پارس ناز پورتال

درک زبان بدن سگ ها | نشانه های شادی، ترس، خشم و استرس

درک زبان بدن سگ ها | نشانه های شادی، ترس، خشم و استرس

چطور زبان بدن سگ ها را بفهمیم؟ 

در این مطلب، به آموزش زبان بدن سگ ها می پردازیم. حیوانات خانگی فراتر از (حیوانات) هستند. آنها اغلب بخشی از خانواده در نظر گرفته می شوند. به ویژه سگ ها به دلیل وفاداری، طبیعت محبت آمیز و توانایی درک و پاسخ به احساسات ما، جایگاه ویژه ای در قلب ما دارند. در نتیجه، درک نیازها و رفتار آنها برای اطمینان از رفاه آنها ضروری است.

 

صاحبان سگ ها، با مشاهده رفتار آنها می توانند احساسات، نیازها و ترجیحات سگ شان را بهتر درک کنند. این درک به افراد کمک می کند تا مراقبت و توجه مناسب را به دوستان پشمالو خود ارائه دهند و رفاه آنها را تضمین کند. درک زبان بدن توله سگ شما ضروری است. با شناخت این علائم، افراد می توانند به نیازهای سگ خود پاسخ مناسب دهند و از هرگونه آسیب احتمالی جلوگیری کنند.

 

1. نشانه های شادی در سگ ها

سگ‌ها شادی را به روش‌های مختلف ابراز می‌کنند، شناخت این نشانه‌ها برای اطمینان از رفاه آنها ضروری است. برخی از نشانه های رایج شادی یک سگ عبارتند از: دم تکان دادن، حالت بدن آرام و رفتار بازیگوشانه. دم تکان دادن بارزترین نشانه یک سگ شاد است. توجه به این نکته ضروری است که بگوییم: همه دم تکان دادن ها به یک معنا نیستند.

درک زبان بدن سگ ها | نشانه های شادی، ترس، خشم و استرس

تکان دادن آرام و ثابت دم، ممکن است نشان دهنده یک سگ آرام و راضی باشد. در حالی که تکان دادن سریع با حرکت تمام بدن ممکن است نشان دهنده هیجان یا شادی باشد. وضعیت بدن آرام نشانه دیگری از یک سگ شاد است. وقتی یک سگ شکاری خوشحال است، بدنش شل می شود و گوش هایش را در وضعیت طبیعی نگه می دارد.

 

چشمان آنها نیز آرام خواهد بود و حتی ممکن است چشمک بزنند یا به آرامی پلک بزنند. یک سگ شاد همچنین ممکن است بازیگوش و پرانرژی باشد. آنها ممکن است زمان بازی را با آوردن اسباب بازی مورد علاقه خود برای شما آغاز کنند. آنها همچنین ممکن است بالا و پایین بپرند یا دور دایره ای فرضی بدوند که نشان دهنده هیجان و شادی آنهاست.

 

2. نشانه های ترس سگ ها

سگ ها ممکن است زمانی که احساس خطر یا ناراحتی می کنند ترس از خود نشان دهند. در ادامه برخی از علائمی که نشان می دهد سگ شما ممکن است ترسیده باشد را بررسی می کنیم.

 

لرزش بدن سگ

توله‌ سگ ها هنگام ترس، ممکن است بلرزند، به‌ویژه اگر احساس خطر یا اضطراب کنند.

 

پنهان شدن سگ

توله سگ های ترسو ممکن است سعی کنند در گوشه ای یا زیر مبلمان پنهان شوند یا نفس شان بند بیاید.

درک زبان بدن سگ ها | نشانه های شادی، ترس، خشم و استرس

جمع شدن گوش‌ها و دم سگ

گوش‌های توله سگ ها ممکن است رو به عقب باشد و دم آن بین پاهایشان جمع شود.

 

اجتناب از تماس چشمی

یک سگ که ترسیده است، ممکن است سعی کند از تماس چشمی خودداری کند یا ممکن است سر خود را از منبع ترس خود دور کند.

 

3. نشانه های پرخاشگری سگ ها

رفتار پرخاشگرانه در سگ ها می تواند نگران کننده و حتی خطرناک باشد. تشخیص علائم پرخاشگری برای جلوگیری از آسیب احتمالی مهم است. برخی از علائم رایج پرخاشگری در سگ ها عبارتند از غرغر کردن، خرخر کردن، نشان دادن کردن دندان ها و گاهی هم سرفه کردن. غرغر کردن یکی از رایج ترین نشانه های پرخاشگری در سگ ها است.

 

این یک سیگنال هشدار دهنده است که سگ احساس خطر یا ناراحتی می کند و قصد خود را برای دفاع از خود اعلام می کند. خرخر کردن یکی دیگر از نشانه های پرخاشگری است. جایی که نیش لب خود را بلند می کند تا دندان های خود را نشان دهد، که نشان می دهد ممکن است مایل به حمله باشد. نشان دادن دندان ها نیز، نشانه شدیدتری از پرخاشگری است که نشان دهنده آمادگی سگ برای حمله است.

درک زبان بدن سگ ها | نشانه های شادی، ترس، خشم و استرس

هنگامی که یک سگ دندان های خود را نشان می دهد، مایل به دفاع از خود یا قلمرو اش می باشد. توجه به این نکته مهم است که همه سگ هایی که دندان نشان می دهند، تهاجمی نیستند. برخی از آنها ممکن است این کار را به شیوه ای بازیگوشانه انجام دهند. با این حال، درک رفتار سگ شما و زمینه ای که در آن این رفتار را نشان می دهد بسیار مهم است.

 

حالت سرفه کردن هم، یکی دیگر از نشانه های پرخاشگری در سگ هاست. هنگامی که یک سگ، نفس خود را پرتاب می کند، یا ناگهان به جلو حرکت می کند، این نشان دهنده قصد او برای حمله است. این رفتار اغلب همراه با غرغر کردن یا نشان دادن دندان ها می باشد. مهم است که با مشاهده این رفتار اقداماتی را برای جلوگیری از آسیب احتمالی انجام دهید.

 

4. نشانه های استرس در سگ ها

سگ ها ممکن است به دلایل مختلفی از جمله تغییر در محیط یا روال زندگی شان استرس را تجربه کنند. موارد زیر برخی از نشانه‌هایی است که به شما می گوید، سگ تان ممکن است تحت تاثیر استرس باشد:

 

نفس نفس زدن سگ

سگ ها ممکن است هنگام استرس نفس نفس بزنند، به خصوص اگر در یک محیط جدید یا ناآشنا باشند.

 

نظافت بیش از حد

یک سگ استرسی، ممکن است بیش از حد خودش را تمیز کند که می تواند منجر به ریزش مو یا لکه های طاسی شود.

 

ناله و زوزه کشیدن سگ

باید بگوییم که سگ ها ممکن است در هنگام استرس یا اضطراب ناله کنند یا زوزه بکشند.

 

کاهش اشتهای سگ

سگی که استرس دارد، ممکن است کاهش اشتها داشته باشد یا به طور کامل از غذا خوردن امتناع کند.

 

چرا درک زبان بدن سگ ها مهم است؟

درک زبان بدن سگ شما برای ایجاد یک رابطه قوی و سالم با آنها بسیار مهم است. سگ‌ها عمدتاً از طریق زبان بدن شان ارتباط برقرار می‌کنند. دانستن معنای رفتار آنها برای اطمینان از مراقبت مناسب از آنها ضروری است. چه نشانه های شادی، ترس، پرخاشگری یا استرس باشد، شناخت زبان بدن سگ شما می تواند به شما در درک احساسات و نیازهای او کمک تان کند.

درک زبان بدن سگ ها | نشانه های شادی، ترس، خشم و استرس

این دانش می‌تواند به جلوگیری از درگیری‌ها یا آسیب‌های احتمالی کمک کند و سلامتی شما و سگ تان را تضمین کند. علاوه بر این، مشاهده زبان بدن سگ ها، می تواند به شما در بهبود ارتباط خود با او کمک کند. سگ ها شخصیت های متفاوتی دارند و ممکن است نشانه های زبان بدن منحصر به فردی داشته باشند.

 

با توجه به رفتار سگ تان، می توانید درک بهتری از شخصیت، دوست داشتن ها، دوست نداشتن ها و تمام علایق سگ تان ایجاد کنید. این درک می تواند باعث شود که آنها احساس راحتی و دوست داشتن بیشتری داشته باشند. علاوه بر این، درک زبان بدن سگ شما برای ایمنی ضروری است. رفتار پرخاشگرانه می تواند هم برای سگ ها و هم برای انسان خطرناک باشد.

 

سگ ها شادی و عشق را وارد زندگی ما می کنند. درک زبان بدن آنها برای اطمینان از رفاه و تقویت رابطه ما با آنها ضروری است. با شناخت نشانه‌های مختلف زبان بدن سگ ها، می‌توانیم به طور مؤثرتری با آنها ارتباط برقرار کنیم. همچنین از درگیری‌ها یا آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنیم. اینگونه می توانیم با همراهان مهربان مان، پیوندی محکم و محبت آمیز ایجاد کنیم.