پارس ناز پورتال

راز شعبده بازی های بزرگ جهان سرانجام فاش شد!

راز شعبده بازی های بزرگ جهان سرانجام فاش شد!

راز شعبده بازی های بزرگ جهان 

در این مطلب، راز شعبده بازی های بزرگ جهان را به شما خواهیم گفت. هیچ راهی برای شمارش ترفندهای شعبده بازان در سراسر جهان وجود ندارد. اما می توان مطمئن بود که رازهای آنها بسیار گسترده و هر روز در حال افزایش است. بسیاری از شعبده بازها حقه های جادویی را انجام می دهند. برخی از آنها هم شهرت جهانی داشته و افراد زیادی از رو کردن دست آنها عاجز بوده اند.

 

9. راز شعبده کبوتر دارسی اوک

در سری 8 گات تلنت انگلیس، تماشاگران از دارسی اوک شعبده باز کانادایی که چندین ترفند جادویی با کبوترها انجام داد، شوکه شدند. در یکی از آنها، شعبده باز از پر سوخته، کبوتری را نمایان می کند. ولی او چطور این کار را انجام داد؟ جواب این است که خیلی آسان! پری که دارسی قبل از رعد و برق به ما نشان داد در واقع یک تکه کاغذ مخصوص است که به کاغذ فلش معروف است.

راز شعبده بازی های بزرگ جهان 

این کاغذ خاص، معمولاً توسط شعبده‌بازان استفاده می‌شود. آنها با استفاده از این کاغذ می‌خواهند جرقه‌های سریع و بزرگی از آتش ایجاد کنند تا لحظه اجرای شعبده را از چشم مخاطب پنهان کنند. این دقیقاً همان کاری است که دارسی انجام داد – با استفاده از آتش، کبوتر را به سرعت از یک جیب مخفی در آستین خود بیرون آورد.

 

8. راز ترفند کارت خوانی شعبده بازها

در این ترفند یک شعبده باز از یک تماشاگر می‌خواهد که به‌طور تصادفی هر کارتی را از روی دسته 52 تایی کارت های پاسور انتخاب کند و آن را به عقب برگرداند. سپس شعبده باز چند حرکت جادویی انجام می دهد و کارت تماشاگر از روی دسته کارتها بیرون می آید. اما راز این شعبده چیست؟

ترفند کارت خوانی شعبده بازها

هنگامی که داوطلب، کارت را دوباره در دسته کارت ها قرار می دهد، شعبده باز آن را با مکانیزم خاصی در مقابل یک کارت دیگر قرار می دهد. همچنین، از یک پد کوچک هم استفاده می شود که به کارت می چسبد و آن را به سمت بالا حرکت می دهد. این کار، موجب بیرون آمدن آن کارت خاص از دسته 52 تایی کارت ها می شود.

 

بیشتر بخوانید: با 8 حقه شگفت انگیز شعبده بازها آشنا شوید

 

7. راز شعبده قوطی روی کارت

یک شعبده باز، کارتی را می گیرد و یک قوطی را روی آن قرار می دهد، قوطی هم روی خط بسیار نازک کارت با تعادل خوبی ثابت می ماند. این عمل ممکن است از نظر فیزیکی غیرممکن به نظر برسد، اما در واقع یکی از ساده ترین ترفندهایی است که هر شعبده باز مبتدی می تواند انجام دهد.

شعبده قوطی روی کارت

اگر از منظر دیگری و دقیق تر نگاه کنید، می بینید که کارت در واقع T شکل است. با برداشتن دو کارت معمولی و چسباندن آن ها به هم به راحتی می توانید این کارت را در خانه درست کنید. به این ترتیب ثابت نگه داشتن قوطی یا بطری در بالای کارت بسیار آسان است.

 

6. راز شعبده انداختن گوشی در یک بطری

راز این ترفند معروف خیابانی به این صورت است: یک شعبده باز یک بطری پلاستیکی یا هر ظرف شفاف دیگری در دست دارد. او به همه نشان می دهد که یک بطری خالی معمولی است و آن را به کسی می دهد تا آن را بررسی کند. سپس شعبده باز از کسی تلفن همراهش را می خواهد. 1-2-3 و تلفن به طور جادویی از دیواره بطری عبور کرده و به داخل آن می رسد.

شعبده انداختن گوشی در یک بطری

این شعبده چگونه کار می کند؟ روش های مختلفی برای انجام این ترفند وجود دارد و یکی از محبوب ترین آنها مربوط به داشتن تجهیزات شعبده بازی است. شعبده باز یک انگشتانه مخصوص با یک تیغه کوچک اما بسیار تیز می پوشد. پس از اینکه به تماشاگران نشان داد که بطری سالم است، مخفیانه خطی را در آن برش می‌دهد که به اندازه کافی بزرگ است تا گوشی را از آن عبور دهد.

 

بیشتر بخوانید: عجیب ترین ترفندهای شعبده بازهای جهان را بشناسید

 

5. راز شعبده پیچاندن گوشی آیفون

شعبده باز معروف دینامو این ترفند را در حضور مردم در خیابان ها اجرا کرد و حضار را در شوک فرو برد. او یک آیفون را از یکی از تماشاگران گرفت و به شکلی جادویی مرکز آن را چرخاند و آن را در حالت نیمه جلو و نیمه عقب گذاشت. ولی این کار چطور ممکن است؟ در واقع بسیار ساده است. و ما به شما اطمینان می دهیم که هیچ آیفونی در آن روز آسیب ندیده است.

شعبده پیچاندن گوشی آیفون

شعبده باز نیمه پشتی یک آیفون را از قبل داشت و در حین انجام این ترفند به سرعت آن را روی صفحه نمایش گوشی گذاشت. وقتی دینامو آیفون را به مخاطبان خود نشان می دهد، آن را از پشت نشان می دهد. سپس، با پوشاندن دستگاه با هر دو دست، آن را به طور کامل می چرخاند و سمت صفحه نمایش را با درب پشتی روی آن نشان می دهد. بنابراین، به نظر می رسد که گوشی پیچ خورده است.

 

4. ترفند لیمویی جیمی ریون

جادوگر با استعداد دیگری از گات تلنت انگلیس، جیمی ریون، در آخرین ترفند جادویی خود تمام افراد را حیرت زده کرد. او یادداشت امضا شده ای توسط آلشا، یکی از داوران را، از لیمویی که از ابتدای نمایش دست نخورده در مقابل او نگه داشته شده بود، دریافت کرد. اما او چگونه انجامش داد؟ وقتی آلشا یادداشت را امضا کرد، جیمی آن را تا کرد و به حضار نشان داد.

ترفند لیمویی جیمی ریون

در حالی که یادداشت را تا می کرد، یک تکه کاغذ کف دستش داشت که فوراً آن را با یادداشت اصلی عوض کرد. حالا در حالی که یادداشت امضا شده در دستش بود، کیفی را از آلشا گرفت و در همین حین توجه تماشاگران را به سمت کیف جلب کرد. و در همان زمان بود که از یادداشت این داور را در لیمویی که از قبل سوراخ شده بود، قرار داد.

 

بیشتر بخوانید: حیرت انگیزترین شعبده بازی هایی که تاکنون انجام شده است

 

3. تبدیل آب به یخ در یک ثانیه

تبدیل آب به یخ در یک ثانیه

یک شعبده باز مقداری مایع را در یک فنجان می‌ریزد و لحظه‌ای بعد آن را به یک مکعب یخ تبدیل می‌کند. ترفند اینجا در فنجان نهفته است که قبلاً حاوی یک تکه یخ به همراه اسفنجی همرنگ فنجان است. اسفنج در کف فنجان ثابت است و آب ریخته شده را به خود جذب می کند. بنابراین وقتی شعبده باز فنجان را وارونه می کند، یخ در دستش می افتد در حالی که آب در اسفنج باقی می ماند.

 

2. راز شعبده عبور از دیوار

دیواری روی صحنه وجود دارد که بسیار واقع گرایانه به نظر می رسد. یک شعبده باز از یک طرف به دیوار نزدیک می شود و دستیارانش هم توجه بینندگان را از جایی که حقه قرار است پیاده شود، دور می کنند. یک سوراخ در یک طرف و یک سوراخ در طرف دیگر دیوار قرار دارد. و چند ثانیه بعد شعبده باز در طرف مقابل دیوار ظاهر می شود.

راز شعبده عبور از دیوار

اگرچه ممکن است شبیه جادوی هاگوارتز به نظر برسد، اما عملکرد آن بسیار آسان است. یک تونل ویژه به شکل v در زیر دیوار وجود دارد. به همین دلیل است که تماشاگرانی که دیوار را بررسی می کنند، چیزی پیدا نمی کنند. شعبده باز فقط به کسری از ثانیه نیاز دارد تا از تونل کوچکی که از زیر دیوار می گذرد عبور کند و در طرف دیگر آن بایستد.

 

بیشتر بخوانید: شعبده بازان مشهور دنیا و رکوردهای درآمد آنها

 

1. اره مرگ دیوید کاپرفیلد

دیوید کاپرفیلد یکی از شناخته شده ترین شعبده بازان کلاسیک است. یکی از ترفندهای مورد علاقه او جادوی اره مرگ بود که در آن او با استفاده از یک تیغ اره غول پیکر خود را دو نیم کرد. برای انجام این شعبده، کاپرفیلد از یک دستیار برای قسمت پایینی بدن خود استفاده کرد. راز این ترفند در شکاف کوچک بین میزها است که تیغه اره به راحتی می تواند از آن عبور کند.

اره مرگ دیوید کاپرفیلد

پاهای کاپرفیلد به سمت میز خم شده بود و بالاتنه دستیار در زیر میز پنهان شده بود. همانطور که می بینید، این جادو بسیار ساده تر از چیزی است که به نظر می رسد. با آمادگی خوب، می توانید خودتان این کار را انجام دهید. می بینید که چیزی به نام جادو وجود ندارد. تمام شعبده بازها ترفند و تردستی هایی دارند که با کمی دقت می توانید آنها را تشخیص دهید.