پارس ناز پورتال

حقایق عجیب و تکان دهنده درباره منطقه 51

حقایق عجیب و تکان دهنده درباره منطقه 51

حقایق عجیب و تکان دهنده درباره منطقه 51 

منطقه اي عجیبو ترسناک در دنیا به اسم 51 وجود دارد که دانشمندان و مردم را واقعا شوکه کرده و در بهت فرو برده هست. منطقه 51 یکی از مناطق پر رمز و راز در دنیا هست که شایعات بسیاری پیرامون آن وجود دارد. در این جا به بررسی 15 حقیقت مرموز در مورد این منطقه میپردازیم.

 

منطقه 51 «Area 51», عنوانی هست که موج عظیمی از حکایت‌هاي پر رمز و راز و گرچه فرازمینی را در دل خود دارد. این سایت مرموز, در ایالت نوادا واقع شده و عده بسیاری حدس می کنند که ایالات متحده در این ناحیه به انجام آزمایشاتی محرمانه و فرازمینی مشغول هست. پیش‌تر, مطلبی را تحت عنوان راز منطقه 51 خدمت شما علاقه‌مندان ارائه کردیم

 

که دامنه‌ شمار زیادی از شایعات و گمانه‌زنی‌ها پیرامون منطقه مذکور را تحت پوشش خود قرار می‌داد. اما در این مقاله کوشش داریم به معرفی 15 حقیقت مرموز در مورد منطقه 51 بپردازیم. صرف نظر از شایعات و نظریه‌هاي توطئه, در این خصوص چه می دانید

 

1- دلیل نامگذاری منطقه 51 «Area 51»
حقایق عجیب و تکان دهنده درباره منطقه 51

اسم‌گذاری این منطقه, بر مبنای یک اصطلاح نظامی بوروکراتیک شکل گرفت و همین مسئله, موجب شکل‌گیری شمار شمار زیادی از نظریه‌هاي توطئه شد. نخستین سوالی که بعد از شنیدن این اسم مطرح میشود, این هست که آیا مناطق 1 تا 50 هم وجود دارند؟ در واقع, گزینه اسم این منطقه بر مبنای طراحی

 

پایگاه آزمایشی نوادا در دهه 50 میلادی انجام شد. منطقه 51, قسمتی از سایت آزمایشی نوادا هست که در فاصله 105 کیلومتری شمال لاس وگاس واقع شده و صدها آزمایش سلاح اتمی در آن انجام گرفته و شایعات بسیار زیادی پیرامون آن وجود دارد.

 

2- نخست نظریه توطئه
حقایق عجیب و تکان دهنده درباره منطقه 51

مسئله آزمایش سلاح‌هاي اتمی در این منطقه, عمده عجیب و وحشتناک نیست. در برابر, ادعاهای مربوط به آزمایش موجودات اجنبی و فرازمینی در منطقه 51, بیش از همۀ دقت مردم را جلب میکند. تمامی این شایعات, از جولای 1947 نخست شد؛ زمانی که روزنامه دیلی رازول «Roswell Daily» برای نخستین بار در صفحه اولیه,

 

گزارشی را در مورد پیشامد رازول منتشر کرد. در اوایل تابستان این سال, یک شی نورانی با سرعتی بسیار عمده در شهر رازول, نیومکزیکو ایالات متحده ایالات امریکا سقوط کرد و رسانه‌ها از این پیشامد بعنوان خبر پیدا شدن یک بشقاب پرنده یاد کردند. ارتش کشور آمریکا اعلام کرد که این شی, فقط یک بالون هواشناسی بوده هست.

 

ولی نظریه‌پردازان توطئه و شاهدان این ماجرا, به طور قطع بر باور ادعا می کردند که این شی ناشناس پرنده, در واقع وسیله نقلیه موجودات فضایی بوده و دولت کوشش بر پنهان سازی ماجرا دارد. بر طبق گزارش ها, پیکر چند سرنشین یوفو در اطراف این بشقاب پرنده کشف شد که نظریه پردازان توطئه, آن را نژادی از بیگانگان خاکستری می نامند.

 

چیزی که بیش از همۀ شاهدان را به تردید واداشت, این بود که بازرسی تمامی شواهد مربوط به این پیشامد, تحت اختیار ارتش کشور آمریکا قرار گرفت و شی ناشناس مذکور به منطقه 51 برده شد. بسیاری بر این باورند که در این سایت محرمانه, تلاش‌هاي بسیاری برای مهندسی معکوس کردن این بشقاب پرنده صورت گرفته هست.

 

آخرین گزارش نیروی هوایی ارتش ایالات امریکا, شی مذکور را یک بالون هوایی برای بازرسی بر انفجارهای اتمی توصیف کرد و پرونده این ماجرا را تا به امروز در هاله‌اي از ابهام قرار داد. در جمع‌بندی این پیشامد, می توان گفت که نخست شایعات اصلی پیرامون منطقه 51 را باید به پیشامد رازول و سقوط این شی ناشناس پرنده نسبت داد.

 

3- ادعای مشارکت در مهندسی معکوس بشقاب پرنده پیشامد رازول
حقایق عجیب و تکان دهنده درباره منطقه 51

با وجود این که پیشامد سقوط بشقاب پرنده در سال 1947 به وقوع ضمیمه, ولی منطقه 51 تا اواخر دهه هشتاد میلادی به شهرت چندانی دست نیافته بود. رابرت اسکات لازار «Robert Scott Lazar», فردی بود که ادعا میکرد دوره‌هاي آموزشی خود را در موسسه فناوری کالیفرنیا «Caltech‌» و دانشگاه ام‌آی‌تی «MIT» گذرانده

 

و در پایگاهی تحت عنوان اس-4 «S-4» با ارتش کشور آمریکا مشارکت می کرد. او در ادامه پیشینه فعالیت خود را در آزمایشگاه ملی لس آلاموس «Los Alamos National Laboratory» توصیف کرد؛ در حالیکه بعدها مشخص این ادعاها, تماما کذب بوده و هیچ سند معتبری برای ثابت آنان وجود ندارد. با این حال, طرح این ادعای غوغایی به خودی خود سبب شد که ماجرای مرموز منطقه 51 مجددا به موضوعی داغ برای نظریه‌ پردازان توطئه تبدیل شود.

 

4- عدم امکان بازدید از منطقه 51
حقایق عجیب و تکان دهنده درباره منطقه 51

منطقه 51 به کمک یک حصار سراسری محافظت شده و محافظان مسلح در اطراف آن دائما در حال گشت‌زنی میباشند. این حجم وسیع از ملاحظات امنیتی, نظریه پردازان را به طرح این ادعای غوغایی تشویق میکرد. دولت کشور آمریکا, چه چیزی را از سایر مردم پنهان میکند؟ گفته میشود

 

که بخشی از نگهبانان این منطقه, از دسته افرادی میباشند که در معرض تشعشعات ناشناخته این بشقاب پرنده فضایی قرار داشته و به همین دلیل, از دولت ایالات متحده غرامت دریافت میکنند.

 

5- سفر به ماه یا دروغ بزرگ؟
حقایق عجیب و تکان دهنده درباره منطقه 51

آیا فضانوردان آپولو 11, واقعا بر سطح ماه قدم گذاشتند؟ این سوالی بود که طرح آن برای نخستین بار توسط نظریه پردازان توطئه صورت گرفت. به عقیده این گروه, سفر به کره ماه دروغی بیش نبوده و تمامی عکسهای و فیلم‌هاي مربوط به این ماموریت, در منطقه 51 انجام شده هست. در سال 1974, کتابی تحت عنوان

 

«ما به ماه نرفته‌ایم؛ کلاه‌برداری سی و سه میلیارد دلاری» «We Never Went to the Moon: America’s Thirty Billion Dollar Swindle» از جانب نظریه پردازان توطئه منتشر شد که ادعا می کرد فضانوردان ناسا, هرگز بر روی ماه قدم نگذاشته و تمامی عکسهای نیل آرمسترانگ و باز آلدرین, در منطقه 51 به ثبت رسیده‌اند.

 

گرچه که سفر به ماه دروغ نبود! آژانس فضایی ناسا, ماموریت آپولو را 6 مرتبه تکرار کرد و 382 کیلوگرم از سنگ‌هاي کره ماه, بعنوان سوغات به زمین بازگردانده شد. با این حال, برخی از تجهیزات مربوط به این ماموریت, پیش از اجرا در نزدیکی سایت آزمایشگاهی هسته‌اي در منطقه 51, مورد تست و بررسی قرار می گرفت.

 

6- وابستگی به نیروی هوایی
حقایق عجیب و تکان دهنده درباره منطقه 51

به طور رسمی, منطقه 51 بخشی از محدوده آموزشی و آزمایشی نوادا «Nevada Test and Training Range» و وابسته به پایگاه نیروی هوایی نلیس «Nellis Air Force Base» هست. بنا بر ادعای رسمی نیروی هوایی ایالات متحده, این محدوده آموزشی بزرگ‌ترین منطقه‌اي هست که در آن عملیات نظامی در زمان صلح انجام میگیرد. مساحت این آلبوم نزدیک به 13 هزار کیلومتر هست که بخشی از فضای کلی این محدوده را به خود اختصاص می دهد.

 

7- اهداف حقیقی در نظر گرفته شده برای منطقه 51
حقایق عجیب و تکان دهنده درباره منطقه 51محدوده آموزشی و آزمایشی نوادا, صرفا جهت آموزش خلبانان هواپیما در عرصه‌هاي نظامی و هم‌چنین تست عملیات مربوط به آن احداث شد. در قبل, از این پایگاه برای آزمایش و گسترش هلیکوپترهای اخیر, هواپیما, پهباد و سایر تکنولوژی‌هاي نظامی و محرمانه بهره گیری می‌شد. یکی از آن‌ها, هواپیمای جاسوسی یو-2 «U-2» بود که از دسته هواپیماهای فوق‌سریع به شمار می‌رفت. نخستین پرواز این هواپیما, در آگوست 1955 در منطقه 51 انجام گرفت.

 

8- بهشت در بیابان
حقایق عجیب و تکان دهنده درباره منطقه 51

گفته می شود که در طول سال‌هاي بحبوحه منطقه 51 که طی آن, هواپیمای جاسوسی یو-2 و سایر دستاوردهای نظامی محقق شدند, کلی جانسون «Kelly Johnson» بعنوان یکی از نخستین مهندسان این منطقه با کمی‌ چرب‌زبانی, کارکنان دولت و خانواده آنان را برای نقل مکان به این منطقه متقاعد کرده بود. وی اسم این منطقه را «بهشت روستایی» نهاد. این منطقه درست امثال بهشت حقیقی هست؛ گرچه اگر شما از علاقه‌مندان حرارت 38 درجه سانتی‌گراد در فصل تابستان باشید!

 

9- اساس‌هاي طرح نظریه توطئه
حقایق عجیب و تکان دهنده درباره منطقه 51

شمار زیادی از نظریه‌هاي توطئه که پیرامون منطقه 51 مطرح شده‌اند, نتیجه نیاز دولت به حفظ رازها آزمایش ها پنهان این ناحیه هست. احتمالاً شاهدان پیشامد رازول, حقیقتا فقط یک بالن هواشناسی را دیده باشند, اما تلاش دولت برای پنهان نگاه داشتن توانایی‌هاي نظامی سبب شد که این نظریه‌ها شروع به شکل‌گیری کنند.

 

شمار دیگری از ادعاهای موجود در ارتباط با دیدن یوفو «UFO» در نزدیکی این پایگاه, در اکثر موارد به آزمایش ها هواپیمای یو-2 ارتباط دارند. بعنوان مثال, خلبانان هواپیماهای مسافربری, از دیدن اشیای پرنده‌اي گزارش می کردند که در ارتفاعی نزدیک به زمین مانور می‌داد. جواب نیروی هوایی این بود که چیزی با اسم اشیای ناشناس پرنده وجود ندارد و تمامی این اظهارات, ناشی از دیدن پدیده‌هاي طبیعی میباشند.

 

10- فعالیت مداوم در منطقه 51
حقایق عجیب و تکان دهنده درباره منطقه 51

پس از موفقیت‌آمیز بودن برنامه پرواز یو-2, این منطقه محرمانه هم چنان به فعالیت خود ادامه داد. از سایر دستاوردهای مهندسان در این منطقه, می توان به هواپیمای جاسوسی لاکهید اي-12 «Lockheed A-12» و لاکهید دی-21 «Lockheed D-21» اشاره کرد. در حال آماده, منطقه 51 را هنوز می توان در نقشه‌هاي گوگل ارث دیدن کرد. در تازه‌ترین تغییرات, سازه‌هاي جدیدی در این پایگاه برپا شده که احتمالا در یک دهه قبل احداث گردیده‌اند.

 

11- تله‌هاي توریستی
حقایق عجیب و تکان دهنده درباره منطقه 51

غیرنظامیان می توانند از دروازه‌هاي جلو و یا عقب منطقه 51 به این ناحیه نزدیک شوند, ولی امکان وارد شدن به آن هرگز ممکن نیست. هریک از کسانی که به هر نحوی برای ورود به این منطقه تلاش کنند, به پرداخت جریمه 1000 دلاری محکوم و به مدت 6 ماه راهی حبس می شوند. گردشگران در هنگام ورود

 

به ریچل, نوادا «Rachel, Nevada» با یک تابلوی عجیب رو به رو می شوند که در قسمت زیرین آن درج شده: جمعیت مردم: 98 درصد – جمعیت موجودات فضایی: ؟؟ درصد! اضافه بر این, منطقه ریچل, نوادا فاقد پمپ بنزین هست و به نظر میرسد که شمار زیادی از این کمبود‌ها, از روی عمد بر منطقه فرمان‌فرما میباشند.

 

12- رازها بی‌شمار در مورد منطقه 51
حقایق عجیب و تکان دهنده درباره منطقه 51

در سال 2016, نقشه گوگل ارث عکس هایي از این منطقه را نمایش می‌داد که شایعات بسیاری را در پی داشت. در این عکسهای, دیدن می‌شد که یک باریکه 19 کیلومتری مخصوص فرود هواپیما, در شمالی‌ترین قسمت از منطقه 51 قرار دارد. در این عکس, مشخص نیست که دقیقا چه هواپیما و یا تکنولوژی ناشناخته‌اي

 

در حال آزمایش قرار داشته هست, ولی با این حال کارشناسان میگویند که از این پایگاه خاص, برای تست هواپیماهای جاسوسی و سنسورهای آنان بهره گیری می شود.

 

13- ردیابی و به زمین نشاندن جنگنده‌هاي روسی
حقایق عجیب و تکان دهنده درباره منطقه 51

ممکن هست شواهد چندانی برای به زمین نشاندن یوفوها توسط نظامیان منطقه 51 وجود نداشته باشد, اما در برابر, اسناد محرمانه منتشر شده در سال 2013 نشان داد که ارتش ایالات متحده کشور آمریکا, در طول دهه 70 و 80 میلادی, چندین جنگنده میگ «MiG» شوروی را به زمین نشانده و آنان را مورد آزمایش قرار داده هست.

 

14- سایر رازها پنهان
حقایق عجیب و تکان دهنده درباره منطقه 51

اسناد دیگری هم وجود دارند که رازها دیگری از منطقه 51 را بر ملا می کنند. بعنوان مثال, گفته میشود که این پایگاه, محلی برای تست هواپیمای جاسوسی لاکهید اي-12 «Lockheed A-12» و و لاکهید اف-117 نایت‌هاوک «Lockheed F-117 Nighthawk» بوده هست. نخستین آزمایش‌هاي مربوط به لاکهید اف-117 نایت‌هاوک در سال 1981 نخست شد,

 

اما تمامی اطلاعات مرتبط با آن, تا سال 1988 به صورت پنهانی باقی باقیمانده بود. بیشترین نقش این هواپیما در جنگ اول خلیج فارس بود که در طی آن عملیات مهم و زیادی با موفقیت انجام گرفت.

 

15- ادعای غوغایی هیلاری کلینتون

هیلاری کلینتون «Hillary Clinton» نامزد انتخابات سابق ریاست جمهوری ایالات متحده ایالات امریکا, در آن زمان ادعای غوغایی و پر سر و صدایی را مطرح کرد که بازخوانی آن‌ها, هنوز هم سوالات پیچیده‌اي را در ذهن ایجاد میکند. هیلاری کلینتون در طی رقابت انتخاباتی خود با دونالد ترامپ, اظهار کرد که در صورت کسب مقام ریاست

 

جمهوری ایالات متحده, رازها بسیاری را در مورد منطقه 51 افشا خواهد کرد. وی در آستانه انتخابات سال 2016 تصمیم گرفت که در صورت کسب این مقام, یک‌بار دیگر تمامی اسناد مربوط به این منطقه را مورد مرور قرار دهد و اگر چیزی برای مخفی کردن در این منطقه وجود ندارد, بهتر هست که آن‌ها را با سایر مردم نیز به اشتراک گذاشت.