینو بازگشایی کرده‌اند. ایده اولیه این مزون از طرف امیر آقایی و خود خواهرش بوده اسـت و نام این مزون هم از نام دختر خانم نرمین آقایی کـه آوین هست گرفته شده اشت. کار طراحی مانتو و پالتو دراین مزون را خود خانم آقایی انجام میدهد و مشتریان خاص خودش را دارد.

 

اینستاگرام امیر آقایی

ماجرای حضور امیر آقایی در سریال حریم سلطان چه بود؟

امیر آقایی در اینستاگرام خود نزدیک بـه 1 میلیون دنبال کننده دارد. او تا کنون بیش از 270 پست رابه اشتراک گذاشته، اگر می‌خواهید جزو فالوورهای او در اینستاگرام باشید بـه صفحه amir_aghaee@ مراجعه کنید.