پارس ناز پورتال

راحت‌ترین روش تنظیم ساعت جی شاک به زبان ساده

راحت‌ترین روش تنظیم ساعت جی شاک به زبان ساده

چکیده : تنظیم ساعت جی شاک به خاطر امکانات بالایی که دارد کمی دشوار است. اما جای هیچ نگرانی نیست چون ما در ادامه این مطلب شما را با اجزا و دکمه‌های این ساعت و کارکرد هر یک از آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

 

ساعت جی شاک محبوب‌ترین زیرمجموعه‌ برند معروف کاسیو است که استحکام بالای این ساعت ها در برابر شوک و ضربه طرفداران بسیار زیادی را جذب این ساعت‌ها کرده است. قیمت ساعت جی شاک اصل نسبت به امکاناتی دارد بسیار اقتصادی است. با خرید ساعت جی شاک ، شما یک ساعت اسپرت جذاب با طول عمر زیاد خواهید داشت.

راحت‌ترین روش تنظیم ساعت جی شاک به زبان ساده

ساعت‌های جی شاک مردانه دارای مدل‌های زیر هستند: 

 

جی شاک نظامی

این ساعت‌ها بیشتر حال و هوای نظامی دارند و با ظاهری محکم گویای استایل جنگجویانه و مردانه هستند. این جی شاک‌ها اکثرا رنگ‌های سبز ارتشی و خاکی دارند. ویژگی‌ دیگر ساعت نظامی جی شاک داشتن دکمه‌های بزرگ برای سهولت استفاده و سنسور چندگانه برای مسیریابی هستند.

 

جی شاک کوهنوردی

این سری از ساعت‌های جی شاک مخصوص فعالیت‌های سخت و ماجراجویی‌ ساخته‌شده‌اند. این ساعت‌ها اغلب سنسور سه‌گانه برای ویژگی‌هایی چون فشارسنج، ارتفاع‌سنج و قطب‌نما دارند که در کمپ و کوه بسیار کاربرد دارند و می‌توانید به‌عنوان یک وسیله بسیار کاربردی همیشه جی شاک کوهنوردی را همراه داشته باشید. علاوه بر این، اکثر ساعت‌های جی شاک کوهنوردی قابلیت شارژ توسط منبع نور را دارند که یک ویژگی مهم در طبیعت‌ محسوب می‌شوند.

 

جی شاک اسپرت

جی شاک‌های اسپرت همگی مقاومت بالایی دارند و رنگ‌ها و شکل‌های متنوعی دارند که بانوان هم می‌توانند از ان استفاده کنند و ضدآب هستن، تقویم اتوماتیک، ساعت جهانی، کورنوگراف، سنسورهای چندگانه و بلوتوث دارند.

 

البته ویژگی‌های ساعت‌های G-shock تنها این چند مورد نیستند و این جی شاک‌ها دریایی از امکانات را در بر می گیرند. برخی از انواع ساعت جی شاک با تکنولوژی  Tough Solar کار می کنند و این یعنی می‌توانند با منبع نور به راحتی شارژ شوند. بدیهی است که این همه امکانات نیازمند دانستن نحوه‌ی کار با ساعت‌های جی شاک است تا در مواقع ضروری بتوانید راحت تر از آن ها استفاده کنید.

 

تنظیم ساعت‌های جی شاک اصل به دلیل داشتن امکانات بالا پیچیدگی‌های خاصی که دارد، سخت‌تر از سایر برند و مدل‌ها است که این موضوع سردرگم شدن استفاده‌کنندگان از این نوع ساعت‌ مردانه را به دنبال دارد.

 

اما جای نگرانی نیست چرا که ما در ادامه‌ این مقاله قصد داریم درباره‌ نحوه‌ تنظیم ساعت جی شاک صحبت کنیم تا درصورتی‌که از این نوع برند ساعت مردانه یا زنانه دارید، با دغدغه‌ کمتری بتوانید به تنظیم این ساعت مچی بپردازید؛ بنابراین شما عزیزان را دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

ساعت جی شاک به‌خاطر داشتن امکاناتی چون ضدآب و ضدضربه بودن و داشتن ساعت جهانی و گاها بلوتوث جز ساعت‌های اسپرت محسوب می‌شوند و جی شاک محبوب‌ترین مجموعه برند کاسیو شاخته شده است و تقریبا تمام جوانان و نوجوانان طرفدار ساعت جی شاک هستند چون هم آقایان و هم بانوان می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

بررسی دکمه‌های ساعت کاسیو جی شاک

پرواضح است برای تنظیم درست و دقیق این نوع ساعت‌ها ابتدا باید به‌صورت جزئی با بخش‌های مختلف این ساعت کاسیو مردانه آشنا شوید که ما در این بخش از مطلب تهیه شده توسط فروشگاه اینترنتی واچ آنلاین به طور خلاصه اما کاربردی به این موضوع اشاره می‌کنیم:

 

– دکمهٔ Adjust: اگر تصمیم داشته باشید که به تنظیمات این ساعت دسترسی داشته باشید، باید از این دکمه استفاده نمایید. این دکمه در سمت چپ بخش بالایی صفحه ساعت کاسیو اصل جی شاک واقع شده است.

 

– دکمهٔ Mode: اگر نیاز به تغییردادن صفحات ساعت دارید، این گزینه در دسترستان قرار دارد که در بخش پایین و البته سمت چپ ساعت جی شاک اصل واقع شده است.

 

– دکمهٔ Reverse: این دکمه که در گوشه بالا و سمت راست جای گرفته است، برای روشن کردن نور پشت صفحه ساعت استفاده می‌شود. البته اگر این دکمه را فشار دهید، ساعت عقب کشیده می‌شود.

 

– دکمهٔ Light: اگر در موقعیتی قرار دارید که روشنایی کافی برای مشاهده ساعت ندارید، به‌راحتی می‌توانید از این دکمه استفاده کنید.

 

– دکمهٔ Forward: در تنظیم ساعت جی شاک این دکمه خلاف آنچه که دکمهٔ Reverse انجام می‌دهد، عمل می‌کند. ضمناً برای اقدام به شروع و پایان کرنومتر، تغییرات AM و PM ساعت و همچنین تغییر زمان کشورها نیز از این دکمه استفاده می‌شود.

راحت‌ترین روش تنظیم ساعت جی شاک به زبان ساده

نحوه‌ تنظیم ساعت کاسیو اصل جی شاک

 

همان‌طور که حتماً می‌دانید این ساعت به دو شکل دستی و اتوماتیک قابل تنظیم است که ما در این بخش از مقاله‌ واچ آنلاین به هر دو این روش‌ها اشاره می‌کنیم:

 

تنظیم ساعت جی شاک اصل به شکل اتوماتیک

– برای این منظور، دکمه‌ Mode را فشار داده و سپس درحالی‌که حالت روی تایم کیپینگ است، دکمهٔ Adjust را نگه داشته (فقط سه ثانیه) تا وارد مرحله تنظیم ساعت جی شاک شوید. (حالت کیپینگ همان نمایش روزهای هفته است).

 

– حال در این مرحله کافی است با به‌کارگیری دکمه‌ Forward شهر تهران را پیدا و به‌عنوان مرجع کنترل رادیویی قرار دهید. سپس دوباره‌ دکمه Mode را فشار داده و DST ساعت را روش کنید. (توجه کنید که اگر در 6 ماه اول سال قرار داریم، این کار را انجام دهید).

 

– در مرحله‌ بعدی کافی است که دکمهٔ Adjust را فشار داده تا تنظیمات اعمال شده سبب به حرکت درآمدن عقربه‌های ساعت کاسیو مردانه جی شاک شوند.

 

تنظیم ساعت کاسیو جی شاک به شکل دستی

– در اولین قدم به مدت 5 ثانیه دکمه Adjust را نگه داشته تا صدای بوق دو بار شنیده شود. گفتنی است که صدای بوق اول به تنظیمات اصلی ساعت و صدای بوق دوم به تنظیمات دستی مربوط است.

 

– حال پس از شنیدن صدای بوق دکمهٔ Mode را فشار داده تا بتوانید عقربه‌های ساعت آنالوگ را تنظیم نمایید. در این مرحله چند لحظه فرصت دارید تا با استفاده از دکمه‌های Forward و Reverse عقربه‌هایی ساعت جی شاک اصل را عقب و جلو نمایید.

 

– همین که تنظیم ساعت را به‌درستی انجام داده‌اید، کافی است که دکمهٔ Adjust را فشار داده تا زمان مدنظرتان به ثبت برسد.

 

نحوهٔ تنظیم ساعت جهانی در ساعت جی شاک اصل

 

برای تنظیم این مورد کار چندان سختی پیش رو ندارید و فقط کافی است مراحل زیر را اجرا کنید:

 

* فشردن چند بارهٔ دکمهٔ Mode تا زمان مشاهده WT.

 

* فشردن دکمهٔ Forward تا زمان مشاهده و تغییر مخفف شهر دوم روی ساعت.

 

* اگر نیاز به مخفف شهر قبلی دارید، از دکمه Reserve استفاده کنید.

 

* حال پس از انتخاب مخفف شهر دوم با فشاردادن چندثانیه‌ای Adjust زمان دوم روی شهر مدنظر به ثبت خواهد رسید.

 

نحوه تنظیم کرنوگراف در ساعت جی شاک اصل

 

از دیگر موارد تنظیم ساعت جی شاک مانند ساعت‌های کاسیو ادیفایس، کاسیو پروترک و… مربوط به تنظیمات کرنوگراف است که در ادامه سعی می‌کنیم به طور شفاف توضیح دهیم:

 

– به سراغ دکمهٔ Mode رفته و با چند بار فشاردادن ساعت را در حالت ST قرار دهید.

 

– حال با استفاده از دکمه‌ Forward کرنوگراف شروع به کارکرده و طبیعتاً فشردن دوبارهٔ این دکمه آن را متوقف می‌کند.

 

– برای ریست (آغاز به کار مجدد) کرنوگراف نیز می‌توانید از دکمه Reserve بهره‌مند شوید.

راحت‌ترین روش تنظیم ساعت جی شاک به زبان ساده

نحوه تنظیم شماره معکوس ساعت کاسیو جی شاک

 

برای این منظور که با حالت TR نمایش داده می‌شود کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

 

* فشردن چندباره دکمه Mode تا ساعت در حالت شمارش معکوس قرار بگیرد.

 

* حال با استفاده از دکمه Forward تایمر معکوس آغاز می‌شود که برای 

 

* توقف کافی است که دوباره این دکمه فشار داده شود. ریست این ویژگی ساعت جی شاک اصل نیز با استفاده از دکمه Reserve انجام می‌پذیرد.

 

نحوه تنظیم ساعت جی شاک برای آلارم و اتو لایت

 

– دکمه‌ Mode را روی حالت AL گذاشته که می‌توانید در این وضعیت تا 5 آلارم را مدیریت نمایید. همچنین برای عوض‌کردن آلارم‌ها نیز کافی است که از دکمه Reserve و برای تنظیم ساعت و دقیقه‌ آلارم نیز می‌توانید از دکمه Adjust بهره ببرید.

 

– در مقابل برای تنظیم اتو لایت ساعت کاسیو اصل جی شاک که البته بسته به مدل ساعت مانند کاسیو ادیفایس، کاسیو پروترک و… دارد، می‌توانید با نگه‌داشتن دکمه Home به مدت 5 ثانیه، این ویژگی را فعال کنید. برای برگشت به حالت عادی نیز دوباره همین کار را تکرار کنید. بااین‌حال در ساعت‌های جی شاک جدیدتر برای این منظور کافی است که مراحل زیر را انجام دهید:

 

– قراردادن ساعت در حالت Home و نگه‌داشتن دکمه Adjust برای چند ثانیه.

 

– زدن چندباره‌ دکمه Mode تا به بخش مربوطه ارجاع داده شوید.

 

– در این بخش می‌توانید حالت اتو لایت را روشن یا خاموش کنید.

 

نحوه تنظیمات اضافی ساعت جی شاک

 

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این ساعت به‌صورت زیر مدیریت می‌شوند:

 

تنظیم تقویم ساعت جی شاک

– چند ثانیه دکمهٔ Adjust را نگه دارید.

– چند بار دکمه‌ Mode را فشار داده تا به تنظیمات تقویم ارجاع داده شوید.

– حال با استفاده از دکمه‌های عقب و جلو تقویم را مدیریت نمایید.

 

تنظیم قطب‌نما

– ساعت را روی Home قرار داده و دکمه Comp را فشار داده تا بتوانید از این قابلیت بهره ببرید.

 

تنظیم دماسنج

– چند بار دکمهٔ Mode را زده و آن را در حالت Temp قرار دهید. در این صورت پس از چند ثانیه دمای محیط به اطلاع شما می‌رسد.

 

جمع‌بندی

 

یک ساعت جی شاک با وجود امکاناتی فراوان، درواقع یک ساعت همه‌ فن حریف و تمام‌عیار است که در هر شرایطی چه در بیرون از خانه و چه در طبیعت‌ و یا به‌عنوان یک ساعت ورزشی یا در فعالیت‌های روزانه همراه شما خواهد بود و تمام نیاز‌های شما و حتی فراتر از آن را برآورده می‌کند.

 

پس اگر اهل طبیعت‌گردی و کوله بستن و سفر کردن هستید یک ساعت جی شاک کاسیو بهترین انتخاب برای شما به‌عنوان نه فقط یک ساعت بلکه یک ابزار کاربردی خواهد بود.کاسیو جی شاک از جمله برندهای محبوب ساعت است که مدل‌های جذابی را به بازار عرضه کرده است که اگر قصد تهیه یک ساعت اصل را دارید پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از ساعت‌های جی شاک دیدن کنید.

 

برای این منظور می‌توانید به فروشگاه اینترنتی واچ آنلاین مراجعه نمایید. از مزیت‌های این فروشگاه می‌توان به فروش انواع ساعت اصل، باکیفیت و همچنین با قیمت‌های به‌صرفه اشاره کرد. امیدواریم در این مقاله، با انواع روش‌های تنظیمات ساعت جی شاک آشنا شده باشید.