پارس ناز پورتال

راهنمای انتخاب اسامی کهن ایرانی برای برندسازی با برنداکسین (بررسی اهمیت نام برند)

راهنمای انتخاب اسامی کهن ایرانی برای برندسازی با برنداکسین (بررسی اهمیت نام برند)

بخشی از هویت افراد در نامی است که بر آن می‌گذارند. داشتن یک نام مناسب، باعث می‌شود تا شخص اعتماد به نفس بیشتری از خود نشان بدهد. امروزه اهمیت نام‌های زیبا خوش‌آهنگ و معانی خوب فقط مورد توجه والدین نیستند.

 

چه بسا مدیران شرکت‌های اقتصادی نیز در جستجوی نامی برازنده برای دفاتر و موسسات‌شان باشند. این مقاله قصد دارد، به ضرورت توجه اسامی کهن ایرانی برای شرکت، برندسازی و …. بپردازد.

راهنمای انتخاب اسامی کهن ایرانی برای برندسازی با برنداکسین (بررسی اهمیت نام برند)

اهمیت انتخاب نام اصیل ایرانی

همانطور که در مقدمه نیز آمد، گزینش نام مناسب و زیبا همسو با فرهنگ عمومی بسیار در بالا بردن اعتماد به نفس اهمیت دارد. این مساله تنها در دایره روابط خانواگی محدود نمی‌شود. بسیاری از مدیران موفق و وبمسترها نیز به دنبال یک نام زیبا و خوش طنین برای شرکت ها و وب سایت‌هایشان هستند.

 

گزینش یک نام خوب برای شرکت‌ها، می‌تواند ضمن برندسازی تا مدت‌ها در یاد و خاطره مشتریان بماند.از همین رو،  گزینش نام اصیل کهن، ضمن زنده نگاه داشتن برخی از هویت ملی ، مذهبی و قومی می‌توان از آن به عنوان یک ابزار نیز استفاده کرد.

 

این جا دیگر نام در نقش یک استراتژی ظاهر می‌شود. راهبردی معقول که معنا و مفهوم را نیز با خود یدک می‌کشد و مخاطب را وا می‌دارد تا با نامی که می‌شنود، یک برند یک مجموعه پرقدرت را به خاطر بیاورد.

 

هر چند که انتخاب نام می‌تواند مساله‌ای کاملا سلیقه‌ای باشد، اما جستجو در فرهنگ عامه، تاریخ ، ادیان و مذاهب و حتی سرک کشیدن به فرهنگ بیگانه نیز امری مهم تلقی می‌شود. چه بسا نامی که یک شرکت را به سرزبانها می‌اندازد، در پاورقی یک کتاب کهن مقدس نهفته باشد.

 

آیا نام‌گذاری فقط یک پدیده فرهنگی است؟

با کمی جستجو در عناوینی که برخی از صاحبان صنایع و شرکتها انتخاب کرده‌اند، می‌توان به یک نکته رسید!  این که نام‌گذاری تنها یک پدید فرهنگی نیست. بلکه امری است که این روزها با اقتصاد و کسب‌وکارهای نوین امروزی گره خورده است.

 

از همین روست که افراد و گروه‌های متفاوت در نام‌گذاری، رفتارها و انگیزهای متفاوتی از خود نشان می‌دهند. گاهی نیاز است که به انگیزه این رفتار دقت شود. به عنوان مثال برخی به این دلیل در انتخاب اسامی خاص برای برندسازی اشتیاق نشان می‌دهند که هویت ایرانی و وحدت نسبی را در این مسیر می‌جویند.

 

گاهی نیز مدیران و صاحبان درپی یافتن نامی هستند که از سه عنصر هویت ایرانی، مذهبی و فراملی تشکیل شده باشد. آنها گاهی نیز دست به ابداع زده و از بین اسامی کهن ایرانی برای برند ، عنوانی را نشان می‌کنند که تا سالها در خاطره‌ها می‌ماند.

 

مسلما نتیجه کار و پیداکردن یک اسم اصیل ایرانی برای فروش برند بستگی به تلاشی دارد که در این حوزه انجام می‌شود. هر چه مطالعه عمیق‌تر باشد، احتمال دستیابی به یک نام زنده، پویا، خوش آهنگ برای برند شما بیشتر می‌شود.  

 

گفتنی است، از جمله دلایلی که نقش مهمی در ساماندهی به هویت اشخاص در یک جامعه کمک می‌کند،  گزینش نام‌ها برای افراد حقیقی و حقوقی است. فراموش نکنید که نام‌ها چگونه در پی ساختن نظام معنایی هستند.

 

این مهم حاصل نمی ‌شود جز این که باور داشته باشیم، نام می‌تواند نشانه‌ای باشد که مفهوم و بار اجتماعی و فرهنگی دارد. هر کدام از موسسات را که زیر نگاه منتقدانه ببریم، با گوشه‌ای از طرز فکر، نوع نگرش، عواطف و جهان بینی گردانندگان آن مجموعه آشنا می‌شویم.

 

حتی می‌توان با ذکر این نکته خاطر نشان کرد، گزینش نام، می‌تواند یک فرایندی اجتماعی به شمار رود. فرایندی که پیوندی ناگسستنی با ارزش‌های حاکمه، سنت‌های مرسوم، آمال و آرزوها، بیم‌ها و امیدها دارد.

 

اسامی قدیمی ایرانی برای شرکت

گزینش نامی نیکو و برازنده برای شرکت‌ها می‌تواند از اساسی‌ترین گام‌های اولیه ثبت شرکت باشد. همانطور که مستحضرید، بسیاری از مدیران شرکت‌ها و دایرکنندگان وب سایت‌ها اشخاصی هستند که به جستجوی اسامی قدیمی و حتی نام‌ های زرتشتی هستند.

 

آنها برای اینکه به یک نام دسته اول، زیبا و ماندگار برسند زمان و نیروی زیادی خرج می‌کنند. امروزه اسم اصیل ایرانی برای برند جزو گزینه‌های اولی است که مدیران کسب و کار به آن فکر می‌کنند. نام های اصیل ایرانی علاوه بر یادآوری شکوه و عظمت دوران باستان ایران، حس اعتماد و اصالت را به مشتری القا می‌کند.

 

گزینش نام نیکو که معنی و مفهوم مثبت و خوشایندی داشته باشد، می‌تواند یک گام شما را به موفقیت در کسب‌وکار نزدیک کند. چنانچه نامی که انتخاب می‌کنید، با محتوا و موضوع کسب و کارتان هماهنگ نباشد، چه بسا که از نیمه راه برگردید و نام شرکت‌تان را تغییر دهید. بنابراین برای انتخاب نام از بین اسامی کهن ایرانی برای برندسازی به اصول انتخاب اسم توجه کنید.

راهنمای انتخاب اسامی کهن ایرانی برای برندسازی با برنداکسین (بررسی اهمیت نام برند)

نام شرکت، ویترین فعالیت‌های شماست!

گزینش یک نام مناسب که همسو با فعالیت‌های شما باشد، جزو استوارترین گام‌هایی است که در این زمینه برمی‌دارید. چراکه عنوان موسسه‌ای که شما و تیم‌تان در آن مشغول فعالیت هستید، می‌تواند به شما برند، هویت و بعد معنوی بدهد. همانطور که در سطور فوق گذشت، عنوان شایسته قادر است به گونه‌ای معرف کسب‌وکار شما نیز باشد.

 

برخی از وبمسترها و مدیران موسسات و شرکت‌ها علاقمندند از اسامی اصیل ایرانی برای فروش برند، استفاده کنند. نام‌هایی که از اصالت برخودار بوده و گوشنواز هستند. مسلما هر فرد حقیقی و حقوقی که بخواهد با شما مراوده کاری برقرار کند، قبل از هر چیز عنوان شرکت شما را می‌بیند بعد عملکرد تان را.

 

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب یک ویترین زیبا که شایستگی شما و کسب‌وکارتان را داشته باشد، رعایت این نکته است که تکراری نباشد. زیرا مخاطبان شما زمانی شما و کسب‌وکارتان را تایید می‌کنند که در جزء جزء رفتارهای مدیریتی و عملکرد اقتصادی‌تان نوآوری و ابتکار ببینند. استفاده از نام‌های تکراری سواد و بینش مدیریتی شما را زیر سوال می‌‎برد.

 

نام‌های سه سیلابی برای شرکتها  

بیشتر فعالان عرصه اقتصادی، مایلند از نام‌هایی استفاده کنند که از سه بخش تشکیل شده باشد. این ترفندی است برای فرار از عناوین تکراری. بخاطر داشته باشید، نامی که بر می‌گزینید، فارغ از همه ویژگی‌هایی که دارد باید قابل ثبت نیز باشد.

 

بنا به باور برخی از فعالان در این حوزه، نام‌های انتزاعی بسیار مناسب است. گاهی نیز با این عقیده روبرو می‌شویم که نام‌های ابداعی بیشتر در یادها و خاطرات مردم می‌مانند. اگر چه که این خطر احساس می‌شود که نام‌گذاری‌های بدیع و نوین می‌تواند به سرعت نیز از خاطره‌ها زدوده شود.

 

در هر حال پیشنهاد کارشناسان ما این است که نامی مناست است که با نوع خدمات و کالاهایی که به مردم عرضه می‌دارید، هماهنگ باشد.گفتنی است، یک نام نادرست و نازیبا می‌تواند برای شرکت و فعالیت اقتصادی‌تان خردکننده نیز باشد.

 

به نام‌های سه سیلابی برگردیم. این نوع نام‌ها این شانس را به شما می‌دهد تا بهتر و سریعتر شرکت را به ثبت برسانید. حتی استفاده از نام‌های چهارسیلابی نیز رایج است. در هر صورت نام انتخابی شما چنانچه با محتوای کاری و فرهنگ و اصالت زیست بوم شما منطبق باشد، شانس شما را برای ثبت آسان فراهم می‌کند.

 

در انتخاب نامی که برای دفاتر و موسسات خود انتخاب می‌کنید، به معنا و مفهوم آن نیز دقت کنید. فقط اسامی کهن برای برندسازی کافی نیست. نام‌های انتخابی شما باید دارای معانی حس برانگیز نیز باشد.

 

اگر علاقه شما به اسامی کهن برای برند بسیار است، می‌توانید کمی در این زمینه تحقیق کنید تا به دستاوردهای خوبی برسید. مثلا دفتری که در تبریز است و در حوزه صنایع دستی فعالیت می‌کند، می‌تواند« تاواریژ »را برگزیند. تاواریژ همان شکل قدیمی تبریز است.

 

توجه به شکل و ساخت قدیمی برخی اسم مکان‌ها به شما این شانس را می‌دهد تا به سرعت به نام انتخابی خود برسید. مثلا نام‌هایی مانند جی، اوکسین، کارمانیا ، نیوشاپور و …به ترتیب یادآور اصفهان، خوزستان، کرمان و نیشابور هستند .

 

چنانچه در یکی از این شهرها فعالیت می‌کنید ، اضافه کردن نام باستانی شهرتان به نام انتخابی‌ خود، عنوانی ساخته‌اید که برای مشتری جذاب و دلپسند است.  

راهنمای انتخاب اسامی کهن ایرانی برای برندسازی با برنداکسین (بررسی اهمیت نام برند)

جمع بندی

در این مقاله به اسامی کهن ایرانی و لزوم انتخاب یک نام زیبای ایرانی برای شرکت‌ها پرداختیم. نکاتی مانند اهمیت انتخاب نام ایرانی،  لزوم استفاده از نام‌های سه سیلابی و مخاطراتی که یک نام نامناسب بر عملکرد شرکت می‌گذارد، اشاره شد . از این که ما را همراهی کردید، ممنونیم.