پارس ناز پورتال

دست دوم این وسایل و لوازم را نباید بخرید

دست دوم این وسایل و لوازم را نباید بخرید

دست دوم این وسایل و لوازم را نباید بخرید 

برخی از کالاها و کالاها میباشند که خرید دست دوم انها کار بسیار اشتباهی هست و گاهی به سلامتی و گاهی ضرر مالی برایتان دارد. خرید اقلام دست دوم احتمالاً پرطرفدار ترین پیشنهاد به کسی هست که قصد صرفه جویی پولی دارد و در اکثر مواقع هم پیشنهاد بدی نیست.

 

در حوزه خرید اقلام بهره گیری شده سه دسته از اقلام وجود دارند.

1. اقلامی که ما هرگز به خرید دست دوم آنها فکر نمیکنیم، به مثل جوراب و زیرپوش.

 

2. اقلامی که ما در خرید دست دوم انها دست دست نمیکنیم، مثل کتاب ها و آثار هنری

 

3. کالاها دست دومی که برای خرید مناسب به نظر میرسند اما به آنها مطمئن نیستیم که موضوع بحث کنونی ماست.

 

کلاه ایمنی موتور و دوچرخه
کلاه ایمنی برای محافظت از سر در هنگام تصادف طراحی شده و فقط این که یک کلاه هست و نو به نظر میرسد، به این معنا نیست که محافظت کننده خوبی در تصادف هست، یک ترک خوردگی مویی ممکن هست در سطح داخلی کلاه وجود داشته باشد که به خوبی قابل تشخیص نباشد، اما میتواند در هنگام پیشامد موجب صدمه دیدگی شدید شما شود.

 

حتی اگر کلاه ایمنی بهره گیری شده، مفید به نظر میرسد از خریدش صرف نظر کنید و نگران هم نباشید، زیرا کارایی ندارد. نباید برای امنیت جسمی خود در حوادث ناگهانی ریسک کنیم.

 

تشک
مادامی که به دنبال تهیه رختخواب هستید به مراکز فروش تشک هاي بهره گیری شده نروید. این فکری ناخوشایند هست؛ زیرا تشک ها زیستگاه هاي مناسبی برای باکتریها میباشند و از مایعات بدنی و پوست هاي مرده آکنده اند. آلودگی حاصل از نواقص رختخواب ها میتواند تمام یک منزل را دربر گیرد و خرج خرید تشک بهره گیری شده میتواند اکثر از خرج خرید تشک اخیر باشد.

 

نکته دیگری که درمورد تشک ها باید در نظر گرفته شود، این که تشک ها حدود ده سال دوام دارند و راه مشخصی هم برای فهمیدن این که چه مدت یک تشک بهره گیری شده هست، وجود ندارد، به خصوص وقتی از فردی ناشناس بخرید.

 

لاستیک هاي ماشین
لاستیک هاي بهره گیری شده مرتب به فروش می‌رسند و در خودروها بهره گیری می‌شوند. برای بهره گیری از لاستیک دست دوم لازم هست توجه فراوان داشته باشید. امثال کلاه هاي ایمنی لاستیک ها نیز هر زمان که سوار بر اتومبیل میشوید، به طور مستقیم بر ایمنی شما اثر می گذارند. دشوار لاستیک هاي دست دوم نیز این هست که راه مطمئنی برای گفتن این که قبلا کجا و چطور بهره گیری می شده اند، وجود ندارد.

 

تایر ممکن هست بیش از اندازه بهره گیری شده باشد، زیر فشار یا با سرعت هاي چندان. هر کدام از این عوامل می‌تواند منجر به خرابی داخلی یا خارجی لاستیک شود، به طور خلاصه تایر بهره گیری شده ناامن هست.

 

جاروبرقی
این یکی خیلی ساده هست. تنها یک علت وجود دارد که مردم میخواهند از شر جاروبرقی خلاص شوند، چون به اندازه کافی کار نمیکند و مکندگی ندارد. حتی اگر یک جاروبرقی کارکرده از فردی مطمئن دریافت کرده‌اید، آن را پس دهید و یک اخیر بخرید.

 

نرم افزارهای کامپیوتری
نرم افزارهای کامپیوتری به مثل آلبوم آفیس یا بازی ها ممکن هست آنچنان پرمحتوا به نظر نیایند که برای بهره گیری مجدد خریداری شوند، چون اکثر در این فکریم که اگر دیسکی بر رایانه دیگری کار کرد، چرا بر رایانه ما کار نکند و به فکر گرفتن انها از آشنایان هستیم. اغلب نرم افزارهای کامپیوتری با کدی مخصوص

 

برای نصب و فعال سازی ارائه میشوند که مانع از نصب آنها بر چند سیستم میشود. اگر کد فعال سازی بهره گیری شده باشد، شما فقط یک وزن کاغذی «جلد» را خریداری کرده‌اید. اگر شما قصد خرید نرم افزارهای بهره گیری شده دارید با اسکن جعبه و گشتی در اینترنت مشاهده نمایید اگر نیاز به کد فعال سازی دارند، بگذارید دیگران پولشان را برای خرید انها هدر دهند.

 

کفش ها
هیچ چیز بدی در باره خرید لباسهای بهره گیری شده وجود ندارد؛ اما شما باید درمورد صاحب قبلی کفش ها محتاط باشید. در گذر زمان کفش به شکل پای صاحبش در می‌آید که یعنی کفش هاي دست دوم کاملا مناسب نخواهندبود. این فرمایش به خصوص درمورد کفش هاي دویدن صدق می‌کند؛ زیرا تاثیرات ناشی از دویدن سبب تغییر شکل سریع و شدید کفش میشود.

 

وسایل پخت و پز
قابلمه ها و تابه ها در صورتی که تقریباً اخیر به نظر برسند، میتوانند بعنوان جنس بهره گیری شده مجدد خریده شوند؛ اما اگر هر گونه علامت اي از خرابی داشتند، آنها را نخرید؛ زیرا ممکن هست به علت اوضاع و محل نامناسب نگه داری، برخی آلودگی هاي شیمیایی جذب جداره داخلی انها شده باشد.

 

لپ‎تاپ
وسایل کمی میباشند که سریع تر از رایانه قدیمی میشوند. همۀ ساله} مدلهای اخیر رایانه با سیستم عامل هاي به روز ارائه می‌شود؛ در حالی‌که حافظه آنها ارتقا یافته و کم حجم تر هم شده اند. خب ممکن هست شما با خود بگویید: برای من مهم نیست که لپ‎تاپ قدیمی باشد چون من فقط برای بررسی ایمیل و تایپ کردن آن را میخواهم، حتی اگر این تنها بهره گیری شماست، نکات مقداری هست که باید گذشته از خرید در نظر بگیرید.

 

اول، شما نمی‌دانید که لپ‎تاپ یا سیستم مطلوب چه نوع از ویروس ها یا نرم افزارهای ویرانگر را ممکن هست داشته باشد؛ دوم، لپ‎تاپ هاي بهره گیری شده دیگر ضمانت شرکت سازنده را به همراه ندارند؛ سوم، مدلهای اخیر مقرون به صرفه تر از چیزی هست که شما فکر می‌کنید.

 

بله، زمانی قیمت لپ‎تاپ حدود 2 هزار دلار بود و به طور میانگین حدود هزار و 400 دلار برای خرید لپتاپ خرج می شد که در حال آماده این فرمایش دیگر مطلوب نیست. با گشتی سریع بر وضعی هاي خرید لپتاپ و انتخاب لپ تاپی که صرفا دارای امکانات پایه باشد، حدود 250 دلار لازم هست

 

و از جانب دیگر مدلی پیشرفته نیز در نهایت حدود 900 دلار هست. همین طور یکی از انتخاب هایي که ما پیشنهاد میکنیم خرید لپ‎تاپ هاي مرمت شده هست، خرید آنها راهی مناسب برای صرفه جویی پولی هست؛ با این حال از ویروسی نبودن لپ‎تاپ و اوضاع کارکردی مفید آن هم مطمئن شوید.

 

تلویزیون هاي اچ دی
خرج تعمیر یا جایگزینی قطعات اخیر روی تلویزیون هاي اچ دی بسیار چندان هست، حتی ممکن هست این خرج ها به اندازه خرید تلویزیونی کمی مدل پایین تر باشد. اضافه بر این خرج تعمیرات احتمالی را نیز باید پرداخت کنید؛ چون تلویزیون دست دوم خریده اید و از گارانتی تعمیرات بهره مند نیستید.

 

دی وی دی پلیر
با این که خرید دی وی دی هاي دست دوم فکر خوبی هست، اما خرید پلیر آنها اصلا فکر خوبی نیست؛ زیرا این دستگاه ها لیزرهایی دارند که کم کم مستهلک میشوند و به طور ناگهانی از کار می افتند.

 

میکروفن و بلندگو
میکروفون ها وسایل صوتی بسیار حساسی میباشند که در مقابل ضربه پایداری زیادی ندارند و نگه داری درست از آنها بسیار مهم هست. مثل لپ‎تاپ ها صدمه هاي این وسایل نیز به راحتی قابل دیدن و تشخیص نیست و کارایی آنها با ضربه خوردگی به شدت به خطر میوفتد.

 

کلاه
کلاه هاي دست دوم معمولاً تمیز نیستند. اگر می‌خواهید کلاه دست دوم بخرید باید از تمیز بودنشان مطمئن شوید تا موجب حساسیت پوستی و مویی نشوند. معمولاً اگر کلاه ها را بشویید حالت استحکام در قسمت نقاب خود را از دست میدهند.

 

وسایل آرایشی
مهم‌ترین نکته گفتنی این هست که وسایل آرایشی محیطی بسیار فوق العاده برای رشد باکتریها و مریضی هاي واگیردارند. ابتدایی ترین عوارض بهره گیری از این محصولات تبخال و جوش هاي پوستی هست. به جای خرید دست دوم این مواد آرایشی، محصولات خانگی دست ساز مثل ماسک ها را برای خود بسازید «فرآوری این محصولات از آن چه فکر می‌کنید آسان تر هست.» یا این که از این محصولات برای نقاط دلنازک تر بدن مثل چشم ها و لب ها هرگز بهره گیری نکنید.