پارس ناز پورتال

این بار در گیلان با اتاقک هم‌سفر شو

این بار در گیلان با اتاقک هم‌سفر شو

با اجاره ویلا در شمال از اتاقک در 5 شهر پرطرف‌دار گیلان تجربه سفری جذاب و خاطره‌انگیز را داشته باشید.امروز تصمیم داریم سری به یکی از استان‌های سرسبز و زیبای شمال کشور بزنیم تا علاوه بر استشمام هوا مطلوب و فرح‌بخش از طبیعت زیبا و منحصربه‌فرد آن بهره‌مند شویم پس اگر شما هم علاقه‌مند به سفر به استان زیبا و سرسبز گیلان هستید به شما پیشنهاد می‌کنید که در این سفر ما را همراهی کنید.

 

برای سفر به این استان قبل از هر چیزی باید اطلاعاتی را در خصوص این استان کسب کنیم. استان گیلان که به زبان گیلکی، گیلون نامیده می‌شود از شمال به دریای خزر، از جنوب به استان‌های قزوین و زنجان از شرق با استان مازندران و از غرب با استان اردبیل همسایه است و مرکز این استان شهر رشت است.

 

با دانستن این اطلاعات لازم است تا با 5 استان مهم و مسافرپذیر این استان آشنا شویم تا از بین آنها منطقه‌ای متناسب برای علایق خود و همراهان را برای سفر انتخاب کنیم. شهرهای رشت، لاهیجان، چمخاله، دیلمان و آستارا در استان گیلان از مهم‌ترین شهرهایی به شمار می‌روند که هرساله شمار بسیاری از مسافران و گردشگران برای تفریح و گردش به این مناطق سفر می‌کنند و همراه با خانواده و دوستان به ثبت خاطراتی زیبا و به‌یادماندنی می‌پردازند پس این 5 شهر می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای سفر ما به استان جذاب گیلان باشند.

 

شهر رشت که مرکز استان گیلان محسوب می‌شود به شهر همیشه بیدار شهرت دارد و از آب‌وهوای مدیترانه‌ای برخوردار است. آب‌وهوای این شهر در تابستان گرم و شرجی و در زمستان سرد و مرطوب است و به دلیل بارش‌های فراوان به شهر باران‌های نقره‌ای شهرت دارد به همین دلیل باید به این مسئله توجه کنیم که برای سفر به استان رشت لباس مناسب برای روزهای بارانی را به همراه داشته باشیم.

 

اما شهر رشت مناطق دیدنی جذابی نیز دارد که حیف است که به این شهر سفر کنیم و سری به آنها نزنیم. در این شهر خانه میرزا کوچک خان جنگلی، موزه میراث روستایی گیلان، مدرسه شاهپور رشت، بازار روز رشت، تالاب عینک، خانه قدیری رشت، باغ محتشم و عمارت کلاه‌فرنگی، پارک ملت رشت، تالاب انزلی، برج ساعت به‌قدری جذاب هستند که توجه هر فردی را به خود جلب می‌کنند پس اگر برنامه سفر به رشت را دارید با امکان اجاره ویلا در شمال از اتاقک قبل از سفر می‌توانید سفری جذاب و مملو از آرامش را داشته باشد.

این بار در گیلان با اتاقک هم‌سفر شو

یکی دیگر از شهرهای استان گیلان که می‌تواند جزو مناطق جذاب برای سفر باشد شهر لاهیجان است که سامانه هوشمند اتاقک که امکان اجاره ویلا در شمال را فراهم کرده در این شهر نیز ویلاهای جذابی را دارد تا در شهری که جزو 95 امین شهر پرجمعیت ایران است سفری زیبا برای مسافران رقم بخورد.

 

این شهر زیبا که در ناحیه کوهپایه‌ای استان گیلان قرار گرفته است مملو از تپه‌ماهورهایی است که از بوته‌های چای پوشیده است به شکلی که بهترین چای ایرانی از این شهر برگرفته می‌شود اما اگر سفر به لاهیجان را در برنامه‌های خود دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از بقعه میرشمس‌الدین، بقعه چهار پادشاهان، پل خشتی، مسجد جامع، شیطان کوه، بام سبز و تالاب امیرکلایه و همچنین موزهای این شهر دیدن کرده و دانش خود را در خصوص این شهر زیبا افزایش دهید.

 

اما شهر چمخاله نیز در استان گیلان می‌توان گزینه‌ای مناسب برای سفر باشد زیرا این شهر با برخورداری از ساحل زیبای خود هرساله میزبان شمار بسیاری از مسافران و گردشگران است که برای استفاده از این ساحل زیبا به شهر چمخاله سفر می‌کنند به همین دلیل اگر در شرف ازدواج هستید با امکان اجاره ویلا در شمال از اتاقک در منطقه چمخاله می‌توانید ماه عسل به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

 

ساحل چمخاله که کم‌خطرترین و زیباترین سواحل شمالی کشور است در کنار روستای سلیم جاف و لیلا کوه‌بر جذابیت این منطقه افزوده است بنابراین اگر علاقه‌مند به ورزش‌های آبی، قایق‌سواری و اسب‌سواری هستید این منطقه می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای سفر شما به استان گیلان باشد.

 

شهر دیلمان نیز که چهارمین شهر پرمسافر استان گیلان است نیز شهری زیبا برای سفر است اما باید به این نکته توجه داشت که این شهر بسیار سرد است و برای سفر به این منطقه وسایل و البسه گرم را باید در اولویت‌های اقلام ضروری سفر دانست.

 

اما علاوه بر سرمای شدیدی که در شهر دیلمان وجود دارد مناطق زیبایی همچون آبشار لونک، دشت سوسن چلچراغ، دشت شقایق دیلمان، قلعه و برج گرما بر، کاروان‌سرای‌ تی تی و کوه درفک نیز توجه هر فردی را به خود جلب می‌کند بنابراین اگر شهر زیبای دیلمان را برای سفر خود انتخاب می‌کنید بدون دغدغه می‌توانید اقدام به اجاره ویلا در شمال به‌خصوص منطقه دیلمان کرده و اوقات خوشی را با مشاهده این مناطق سپری کنید.

 

و درنهایت یکی از بهترین شهرهای استان گیلان که طرف‌داران بسیاری را دارد شهر زیبا و معروف آستارا است که به لحاظ اقتصادی نقش کلیدی را در کشور دارد این شهر که به لحاظ اقامت مسافر در استان گیلان رتبه نخست را داراست محلی مناسب برای اجاره ویلا در شمال به‌خصوص از سامانه هوشمند اتاقک است به همین دلیل اگر به این استان سفر می‌کنید با اتاقک دغدغه‌ای را در رابطه با اجاره ویلا نخواهید داشت.

 

آستارا که نخستین بندر خصوصی کشور و پنجمین بندر ترانزیتی شمال کشور محسوب می‌شود سومین مرز فعال کشور در زمینه صادرات و واردات به شمار می‌رود بنابراین این شهر از ارزش بسیاری برخوردار است.

 

اما شهرت آستارا تنها به بندر آن معطوف نیست بلکه گردنه زیبا و چشم‌نواز حیران، تله‌کابین حیران، پایگاه حیات‌وحش لوندویل، ساحل زیبای صدف، چشمه آبگرم علی داشی، آبشار لاتون، پارک جنگلی بی‌بی یانلو و قلعه شیندان نیز بر جذابیت این شهر افزوده و باعث شده که سالانه شمار زیادی از مسافران و گردشگران از اقصی‌نقاط دنیا و کشور به این شهر سفرکرده و اوقات خوشی را برای خود و خانواده رقم زنند.

 

با دانش به این اطلاعات سفر به استان گیلان دل‌انگیزتر خواهد بود و در جوار دریا و جنگل و استفاده از اماکن گردشگری و تاریخی لحظات دلپذیرتری ایجاد خواهد شد.