پارس ناز پورتال

راهبند اتوماتیک چیست و چه مزایایی دارد

راهبند اتوماتیک چیست و چه مزایایی دارد

راهبند از ابزارهایی است که جهت مسدود سازی و کنترل ورود و خروج در یک محوطه ساختمانی مانند ادارات، فروشگاه‌ها، پارکینگ‌ها، خیابان‌ها و… مورد استفاده قرار می‌گیرد و همانند درب اتوماتیک کاربردی بسیار راحت و آسان دارد. از انواع آنها می‌توان به راهبندهای اتوماتیک اشاره کرد.

 

این نوع موانع عبور به کمک یک نوع سیستم محرک کار می‌کند و امکان عبور و مرور خودروها را فراهم می‌سازد. راه بندهای اتوماتیک را بر اساس نوع کارکرد و نوع موتور در انواع مختلف طراحی و تولید می‌کنند.

راهبند اتوماتیک چیست و چه مزایایی دارد

شرکت‌های ایرانی، چینی، اروپایی با برندهای مختلف در ساخت و تولید انواع درب اتوماتیک فعالیت دارند. در این میان راهبند ها و درب‌های اتوماتیکی که دارای برندهای ایرانی هستند با وجود کیفیت بالایی که دارند به دلیل تولید در داخل کشور و متحمل نشدن هزینه گمرک و حمل و نقل از قیمت بسیار مناسبی نسبت به انواع اروپایی برخوردار هستند.

 

شما بر اساس نوع هدفی که از خرید راهبند دارید می‌توانید یکی از انواع مدل‌ها را انتخاب و خریداری نمایید. تولیدکنندگان راه بندها را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که با اکثر سیستم‌های کنترل تردد نظیر دستگاه‌های کارت خوان، ریموت کنترل‌ها، دوربین پلاک خوان‌ها، دکمه پوش باتن‌ها و… هم‌خوانی داشته باشد.

 

در ادامه چند نمونه از راهبندهای اتوماتیک پرمصرف را معرفی خواهیم کرد و شما را با نکات مهم در انتخاب و خرید آشنا خواهیم ساخت.

 

انواع راهبند های اتوماتیک

انواع درب اتوماتیک غالبا در ورودی‌ها و خروجی‌های شهرها، مراکز نظامی، شهرک‌ها و مراکز تجاری یا مسکونی جهت کنترل ورود و خروج اتومبیل‌ها نصب می‌گردند و خود به انواع ستونی، زنجیری ، بوم ‌دار و … تقسیم می‌شود. این راهبندها از لحاظ موتور و سیستم محرکه به دو نوع الکترومکانیک و الکتروهیدرولیک دسته ‌بندی شده که در این میان راه بندهای الکترومکانیک برای تردد‌های نرمال و هیدرولیک برای ترددهای بالا و نامحدود به کار گرفته می‌شود. کارایی هر یک به شرح زیر است :

 

راهبند بوم ‌دار یا میله ای :

متداول ترین نوع راهبند می باشد که با توجه به قیمت مناسب و کاربردی بودن آن بیشترین تقاضا را به خود اختصاص داده است. بجز در موارد امنیتی که امنیت برای ما الویت می باشد در سایر موارد می توان از راه بند میله ای استفاده کرد.

 

مدل ستونی :

راهبند ستونی از یک ستون دایره ای شکل به ارتفاع 1 متر تشکیل شده است که داخل زمین نصب می شود و به دلیل قیمت بالای آن بیشتر مورد توجه مراکز امنیتی ، نظامی و ارگان ها می باشد. این مدل توانایی متوقف کردن وسیله ی نقلیه ای با وزن 7 تن و سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را دارا می باشد.

 

مدل  زنجیری :

از این موانع عبوری در مکان‌هایی استفاده می‌شود که فضایی برای بالا رفتن تیرک وجود ندارد و یا فضای زیادی برای پوشش دهی وجود دارد.

 

مدل تشریفاتی :

راه بندهای تشریفاتی در موزه‌ها، فروشگاه‌ها و.. جهت مشخص نمودن مسیرهای پرتردد و یا صف‌های انتظار کاربرد دارند.

 

مدل آکاردئونی :

وسیله بسیار پرکاربرد جهت مسدود سازی مسیرهای طولانی است و در عین حال برای انبار کردن آن فضای بسیار اندکی نیاز است.

 

قفل پارکینگ :

جهت نگه داشتن جای پارک ماشین استفاده می‌شود. این نوع از درب اتوماتیک در پارکینگ‌هایی بیشتر استفاده می‌شود که دارای تردد و رفت و آمد زیاد است و امکان اشغال پارکینگ اختصاصی توسط دیگران وجود دارد. قفل های پارکینگ اتوماتیک توسط ریموت کنترل می‌گردند و از لحاظ قیمت نیز مقرون به صرفه می باشند.

 

نکات مهم در انتخاب راهبند

بازدارنده های اتوماتیک معمولا در اندازه‌ها و ابعاد مختلف به فروش می‌رسند و قدرت موتور این دستگاه‌ها نیز بسته به نوع برند و کیفیت با یکدیگر متفاوت هستند. هر قدر کیفیت آن‌ها بیشتر باشد از قیمت بالاتری نیز برخوردار هستند.

 

برای مکان‌های سقف ‌دار سعی کنید از راهبند با طول بازوهای کوتاه و یا از مدل تاشونده استفاده نمایید.سعی کنید از برندهای با سابقه که پشتوانه ای قوی در خدمات پس از فروش نیز دارند استفاده کنید.اجزای تشکیل‌دهنده آن را مورد بررسی قرار دهید و با دیدی وسیع و دقتی بالا خریدی مناسب و با کیفیت را تجربه کنید.

 

مثلا در نوع راه بند میله‌ای اجزایی نظیر بدنه، میله، پمپ هیدرولیک یا همان سیستم محرک را مورد بررسی قرار دهید و از اورجینال بودن آن‌ها و کیفیت آن‌ها اطمینان حاصل نمایید.نوع برند مورد نظر خود را قبل از انتخاب دستگاه تعیین نمایید. زیرا برندهای مختلف در کیفیت، طول عمر و میزان کارایی دستگاه و همچنین قیمت آن با هم متفاوتند.

راهبند اتوماتیک چیست و چه مزایایی دارد

بسته به تعداد تردد و عبور و مرور و سرعت بوم ، دستگاه مورد نظر را انتخاب نمایید.به دلیل وجود مسیرها و مکان‌های پرتردد در ایران فروش راهبندهای میله‌ای در بازار ایران معمولا بیشتر از سایر راه بندها بوده و در سال‌های اخیر نیز همانند درب اتوماتیک پارکینگ بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته و تقاضا برای خرید آن افزایش یافته است.از اینکه تا پایان مطالب همراه ما بودید متشکریم.