پارس ناز پورتال

با خطرناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا آشنا شوید !

با خطرناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا آشنا شوید !

خطرناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا 

در اینبخش خطرناک ترین جاذبه هاي گردشگری دنیا رابه شـما معرفی می کنیم. وقتی بحث جاهای دیدنی دنیا بـه میان می آید طبق معمول بـه جاهای خوب و زیبا مثل پاریس، نیویورک یا توکیو فکر می کنیم، اما ماجراجویان و گردشگرانی کـه اهل هیجان و ریسک هستند داستان هایي از مکان هاي خطرناک تعریف می کنند کـه باور آن برای خیلی ها دشوار اسـت. در ادامه با چند مورد هیجان انگیز آشنا میشویم.

 

عجیب ترین و خطرناک ترین جاذبه های دنیا

سلیقه‌‌ها باهم متفاوت اسـت؛ برخی رفتن بـه شهرهایی با بافت قدیمی را ترجیح میدهند و عده دیگر علاقه‌مندند تا از طبیعت و فضای سبزش نهایت لذت را ببرند. بطور کلی اکثر افراد علاقه دارند تا در طول تعطیلاتشان با خانواده و عزیزان استراحت کرده و آرامش را تجربه کنند اما دراین میان عده‌اي هم دوست دارند تا هیجان و آدرنالین ناشی از یک تعطیلات جذاب اما خطرناک رابا تمام وجود لمس کنند.

 

تور چرنوبیل، اوکراین

فاجعه‌ي چرنوبیل سال 1986 یکی از بدترین حوادث هسته‌اي در طول تاریخ بـه شمار می آید. در نتیجه‌ي این اتفاق، اکنون شهر پریپات برای بازدید عموم بسته و تخلیه شد. انفجار در چرنوبیل بلافاصله موجب مرگ پنجاه و چهار نفر شد اما سازمان ملل بر این باور اسـت کـه چهار هزار نفر در اثر تشعشعات ناشی ازآن جان باختند.

با خطرناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا آشنا شوید !

بـه دلیل علاقه‌ي زیاد بازدید از این منطقه مقامات تصمیم گرفتند تا این منطقه را حفظ کنند. تورهایی کـه از این منطقه بازدید می کنند بـه شدت نظارت شده بوده و هیچ کس مجاز بـه خوردن غذا و لمس گیاهان در فضای باز این منطقه نیست. آیا شـما حاضر بـه ریسک بازدید از این منطقه هستید؟

 

پارک ملی یوزمیت، کالیفرنیا

این پارک در کوهستان‌هاي سیرا نوادا «Sierra Nevada» کالیفرنیا واقع شده و بیشتر بخاطر داشتن درختان غول پیکر سکویا، صخره‌هاي گرانیتی و آبشار‌هاي چشم‌نوازش مشهور اسـت. هم چنین این منطقه بعلت داشتن سراشیبی نیمه گمبدی و شیب‌دار کـه حدود 5000 فوت ارتفاع دارد، بعنوان یکی از خطرناک‌ترین جاذبه‌هاي گردشگری نیز شناخته می باشد.

با خطرناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا آشنا شوید !

12 نفر در میان سال‌هاي 2005 و 2015 میلادی دراین محل فوت کردند، هم چنین 290 تصادف و 140 ماموریت برای نجات افراد دراین منطقه گزارش شده اسـت. اگر قصد رفتن بـه این منطقه را دارید باید بدانید کـه بالا رفتن از این سراشیبی یک روز زمان میبرد و 400 فوت پایانی آن تقریباً عمود اسـت و برای بالا رفتن ازآن حتماً باید از کابل استفاده شود. در حال حاضر بـه این منطقه لقب ” تخت سنگ مرگ” را داده‌اند.

 

هنگامیکه این سراشیبی گمبدی شکل بر اثر بارش باران مرطوب شود، احتمال اینکه کوهنوردان بـه اسانی سر خورده و بیوفتند بسیار بالا می رود اما با این حال احتمال خطر حتی زمانی‌کـه سطح کوه کاملا خشک اسـت نیز وجوددارد. متاسفانه بتازگی درسال 2019 یکی از کوهنوردان بعد از افتادن از ارتفاع 500 فوتی این گنبد، جان خودرا از دست داد.

 

باغ سمی، انگلستان

پشت دروازه‌هاي سیاه باغ آلنویک «Alnwick Garden» پارکی با گیاهان کشنده قرار داد. صاحب این پارک دوشس امبرلند شمالی یعنی جین پرسی «Jane Percy» اسـت کـه بر این باور بود کـه مردم بـه گیاهان سمی علاقه نشان خواهند داد کـه البته کاملا حق با اوست!

با خطرناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا آشنا شوید !

هر سال حدود 80 هزار نفر از این باغ دیدن میکنند و 100 نوع گیاه سمی و کشنده در آن پرورش پیدا می کند. افرادی کـه از باغ سمی دیدن میکنند بـه هیچ وجه حق لمس کردن گیاهان را ندارند اما این گیاهان بـه هرحال گازهای بسیار سمی از خود متصاعد میکنند کـه بـه کررات باعث شده تا بازدیدکنندگان از حال بروند.

 

جزیره‌ کمودو، اندونزی

این جزیره پر شده از مارمولک‌هاي غول‌ پیکر و سمی و بـه غیر ازآن هم 6 هزار سوسمار کومودو در آن زندگی میکنند. این مکان بیشتر برای غواصی کردن و هم چنین دیدن بزرگ‌ترین مارمولک دنیا مشهور شده اسـت. مسافران امکان بازدید پارک ملی کومودو را دارند اما بین سال‌هاي 1974 تا 2012، 24 مورد حمله‌ بـه انسان گزارش شده کـه 5 مورد ازآن‌ها منجر بـه مرگ شد.

با خطرناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا آشنا شوید !

نکته‌ي حائز اهمیتی کـه قبل از رفتن بـه جزیره‌ي کمودو باید بدانید این اسـت کـه افرادی کـه بـه هر شکلی جراحت و خون ریزی دارند باید بسیار احتیاط کنند زیرا سوسمارهای کمودو نسبت بـه خون حس بویایی بسیار قوی‌اي داشته و جذب آن می شوند.

 

رودخانه کلرادو، کلرادو

قایق سواری در رودخانه‌ي کلرادو یکی از مهیج‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌هاي گردشگری اسـت. قدرت آب این رودخانه بسیار زیاد بوده و همین موضوع باعث شده تا قایق سواری در آن برای مسافران ریسک‌پذیر بسیار جذاب تلقی شود؛ البته باید درنظر داشت کـه قدرت آن هنگام آب شدن برف روی کوه‌هاي کلرادو شدت گرفته و باعث هر چـه سریع‌تر شدن جریان رودخانه می شود.

با خطرناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا آشنا شوید !

متاسفانه تا کنون تصادفات، صدمات و تلفات تعداد زیادی از این رودخانه بـه ثبت رسیده، درسال 2007، دوازده نفر جان خودرا بر اثر قایق‌سواری در رودخانه کلرادو از دست داده و 176 نفر آسیب‌دیدگی‌هاي شدید داشتند. مقامات بـه مسافران توصیه میکنند کـه تا زمانی‌کـه از جریان‌ آب رودخانه‌اي اطلاعات کافی بـه دستشان نرسیده و نیروهای نجات اعلام آمادگی نکردند، هرگز بـه این محل نروند.

 

الکامینیتو دل ری، اسپانیا

با خطرناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا آشنا شوید !

الکامینیتو دل ری در ابتدا مسیری برای حمل و نقل کالا توسط کارگران بود. زمانی‌کـه سلطان اسپانیا یعنی آلفانسو سیزدهم درسال 1921 از این مسیر عبور کرد، نام ” قلمرو کوچک سلطان” رابه این راه نسبت دادند و زمانی‌کـه احتیاج بـه تعمیر پیدا کرد برای یک دهه بـه صورت رسمی برای عبور عموم مردم آنرا بستند. بعد از تعمیرات پیاپی این گذرگاه درسال 2015 دوباره راه‌اندازی کرده و هم‌اکنون افراد زیادی ازآن بازدید میکنند.

 

ساحل جدید اسمیرا، فلوریدا

آب‌هاي ساحل اسمیرا یکی از مناطقی اسـت کـه شـما بـه هیچ وجه نباید در آن شنا کنید زیرا کوسه‌هاي زیادی در آن وجود دارند. بـه عبارت دیگر بهتر اسـت بگوییم این ساحل بیشتر با عنوان ” پایتخت گزیدن کوسه در جهان ” شناخته شده اسـت. تا کنون 250 حمله‌ي کوسه در راین منطقه گزارش شده و بیشتر این گزارش‌ها نیز درسال 2007 و 2008 میلادی بـه ثبت رسیده‌اند.

با خطرناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا آشنا شوید !

هم چنین قابل ذکر اسـت کـه در سی سال اخیر چهل حمله‌ي مرگبار دراین مکان رخ داده اسـت. البته بیشتر این حمله‌ي کوسه‌هاي این منطقه بـه مرگ ختم نشده اسـت اما آیا با این حال شـما حاضرید ریسک شنا دراین ناحیه رابه جان بخرید؟

 

منت بلانک، فرانسه

منت بلک با داشتن ارتفاعی نظیر 16404 فوت ارتفاع، بزرگ ترین قله‌ي اروپا شناخته می شود و تا بحال بیش از 100 کوهنورد هر سال دراین محل جان خود رابه دلیل ارتفاع زیاد از دست میدهند. تغییر مداوم شرایط آب و هوایی منت بلانک و هم چنین اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی دراین کوهستان، دلیل اصلی مرگ افراد در آن می شود.

با خطرناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا آشنا شوید !

نکته‌ي دیگری کـه کوهنوردان دراین ناحیه باید بـه آن توجه داشته باشند احتمال سقوط صخره، وجود شکاف و درزهای پنهان و هم چنین طوفان‌هاي شدیدی کـه سرعت آن بـه 60 مایل در ساعت نیز میرسد کـه همین موضوع شرایط را برای کوهنوردان بسیار دشوار می کند.

 

جاده مرگ، بولیوی

یکی از خطرناک‌ترین جاده‌هاي جهان واقع در جاده‌ي یونگاس شمالی قرار دارد کـه در عده اي از مناطق ارتفاع آن بـه 2000 فوت نیز می رسد. رانندگی دراین جاده تجربه‌ي هیجان‌انگیزیست کـه بـه دلیل عدم وجود هیچ عامل محافظتی، بسیار خطرناک تلقی می شود.

با خطرناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا آشنا شوید !

هر سال حدود 300 نفر جان خودرا در جاده‌ي یونگاس شمالی از دست می دهند بهمین علت نیز اکثریت نام آن رابا عنوان جاده‌ي مرگ بخاطر سپردند. در امتداد این جاده تعداد زیادی صلیب وجوددارد کـه بـه یادبود جان باختگان دراین جاده نصب شده اسـت.

 

مسیر کوهی هوآشان، چین

جاذبه‌هاي گردشگری چین تمامی ندارد اما عده اي از آن‌ها نظیر سرزمین عجایب و شبه پاریس در حال حاضر ویران شده‌‌اند. با این حال خطرناک‌ترین جاذبه‌ي این کشور مسیر کوهی هوآشان نام دارد. توریست‌هایي کـه حاضر بـه عبور از این مسیر شده‌اند حفظ ثبات روی تخته‌هاي چوبی معلق آن در ارتفاع 7000 فوتی را تقریباً غیر ممکن میدانند.

با خطرناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا آشنا شوید !

با کوچکترین لغزش و از دست دادن تعادل فرد قطعا بـه دره‌ سقوط خواهد کرد. تقریباً هر سال 100 نفر بر اثر رفتن بـه این پیاده‌روی هیجان‌انگیز جان خودرا از دست می دهند.

 

گرند کانیون، آریزونا

گرند کانیون یکی از مقاصد توریستی آمریکاست کـه البته بعنوان خطرناک‌ترین جاذبه‌هاي آن هم بـه شمار می آید. اکثر توریست‌ها پیاده‎‌‌روی دراین مکان رابه خاطر وسعت و هم چنین ارتفاع زیاد آن، بسیار خطرناک می دانند. عمق این دره 6093 فوت و وسعت آن 227 مایل تخمین زده شده اسـت.

با خطرناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا آشنا شوید !

از اواسط قرن هجدهم، هفتصد و هفتاد نفر جان خودرا در گرند کانیون از دست داده‌اند. بیشتر این مرگ‌ها نیز بخاطر سقوط بر روی لبه‌هاي این دره، کم آبی و هم چنین سقوط هواپیما می باشد. با این حال اگر هنوز نیز قصد رفتن بـه این مکان را دارید حتماً بـه میزان کافی آب بـه همراه خود ببرید.

 

رودخانه‌ ادلاید، استرالیا

در شمال استرالیا، رودخانه‌ي آدلاید یک مکان پرطرفدارن برای شکار پرنده، قایقرانی و هم چنین ماهیگیری اسـت کـه متاسفانه کوسه‌هاي نر بسیار بزرگی نیز در آن زندگی میکنند. بیشتر افراد بومی این منطقه نگران حمله‌ي کروکدیل‌هاي غول پیکری هستند کـه دراین محل زندگی می کنند.

با خطرناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا آشنا شوید !

درسال 2009 یک پسربچه هنگام ماهیگیری مورد حمله‌ي کروکوديل قرار گرفت و جان خودرا از دست داد این درحالیست کـه عده‌اي از قایق‌هاي توریستی نیز در گذشته، مورد حمله‌ي این کروکوديل‌ها قرار گرفته‌اند. یکی از بدنام‌ترین و خطرناک‌ترین این کروکدیل‌ها ” مایکل جکسون ” لقب گرفته اسـت ودر تاریخ زندگی خود موجب جراحات جدی‌ شده و حتی یک ماهیگیر را درسال 2014 کشته اسـت.

 

دریاچه‌ جوشان، دومینیکا

این دریاچه یکیدیگر از مکان‌هاي بسیار خطرناک برای شنا بـه شمار می آید. حباب‌ها و رنگ آبی این دریاچه بـه همراه چاشنی ابرهایی کـه روی سطح آن ایجاد شده‌اند نظر هر توریستی رابه خود جلب می کند اما نزدیک شدن بیش از حد بـه این مکان میتواند یک اشتباه غیر قابل جبران تبدیل شود. در واقع در عده اي از قسمت‌ها دمای آب این دریاچه بـه 197 درجه‌ي فارن هایت نیز می رسد.

با خطرناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا آشنا شوید !

ممکن اسـت بپرسید وسط دریاچه چـه دمایی دارد؟ اما دانشمندان برای این سئوال، تا کنون جوابی بـه دست نیاورده‌اند زیرا تحقیق در مورد آن بسیار خطرناک اسـت. وسط این دریاچه عملا در حال جوشیدن اسـت بنابر این پیش‌بینی میشود دما حتی بیشر از 197 درجه باشد. اگر قصد از دست دادن دست و پایتان را ندارید، بـه مشا توصیه می کنیم حتماً از این دریاچه‌ي جوشان فاصله بگیرید.

 

پارک ملی دره مرگ، کالیفرنیا

شاید حتی نام این پارک بـه قدری برایتان وحشتناک بیاید کـه دوست نداشته باشید بـه آن نزدیک شوید. اما جالب اسـت بدایند هر سال نزدیک بـه یک میلیون بازدید کننده بـه این منطقه رفته و از این تجربه لذت میبرند. آسمان شب این پارک چشم‌هایتان رابا ستاره‌هاي درخشان خود نوازش می دهد.

با خطرناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا آشنا شوید !

دلیل اینکه نام این پارک را دره‌ي مرگ گذاشته‌اند بـه این خاطر اسـت کـه در طی سال‌هاي پیاپی عده‌ي زیادی در آن کشته شده و یا حتی ناپدید شدند. دمای این منطقه بـه 134 درجه‌ي فارن هایت هم میرسد و اغلب دارای آب و هوای گرم و شرجیست. مسیرهای ایزوله شده و هم چنین نواحی چالش‌ برانگیز این پار آن رابه مکانی خطرناک برای بازدید کننده‌ها تبدیل کرده اسـت.

 

گاو بازی، اسپانیا

با خطرناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا آشنا شوید !

گاوبازی در اسپانیا یکی از سنت‌هاي دیرینه‌ این کشور بـه شمار می آید. هر سال در طول تابستان در پمپلونا، ده گاو نر را در خیابان رها می کنند. در واقع هدف از اینکار پیشی گرفتن انسان از گاوهاست اما اکثر مردم بعد از شرکت دراین مراسم، این تجربه را بسیار سخت و چالش‌ برانگیز تلقی می کنند. هر سال عده‌ي زیادی بر اثر حملات پی در پی حیوانات و یا حتی شلوغی جمعیت شرکت کننده بـه شدت آسیب میبینند.

 

ساحل بوا ویاگم، برزیل

با خطرناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا آشنا شوید !

این مکان مقصد نهایی برای افرادی اسـت کـه بـه رفتن بـه ساحل و البته کوسه‌ها علاقه‌ي زیادی دارند. 56 حمله‌ي کوسه بین سال‌هاي 1992 و 2012 گزارش شده کـه یک سوم آن‌ها بـه مرگ قربانیان منجر شده اسـت. بیشتر این حمله‌ها توسط کوسه‌هاي نر و هم چنین کوسه‌هاي ببری بوده. این ساحل بـه قدری خطرناک تلقی می شود کـه هیچ غریق نجاتی در آنجا بـه فعالیت نمیپردازد!

 

یوکاتان سنوت، مکزیک

این غار یکی از خطرناک‌ترین و وحشتناک‌ترین مکان‌هایي اسـت کـه امروز دراین فهرست بشما معرفی می کنیم. یوکاتان سنوت یکی از خطرناک‌ترین غارهای زیرآبی جهان اسـت. غواصان از پیچ و تاب‌هاي بـه شدت تاریک آن رد شده و بعضا وادار می شوند بـه سختی از فضای بسیار تنگی کـه دراین غار وجوددارد خودرا عبور دهند.

با خطرناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا آشنا شوید !

مسیرهای این غار بـه قدری غمیق و گیج‌کننده اسـت کـه شناگران ممکن اسـت گمشده و مسیر خروجی را پیدا نکنند. در بدو ورود بـه این غار تابلویی نصب شده کـه بـه غواصان این هشدار را میدهد کـه ممکن اسـت در آن کشته شوند!

 

پارک ملی یلوستون، وایومینگ، مونتانا و آیداهو

پارک ملی یلوستون واقع در وایومینگ، مونتانا و آیداهو نخستین پارک ملی افتتاح دشه در ایالات امریکا بود. این پارک وحشی بـه دلیل داشتن آبشارهای قدیمی و چشمه‌هاي آب گرم جوشانش بسیار مشهور اسـت. اما آیا واقعا این مناظر دلفریب و جذاب میتواند تهدیدی برای جان توریست‌ها باشد؟

با خطرناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا آشنا شوید !

علائم هشدار بسیار در سرتاسر این پارک وجوددارد اما عده اي از بازدیدکنندگان آن‌ها را نادیده گرفته و همین موضوع باعث سرگردانی و حتی گم شدن آن‌ها در طول مسیر ‌می شود. آب‌هاي این پارک تقریباً 250 درجه‌ي فارن هایت گرما دارند و تا کنون 20 بازدید کننده بر اثر سقوط در آب‌هاي جوشان این پارک ملی جان خودرا از دست داده‌اند.

 

تور آتشفشانی، هاوایی

بین سال‌هاي 1992 تا 2002 در پارک ملی آتشفشان هاوایی 40 مرگ و 35 مصدوم جدی گزارش شد. کوهنوردانی کـه بـه اندازه‌ي کافی مجهز نباشند بـه اسانی راه خودرا گم کرده و قربانی خطرات موجود در راه میشوند. هم چنین توریست‌هایي کـه قصد بازدید از این منطقه را دارند باید مذاب‌هاي آتشفشانی را نیز درنظر بگیرند.

با خطرناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا آشنا شوید !

ترکیب سمی هیدروکلریک اسید، هیدروژن سولفید و دی اکسید کربن ناشی از این گدازه‌ها می تواند باعث بروز مشکلات تنفسی، آسیب چشم و پوست شود. حتی تورهای هلیکوپتری دراین منطقه نیز بسیار خطرناک هستند زیرا با گدازه‌ هاي ناشی از آتشفشان‌ها برخورد کرده و همین موضوع باعث سقوطشان می شود. در حقیقت تا کنون 60 بالگرد سقوط کرده و 17 کشته بجای گذاشته اسـت.