پارس ناز پورتال

نکات طلایی برای بهبود و حفظ رابطه همسران

نکات طلایی برای بهبود و حفظ رابطه همسران

نکات طلایی برای بهبود و حفظ رابطه همسران 

برای بهبود رابطه با همسر و حفظ ارتباط عاشقانه باید تلاش نمود،باید کارهایی را انجام داد تا ارتباط به سردی نرود و پایدار باشد. اختلاف نظر در ارتباط عاطفی طبیعی هست و هر ارتباط اي ممکن هست دچار مشکل شود اما انچه اهمیت دارد، طریقه حل کردن آن هست. شما چگونه مشکلات ارتباط عاطفی خود را حل می‌کنید؟ اگر دوست دارید که ترفندهای بهبود یک ارتباط عاشقانه را بدانید، با ما همراه باشید.

 

برای صحبت کردن برنامه ریزی کنید

نکات طلایی برای بهبود و حفظ رابطه همسران

زمانی که مشکلات آغاز می‌شوند، برقراری ارتباط با طرف مقابل سخت می‌شود. از آنجا که شما و شریک زندگی تان از هم دلگیرید، تمایلی نیز به حرف زدن با یکدیگر ندارید اما گفتگو در این زمان یکی از اساسی ترین کارهایی هست که باید در اولویت زندگی تان قرار دهید. بنابراین به موارد زیر دقت کنید.

 

• بعنوان مثال هر روز صبح 15 دقیقه را به صحبت کردن در مورد برنامه هایي که در طول روز دارید، اختصاص دهید یا در اواسط روز، به شریک زندگی تان زنگ بزنید و وضعیت کارش را جویا شوید.

 

• خالی کردن زمانی مناسب برای صحبت کردن در مورد مشکلات نیز از اهمیت زیادی برخوردار هست. در این شرایط تعداد زیادی از استرس هاي شما از میان می‌رود و راه برای رسیدن به یک نقطه نظر مشترک، باز می‌شود.

 

• سعی کنید شرایط صحبت کردن را آسان کنید. بعنوان مثال اگر شریک زندگی تان استرس کاری دارد، اول به او نشان دهید که حامی اش هستید، سپس در شرایط که هر دوی شما احساس آرامش دارید، گفتگو را آغاز کنید.

 

در مکان هاي عمومی با هم صحبت کنید

اگر احساس می‌کنید که ممکن هست در طول مکالمه هایتان عصبانی شوید و فریاد بکشید، بهتر هست که مکانی عمومی مثل پارک، رستوران یا کافی شاپ را برای صحبت کردن گزینه کنید. در این شرایط آرامش تان را بهتر حفظ خواهید کرد.

 

شنونده خوبی باشید

اگر یکی از طرفین ارتباط احساس کند که حرف هایش شنیده نمیشود، مشکلی بر مشکلات شما اضافه خواهد شد. برای پیش گیری از این مسئله، بهتر هست که شنیدن را تمرین کنید. به علاوه:

 

• هنگام صحبت کردن، به چشم هاي طرف مقابل تان خیره شوید. از نگاه کردن به اطراف، گوشی تلفن همراه یا هر چیز دیگر، زمانی که شریک زندگی تان در حال صحبت کردن هست، خودداری کنید.

 

• حرف هاي طرف مقابل تان را با جملاتی مثل «بله»، «می‌دانم» یا «خوبه، ادامه بده» تاکید کنید. اینکار به او انگیزه لازم را برای ادامه مکالمه میدهد.

 

از اول شخص مفرد، یا همان «من»، بهره گیری کنید

اگر در صحبت هایتان مدام از کلمه تو بهره گیری کنید، این احساس را به طرف مقابل تان منتقل می‌کنید که تمام تقصیرها گردن اوست. به بیان دیگر، این طور به نظر می‌رسد که در حال سرزنش او هستید. بنابراین تا جای ممکن سعی کنید به جای «تو»، از «من» بهره گیری کنید. بعنوان مثال به جای «تو هیچوقت تختت را جمع نمی کني» این جمله را بیان کنید: «من ممنون ات میشوم اگر تختت را جمع کنی.»

 

عشق تان را نشان دهید

اگر شریک زندگی تان احساس کند که شما او و کارهایش را ستایش نمی‌کنید، از شما دلسرد میشود و همین موضوع مشکلات بیشتری را به همراه خواهد داشت. به همین علت بیان جمله هاي تشکرآمیز مثل «متشکرم» یا «من به تو افتخار می‌کنم» در هر ارتباط اي واجب هست. بعنوان مثال اگر همسرتان پس از صرف غذا،

 

ظرف ها را شست و آشپزخانه را تمییز کرد، از او تشکر کنید تا بدانید که قدردان محبت هایش هستید. با اینکار، او نیز رفتاری متقابل نشان خواهد داد.

 

گذشته از صحبت کردن، فکر کنید

ممکن هست گاهی به علت مشکلات به وجود آمده، زود از کوره در روید و جملاتی را به زبان آورید که بعدها برایتان پشیمانی به همراه آورد یا اینکه احساس بدی را به همسرتان منتقل کند که غیرقابل جبران باشد، در این شرایط بهتر هست گذشته از اینکه کلامی را به زبان آورید، مفید به عواقبش فکر کنید.

 

گذشته تمام شدن صحبت هاي شریک زندگی تان، حرف نزنید

قطع کردن صحبت هاي طرف مقابل و توضیح دادن در جواب حرف هاي او خود یکی از دلایل بروز مشکلات هست. اگر عادت دارید که وسط حرف هاي همسرتان بپرید، بهتر هست که الان این عادت را رها کنید و به اجازه دهید که تمام حرف هایش را گذشته از پاسخ شما، تمام کند. اینکار نه تنها به او این احساس را منتقل می‌کند که حرف هایش اهمیت دارد بلکه شما نیز منظور وی را به خوبی درک خواهید کرد.

 

اگر مقصر شمایید، معذرت خواهی کنید

نکات طلایی برای بهبود و حفظ رابطه همسران

گاهی اوقات، برای اینکه یک ارتباط پیش رود، معذرت خواهی لازم هست. بنابراین سعی کنید که با طرف مقابل تان صادق باشید و در جایی که لازم هست پشیمانی خود را نشان دهید. پس از معذرت خواهی نیز به فکر جبران کاری که کرده اید باشید. بعنوان مثال بگویید: «من واقعا از تو به علت اینکه دیر به منزل آمدم، معذرت میخواهم. از این پس حتما تو را در جریان قرار میدهم.»

 

به دنبال راه حل باشید

نخستین قدم برای حل کردن مشکلات، شناسایی آنهاست. واقعا مشکل شما کجاست؟ بعنوان مثال اگر شما و همسرتان اخیرا بگومگوهای زیادی با هم داشته اید، به دنبال علت آن باشید. شاید مشکلی که شما با آن دست و پنجه نرم میکنید با مشکل شریک زندگی تان تفاوت داشته باشد. شاید شما از اینکه همسرتان در کارهای منزل

 

به شما کمک نمیکند ناراحت و دلگیرید، در حالیکه همسرتان شما را فردی پرتوقع می‌داند. پس زمانی را به بررسی مشکلات و علت وقوع انها اختصاص دهید.

 

از نیازهایتان بگویید

پس از اینکه علت مشکل را شناسایی کردید، باید به دنبال راهی برای ابراز احساسات تان باشید. برای این منظور بهتر هست که از «من» به جای «تو» بهره گیری کنید. هر چه در دلتان هست را به زبان بیاورید تا شریک زندگی تان نیازها و کمبودهایی راکه شما احساس میکنید، بشناسد. بعنوان مثال بگویید: «کارهای منزل آن قدر چندان هست که روی سرم تلمبار شده هست، من دوست دارم که گاهی از تو کمک بگیرم.»

 

به قول تان وفادار باشید

نکات طلایی برای بهبود و حفظ رابطه همسران

بعد از اینکه مکالمه با شریک زندگی تان را به نتیجه رساندید و برای بهبود آن تصمیماتی گرفتید، مهم هست که به تمام انها پایبند باشید، در غیر این صورت همان مشکلات گذشته، حتی به شکل بدتر، تکرار خواهند شد. بعنوان مثال اگر به همسرتان قول داده اید که زباله ها را هر شب به بیرون از منزل ببرید، در انجام اینکار کوتاهی نکنید. با زیر قول زدن تان تمام اعتماد و ارزش حرف هایتان را به زیر سوال خواهید برد.

 

با هم خوش بگذرانید

تقسیم کردن لحظات خوش با شریک زندگی تان، صمیمیت شما را اکثر خواهد کرد. به همین علت سعی کنید که گاهی از روزمرگی به دور و اوقات فراغت خود را با شریک زندگی تان به اشتراک بگذارید. اگر در طول هفته زمان زیادی برای اینکار ندارید، نگران نشوید، انچه مهم هست کیفیت هست نه کمیت. بنابراین زمان تان را هر چند کوتاه، به برترین شکل ممکن سپری کنید. با هم فیلم مورد علاقه تان را مشاهده نمایید یا برای بازدید از مکانی جالب به بیرون از شهر بروید و…

 

تماس بدنی داشته باشید

 به گزارش پارس ناز تماس بدنی در یک ارتباط عاطفی اهمیت بسیاری دارد. ممکن هست شما تمام مشکلات را حل کرده باشید اما اگر به صورت فیزیکی علاقه و حمایت خود را به همسرتان نشان ندهید، کار شما نیمه تمام خواهد ماند. ارتباط جنسی، گرفتن دست در مکان هاي عمومی، در آغوش کشیدن، بوسیدن و… از جمله راههایی هست که حمایت شما را به همسرتان اثبات می‌کند، پس آن را دریغ نکنید.

 

به یکدیگر فضا دهید

گاهی اوقات لازم هست که به شریک زندگی تان زمان دهید تا به تنهایی یا با دوستانش روزش را بگذراند. فضا دادن، ارتباط شما را شاداب نگه خواهد داشت. وابستگی مفید هست اما شما باید زندگی خود را داشته باشید و بتوانید در نبود عشق زندگی تان هم نیازهایتان را برآورده کنید. بنابراین هر چند وقت یک‌بار به شریک زندگی تان اجازه دهید تا بدون حضور شما برای زندگی اش تصمیم بگیرد.