پارس ناز پورتال

دختران ایرانی عاشق لوازم آرایشی

دختران ایرانی عاشق لوازم آرایشی

دختران ایرانی عاشق لوازم آرایشی 

همه جهان می دانند که مصرف لوازم آرایشی در بین دختران ایرانی بسیار زیاد است و با نگاهی اجمالی به اجتماع اطراف نیز می شود این حقیقت را به راحتی متوجه شد. 

 

استقبال زنان ایرانی از مصرف لوازم آرایشی، مسیر قاچاق را چنان هموار كرده كه بنا بر آمارهای غیررسمی، فقط 10درصد از لوازم آرایشی موجود در بازار ایران، از معابر معتبر و قانونی وارد كشور شده و 90 درصد از این لوازم به صورت قاچاق و غیرقانونی و بدون هیچ نظارت بر كیفیت و نحوه ساخت و نگهداری آنها به بازارهای داخلی نفوذ می‌كند.

 

ورود بی‌رویه لوازم آرایش قاچاق تا آن حد از حیطه كنترل متولیان مبارزه با قاچاق كالا خارج شده كه مسوولان هفته گذشته در نشستی از رقم 800 میلیون دلاری واردات غیرقانونی لوازم آرایشی به كشور خبر دادند.

 

در حالی كه مصرف لوازم آرایش فاقد برچسب‌های كنترل و نظارت وزارت بهداشت، بارها مورد هشدار كارشناسان بهداشت و درمان و متخصصان پوست و زیبایی كشور قرار گرفته و بر عوارض استفاده از آنها تاكید شده اما به نظر می‌رسد

 

كه این لوازم كه تنوع بیشتری از تولیدات مجاز داشته و قیمت ارزان‌تری هم در مقایسه با لوازم عرضه شده در داروخانه‌ها و فروشگاه‌ها و ممهور به نشان كنترل وزارت بهداشت دارند، هنوز آنقدر پرطرفدار هستند كه سهم مصرف سالانه لوازم آرایش توسط زنان ایرانی،

 

رقمی در حدود یك میلیارد و 200 میلیون دلار از بازار 160 میلیارد دلاری محصولات آرایشی جهان باشد كه یك میلیارد و 40 میلیون دلار از این بازار را هم كالاهای قاچاق در اختیار گرفته‌اند. 

 

استقبال زنان ایرانی از مصرف لوازم آرایشی، مسیر قاچاق را چنان هموار كرده كه بنا بر آمارهای غیررسمی، فقط 10درصد از لوازم آرایشی موجود در بازار ایران،

 

از معابر معتبر و قانونی وارد كشور شده و 90 درصد از این لوازم به صورت قاچاق و غیرقانونی و بدون هیچ نظارت بر كیفیت و نحوه ساخت و نگهداری آنها به بازارهای داخلی نفوذ می‌كند. ورود بی‌رویه لوازم آرایش قاچاق تا آن حد از حیطه كنترل متولیان مبارزه با قاچاق كالا خارج شده كه مسوولان هفته گذشته در نشستی از رقم 800 میلیون دلاری واردات غیرقانونی لوازم آرایشی به كشور خبر دادند.

 

در حالی كه مصرف لوازم آرایش فاقد برچسب‌های كنترل و نظارت وزارت بهداشت، بارها مورد هشدار كارشناسان بهداشت و درمان و متخصصان پوست و زیبایی كشور قرار گرفته و بر عوارض استفاده از آنها تاكید شده اما به نظر می‌رسد كه این لوازم كه تنوع بیشتری از تولیدات مجاز داشته و قیمت ارزان‌تری هم در مقایسه با لوازم عرضه شده

 

در داروخانه‌ها و فروشگاه‌ها و ممهور به نشان كنترل وزارت بهداشت دارند، هنوز آنقدر پرطرفدار هستند كه سهم مصرف سالانه لوازم آرایش توسط زنان ایرانی، رقمی در حدود یك میلیارد و 200 میلیون دلار از بازار 160 میلیارد دلاری محصولات آرایشی جهان باشد كه یك میلیارد و 40 میلیون دلار از این بازار را هم كالاهای قاچاق در اختیار گرفته‌اند.

 

هشدارها بی‌تاثیرند

گشتی در معبرهایی كه به عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی معروف شده‌اند، نشان می‌دهد كه خریداران این محصولات، بیش از آنكه به كیفیت بهداشتی محصول توجه داشته باشند، متقاضی جلوه بیشتر و قیمت ارزان‌تر هستند.

 

لوازم آرایشی و بهداشتی كه به صورت عمده و بدون مجوزهای قانونی از مرزهای غرب و جنوب كشور وارد می‌شوند، در بازار عمده‌فروشی تهران و سایر كلانشهرها و پایانه‌های مرزی خریدارانی دارند كه هیچ ارزشی برای برچسب تایید وزارت بهداشت قایل نیستند.

 

اغلب محصولاتی كه در این بازارها عرضه می‌شود، فرآورده‌هایی است كه در بدترین شرایط با نازل‌ترین كیفیت در كشورهای چین، تركیه، كره‌جنوبی و امارات تولید شده و ممهور به نشان‌های پرطرفدار اما تقلبی هستند كه هیچ‌یك از داروخانه‌های كشور حاضر به فروش آنها نیستند زیرا كمترین اطمینانی نسبت به كیفیت ساخت و نگهداری آنها ندارند.

 

اغلب این محصولات توسط مسافرانی كه در پس پرده باید نام «كوله‌بر» را بر آنها گذاشت، به صورت فله‌یی، در بدترین شرایط نگهداری و انتقال و به صورت غیرمجاز به كشور وارد می‌شوند و به همین سبب، فروشنده با وجود تبلیغات وسیعی كه برای این محصولات انجام می‌دهد اما بطور معمول، هرگونه مسوولیت را از خود دور دانسته و هیچ تضمینی برای سلامت محصول ارایه نمی‌دهد. 

 

14 میلیون زن در ایران یك میلیارد دلار لوازم آرایشی

سال گذشته گزارشی منتشر شده در یك روزنامه چاپ اسپانیا، بر صفحه رسانه‌های مجازی ایران قرار گرفت كه اعلام می‌كرد: «براساس تحقیقی كه در موسسه تحقیقاتی TMBA انجام شده، حدود 14 میلیون دختر و زن بین 15 تا 45سال ساكن شهرهای بزرگ ایران،

 

بطور متوسط ماهانه 5/7 یورو برای خرید لوازم آرایشی هزینه می‌كنند و این درحالی است كه متوسط حقوق بین 490 تا 570 یورو است. زنان و دختران ایرانی به دلیل حجاب توجه خاصی به چهره خود می‌كنند. دخترانی هستند كه بیش از یك ساعت جلوی آینه آرایش می‌كنند. اگر در اروپا مردم ترجیح می‌دهند طبیعی باشند، در ایران جوانان ترجیح می‌دهند آرایش كنند.