پارس ناز پورتال

دیزاین دفتر کار؛ چگونه دیزاین دفتر کار شما می‌تواند الهام‌بخش باشد؟

مجموعه : دکوراسیون
دیزاین دفتر کار؛ چگونه دیزاین دفتر کار شما می‌تواند الهام‌بخش باشد؟

مطمئناً شما نیز به دنبال راهکارهایی برای تغییر دیزاین دفتر کار خود هستید. می توانید با کشف جدیدترین ایده های دیزاین دفاتر کاری، نحوه انجام اجرای یک دکور زیبا و نورآور در محل کار خود را مجدداً کشف کنید.

 

تفاوتی ندارد دفتر کار شما بزرگ باشد یا کوچک. در هر حال ایده های این مطلب برای شما کاربردی خواهد بود. بهتر است پیش از اینکه به 6 ایده برتر در دیزاین محل کار بپردازیم، چند نکته مهم در خضوض دیزاین اتاق کار را یادآوری کنیم.

 

نکات مهم برای دکوراسیون داخلی دفتر کار

 

توجه به نیاز اعضای تیم و کسب و کار، بسیار مهم تر از پیروی از ترندهای روز دنیاست. اگرچه معمولاً مدیران دفاتر کاری تحت تأثیر این ترندها سبک طراحی را انتخاب می کنند، اما بهتر است نیاز کارمندان در اولویت باشد.

 

این ترندها اگرچه الهام بخش هستند، اما باید مطمئن شد که نیازهای منحصربفرد تیم و سبک کاری شما را نیز مرتفع خواهند کرد. در صورتی که بخواهیم چهار کلید طلایی برای ایجاد یک دکور زیبا و موثر را معرفی کنیم، پیشنهاد می دهیم در هنگام دیزاین و یا اصلاح دکوراسیون دفتر کار خود، به این عناصر مهم دقت داشته باشید.

 

  • توجه به عمکلرد: دکوراسیون را برای رفت و آمد آسان در محیط کار و فعالیت های کاری تیم و خودتان، بهینه سازی کنید.

 

  • توجه به ارگونومی و راحتی: برای تأمین رفاه کارمندان، خرید مبلمان راحت و ارگونومیک را در اولویت قرار دهید.

 

  • توجه به نورپردازی: ترکیبی از نور طبیعی روز و نورپردازی مصنوعی ایجاد کنید تا میزان بهره وری و راحتی افزایش پیدا کند.

 

  • توجه به زیبایی شناسی و هویت برند: در طراحی دکور داری طوری عمل کنید که فرهنگ و برند شرکت منعکس شود.

نکات مهم برای دکوراسیون داخلی دفتر کار

ایده شماره 1: جادوی پلان های باز و در آغوش گرفتن فضا

 

طراحی دفتر کار با پلان باز، جزو بهترین ایده های دیزاین در دفاتر اداری مدرن است. این سبک از طراحی توانسته محیط های کاری را به طور کامل متحول کند. در این سبک از دیزاین شرکت های کوچک، موانع از سر راه برداشته شده و از این طریق حس خلاقیت و وحدت در میان اعضای تیم تقویت می شود. با حذف اتاقک های بسته از پلان دفتر کار، فضایی جادار و جذاب ایجاد می شود که ارتباط اعضا و انجام کار گروهی قوی تر خواهد شد.

 

ایده شماره 2: توجه به رنگ ها و روانشناسی پشت هر رنگ

 

یک استراتژی جذاب در طراحی داخلی، استفاده از روانشناسی رنگ است. رنگ ها می توانند موجب برانگیختگی احساسات و بروز رفتارهای خاص شوند. از این ابزار قوی می توان برای شکل دادن به محیط کار استفاده کرد.

 

برای مثال رنگ هایی همچون آبی و سبز، دارای حس و حال آرامش بخش هستند و می توانند یک محیط متمرکز و آرام بسازند. به طور عکس رنگ های زرد و قرمز که پر انرژی هستند، می توانند میزان انرژی کارمندان و خلاقیت آن ها را تقویت کنند.

 

به خاطر داشته باشید که توجه به رنگ ها، صرفاً جهت افزایش زیبایی در فضای به کار نمی رود. این یک راهکار استراتژیک است که می تواند به افزایش رفاه و بهره وری کلی کارمندان کمک کند. همچنین یک فضایی ایجاد کند که در آن هم ذهن و هم حواس تقویت شوند.

 

قابل ذکر است که استفاده از رنگ ها به همین سادگی ها نیست و نیاز به تخصص و تجربه فراوان دارد. دفتر نماد معماری که در لینک زیر https://namadmemari.com/service/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%AF%D9%81%D8%AA%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%B1 می توانید صفحه آن را دنبال کنید، به عنوان یک برند با تجربه و متخصص، می تواند به شما در تعیین پالت رنگی در سبک های مختلف طراحی، یاری دهد.

ایجاد فضاهای دنج برای استراحت در محیط کار

ایده شماره 3: ایجاد فضاهای دنج برای استراحت در محیط کار

 

یکی از جذاب ترین ایده ها برای دیزاین اتاق کار، استفاده از لوازمی ست که تداعی کننده خانه هستند. این ایده جالب یکی از جدیدترین ایده های طراحی است که در سال 2024 مطرح شده است. قبل از اینکه این ایده را بررسی کنیم، باید بدانید که در https://www.decorilla.com/online-decorating/10-best-office-design-ideas-trends/ می توان 10 ایده مربوط به دیزاین دفاتر کاری که ترند سال 2024 هستند را دید.

 

با اجرای این ایده در محیط کار، فضای کار گرم و دلپذیر شده و کارمندان احساس رفاه بیشتری خواهند داشت. برای مثال ایجاد یک فضای استراحت با اثاثیه دنج، یا دکورهای شخصی سازی شده و حتی گنجاندن فضای سبز می تواند حس خانه را تداعی کرده و به کارمندان حس آرامش دهد. علاوه بر این، می تواند به افزایش حس مشارکت و حس تعلق در کارمندان کمک کرده و در ایجاد فرهنگ اداری مثبت نیز موثر واقع شود.

 

ایده شماره 4: جلب توجه تنها در 27 ثانیه

 

با توجه به مطالعاتی که در خصوص اولین برداشت ها از دیزاین دفتر کار صورت گرفته، شما تنها 27 ثانیه فرصت دارید تا یک تأثیر اولیه خوب به جای بگذارید. از سوی دیگر باید بدانید که حدود 70 درصد از مردم پیش از ارتباط با شما، برداشت های اولیه خود را می گیرند.

 

بر همین اساس می توان نتیجه گرفت، تأثیر ورودی اداره بسیار زیاد است. ورودی ها همچون مناطق پذیرایی، لابی، راهرو و ورودی اصلی می توانند مانند یک عناصر کلیدی، در ایجاد اولین برداشت از برند، موثر واقع شوند. حتی اگر دلتان نخواهد باز هم می بایست به قضاوت های فوری که توسط بازدیدکنندگان، مشتریان و حتی کارمندان تازه کار در بدو ورود شکل می گیرد، اهمیت دهید.

دیزاین دفتر کار خود را به افراد متخصص بسپارید

ایده شماره 5: توجه به نور طبیعی روز

 

تفاوتی ندارد نامش چه باشد! بازگشت به گذشته یا توجه به المان های طبیعی! در هر حال طبق تحقیقاتی که از 1614 کارمند در هاروارد بیزینس ریویو منتشر شده، دسترسی به نور طبیعی در اولویت خواسته کارمندان است. همانطور که در https://k2space.co.uk/knowledge/office-design-ideas اشاره شده، پارامترهایی همچون افزایش نور طبیعی و گردش هوای آزاد برای کارمندان از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل در لیست جدیدترین ایده های دیزاین محل کار، قرار دارد.

 

برای مثال افزایش نور طبیعی می تواند از جهات مختلف از خلق و خو گرفته تا خلاقیت و تمرکز را بهبود دهد. همچنین نور طبیعی یکی از مهم ترین پارامترها در دیزاین دفتر کار کلاسیک یا مدرن است. بهبود نور در محیط می تواند از طریق برنامه ریزی موثر در فضا، به دست آید. برای مثال ایجاد یک فضای کاری با پلان باز که پیشتر راجع به آن توضیح دادیم، می تواند به بهینه سازی نور طبیعی کمک دهد.

 

ایده شماره 6: از زیبایی تا کارآیی؛ دیزاین دفتر کار با مبلمان های ارگونومیک

 

طراحان برتر در سطح جهت معتقدند استفاده از مبلمان هایی که زیبایی و کارآیی را یک جا دارند، در دیزاین محل کار موثر واقع می شوند. مبلمان های شیک و در عین حال ارگونومیک نه تنها می توانند جذابیت های بصری محیط کار را افزایش دهند، بلکه قادرند راحتی و کارآیی آن را نیز بهبود ببخشند. می توان با انتخاب میزهای شیک، صندلی های ارگونومیک و ایجاد فضای ذخیره سازی، یک دفتر کار جذاب که نشان دهنده برند شرکت است، خلق کرد.

 

دیزاین دفتر کار خود را به افراد متخصص بسپارید

 

در بسیاری از موارد مدیران دفاتر کاری تصمیم می گیرند پروسه طراحی و دکوراسیون خود را خودشان در دست بگیرند. اما متأسفانه چیزی جز اتلاف وقت و هزینه، عایدشان نمی شود. اگر نمی خواهید جزو این دسته از افراد باشید، بهتر است به افراد متخصص اعتماد کنید.