پارس ناز پورتال

درک سیستم زهکشی چمن مصنوعی

درک سیستم زهکشی چمن مصنوعی

درک سیستم زهکشی چمن مصنوعی

از جایی که چمن های مصنوعی باکیفیت از مواد ضد آب از جمله پلی اتیلن و نایلون ساخته شده اند، ممکن است وقتی بفهمید که چگونه می توانند به طرز شگفت انگیزی آب را زهکشی کنند، متعجب شوید.

 

زهکشی و تخلیه آب یک مسئله رایج برای افرادی است که مکان مورد نظرشان در معرض آفتاب و نور خورشید قرار ندارد و یا افرادی که حیوانات خانگی شان روی چمن ها ادرار می کنند و یا در مناطق جغرافیایی زندگی می کنند که همیشه باران های سنگینی می بارد.

 

نگران نباشید، چمن های مصنوعی ساخت شرکت آسیا چمن به عنوان برترین تولیدکننده در سراسر ایران و خاورمیانه، مخصوصا به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند حجم بالایی از آب را مدیریت نمایند.

 

اهمیت زهکشی در چمن های مصنوعی

اگرچه آبگرفتی و غوطه ور شدن چمن مصنوعی در آب موجب آسیب به آن نمی شود، اما در هر صورت شرایط را برای جذب پشه ها و دیگر حیوانات موذی فراهم می نماید. رطوبت زیاد نیز منجر به وجود آمدن خزه ها و کپک های گیاهی حتی در چمن مصنوعی می شود.

 

همه این ها می توانند روی رنگ چمن ها تاثیر بسزایی داشته باشند. این موضوع نه تنها زیبایی چمن ها را زیر سوال می برد، بلکه مکان مورد نظر را برای استفاده ناامن کرده و آن جا را به یک محیط غیر بهداشتی تبدیل می کند.

 

وجود سیستم زهکشی که آب را از سطح به زمین زیر خود منتقل کند از اهمیت بالایی برخوردار است.نصب دقیق و مهندسی و حرفه ای سیستم زهکشی چمن مصنوعی می تواند چندین برابر چمن طبیعی آب را تخلیه نماید.

درک سیستم زهکشی چمن مصنوعی

انواع اصلی زهکشی

در واقع زهکشی چمن مصنوعی به این صورت است که آب از لایه بکینگ عبور کرده و به زمینی منتقل می شود که از قبل زیر سازی و آماده سازی شده است. تقریبا تمامی چمن های مصنوعی که برای محوطه بکار می روند، از این پروسه پیروی می کنند و آب را بدون دغدغه و مشکلی مدیریت می نمایند.بسته به نوع مکان شما، ممکن است یکی از این انواع سیستم زهکشی در محوطه مورد نظر نصب شود:

 

1- سیستم انگشتی

نام این روش از مسیرهای نازک و انگشت مانند توسط آب ناشی از تخلیه از سطح چمن به سمت خاک گرفته شده است که شامل این اجزا می شود:

 

1- یک لایه چمن مصنوعی

2- یک لایه فیلر

3- پوشش خاک زمین

 

2- زهکشی کانالی

این مورد در حیاط های شیبدار به کار می رود. قبل از نصب چمن مصنوعی، زمین صاف و هموار می شود تا هرگونه پستی و بلندی ها که موجب آبگرفتگی می شوند، برطرف گردند.سپس کانال هایی در سطح چمن ایجاد می شود تا آب به سمت کم ارتفاع ترین یا کم شیب ترین قسمت منتقل شود. همه این آب ها از دریچه کانال ها خارج می شوند و وارد مسیرهای تخلیه آب شهری می گردند.

 

مدیریت کردن آب در حیاط و محوطه های بیرونی بسیار واجب و ضروری است، فرقی هم ندارد که چمن مصنوعی در منطقه مسکونی نصب می شود یا تجاری. بهتر است نیازهای خود و موقعیت مکانی که می خواهید از چمن مصنوعی استفاده کنید را بررسی نمایید و سپس بهترین سیستم زهکشی را راه اندازی کنید.