پارس ناز پورتال

چگونه خودروی خود را با بهترین قیمت بفروشیم؟ |ترفندهایی برای فروش ماشین

چگونه خودروی خود را با بهترین قیمت بفروشیم؟ |ترفندهایی برای فروش ماشین

چگونه خودروی خود را با بهترین قیمت بفروشیم؟ 

امکان دارد که بخاطر قرار گرفتن در شرایطی بخواهیم خودروی خودمان را بفروشیم. بدهکار شده ایم، نیاز به پول داریم یا این که می‌خواهیم یک ماسین جدید بخریم اما چگونه می‌توانیم به بهترین قیمت خودروی مان که وسیله ضروری زندگی مان است را بفروشیم؟

 

در مقاله امروز اول بشما پیش نیازهایی را می‌گوییم ودر آخر هم از 0 تا 100 بشما خواهیم گفت که چطور خودروی خودتان رابا قیمت خوبی به فروش برسانید. در ادامه همراه با پارس ناز بمانید.

 

تعمیرات و سرویس‌ هاي پایه را انجام انجام دهید

چگونه خودروی خود را با بهترین قیمت بفروشیم؟ |ترفندهایی برای فروش ماشین

هیچ شخصی دوست ندارد خودرویی را بخرد که نیاز به تعمیرات اساسی و سرویس‌هاي پایه مانند تعویض روغن یا تعویض فیلترهایی مانند فیلتر هوا داشته باشد و ترجیح میدهد که ماشین اش تا مدتی نیاز به مراجعه به تعویض روغنی نداشته باشد. پس در مرحله اول قبل از این که خودروتان را در نمایشگاه‌هاي سطح شهر به فروش بگذارید به تعویض روغنی رفته و یک حال اساسی به موتور خودروتان بدهید.

 

بهینه سازی‌هاي ساده را انجام دهید

چگونه خودروی خود را با بهترین قیمت بفروشیم؟ |ترفندهایی برای فروش ماشین

موارد خیلی کوچکی هستند که شاید برای خودتان خیلی مهم نباشد اما برای شخص خریدار در لحظه خرید با اهمیت می شود. مثلاً کهنه شدن زیرپایی‌هاي ماشین یا قالپاق‌هاي فرسوده چرخ‌ها از این قبیل موارد هستند. خیلی آسان، با هزینه‌اي اندک و با تعویض این قطعات میتوانید مشتری‌تان را مشتاق‌ به خرید خودروتان کنید. پس از این موارد غافل نشوید.

 

خودروتان را کامل شسته و واکس بزنید

چگونه خودروی خود را با بهترین قیمت بفروشیم؟ |ترفندهایی برای فروش ماشین

در مرحله بعدی خودروتان را بادقت و ظرافت کامل شسته و تمیز کنید و حتماً از واکس‌هاي موجود در بازار برای براق کردن رنگ آن استفاده کنید. خیلی از افراد از همین مورد پایه و اساسی به‌ سادگی عبور می کنند در حالیکه باید در هنگام فروش، ماشین ظاهری براق و تمیز داشته باشد و حتی در داخل کابین عطری خوش بو به مشام برسد. توصیه می شود یک هفته قبل از فروش خودروتان یک خوش‌بو کننده‌ را در داخل کابین قرار داده تا بوی کهنگی و یا فرسودگی را ازآن دور کند.

 

موتور ماشین را عاری از هر گونه کثیفی نمایید

چگونه خودروی خود را با بهترین قیمت بفروشیم؟ |ترفندهایی برای فروش ماشین

یکی از کارهایی که می شود ماشین رابا ارزش‌تر جلوه داد، تمیز بودن موتور و اجزای زیر کاپوت است که با مراجعه به کارواش‌ها یا مراکزی که بطور تخصصی اینکار را انجام می دهند می توانید مشتری خودرا غافلگیر کنید چرا که افراد توقع مواجه با صحنه‌اي کثیف، پر از گرد و خاک و روغن‌هاي سیاه شده را دارند اما با دیدن چنین صحنه‌‌ي‌ تمیزی مطمعناً به وجد خواهند آمد.

 

از ماشین در محلی زیبا عکس بگیرید

چگونه خودروی خود را با بهترین قیمت بفروشیم؟ |ترفندهایی برای فروش ماشین

حالا که اتومبیل بسیار تمیز و تقریباً مانند روز اول خود شده است، می ‌بایست چند شماره عکس هنری ازآن بگیرید ودر اینترنت قرار دهید تا هرچه سریع‌تر برای خودروتان مشتری پیدا کنید. دقت کنید که باید از تمام زوایا، جهات، داخل کابین، بیرون و حتی زیر کاپوت خودروتان عکس بگیرید تا مشتری کامل خودروتان را ببیند و اطمینانش نسبت بشما بالا رود.

 

مدارک را آماده کنید

چگونه خودروی خود را با بهترین قیمت بفروشیم؟ |ترفندهایی برای فروش ماشین

نکته‌اي که در این جا به آن می پردازیم مدارک اتومبیل است که باید از قبل آماده کرده باشیم. اگر در فروش اتومبیل خود عجله دارید می ‌بایست قبل از پیدا کردن مشتری، کارهای اولیه فروش را مانند برگه عدم خلافی، برگه حساب عوارض شهرداری و اینچنین موارد را آماده کرده باشید چرا که برای مثال، برای برگه عدم خلافی حداقل یک هفته زمان نیاز دارید. پس از قبل به فکر باشید

 

 ارزش اتومبیل خودرا بسنجید

چگونه خودروی خود را با بهترین قیمت بفروشیم؟ |ترفندهایی برای فروش ماشین

اگر از ارزش واقعی اتومبیل خود مطلع نیستید به جای روی آوردن به نمایشگاه‌هاي سطح شهر برای سنجش قیمت خودروتان، به سایت‌هاي معتبری مانند “باما” رفته و ببینید بقیه افراد خودروهایشان را در چه رده قیمتی میفروشند تا با مقایسه ماشین خود با آن‌‌ها، ارزش واقعی خودروتان را پیدا کنید.

 

توضیحات کامل فراموش نشود!

در هنگام نوشتن متن تبلیغی خود در سایت‌ها، علاوه بر میزان کارکرد و موارد لازم، داستان و سرگذشتی از خودروی عزیزتان هم بنویسید. اگر خودروتان به اصطلاح دست اول است و شما تنها صاحب آن بوده‌اید، حتماً در پایان، سرگذشت خودروتان را ذکر کنید.

چگونه خودروی خود را با بهترین قیمت بفروشیم؟ |ترفندهایی برای فروش ماشین

در سرگذشت اتومبیل از مراقبت‌‌ها و رسیدگی‌هایي که برای خودروتان انجام داده‌اید حتماً بنویسید، که همین موضوع به همراه این دلیل که ماشین از روز اول زیر پای شما بوده است دست به دست هم داده و مشتری بیشتری رابه سمت شما جذب می کند «به این دلیل که خاطرجمعی خریدار جلب می شود».

 

آنلاین بفروشیم یا سنتی؟

در دنیای دیجیتال امروز دیگر کمتر شخصی پیدا می شود که به‌ صورت تبلیغات دهان به دهان یا قرار دادن اتومبیل در گوشه‌اي از خیابان و نوشتن شماره همراه به همراه واژه‌ي “فروشی”، خودروی خودرا بفروشد. پس بشما توصیه میکنیم که شما هم سعی کنید از طریق اینترنت به جذب مشتری بپردازید. دلایل زیادی برای انجام اینکار هست.

چگونه خودروی خود را با بهترین قیمت بفروشیم؟ |ترفندهایی برای فروش ماشین

برای مثال از طریق روش‌هاي آنلاین آگهی شما بیشتر در دسترس دید قرار میگیرد و احتمال فروش با همان قیمت پیشنهادی خودتان بالاتر می رود. پس قطعا از روش‌هاي آنلاین نتایج بهتر و مورد رضایت‌تری کسب خواهید کرد و از دست دلال ها هم در امان خواهید ماند.

 

خودرا به جای مشتری بگذارید

چگونه خودروی خود را با بهترین قیمت بفروشیم؟ |ترفندهایی برای فروش ماشین

چه چیزی برای شما در حین خرید اتومبیل اهمیت دارد؟ چه چیزی شما را تحریک به خرید یک اتومبیل می کند؟ اینچنین سوالات بشما کمک میکند که خودروتان را آسان‌تر بفروشید ودر صورت نقص در اتومبیل، آنرا برطرف نمایید ودر واقع می ‌بایست خودرا به جای خریدار قرار داده و ببینید اگر خودتان بودید آنرا می‌خریدید یا خیر. اگر جواب‌تان منفی است پس باید به دنبال راه حلی باشید تا مشکل را برطرف نمایید چون هیچ شخصی دوست ندارد حس کند که سر اش کلاه رفته‌ است.

 

ودر آخر هم: چطور ماشین خودرا با بهترین قیمت بفروشیم؟

اگر به هر دلیلی قصد فروش خودروی شخصی خودرا دارید، باید در نظر داشته باشید که بین انتظارات شما و انتظارات مشتریان شکاف عمیقی وجوددارد. شما مایلید که محصول خود رابه بالاترین قیمت و با ساده ترین روش به‌فروش برسانید ولی مشتری مایل است با همان روش ساده، خودروی مورد نظر خودرا با پایین‌ترین قیمت خریداری کند. نزدیک شدن سطح انتظارات شما به سطح انتظارات بازار، فنی است که بازاریابان حرفه‌اي دقیقا ازآن استفاده میکنند.

 

شناسایی و تحلیل بازار بدون روشن‌بینی و آگاهی از شرایط تقریباً غیرممکن است. مشتری باید بداند که اتومبیل شخصی‌اش در کدام رده از خودرو های محبوب بازار قرار می گیرد. اگر او تا پیش از این سوار بر یک وانت‌بار کاری می‌شده است کمی باید برای فروش آن دست نگه دارد. بازار اینروزها نیاز به سواری‌هاي خانوادگی دارد. بهمین ترتیب خودرو های اسپرت و جوان‌پسند نیز اولویت‌هاي بعدیِ فروش را دارند.

چگونه خودروی خود را با بهترین قیمت بفروشیم؟ |ترفندهایی برای فروش ماشین

حرفه‌اي‌ها پا را فراتر از این نیز میگذارند و حتی خودروی خاص خود رابه محل‌هاي خاص برای فروش میبرند. منظور، پارکینگ‌هاي بزرگ خرید و فروش نیست. بعنوان مثال اگر کسی یک پیکاپ دو کابین دارد، شانس این که خودروش را بتواند دریک شهر صنعتی یا کشاورزی به فروش برساند بیشتر از زمانی است می‌‌خواهد آنرا دریک شهر با تراکم مسکونی بفروشد. گام بعدی شناسایی ابزارهای فروش است. از هیچ فضایی برای عرضه‌ي محصول خود چشم‌پوشی نکنید.

 

از روش‌هاي مدرن مانند آگهی‌هاي آنلاین گرفته تا روش‌هاي سنتی مانند کاغذ چسباندن روی شیشه. به این نکته اشاره کردیم که فروشنده همانند خریدار باید از هوشمندی کافی برخوردار باشد. این که بدانید محصول شما چه برتری‌هایي دارد و شامل چه نقایصی است شما را یک سر و گردن از بقیه جلوتر می‌اندازد.

 

قیمت مشتری‌پسند در نظر بگیرید

پشت سر گذاشتن مرحله‌ي اول شما را برای یکی از اصلی‌ترین مراحل یعنی قیمت گذاری آماده میکند. بعد از بررسی موشکافانه‌ي بازار، حالا باید بهترین نرخ را روی خودرویتان بگذارید. پیش از هرچیز بدانید که یک خریدار بعد از پس زده شدن از اعلام قیمت توسط شما، برای بار دوم تماس نمی گیرد.

چگونه خودروی خود را با بهترین قیمت بفروشیم؟ |ترفندهایی برای فروش ماشین

از سویی دیگر، قیمت‌گذاری پایینتر از استاندارد نیز شما رابا دردسرهایی نظیر چانه‌زدن بیش از اندازه، شک و شبهه نسبت به سلامت کالا و نگرانی از مشکلات پنهانی اتومبیل روبرو می کند. پس سعی کنید به‌صورت واقع‌بینانه قیمتی بُرد-بُرد برای اتومبیل تعیین کنید. برای به‌دست آوردن قیمت نهایی وقت بگذارید. به توصیه‌ي دوست و آشنا یا یکی دو سایت اینترنتی بسنده نکنید. همه ی‌ي شرایط را تحلیل کنید.

 

از سال ساخت،‌ مدل، رنگ، میزان پیمایش، آپشن‌هاي کارخانه، تجهیزاتی که خودتان نصب کرده اید، سلامت تایرها، سلامت فیزیکی، رنگ‌دار بودن بدنه ودر نهایت وجود یا عدم وجود سیستم صوتی حرفه‌اي میتواند روی قیمت نهایی تأثیرگذار باشد. قیمت‌گذاری ماشین امری پیچیده نیست. ولی در اوج سادگی حساسیت‌هاي مربوط به خودش را نیز دارد. اگر مرحله‌ي تحلیل بازار رابه‌خوبی پشت سر گذاشته باشید، می دانید که طبق تجربه‌ خریدار مایل است درصدی از شما تخفیف بگیرد.

 

بهمین دلیل تنها به میزان مورد نیاز روی قیمت مصوب خود بیفزایید. در صورتی که فکر شیطنت کنید و بیش از حد انتظار روی قیمت بکشید، آن وقته که باید سالها در انتظار یک تماس بمانید. تکنیک اصلی برای اینبخش آن است که قیمت مورد نظرتان را رُند یا به عبارتی گِرد کنید. چند صد هزار تومانی که برای حاشیه‌ي چانه‌زنی در نظر گرفته‌اید به خریدار این سیگنال را می‌فرستد که شما یک دلال واقعی هستید.

 

خودرویتان را تر و تمیز کنید

یادتان باشد شما نفر اول و آخری نیستید که مشتری برای خرید سراغش می آید. پس ‌در شیک کردن ظاهر ماشین زیادی اغراق نکنید. تصور نکنید این که روی صندلی‌ها پلاستیک بکشید یا این که سپر را درون پوشش قرار بدهید، دیگر منسوخ شده است. حتی گاهی این اقدام باعث شک مشتری نیز میشود. منظور از تمیز کردن اتومبیل، نظافت همه ی‌جای آن است. غیر از فضای بیرونی که نخستین تأثیر را می گذارد، سعی کنید حتی ریزه‌کاری‌هاي داخل کابین را نیز تمیز کنید.

چگونه خودروی خود را با بهترین قیمت بفروشیم؟ |ترفندهایی برای فروش ماشین

جاروکشی زیر صندلی‌ها، لای درب‌ها، صندوق عقب و حتی تمیز کردن سقف ماشین تأثیری چشم‌گیر بر مشتری واقعی دارد. با احتیاط تمام فضای زیر کاپوت یا اتاقک موتور را نیز از شر روغن سوخته و سایر نشتی‌ها پاک کنید. شست‌وشوی قالپا‌ق‌ها، دور لنت‌ها و لاستیک‌ها حساسیت شما را نسبت به نگه داری از خودروتان به رخ میکشد. آینه‌ها را نیز برق بیندازید. حتی آینه‌ي وسط. مشتری حتماً یکبار هم که شده پشت فرمان اتومبیل قرار می گیرد.

 

تأثیر یک اسپری چند هزار تومانی میتواند ارزشی چند صد هزار تومانی داشته باشد. لکه‌گیری بدنه، تعویض شیشه شکسته و صافکاری بدون رنگ شاید برای شما در آن بازه‌ي زمانی هزینه‌بر باشد ولی شک نکنید دست شما را برای افزایش قیمت باز می گذارد. وسایلی که از دید شما جلوه‌ي تزئینی دارند، شاید از دید مشتری آزاردهنده باشند. عروسک، برچسب‌هاي تبلیغاتی، پشت‌سری‌هاي اسپرت، دسته‌دنده‌ي جوانانه، سایه‌بان و کنسول وسط برای خیلیها جذابیتی ندارد.

 

حالا عرضه کنید

بازار را شناخته‌اید، قیمت خوبی گذاشته‌اید و اتومبیل را برای دیده شدن آماده کرده اید. پس نوبت عرضه است. پیش‌تر گفتیم که فضاهای فروش را از پیش بررسی کنید. آگهی‌ در نشریات مکتوب، سپردن به نمایشگاه‌ها، چسباندن آگهی روی شیشه یا عرضه‌ در وب سایت‌هاي خریدوفروش اینترنتی هرکدام مزایا و معایب خودرا دارند. شاید قبول کردن این نکته سخت باشد ولی هنوز هم هستند افرادی که تنها خرید و فروش اتومبیل از طریق نیازمندی روزنامه‌هاي کثیرالانتشار را قبول دارند.

چگونه خودروی خود را با بهترین قیمت بفروشیم؟ |ترفندهایی برای فروش ماشین

نمایشگا‌ه‌داران سنتی، دلالان و مشتریان پا به سن گذاشته از این طریق خودروی مورد نظرشان را خریداری می کنند. چسباندن کاغذی که رویش نوشته‌اید «فروشی» روی شیشه ماشین منوط به تردد زیاد شما در سطح شهر است. اگر تردد چندانی در سطح شهر ندارید این روش برای فروش اتومبیل زیاد مناسب نیست. روش آخر یعنی روش آگهی آنلاین که البته اینروزها رونق خوبی هم دارد، شاید سریع‌ترین روش برای فروش ماشین باشد.

 

یک مجری خوب باشید

اینروزها تبلیغات بخش اعظمی از سیاست‌هاي بازاریابی و فروش شرکت‌هاي بزرگ را در اختیار خود قرار داده‌اند. یک جمله دو یا سه کلمه‌اي تأثیری بی‌نظیر بر قلب و ذهن مشتریان میگذارد. از سویی دیگر استفاده از واژه‌هاي مناسب حین مذاکره و بهره‌گیری از متن دقیق در آگهی، حکم یک تبلیغ حساب‌شده را دارد. این همان کاری است که مجریان تلویزیونی انجام می دهند.

 

آن ها با شور و هیجان در کمترین زمان ممکن، از بهترین کلمات برای توصیف یک پدیده استفاده می کنند، پس قدرت کلمات را دست‌کم نگیرید. باید اعتراف کرد که این روش بیشتر در مورد آگهی اینترنتی کاربرد دارد. همان‌ طور که شما برای خرید یک کالا هیچ‌گاه متن‌هاي طولانی را نمی خوانید، مشتری خودروی شما نیز هرگز دل به توصیفات طول و دراز شما نمی‌بندد. استفاده سنتی از برخی واژه‌هاي کلیشه‌اي، فروش اتومبیل رابا مشکلاتی روبرو میکند.

چگونه خودروی خود را با بهترین قیمت بفروشیم؟ |ترفندهایی برای فروش ماشین

فروش فوری، این پیغام رابه خریدار می دهد که شما در فشار زمانی برای دسترسی به پول هستند. این شعار شما را در منگنه‌ي چانه‌زنی قرار میدهد. وقتی میخواهید فوری به فروش خودروتان برسید یعنی عجله دارید و عملیات خریدوفروش برای فردی که عجله دارد چندان طبیعی پیش نمی رود. اگر واقعا در شرایط اضطراری برای رسیدن به پول اتومبیل نیستید از این عبارت استفاده نکنید.

 

اوکازیون،‌ زمانی استفاده میشود که شما یا خودروی شما واقعا یک شرایط ویژه و خاص برای مشتری دارد. از قیمت مناسب گرفته تا یک آپشن خاص که دیگر خودرو های هم‌رده‌اش ازآن بی‌بهره‌اند. اگر برای مشتری خود پیشنهاد ویژه‌اي دارید،‌ آنرا همان موقع مطرح کنید. شما قرار نیست با خریدار بازی کنید. مشتریان امروزی از محدودیت‌هاي سفت و سخت فراری هستند. این که بگویید قیمت مقطوع است،‌ چانه نزنید، در واقع دارید برای دیگران خط و نشان می کشید.

 

نمایشگاهی عمل کنید

اگر سر و کارتان به فروشندگان نمایشگاهی بازار افتاده باشد، یک حس مشترک نسبت به همه ی‌ي انها دارید. نمایشگاهی‌ ها اشتیاق زیادی برای نشان دادن محصولات‌شان دارند. فارغ از این که مشتری واقعا قصد خرید آنرا دارد یا خیر. از این تکنیک برای فروش خودرویتان بهره بگیرید. خیلی از فروشندگان تمایلی برای تخصیص وقت به‌منظور بازدید ندارند. حتی اگر به قول بازاری‌ها،‌ بهترین پرزنت تلفنی را انجام دهید بازهم جای بازدید فیزیکی و رویت چشمی را نخواهد گرفت.

 

مشتری باید خودروی مورد نظر خودرا لمس کند. در ادامه حتی برگزاری مراسم دیدوبازدید اتومبیل نیز کفایت نمیکند. شما باید علاوه بر اتومبیل، خودتان را نیز به مشتری عرضه کنید. این که خریدار بداند، مالک قبلی ماشین مسئولیت پذیری داشته و نسبت به کالایش حساس است، احساس خاطرجمعی خوبی به وجود می‌آورد. کار نمایشگاه‌ داران رابه یاد بیاورید. آن ها نهایت انرژی و وقت را برای بازدیدکننده خرج می کنند. شاید شما صدمین نفری باشید که او در روز برایش وقت می گذارد.

چگونه خودروی خود را با بهترین قیمت بفروشیم؟ |ترفندهایی برای فروش ماشین

ولی همین اقدامش است که پروسه‌ي فروش آنرا موفقیت‌آمیز جلوه می دهد. اگر دریک روز سه نفر برای بازدید سراغ‌تان آمدند، با نفر چهارم همان‌ طور رفتار کنید که با نفر اول کردید. حوصله‌ي شما شاید در ظاهر چندان باب میل نباشد ولی وقتی چند ساعته‌اي که میگذارید ارزشی چند میلیونی دارد. اجازه بدهید مشتری پشت فرمان بنشیند.

 

حتی درصورت امکان بگذارید یک دور کوتاه با آن بزند. به تمام سؤالات او بادقت گوش کنید ودر نهایتِ صداقت پاسخ بدهید. دروغ گرفتن چاره‌ي کار نیست. حتی بعد از معامله نیز شاید همین دروغ‌ها گریبان شما را بگیرند. شاید در لحظه‌ي سند زدن خریدار بشما بگوید که قصد دارد ماشین رابه یک مکانیک نشان بدهد. اگر نسبت به سلامت اتومبیل اغراق کرده باشید، آن وقته که معامله رابه هم زده‌اید.

 

فوت و فن مذاکره‌ را بلد باشید

همه ی‌ي خریداران بعد از بررسی‌ و مشاهده‌ي شرایط، درست وقتی عزم خودرا برای خرید جزم کرده‌اند، طور دیگری با فروشنده وارد بحث می شوند. اما طبیعی است که علاقه‌ي خودرا نسبت به خودروی شما نشان نمی دهند. حتی پیش آمده که عده اي از ایرادات کوچک را برای کاهش هرچه بیشتر قیمت اتومبیل، بزرگ‌نمایی کنند. حتی پیش از زمانی که مشتری قصد بازدید اتومبیل را دارد، یک قیمت نهایی را برای خود انتخاب کنید که دیگر ازآن پایینتر نخواهید آمد.

چگونه خودروی خود را با بهترین قیمت بفروشیم؟ |ترفندهایی برای فروش ماشین

اما قرار نیست خریدار از این شماره باخبر باشد. اگر دو طرف چندان اهل سخت‌گیری نباشند که هرگز نیازی به این فوت‌وفن‌ها نیست. ولی اگر خریدار اهل چانه‌زنی‌ و جنگ روانی باشد، آن وقته که شما نیز باید متقابلا عمل کنید. جدی باشید ولی نه خشن. در مقابل کلمات تند و تیز، خیلی از کوره در نروید.

 

به هرحال این یک معامله است و هدف نهایی آن بهره‌‌برداری مالی. اشتیاق بیش از اندازه شما برای فروش ماشین می تواند بحث قیمت رابه جاهای باریک بکشاند. با محاسبه مشتری‌تان به این نکته برسید که آیا او واقعا خریدار است یا این که عملا میـــخواهد محصول رابا قیمتی ناعادلانه خریداری کند. دراین صورت وقت اتلاف نکنید. این معامله جوش نمیخورد.

 

معامله را نهایی کنید

بعد از توافق بر سر قیمت و رضایت دو طرف، معامله را نهایی کنید. یک مبایعه نامه ساده در دو نسخه تهیه کنید و ضمن آن به تمام جزئیات خرید و فروش اشاره کنید. منظور از جزئیات، ذکر نکاتی مانند قیمت نهایی، مدل، سال ساخت، آخرین کیلومتر مشاهده شده، مدت بیمه‌نامه و تأیید اظهارات دو طرف است. در نظر داشته باشید که تمام مسئولیت‌هاي ناشی از سوء استفاده از ماشین حتی بعد از فروخته شدن نیز متوجه شماست.

چگونه خودروی خود را با بهترین قیمت بفروشیم؟ |ترفندهایی برای فروش ماشین

جریمه و عوارض ماشین را تا پیش از روز تعویض پلاک تسویه کنید. پیش از انتقال سند چه در مراکز نیروی انتظامی و چه در دفترخانه‌ها، از نحوه‌ي انتقال پول مطمئن شوید. طبیعتا نسبت به انتقال سند در ازای دریافت چک باید کمی محتاط بود.

 

این نکته را هم به‌خاطر داشته باشید که اگر اظهار کرده اید خودروی شما ایراد فنی بزرگی ندارد یا پیش‌تر دچار تصادف نشده است، ولی بعد از فروش خلاف این نکته محرز شود، از نظر قانونی جرم مرتکب شده‌اید.