پارس ناز پورتال

حقایق جالب و قابل توجه درباره تتو

حقایق جالب و قابل توجه درباره تتو

نکات دیدنی و عجیب درمورد تاتو 

انجام دادن تتو روی پوست بدن بین زنان و مردان در تمامی جوامع از قدیم تا کنون متعارف بوده هست. این روزها شمار زیادی از افراد را میبینیم که تتو روی بدن دارند. سازمان غذا و داروی کشور آمریکا از همۀ مردم می‌خواهد پیش از تاتو کردن بدن خود راجع به آن فکر کنند. این سازمان معتبر می‌گوید حالا در جامعه آمریکایی ایجاد نقش و نگار روی پوست بدن تبدیل

 

به یک مد شده هست که این مد بی خطر نیست. از سال 2004 تا سال 2016 این سازمان تقریباً 400 گزارش مربوط به دشواری های ناشی از تاتو هم چون عفونت هاي ناشی از جوهرهای تاتوی آلوده و حساسیت هاي آلرژیکی دریافت کرده هست.دکتر لیندا کاتز، مدیر بخش لوازم آرایشی و بهداشتی و رنگ هاي سازمان غذا و داروی ایالات امریکا می‌گوید

 

که نگرانی هاي بالقوه مربوط به تاتو که افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهند شامل تاتوی غیربهداشتی و ناایمن و جوهر تاتو هست. دکتر لیندا در یک کنفرانس خبری گفت: «در حالی‌که ابزار تاتوی ضدعفونی نشده و اعمال غیربهداشتی در حین تاتو کردن میتوانند موجب عفونت هاي خطرناکی شوند، خود جوهر تاتو نیز میتواند منجر به عفونت هاي خطرناکی شود، مخصوصا اگر جوهر تاتو آلوده به باکتری یا کپ باشد.»

 

جوهر پرخطر

دکتر کاتز میگوید: «بهره گیری از آب غیراستریل برای رقیق کردن ماده هاي رنگی یکی از عوامل مرسوم ایجاد عفونت هاي ناشی از تاتو هست، هر چند این عامل تنها عامل عفونت هاي ناشی از تاتو محسوب نمیشود.» او اضافه میکند هیچ روش مطمئن یا خطاناپذیری وجود ندارد که بی خطر بودن جوهر تاتوی بهره گیری شده را اثبات کند.

 

او میگوید: «حتی اگر جوهر تاتو در یک ظرف مخصوصی مهر و موم شده باشد و روی برچسب ان عبارت «استریل» نوشته شده باشد باز نیز امکان دارد که جوهر آلوده باشد.»نتایج تحقیقات نشان میدهند بعضی ماده هاي رنگی بهره گیری شده در جوهر تاتو همان ماده هاي رنگی میباشند که در جوهر پرینترهای رنگی یا رنگ هاي مخصوص خودرو

 

بهره گیری می‌شوند. سازمان غذا و دارو هنوز ماده هاي رنگی مورد بهره گیری در جوهر تاتو و دیگر وسایل آرایشی و بهداشتی را مورد تایید قرار نداده هست.

 

واکنش هاي هشداردهنده

پس از آن که بدن خود را تاتو کردید ممکن هست با شماری از واکنش ها در خود مواجه شوید. دکتر کاتز میگوید: «ممکن هست متوجه بروز جوش، قرمزی یا برآمدگی در ناحیه تاتو شده از بدن خود شوید و حتی ممکن هست که دچار تب شوید.» او ادامه می‌دهد: «عفونت هاي قارچی تهاجمی تر میتوانند منجر به تب شدید، لرزش،

 

سردی و عرق شوند. درمان چنین عفونت هایي ممکن هست به آنتی بیوتیک هاي متنوع، شاید برای چندمین ماه و حتی بستری شدن یا جراحی نیاز باشد.»بروز جوش پس از تاتو میتواند به معنای این نیز باشد که شما به جوهر تاتو یک حساسیت آلرژیکی دارید. به قول دکتر کاتز: «از آنجایی که جوهرهای تاتو دائمی میباشند، حساسیت آلرژیکی ادامه دار خواهدبود.»

 

دکتر کاتز پیشنهاد میکند: «اگر پس از تاتو با مشکلی مواجه شدید، فورا با متخصص تماس بگیرید و وی را در جریان دشوار خود قرار دهید.» اضافه بر این، امکان دارد پس از تاتو با دشواری های دیگری نیز مواجه شوید. یکی از این دشواری های ایجاد بافت هبمند «Scar Tissue» در ناحیه تاتو شده هست یا وقتی تحت آزمایش MRI قرار میگیرید

 

ممکن هست که در ناحیه تاتوشده خود احساس ورم و سوختگی کنید. دکتر کاتز میگوید اگر دکتر شما MRI را برای شما تجویز کرده هست به او بگویید که روی بدن خود تاتو دارید.

 

دیگر پیشنهاد هاي سازمان غذا و دارو

یکی از پیشنهاد هاي سازمان غذا و دارو این هست که خودتان با بهره گیری از جوهر و ابزار مربوط به تاتو روی پوست خود تاتو ایجاد نکنید، بلکه به یک تاتوکار حرفه اي مجوزدار مراجعه کنید. از آنجایی که جوهر و ابزار مربوط با تاتو با عفونت ها و حساسیت هاي آلرژیکی در رابطه میباشند، بهتر هست یک فرد حرفه اي اینکار را انجام دهد،

 

چون یک فرد عادی نمی‌داند که چطور منابع آلودگی را بازرسی کند و از آنها جلوگیري کند. این اخطار را نیز باید داد که پاک کردن تاتو بدون ایجاد زخم غیرممکن هست. اگر می‌خواهید روی بدن خود تاتو ایجاد کنید، مطمئن شوید که صاحب سالن از قوانین دولتی و محلی اطاعت می‌کند.

 

به هر حال اگر تصمیم به ایجاد تاتو روی پوست خود گرفتید و به یک سالن تاتوکاری مراجعه کردید و پس از مدتی به علت تاتوی روی پوست خود با عفونت یا حساسیتی مواجه شدید، فورا به دکتر خود یا فرد ارائه دهنده مراقبت از سلامتی مراجعه کنید تا از شدت یافتن عفونت یا حساسیت خود پیشگیري کنید.

 

 به گزارش پارس ناز اضافه بر این، دکتر کاتز میگوید: «اگر پس از ایجاد تاتو روی بدن خود با مشکلاتی هم چون عفونت و حساسیت آلرژیکی مواجه شدید، نزد تاتوکار بروید و به او بگویید که عدم رعایت بهداشت از جانب او و جوهر تاتوی بکار رفته باعث بروز چنین مشکلاتی در شما شده هست تا تاتوکار از بهره گیری دوباره از آن جوهر تاتو و عدم رعایت بهداشت امتناع کند.»

 

دکتر کاتز پیشنهاد میکند در صورت بروز چنین مشکلاتی که پس از تاتو ممکن هست بروز کند به تاتوکار مراجعه کرده و از او در مورد برند جوهر تاتو و رنگ جوهر یا ماده رقیق کننده سوال هایي را بپرسید، چون آگاهی از نوع جوهر و ماده رقیق کننده بکار گرفته شده میتواند در درمان دشواری های ناشی از تاتو خوب باشند.

 

در چنین مواردی که فرد با بروز مشکلاتی در خود مواجه می‌شود تاتوکار یا متخصص مراقبت از سلامتی باید سازمان غذا و دارو را از این اوضاع پیش آمده برای فرد مطلع سازد و اطلاعات کامل و دقیقی را در مورد جوهر و عفونت ها و حساسیت آلرژیکی فرد فراهم آورد.

 

در اتمام باید گفت براساس مطالب مطرح شده در بالا ایجاد تاتو روی بدن عاری از خطر نیست و ممکن هست پس از تاتو فرد با بروز مشکلاتی در خود مواجه شود. در نتیجه فرد باید پیش از مراجعه به تاتوکار به عواقب احتمالی ناشی از تاتو فکر کند و این را نیز در نظر داشته باشد که پاک کردن تاتو بسیار سخت هست و پاک کردن آن ممکن هست باعث بروز لکه اي روی پوست شود.