پارس ناز پورتال

دوچرخه ثابت چیست؟

دوچرخه ثابت چیست؟

دوچرخه ثابت یک وسیله نام آشنا از تجهیزات قلب و عروقی است که به طور کلی استفاده از آن بسیار آسان است. دوچرخه ها یک تمرین هوازی بدون ضربه را ارائه می دهند که می تواند عضلات پاها و ران را تقویت کند.

 

محبوبیت و ماندگاری دوچرخه های ثابت خانگی در چند سال اخیر افزایش یافته است. مدل های دوچرخه ثابت جدید نسبتاً پیچیده هستند و اکنون فراتر از شمارش کیلومترها و ردیابی سرعت، برنامه های متعددی برای مدیریت و تغییر سرعت ورزش، شمارش کالری سوزانده شده و اندازه گیری ضربان قلب را دارند.

 

برخی از دوچرخه های ورزشی می توانند به اینترنت متصل شوند و به کاربران این امکان را می دهند که یک رکورد آنلاین از جلسات تمرین برای نمودار پیشرفت داشته باشند.

دوچرخه ثابت چیست؟

انواع دوچرخه ثابت

دو نوع اصلی دوچرخه ثابت وجود دارد که دوچرخه ثابت ایستاده و دوچرخه ثابت خوابیده یا همان دوچرخه ثابت پشتی دار هستند.یک دوچرخه ثابت ایستاده شبیه به یک دوچرخه معمولی است و دارای جهت عمودی و فرمان جلو می باشد. یک دوچرخه ثابت خوابیده به این شکل است که بر روی صندلی آن می نشینید و پاهای خود را در جلوی آن قرار می دهید.

 

کارشناسان در مورد مزایای سلامتی نسبی مدل های ایستاده و خوابیده نظرات متفاوتی دارند ولی اکثر آنها موافق هستند که انتخاب دوچرخه ثابت یک موضوع ترجیحی شخصی است.برای بیمارانی که کمر درد دارند ممکن است حالت خوابیده را نسبت به ایستاده ترجیح بدهند که همین موضوع باعث شده خرید دوچرخه ثابت به ترجیحات شخصی فرد بستگی داشته باشد.

دوچرخه ثابت چیست؟

دوچرخه ثابت ایستاده

دوچرخه های ثابت ایستاده یا عمودی امکان تنوع بیشتری در حرکات، مانند سواری در حالت ایستاده یا مسابقه را فراهم می کنند، بنابراین گروه های عضلانی بیشتری را می توان با تغییر موقعیت دوچرخه سوار انجام داد. همچنین، کاربرانی که دارای شرایطی مانند تنگی نخاع یا آرتروز هستند، ممکن است وضعیت دوچرخه های ایستاده را راحت تر بدانند.

 

دوچرخه ثابت خوابیده

استفاده از دوچرخه ثابت خوابیده ممکن است برای برخی افراد آسان تر باشد زیرا تکیه گاه تعادل بیشتری را ایجاد می کند. کاربرانی که کمر درد دارند ( مانند بیماری دیسک کمر ) گاهی اوقات تکیه گاه کمر و وضعیت خوابیده دوچرخه را راحت تر می دانند.

 

با این حال، برخی از متخصصان تناسب اندام همچنین هشدار می دهند که دوچرخه های ثابت خوابیده، تمرینات آهسته تر و شدید تر را تشویق می کنند و ممکن است مزایای کمتری برای قلب و عروق داشته باشد.

 

اکثر تولید کنندگان دوچرخه ثابت هر دو سبک دوچرخه را ارائه می دهند و دوچرخه های خوابیده معمولاً گران تر هستند. امتحان کردن هر دو نوع دوچرخه ثابت خانگی و باشگاهی را در فروشگاه ها، تصمیم گیری را برای شما آسان تر می کند.

دوچرخه ثابت چیست؟

دوچرخه پدال مکانیکی

پدال مکانیکی این قابلیت را داشته تا فرد بتواند به صورت نشسته یا خوابیده، پاهای خود را روی آن گذاشته و همزمان که رکاب می زند به کار دیگری مانند مطالعه، کار با لپ تاپ و… مشغول باشد.برخی از مدل های دوچرخه پدال مکانیکی مجهز به سنسور می باشند تا کاربران را از میزان دور بر دقیقه، میزان کالری مصرف شده و مدت زمان استفاده با خبر کند.

 

 

مزایای استفاده از دوچرخه ثابت

مزیت های استفاده از دوچرخه ثابت خانگی یا دوچرخه ثابت باشگاهی عبارتند از :

 

* دوچرخه ها معمولاً به تعمیر و نگهداری بسیار کمی نیاز دارند. تمیز نگه داشتن زنجیر و روغن زدن آنها، بیشتر مشکلات احتمالی را بر طرف می کند

 

* تمرین اولیه (پدال زدن) سخت نیست، بنابراین یادگیری تمرین ها بسیار آسان است

 

* ورزش بدون ضربه یا کم، خطر آسیب یا فشار را کاهش می دهد

 

* محبوبیت دوچرخه سواری به این معنی است که کاربران می توانند با استفاده از ویدیوهای چرخشی به تمرینات ورزشی تنوع دهند

 

* دوچرخه های ثابت عمودی و دوچرخه های ثابت خوابیده به کاربران این امکان را می دهند که انتخاب کنند که کدام نوع دوچرخه ثابت راحت تر است

 

معایت استفاده از دوچرخه ثابت

دوچرخه ها به طور انحصاری بر روی ورزش پاها متمرکز هستند، بنابراین کاربران باید برای یک تمرین متعادل،‌ورزش دوچرخه را بالاتنه و ورزش اصلی متعادل کنند.

 

قبل از خرید دوچرخه ثابت چه نکاتی را باید بررسی کرد ؟

قبل از خرید دوچرخه ثابت به یک سری نکات باید توجه کرد و بررسی ویژگی های زیر و آزمایش دوچرخه ها در باشگاه یا فروشگاه، شانس پیدا کردن دوچرخه مناسب برای یک برنامه ورزشی را افزایش می دهد :

 

* یک صندلی که به راحتی تنظیم می شود : صندلی باید در اتفاع مناسب باشد تا به راحتی سوار دوچرخه شد. در یک مدل دوچرخه ثابت خوابیده،‌ پشت باید کاملاً پوشانده و حمایت شود. پدال ها باید پهن و دارای بند باشند تا پاها را در جای خود نگه دارند.

 

* چرخ و زنجیر پوشیده شده از گیر کردن انگشتان جلوگیری می کند و میزان گرد و غباری را که می تواند روی مکانیسم را به حداقل برساند و هنچنین سر و صدای دستگاه را از بین ببرد و یا به حداقل برساند.

 

* یک نمایشگر خوانا در دسترس برای تنظیم مقاومت و دیدن نمایشگرهایی مانند مسافت، سرعت، زمان، کالری سوزانده شده و سطح مقاومت را داشته باشد.

 

* فضای کافی بین صندلی و دستگیره ها برای سوار شدن و پیاده شدن آسان از دوچرخه.

 

* یک چرخ جلوی سنگین که باعث پایداری دوچرخه می شود.

 

* یک مانیتور ضربان قلب که به کاربران این امکان را می دهند تا ضربان قلب را اندازه گیری کنند که آیا در سطح مناسبی از فعالیت هستند یا خیر. دوچرخه های ثابت گران تر دارای بند سینه های بی سیم هستند که دقت بیشتری نسبت به مانیتور های دسته دار دارند.

 

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از دوچرخه ثابت خانگی و خرید انواع دوچرخه ثابت داشته اید، دیدگاه های خود را با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

 

همچنین شما می توانید برای مشاهده قیمت دوچرخه ثابت و خرید دوچرخه ثابت خانگی به وبسایت برانکارد مراجعه کنید و در صورت لزوم با کارشناسان ما در برانکارد تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما شما عزیزان را برای خرید دوچرخه ثابت یاری کنند.