پارس ناز پورتال

نگاهی به خودرو لوکس لینکلن کانتیننتال 2017

نگاهی به خودرو لوکس لینکلن کانتیننتال 2017

نگاهی به خودرو لوکس لینکلن کانتیننتال 2017 

امروز نگاهی خواهیم داشت به خودرو سوپر لوکس و بسیار گرانقیمت لینکلن کانتیننتال 2017 که واقعا با امکانات بینظیر عرضه شده هست. 5 میلیارد دلار رقمی هست که شرکت فورد برای تبدیل زیر آلبوم خود به اسم لینکلن به یک شرکت خودروساز مستقل موسوم به لینکلن موتور خرج کرده هست.

 

تا به حال سوار هیچ یک از ماشین هاي این شرکت خودرساز نشده ام اما به خوبی می‌دانم که پس از گذشت دو سال از این رخداد, شرکت لینکلن موتور با تولید مدلهای کانتیننتال مشهور خود به یکی از معتبرترین شرکت هاي خودروسازی تبدیل شده هست.

 

جدیداً یک هفته اي را سوار بر کانتیننتال اخیر این شرکت به آزمایش آن پرداختم و در نهایت به این نتیجه رسیدم که این ماشین ارزش خرید دارد چرا که خون فورد در رگ هاي آن جاری هست اما در عین حال یک ماشین کاملاً شیک و لوکس محسوب میشود. اما از نظر کارشناسی, طراحی این ماشین به روز نیست و شبیه ماشین هاي مدرسه قدیمی طراحی شده هست.

نگاهی به خودرو لوکس لینکلن کانتیننتال 2017

کانتیننتال در کلاس خودروهایی مانند کادیلاک CT6, لکسوس GS, آئودی A6, BMW سری 5 و جگوار XF قرار می‌گیرد اما بدبختانه نمیتواند با انها رقابت کند. در دهه 80 میلادی بود که آلمانی ها گوی سبقت را در فرآوری ماشین هاي لوکس از بقیه خودروسازان دنیا ربودند و امپراطور نمایشگاه هاي ماشین

 

در این اساس محسوب میشوند. در 30 سال قبل اشتوتگارت, انگولشتاد, مونیخ خودروهای لوس و فاخری را روانه بازار کرده اند و بقیه بازار تنها دنباله رو این خودروها بوده اند.بر طبق نظر آلمانی ها برای لوکس بودن یک ماشین نیاز هست که آن ماشین اسپورت باشد, از سیستم تعلیق خوبی برخوردار باشدف

 

از صندلی هاي راحتی در آن بهره گیری شده باشدف حداکثر سرعت آن بالای 155 مایل در ساعت باشد و طراحی داخلی و خارجی شیکی نیز داشته باشد. این که در مورد یک سدان یا SUV یا کراس اوور گفتگو کنیم مهم نیست بلکه این موارد, از جمله خصوصیت هاي مهم و خصوصیات اصلی یک ماشین لوکس به شمار می‌روند.

نگاهی به خودرو لوکس لینکلن کانتیننتال 2017

اما فورد این ریسک را پذیرفته و بر طبق سنت آلمانی ها به سراغ فرآوری ماشین هاي لوکس نرفته هست و راه دیگری را در پیش گرفت و کیفیت را سرلوحه کار خود قرار داد و همین فرمایش باعث شد که حالا مدلهای کانتننتال لینکلن در زمره برترین خودروهای دنیا قرار گیرند.

 

بنابراین کانتیننتال به هیچ وجه وانمود نمیکند که یک خودروی اسپورت هست چرا که در واقع نیست. کانتیننتال در اصل یک سدان بزرگ لوکس هست که در کلاس بسیار بالایی ساخته شده هست.

 

طراحی خارجی

وقتی لینکلن برای نخستین بار در سال 2015 از نخستین کانتیننتال رونمایی کرد, زمین لرزه اي در صنعت خودروسازی رخ داد چرا که تا قبل از آن, هیچ ماشینی شبیه آن ساخته نشده بود. زمانی که کانسپت این ماشین در نمایشگاه نیویورک یکی از طراحان برجسته دنیای خودروسازی یعنی لوک دانکرولک که در بنتلی و هیوندا فعال بوده هست,

 

طراحی کانتنیننتال را مسخره خواند و در مورد آن تشبیه ماشین پرنده با چراغ هاي گرد را به کار برد و پا را فراتر گذاشت و در توییتر به کنایه به طراحان نخستین کانتیننتال گفت اگر به وسایل پیشرفته برای طراحی ماشین هایشان نیاز دارند, آن ها حاضرند در اختیارشان بگذارند.

نگاهی به خودرو لوکس لینکلن کانتیننتال 2017

بله درست هست, کانتیننتال هاي آغاز از چند زاویه شبیه ماشین هاي پرنده بودند اما این مورد منفی برای آن محسوب نمی‌شود چرا که در کلاس خود فوق العاده هست. در روزگاری که رقبا همگی بر روی نکات کلیشه اي ماشین هاي لوکس مانند لبه هاي تیز و طراحی شلوغ تمرکز کرده اند

 

اما کانتیننتال تنها بر روی شکوه و وقار و گرچه سادگی تمرکز دارد. در وهله اول که هر فردی این ماشین را ببیند, آن را فوراً در زمره ماشین هاي لوکس دسته بندی میکند. این ماشین امثال بنتلی یک سدان بزرگ محسوب می‌شود«201.4 اینچ طول دارد» اما بر خلاف خصوصیت هاي مشترک ماشین هاي آلمانی و انگلیسی این ماشین به طور متمایزی طراحی آمریکایی دارد.

 

نکاتی درمورد طراحی اخیر لینکلن

* لینکلن در طراحی ماشین اخیر خود از کلیشه هاي موجود در بازار اتومبیل در قرن 21 اجتناب کرده و کانتیننتال اخیر خود را در کلاس ماشین هاي کلاسیک سال 61 تا 69 میلادی طراحی کرده هست.

 

* از آنجایی که مدل MKZ بسیار شبیه ماشین هایي هست که ستون جلوی خمیده تری دارند اما هیچ ماشین مشابهی را مانند کانتیننتال در جاده ها نخواهید دید؛ یا دست کم هیچ ماشین با قیمتی زیر 200 هزار دلار شبیه کانتنیننتال در جاده ها وجود ندارد.

 

* برای شرکتی که برای مدت طولانی یک پرچمدار در عرصه صنعت اتومبیل نداشته هست, مدل کانتیننتال قطعاً یک مدل چشمگیر محسوب میشود.

نگاهی به خودرو لوکس لینکلن کانتیننتال 2017قدرت موتور

سه مدل موتور گوناگون در کانتیننتال وجود دارد که خریداران می‌توانند هر کدام راکه می پسندند سفارش دهند: اولی یک موتور 3.5 لیتری شش سیلندر با قدرت 305 اسب بخار دومی یک موتور توربو دوقلوی شش سیلندر با قدرت 335 اسب بخار و سومی یک موتور 3 لیتری شش سیلندر با قدرت 400 اسب بخار.

 

از آنجایی که شمار زیادی از علاقه مندان به کانتیننتال دوست داشتند پیشرانه 8 سیلندر در این ماشین به کار رود اما باید گفت موتورهای فعلی نیز از قدرت بالایی برخورداند و از هشت سیلندرهای 50 سال پیش قوی تر میباشند. نکته دیدنی دیگر در مورد این ماشین قدرت بیشتر ان از مرسدس E300 «241 اسب بخار» لکسوس GS350 «311 اسب بخار» BMW 540i «335 اسب بخار» و جگوار XF «380 اسب بخار» هست.

نگاهی به خودرو لوکس لینکلن کانتیننتال 2017

کانتیننتال اخیر از سیستم انتقال نیروی شش سرعته خودکار در حالت اسپورت بهره گیری می‌کند و در حالت عادی هم مانند یک ماشین لوکس و با وقار قدرت موتور به چرخ ها منتقل می‌شود. در عجله عادی با این ماشین هیچ سر و صدایی از بیرون به داخل ماشین منتقل نمی‌شود

 

اما در حالت اسپورت وقتی ماشین عجله میگیرد کمی صدای چرخها به داخل کابین منتقل میشود. اما مدلی که از پیشرانه 3 لیتری بهره گیری میکند و از تمامی تریم هاي کانتیننتال گرانقیمت تر هم هست, عملکرد بهتری دارد و وزنی معادل 4300 پوند نیز دارد.

 

مزایا و معایب موتور

* امکان گزینه موتورهای گوناگونی که در کانتیننتال در اختیار مشتریان قرار داده میشود, نشانگر این میباشند که این کمپانی قصد دارد ماشینی لوکس و پرقدرت به انها بفروشد.

 

* گشتاور این ماشین بر طبق سیستم دو محوره و با بهره گیری از فناوری به کار رفته در مدل فوکوس RS ساخته شده اما بدبختانه اثری از حالت دریفت در کانتیننتال دیده نمیشود.

 

* پیشرانه 3 لیتری توربو دوقلو برای این ماشین بسیار مناسب هست و عملکرد خوبی از خود نشان داده هست.

 

* حالت اسپرت در این ماشین در سنجش با دیگر رقبا کمی کند هست.

 

* بهره گیری از سیستم انتقال نیروی شش سرعته در این ماشین در زمانی که بیشتر ماشین ها از سیستم هشت سرعته بهره گیری میکنند کمی قدیمی به نظر میرسد. در صورت به کار گیری دنده هاي بیشتر شاهد حرکت روان تر در حالت اسپورت بودیم.

نگاهی به خودرو لوکس لینکلن کانتیننتال 2017طراحی داخل کابین

کانتیننتال ها از قبل از جنگ جهانی دوم همواره بعنوان ماشین هاي لوکس و در کلاس جهانی در صنعت خودروسازی مطرح بوده اند و مدل اخیر آن نیز از این قاعده مستثنی نیست. شمار زیادی از خصوصیت هاي ماشین هاي لوکسی که در نمایشگاه خودروهای سال 2015 در مدلهای گوناگون رقبا دیده می شد, در این ماشین نیز وجود دارد که از آن جمله میتوان به کنسول مرکزی خوشگل, عریض بودن ماشین و … اشاره کرد.

 

با این که رقبا احتمالاً از لحاظ طراحی بسیار بهتر از کانتیننتال عمل کرده باشند اما ستاره نمایشگاه در واقع کانتیننتال بود چرا که از صندلی جلویی با 30 حالت گوناگون بهره میبرد. دکمه هاي داخل کابین برای تغییر اوضاع صندلی شبیه مرسدس طراحی شده اند و در 6 جهت گوناگون حرکت میکنند.

 

دو جهت برای تنظیم پشتی صندلی, یک جهت برای تنظیم سان روف تلسکوپی, و یک جهت نیز برای تنظیم بالشتک هاي پشت سر و دو جهت نیز برای بازرسی هاي کناری ماشین تعبیه شده هست. صندلی هاي این ماشین از سیستم خنک کننده و گرم کننده و حتی ماساژور نیز بهره میبرند.

نگاهی به خودرو لوکس لینکلن کانتیننتال 2017

نگران کار با این دکمه ها نباشید کار با انها ساده هست. کانتیننتال یکی از آسان ترین ماشین هایي بود که تا به حال سوار بر آن شده ام.در قسمت سرنشینان عقب, فضای مناسبی برای پای سرنشینان تعبیه شده و با بهره گیری از پکیج سرنشینان عقب که 4300 دلار قیمت دارد می‌توانید امکانات خنک کننده, گرم کننده و ماساژور را هم به صندلی هاي عقب بیاروید.

 

نقاط ضعف و قوت طراحی داخل کابین

* طراحی داخلی این ماشین با چیزی که در کانسپت آن دیده بودیم تفاوت زیادی ندارد. شما را نا امید نمی‌کند.

 

* حتی تصورش را هم نمی‌کردید در صندلی هاي این ماشین از خنک کننده, گرم کننده و ماساژور بهره گیری شده باشد اما وقتی یکبار آن ها را آزمایش کنید بدون آن نمیتوانید زندگی کنید!

 

* بازرسی هاي نصب شد هبر روی در و بلندگوهای مشبک به کار رفته در کنار در ظاهری شبیه به مرسدس به این قسمت از کانتیننتال داده هست که مورد بدی محسوب نمیشود.

 

* یکی از نقاط منفی این ماشین وربطو به صرف زمان چندان برای پیدا کردن برترین حالت صندلی از بین 30 حالت ممکن هست؛ گرچه با مقداری صبوری و پیدا کردن برترین حالت ممکن, متوجه میشوید که این کار ارزش صرف وقت را داشته هست.

 

* سرنشینان عقب می‌توانند تا حدی بابت اثبات بودن صندلیشان شاکی باشند چرا که خبری از 30 حالت گوناگون در صندلی هاي عقب نیست.

نگاهی به خودرو لوکس لینکلن کانتیننتال 2017فناوری و ایمنی

همه ي چیز کانتیننتال اخیر شبیه ماشین هاي پرچمدار در کلاس بالا هست و فناوری به کار رفته در آن نیز از این قاعده مستثنی نیست. کار با تنظیمات دیجیتالی صفحه نمایش این ماشین بسیار لذتبخش هست و از سرعت سنج به سبک مدلهای دهه 50 کانتیننتال در این ماشین بهره گیری شده

 

کحه ظاهری خوشگل به کنسوب بخشیده هست.سیستم سرگرمی موسوم به sync3 که اخیراً در فورد نیز بهره گیری میشود را همۀ می شناسند. این سیستم عملکردی بسیار مناسب و سریع دارد.

نگاهی به خودرو لوکس لینکلن کانتیننتال 2017خریدارانی که از بسته لوکس ویژه بهره گیری کنند از امکاناتی نظیر سیستم هاي بازرسی , مونوروف پنل دوقلو, 19 اسپیکر استریو Revel Ultima و آفتاب گیر هاي قسمت عقب نیز بهره مند خواهند شد.امکانات ایمنی به کار رفته در این ماشنی عبارتند از اخطار خروج از خطوط, تنظیم آینه خودکار, پارک یار, دوربین 360 درجه,

 

سیستم کروز, همیار اجتناب از تصادف. گرچه تا به حال نمره ایمنی از جانب NHTSA برای این ماشین درج نشده هست اما با دقت به استفاد هاز پلتفرم CD4 فورد در این ماشین انتظار داریم 5 ستاره به معنای بالاترین سطح ایمنی را دریافت کند.

 

مزایا و معایب فناوری و ایمنی کانتیننتال

* بهره گیری از مواد مرغوب و آخرین فناوری روز بازار در فرآوری این ماشین لوکس به زیبایی آن افزوده هست.

 

* ابزارهای دیجیتالی و صفحه نمایش سیستم سرگرمی این ماشین از جمله نکات مثبت آن به شمار میروند.

 

* بهره گیری از 19 بلندگوی Revel Ultima در این ماشین صدای بی نظیری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

 

* از نکات منفی این ماشین در این بخش میتوان به گران بودن خرج بهره گیری از بسته هاي فناوری در آن اشاره کرد.

 

* اگر از دکمه هاي کنترلی سبک پیانو در حکم و روی دربها بهره گیری می شد, نمای بهتری به فضای داخلی ماشین می بخشید. دکمه هاي مات مشکی نمای متفاوتی به داخل ماشین می بخشند.

نگاهی به خودرو لوکس لینکلن کانتیننتال 2017

سواری

از زمان معرفی کانسپت کانتیننتال, شرکت لینکلن همواره در فکر گسترش تولید ماشین هاي به کلی لوکس بوده هست. فلسفه این ماشین ها بر خلاف ماشین هاي BMW هست چرا که به جای دقت به زیبایی ظاهری بیشتر به سواری آسان و نرم دقت میشود. شعار لینکلن نیز در این اساس انتقال سرنشینان به هر جا در کمال آسایش و راحتی هست و به نظر میرسد در تحقق این فرمایش پیروز بوده اند.

نگاهی به خودرو لوکس لینکلن کانتیننتال 2017

داخل کابین به طور قابل تحسینی آرام هست و چه در خیابان باشید یا با سرعت بالا در بزرگراه در حال حرکت باشید, صدای زیادی از بیرون به داخل کابین نمیرسد. با صندلی هاي 30 حالته این ماشین نیز میتوان ساعت ها بدون خستگی رانندگی مرد. قدرت این ماشین نیز به حدی هست

 

که این قدرت را تنها در سدان هاي شیک بازار میتوانید دیدن کنید گرچه حالت اسپورت آن میتواند با کمی تنظیم, عملکرد بهتری ارائه دهد. از لحاظ مصرف سوخت نیز برای این ماشین بزرگ و سنگین وزن, مصرف یک گالن در 20 مایل, مصرف معقولی به نظر می‌رسد

نگاهی به خودرو لوکس لینکلن کانتیننتال 2017