پارس ناز پورتال

آشنایی با خواص قهوه گانودرما + روش تهیه و مصرف

آشنایی با خواص قهوه گانودرما + روش تهیه و مصرف

آشنایی با خواص قهوه گانودرما 

در این بخش خواص قهوه گانودرما را مرور می کنیم. قهوه گانودرما حاوی عصاره قارچ گانودرما (قارچ جان افزا) می باشد. این قارچ در چین باستان به عنوان ماده ای برای افزایش طول عمر و بیشتر توسط اشرافیان مصرف می شده است. امروزه و با توجه به سبک زندگی مدرن و هم چنین خطرات عمده ای که سلامتی انسان را تهدید می کند، مصرف قارچ و قهوه گانودرما می تواند ضامن سلامتی ما باشد.

 

قارچ گانودرما چیست؟

آشنایی با خواص قهوه گانودرما + روش تهیه و مصرف

قارچ گانودرما با نام اصلی (ری شی) یک قارچ طاقچه ای از تیره تابان پوستان می باشد. این قارچ اکثرا به رنگ قرمز مایل به قهوه ای است و برخلاف تصوری که ما از قارچ ها داریم، گانودرما فوق العاده سخت و همانند چوب می باشد. این قارچ به صورت خام طعم و بوی خوبی ندارد و قابل استفاده نیست. در کشور چین، ژاپن و هم چنین کشورهای غربی توسعه یافته این قارچ به صورت (دم شده) مصرف می شود.

 

چرا باید قهوه گانودرما مصرف کنیم؟

اولاً باید بگوییم خواص گانودرما به طور کلی تایید نشده اند، اما پژوهش های ابتدایی که در موسسه کاکرین انجام شده، تایید می کند که مصرف قارچ و عصاره گانودرما فواید قابل توجهی از جمله: مبارزه با سرطان، مبارزه با دیابت، کنترل زوال عقل و هم چنین افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن را به همراه دارد. همچنین افرادی که به صورت دوره ای گانودرما مصرف کرده اند خواص آن را تایید می کنند.

آشنایی با خواص قهوه گانودرما + روش تهیه و مصرف

مصرف کنندگان قهوه گانودرما مدعی هستند این قهوه خواص فراوانی همانند: تقویت سیستم ایمنی و گردش خون در بدن، کاهش فشار خون بالا و هم چنین بهبود مشکلات تنفسی را به همراه دارد. در حقیقت وجود آنتی اکسیدان در عصاره گانودرما باعث تقویت سیستم ایمنی شده و با کمک می کند تا بدن بتواند با باکتری و ویروس های خطرناک مبارزه کند.

 

 

برای خواندن تمام توضیحات قارچ گانودرما و خواص های مختلف آن وارد لینک زیر شوید.

 

 


حتما بخوانید : خواص قارچ گانودرما (جان افزا) | هرآنچه درمورد قارچ گانودرما باید بدانید


 

 

از دیگر خواص تایید شده قهوه گانودرما می توانیم به: رفع استرس، مبارزه با افسردگی، درمان اختلالات خواب، مبارزه با آکنه، شادابی پوست، افزایش انرژی بدن تقویت حافظه و مبارزه با آلزایمر اشاره کنیم. در حال حاضر بهترین و پرطرفدارترین روش مصرف قارچ گانودرما، تهیه قهوه آن می باشد. در ادامه روش تهیه قهوه گانودرما و عوارض احتمالی مصرف این قهوه را مرور می کنیم.

 

روش مصرف قهوه گانودرما

شما می توانید پودر گانودرما را تهیه کرده، به مدت 20 دقیقه جوشانده و سپس قهوه فوری را به آن اضافه کنید. یا اینکه به راحتی از قهوه های آماده گانودرما که حاوی عصاره این قارچ هستند استفاده کنید. (اگر قارچ گانودرما تهیه کرده اید از مخلوط کن برای خرد کردن آن استفاده نکنید، این قارچ سخت و محکم است و به تیغه های دستگاه آسیب می رساند.)

آشنایی با خواص قهوه گانودرما + روش تهیه و مصرف

برای مصرف عصاره گانودرما نیز، باید 50 گرم عصاره این قارچ را در 4 لیتر آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت 4 ساعت دم بکشد تا جایی که آب باقی مانده به مقدار نیم لیتر برسد. سپس دم نوش حاصل را از صافی رد کنید و درون یخچال نگهداری کنید. مصرف روزی بیش از 2 قاشق غذاخوری از دم نوش گانودرما توصیه نمی شود.

 

بهترین زمان مصرف قهوه گانودرما

بهترین زمان مصرف قهوه گانودرما قبل از  وعده صبحانه است، البته اگر شما مبتلا به ناراحتی های معده هستید به هیچ وجه به صورت ناشتا و بدون اطلاع پزشک این قهوه را مصرف نکنید. ایده آل مصرف قهوه گانودرما روزی یک فنجان می باشد. مصرف دم نوش گانودرما نیز روزی 10 میلی لیتر معدل با (2 قاشق غذاخوری) کافی است.

 

عوارض قهوه گانودرما چیست؟

آشنایی با خواص قهوه گانودرما + روش تهیه و مصرف

در صورت مصرف قرص های فشار خون یا رقیق کننده و ضد انعقاد خون (مثل وارفارین) بدون اطلاع پزشک گانودرما مصرف نکنید زیرا تداخل دارویی ایجاد می شود. مصرف بیش از اندازه قهوه گانودرما فشار خون را بالا می برد، هم چنین مصرف این قهوه به زنان باردار توصیه نمی شود. افرادی که مبتلا به سرطان هستند نیز تحت هیچ شرایطی بدون اطلاع پزشک گانودرما مصرف نکنند.

 

اختصاصی از بخش سلامت سایت پارس ناز