پارس ناز پورتال

نکات مهم درباره خرید بوت زمستانی خانم ها

نکات مهم درباره خرید بوت زمستانی خانم ها

نکات مهم درباره خرید بوت زمستانی خانم ها 

خانمها اگر می‌خواهید برای استایل زمستانی خود بوت تهیه کنید میتوانید از راهکارهایی که ما در زیر عرضه داده ایم استفاده کنید. دراین پست نکات مهمی که باید هنگام خرید بوت هاي زمستانی درنظر بگیرید رابه شما می‌گوییم.

 

بوت زمستانی ساق بلند بخریم یا ساق کوتاه؟

وقتی هوا سرد می‌شود, نوع پوشش افراد تغییر میکند. کفش ها نیز بعنوان پاپوش از این امر مستثنی نیستند. در واقع با سرد شدن هوا, نقش محافظتی کفش از پا در برابر سرما و بارندگی هاي فصلی پر رنگتر شده و همه ی ترجیح می‌دهند از نوع پوشیده تر آن «یعنی بوت, پوتین یا چکمه» استفاده کنند. در نتیجه, اینروزها بازار خرید این قبیل کفش ها بسیار داغ است.

 

یک جفت کفش و یا بوت هاي زمستانی کمک می‌کنند که حتی در سرمای سخت زمستان, پاهایمان گرم بمانند. اگر نیت خرید بوت دارید, برای انتخاب بوت مناسب, این مقاله را حتماً بخوانید.

 

بوت زمستانی زنانه

برای خرید بوت «چکمه» نیز مثل کفش هاي معمولی بهتر است صبح هنگام را انتخاب نکنید؛ زیرا طبق معمول پاهای غالباً افراد بعد از استراحت طولانی شبانه, کمی کوچکتر از اندازه واقعی آن شده ودر صورتی که شما برای خرید کفش, صبح راهی بازار شوید, احتمال این وجوددارد که کفش خریداری شده چند ساعت بعد, برای پاهایتان تنگ شده و حتی تحمل آن نیز غیر ممکن شود. این مشکل در مورد افرادی که به دلایل مختلف با مشکل ورم پا روبه‌رو هستند, جدی‌تر است.

 

مد و عملکرد

پوشیدن کفش مناسب, طبق معمولً در ظاهر کلی افراد نقش بسیار مهمی دارد. تعداد زیادی از خانمها در روز هاي سرد زمستان, بوت میخرند و اکثر آنها مطابق مد, بوت مورد نظرشان را تهیه میکنند.اما هنگام خرید بوت زمستانی مثل هر محصول دیگر باید بدانید که بوت خودرا برای چه منظوری خریداری می‌کنید و آب و هوای منطقه شما در فصل زمستان چگونه است.

 

مثلا اگر در منطقه اي بسیار سرد و پر از برف زندگی می‌کنید, باید بوت هایي خریداری کنید که پاهایتان را کاملاً گرم نگهدارند.از طرفی اگر شما اهل پیاده روی در برف هاي سرد کوهستانی هستید, یقیناً به بوتی نیاز دارید که مناسب اینکار باشند.طبق معمولً بوت هاي سبک و کاملاً گرم, مناسب تان است. بدین ترتیب هنگام پیاده روی در برف, احساس خستگی نمی‌کنید و پاهایتان هم گرم می‌ماند.

 

بوت هاي ساق بلند و ساق کوتاه

این دو مدل بوت, هریک منافع و معایبی دارند. پرفایده ترین مزیت بوت هاي ساق بلند, حفاظت پا از روز هاي به شدت بارانی و همینطور پرف هاي عمیق است ودر عین حال پاهایتان را تا ساق پا گرم و محفوظ نگه می دارند.

 

از طرفی بوت هاي ساق بلند مناسب پیاده روی در مسیر هاي برفی نیستند و پا ها رابه شدت خسته میکنند. بوت هاي ساق کوتاه به علت این که با انها میتوانید آسان تر راه بروید بسیار بهتر هستند؛ بنابر این اگر منطقه شما پر باران و برف نیست, بوت هاي ساق کوتاه مناسبتان هستند.

 

بعضی از بوت هاي ساق کوتاه را حتی می‌توان کوتاه تر کرد و ساق آنها را در مواقعی که باران و برف کمی شدت میگیرد, بلندتر از قبل نمود.البته بهتر است بوت هایي انتخاب کنید که بتوانید دمپای شلوار را درون آن فرو برده تا از خیس شدن انها جلوگیري شود.

 

سهولت کفش و بوت

هنگام خرید بوت و کفش هاي زمستانی باید به سهولت و کارآیی آن نیز دقت کنید. جنس بوت و کفش انتخابی تان باید به گونه اي باشد که پاهایتان وقتی در آن قرار می‌گیرد, گرم و آسان باشد. همینطور ضخامت و جنس ته کفش نیز باید باکیفیت باشد. بوت هاي گرم و آسان طبق معمولً عایق هاي خوب و سبکی دارند که باعث می‌شوند بوت باوجود سبکی, بسیار گرم هم باشد.درضمن فراموش نکنید که جنس کفش و یا بوت خریداری شده باید از نوع ضد آب باشد.

 

جنس بوت

بوت هاي از جنس جیر پس از مدتی استفاده, نیاز به بازسازی خصوصیت هاي مربوط به ضدآب دارند, در حالیکه بوت هاي لاستیکی تا پایان عمر محصول, ضدآب باقی می مثل.همینطور بوت هاي با مچ خز مصنوعی نیز مقاوم در برابر آب هستند.این بوت ها نه تنها درز هاي آنچنان بسته و محکم هستند که سبب گرم ماندن پا ها میشوند, بلکه جلوی نفوذ باران و برف به درون بوت را هم می‌گیرند.

 

سهولت بوت

بعضی از خانمها هنگام خرید کفش و بوت هاي زمستانی, سهولت را فدای سبک و مدل بوت می‌کنند. اما یادتان باشد که روز هاي سرد زمستان, داشتن بوت و یا کفش زمستانی آسان, پیاده روی در سرما را نیز برایتان جذاب میکند.البته بوت هاي بسیاری هستند که در عین سهولت, بسیار شیک و زیبا هستند. در هر حال به کیفیت بوت بیش از مدل آن اهمیت بدهید.

 

اندازه بوت

بعضی از بوت ها در قسمت کف و پنجه پا, باریک تر هستند, در حالی‌که بعضی دیگر بسیار جادار هستند و کمی بزرگ بنظر می‌آیند.همینطور داخل بعضی از بوت ها کفی اضافی نیز قرار میگیرد؛ بنابر این ممکن است باوجود بزرگی کاملاً اندازه پایتان نباشند؛ بنابر این هنگام خرید بوت مراقب باشید به گونه اي باشد که به پایتان فشار نیاورد و یا خیلی آسان و گشاد نباشد. البته اگر بوتی انتخاب کنید که کمی جادارتر باشد, میتوانید به سهولت جوراب هاي گرم و ضخیم بپوشید.

 

بندهای بوت

نوع بند هاي بوت روی اندازه آن تأثیر میگذارد و اگر میخواهید به سهولت بوت هایتان را پا کرده و یا درآورید, از بوت هایي بخرید که بند هاي بلند داشته باشند.پوشیدن و درآوردن بعضی از بوت هاي دارای بند هاي بسیار بلند و آسان برای باز و بسته کردن, بی دردسر هستند.اما گاهی محکم بستن بند ها تا بالای پا بسیار سخت است.هنگام خرید بوت بنددار, باید مراقب باشید که قسمت قوزک پا کاملاً در کفش آسان قرار بگیرد و زیاد گشاد و یا برعکس تنگ نباشد.

 

وزن بوت

هنگام خرید بوت به موضوع دیگری که باید دقت کنید, وزن آن است. تمام بوت هاي زمستانی طبق معمولً نسبت به کفش هاي معمولی, سنگین تر هستند, اما از نظر وزن با یک دیگر متمایز اند. باید بوتی را انتخاب کنید که بسیار سبک بوده و حتی اگر تمام روز هم آنرا پوشیده باشید, احساس خستگی نکنید.