پارس ناز پورتال

دلایل استفاده از ساندویچ پانل‌

دلایل استفاده از ساندویچ پانل‌

با گسترش صنعت ساختمان‌سازی و افزایش هزینه‌های این صنعت پرسود، ساندویچ پانل‌ها بیشتر مورد استفاده و استقبال سازندگان و فعالان این صنعت قرار می‌گیرند. سوال اصلی این است که ساندویچ پانل چیست و چرا باید از آن‌ها به جای مصالح قدیمی استفاده کنیم؟

 

ساندویچ پانل در واقع به عنوان عایقی برای صوت، حرارت و رطوبت محسوب می‌شود که از دو ورق فلزی که نوعی ماده عایق (بسته به نوع پانل و محل استفاده از آن) در بین آن‌ها قرار گرفته شده است، تشکیل می‌شود.

 

به طور کلی ساندویچ پانل‌ها مصالح پیش ساخته‌ای هستند که در زمینه ساخت‌وساز مورد استفاده قرار می‌گیرند و وظیفه‌ی اصلی آن‌ها عایق کاری است.ساندویچ پانل‌ها کارایی بسیار مناسبی برای استفاده در کف، سقف و دیواره سازه‌ها دارند.

 

این پانل‌های ساندویچی به دلیل راحتی در استفاده و ارائه امکانات بیشتر نسبت به مصالح سنتی، طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و می‌توان آن‌ها را جزو پر کاربردترین مصالح ساختمانی آماده در این روزها به حساب آورد.

 

مهم‌ترین بخش یک ساندویچ پانل

 

مهم‌ترین بخش یک ساندویچ پانل، هسته درونی یا مرکزی آن است که بین دو ورق فلزی قرار می‌گیرد. هسته ساندویچ پانل از جنس‌های مختلفی تشکیل شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به پشم شیشه، پشم سنگ، پلی یورتان، پلی استایرن و…. اشاره کرد و متناسب با نوع و جای استفاده از ساندویچ پانل، از هسته متناسب با همان شرایط در ساخت ساندویچ پانل استفاده می‌شود.

 

به طور کلی هدف این بخش عایق کردن پانل‌ها نسبت به صوت، رطوبت و حرارت است و هر جنس هسته، نسبت به یکی از این موارد عایق بهتری است. معروف‌ترین عایق‌هایی که ساخت اجزای ساندویچ پانل استفاده می‌شود فوم پلی استایرن و فوم پلی یورتان است که دارای درصد خلوص متفاوتی هستند.

دلایل استفاده از ساندویچ پانل‌

از موثرترین عوامل در نوع و ضخامت فوم استفاده شده، می‌توان به شرایط محیطی، نوع کاربری، نظر کارفرما و…. اشاره کرد. این فوم زمانی که صفحات بالایی و زیرین تحت فشار قرار می‌گیرند و گرم می‌شوند به فضای بین این دو صفحه تزریق می‌شوند. استفاده از انواع فوم‌ها می‌تواند باعث افزایش بازدهی و کارکرد ساندویچ پانل‌ها در سازه‌های مختلف شود.

 

دلایل استفاده از ساندویچ پانل

 

امروزه ساندویچ پانل‌ها به دلیل مزایا و ویژگی‌های منحصر به فردشان کاربرد بسیار زیادی در صنایع مختلف از جمله صنعت ساختمان‌سازی دارند.

 

در ادامه به ویژگی‌هایی که می‌تواند از کلیدی‌ترین دلایل استفاده از ساندویچ پانل‌ها باشد، اشاره می‌کنیم:

 

1- ساندویچ پانل‌ها نصب و اجرای راحتی دارند به طوری که برای نصب آن‌ها، لزوما احتیاج نیست تا متخصص باشید.

 

2- ساندویچ پنل‌ مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی، تجمع میکروب‌ها و… دارد.

 

3- این سازه‌های پیش ساخته به مقدار زیادی سبک هستند که این امر سبب راحت‌تر شدن حمل‌ونقل و جا‌به‌جایی آسان آن‌ها نسبت به مصالح قدیمی و سنتی می‌شود. طراحی این سازه‌ها طوری است که با توجه به استفاده از فولاد در دو لایه‌ی بیرونی بسیار محکم بوده و در عین حال سبک بودن خود را حفظ کرده‌اند.

دلایل استفاده از ساندویچ پانل‌

4- این محصول قابلیت بازیافت دارد و از این رو می تواند به محیط زیست باز گردند.

 

5- این مصالح هم‌پوشانی مناسب و استحکام بسیار بالایی دارند و می‌توانند در برابر ضربه مقاومت نشان دهند. یکی از عوامل اصلی استحکام بالای ساندویچ پانل‌ها استفاده از ورقه‌های آلوزینک در ساختار آن‌ها است. این ورق‌ها به عنوان عایق بسیار مناسبی در برابر حشرات و رشد قارچ‌های مخرب که سبب پوسیدگی سازه‌ها می‌شوند، محسوب می‌شوند.

 

6- یک ساندویچ پنل مرغوب این است که در برابر نور خورشید تغییر رنگ نمی‌دهد.

 

7- ساندویچ پانل‌ها نسبت به مصالح قدمی از سرعت نصب بالایی برخوردارند. این مزیت موجب شده است که سرعت اجرای پروژه به طور چشمگیری افزایش یابد.از دیگر ویژگی‌های پنل ساندویچی دنیای ماموت می‌توان به طول عمر زیاد، قابلیت شست‌وشو، صرفه جویی در انرژی به دلیل عایق صوت و حرارت بودن و … مختلف اشاره کرد.

 

انواع ساندویچ پانل

 

ساندویچ پانل‌ها از نظر کاربرد به دو دسته ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پنل سقفی تقسیم می‌شوند.

 

ساندویچ پانل دیواری

از ساندویچ پانل دیواری برای نصب در دیوار منازل مسکونی، سوله‌ها، سردخانه‌ها، کارگاه‌ها و…. استفاده می‌شود. برای هر مکان، از پوشش و هسته مناسب استفاده می‌شود. این نوع ساندویچ پانل نسبت به ساندویچ پانل سقفی دارای شیب و پستی و بلندی کمتری است.

 

ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی در برابر شرایط جوی و ضربه و… مقاومت بالایی دارد. این نوع ساندویچ پانل‌ها در ضخامت 4 تا 10 سانتی متر، متناسب با محل نصب و نیاز مشتری تولید می‌شوند. به دلیل جلوگیری از نفوذ آب باران ساندویچ پانل سقفی نسبت به ساندویچ پانل دیواری در گام‎‌های بلند‎تری ساخته می‎شود.

 

سخن پایانی

صنعت ساختمان در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته است و احتیاج نیست که مانند زمان‌های قدیم انرژی و زمان زیادی برای ساخت یک ساختمان صرف شود و ساختمان‌ها با استفاده از ساندویچ پانل‌ با سرعت بیشتری آماده استفاده می‌شوند و با قیمت و وزن کمتر‌، ایمنی بیشتری را به همراه دارند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع ساندویچ پانل، قیمت ساندویچ پانل و نحوه سفارش ساندویچ پانل اینجا کلیک کنید.

 

نشانی: آزادراه کرج-قزوین، پنج کیلومتر بعد از پل کردان

تلفن دفتر: 4500-021

تلفن کارخانه: 4500-026

وبسایت رسمی دنیای ماموت : https://mammutworld.com

ایمیل crm@mammutworld.com :

فکس: 88103520-021