پارس ناز پورتال

بهترین خواص مفید آب طالبی را بشناسید

بهترین خواص مفید آب طالبی را بشناسید

بهترین خواص مفید آب طالبی را بشناسید 

آب طالبی خوشمزه را در منزل درست کنید و از خوردن و نوش جان کردن آن لذت ببرید،آن هم در یک روز گرم بهاری یا تابستانی. کسانی که با مشکل سفید شدن زودهنگام مو و پیری زودرس پوست مواجه‌اند، از این آبمیوه طبیعی بهره گیری کنند.طالبی میوه‌اي معطر و شیرین هست که این روز‌ها مهمان سفره‌هاي شماست. محققان برای انجام یک آزمایش، مقداری از پلاکت هاي خون را گرفته با مقدار کمی عصاره یا آب طالبی شیرین مخلوط کردند.

 

انها دریافتند در طالبی عاملی وجود دارد که به شدت مانع از انباشته شدن غیرطبیعی پلاکت ها میشود و در نتیجه از انعقاد و لخته شدن خون در رگ ها، که عامل حمله هاي قلبی هست، جلوگیري میکند.

 

• آب طالبی منبع مهمی از ویتامین‌هاي A، ویتامین B۶، مواد معدنی، فیبر خوراکی و اسید فولیک هست.

 

• آب طالبی که مصرف آن در تابستان شایع هست، عامل سلامتی بدن در اساس هاي تقویت سیستم ایمنی بدن، رفع مشکلات قلبی و عروقی، جلوگیري از سرطان، درمان بی‌خوابی، درمان مشکلات قاعدگی، درمان دندان درد، درمان آرتروز و بهبود روند هضم محسوب میشود.

 

• مصرف آب طالبی نه تنها در سلامت کلی بدن نقش دارد، بلکه برای بازسازی پوست خانم ها، پیشگیری از سفید شدن زودرس مو، مبارزه با ریزش مو و جلوگیري از چروکی شدن پوست با گذر زمان نیز خوب هست.

 

• طالبی سرشار از ویتامین C و A هست که با تحریک گلبول‌هاي سفید خون در بدن، سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد و باعث ریشه کن کردن عفونت در بدن می شود.

 

• آب طالبی به علت دارا بودن پتاسیم، مانع از فشار خون بالا در بدن فرد میشود و به دلیل مقادیر بالایی از ویتامین C از تصلب شرایین و لخته شدن خون در قلب جلوگیري میکند.

 

• این آبمیوه باعث از بین بردن رادیکال‌هاي آزاد در بدن شده و در نهایت از به وجود آمدن سرطان در بدن پیشگیری می کند.

 

• آب طالبی باعث آب رسانی اکثر به پوست و در نهایت باعث درخشندگی و نرم شدن پوست میشود، زیرا این آب میوه دارای مقادیر بالایی از ویتامین A هست که در بازسازی کلاژن هاي پوست و جوان سازی مثمر الثمر هست.