پارس ناز پورتال

راهنمای خرید آرام بند

راهنمای خرید آرام بند

انتخاب جک آرام بند مناسب برای درب شما یک کار مهم است، اما لازم نیست که خیلی این کار را پیچیده کنید. تولیدکنندگان و مدل های مختلف آرام بند در بازار وجود دارد و شما باید با دقت بهترین نوع آرام بند را انتخاب کنید که متناسب با درب ورودی، کنترل کافی درب و موارد دیگر باشد.

 

با این حال، با بررسی انواع آرام بند، نصب آرام بند و نکات خرید، آماده خواهید بود که تصمیم درستی را برای منزل، ساختمان و یا محیط کار خود بگیرید.

راهنمای خرید آرام بند

انواع آرام بند

ابتدا لازم است بدانید که وظیفه “آرام بند این است که درب را به صورت قطعی و ایجاد کمترین صدا ببندد. انواع آرام بند وجود دارد که این مدل ها شامل موارد زیر می باشد:

 

آرام بند بازویی

آرام بند بازویی از پر فروش ترین مدل های آرام بند در می باشد که اکثر شاهد خریداری این مدل ها توسط افراد هستیم. ساختار این وسیله مکانیکی به این شکل است که دو بازو با زاویه ۹۰ درجه نسبت به درب از بدنه آرام بند بیرون زده اند.

 

بعضی از مدل های آرام بند بازویی دارای کاور مخصوص می باشند که این کاور باعث زیباتر شدن نمای ظاهری آن ها خواهد شد.

 

آرام بند ریلی

آرام بند ریلی یکی دیگر از مدل های مطرح می باشد که به صورت تخت بر روی درب نصب می شود. آرام بند ریلی ظاهری زیباتر نسبت به آرام بند بازویی دارد اما قیمت بالاتری دارند که همین مسئله باعث کمتر شدن استقبال از این مدل جک های آرام بند شده است.

 

علاوه بر این دو مدل جک آرام بند، مدل های دیگری را شاهد هستیم که عبارتند از :

* آرام بند پاشنه یا زیر سطحی

* آرام بند توکار یا آرام بند مخفی

* آرام بندهای مولتی

راهنمای خرید آرام بند

نکات خرید آرام بند

وزن درب

موضوع مهم در خرید “آرام بنددر“، تخمین وزن درب می باشد. برای اطلاع از وزن درب لازم است که نوع درب را بدانید.درب های آپارتمان چوبی اگر به صورت ضد سرقت نباشند حداکثر آرام بند مورد نیاز آنها نمره ۲ می باشد، یعنی وزن درب در حدود ۶۰ کیلوگرم می باشد.

 

درب های اتاق که معمولاً از جنسHDF یا MDF می باشد حداکثر باید فنر نمره ۱ را انتخاب کنید زیرا وزن آن ها تا ۴۵ کیلوگرم تخمین زده می شود که البته وزن صحیح آن عددی بین ۱۵ تا ۲۵ کیلوگرم است.

 

دربهای ضدسرقت ورودی آپارتمان، آرام بند نمره ۳ را نیاز دارند. وزن این درب ها به علت دارا بودن آهن آلات مخصوص، نهایتاً در حدود ۸۰ کیلوگرم می باشد.درب های آهنی ورودی حیاط آرام بندهای نمره ۳ ، نمره ۴ و نمره ۵ مناسب آنها می باشد.

 

نمره بندی آرام بند

همانطور که اشاره شد، یکی از موارد مهم در خرید جک آرام بند، انتخاب نمره بندی مناسب می باشد. نمره بندی آرام بندها به صورت زیر می باشد :

 

* آرام بند نمره ۱ (بازهٔ وزنی تا ۴۵ کیلوگرم)

* آرام بند نمره ۲ (بازهٔ وزنی ۴۵ تا ۶۰ کیلوگرم)

* آرام بند نمره ۳ (بازهٔ وزنی ۶۰ تا ۸۰ کیلوگرم)

* آرام بند نمره ۴ (بازهٔ وزنی ۸۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم) در بعضی مواقع تا ۱۲۰ کیلوگرم نیز لحاظ می شود

* آرام بند نمره ۵ (بازهٔ وزنی ۱۲۰ تا ۱۴۰ کیلوگرم) به آرام بندها، آرام بند سنگین یا جک آرام بند درب آهنی می گویند.

 

رنگبندی آرام بند

اکثر آرام بندهای موجود در بازار دارای رنگ های نقره ای، طلایی، مشکی و قهوه ای می باشند. البته که می توان در بعضی مواقع از کاور آرام بند برای تغییر رنگ آن ها نیز استفاده کرد.

 

برندهای جک آرام بند

برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که اگر بخواهیم معتبر ترین برندهای “آرام بند درب” را نام ببریم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

 

* آرام بند فاتلس

* آرام بند nhn

* آرام بند گزه

* آرام بند بهسازان

* آرام بند کینگ

* آرام بند ریوبی

* آرام بند سارو

راهنمای خرید آرام بند

آموزش نصب آرام بند

آرام بند بازویی

نحوه نصب آرام بند بازویی به صورت زیر می باشد :

 

* ابتدا لازم است که نمره بندی مناسب را انتخاب کنید. برای این کار لازم است که وزن و عرض و درب را بدانید. از آنجایی که درب ها معمولاً عرض استانداردی دارند، موضوع وزن درب است که مهم است.

 

* از آنجایی که در درون جعبه بسته بندی جک آرام بند، شابلون راهنمای نصب وجود دارد، لازم است که شابلون را در محل مورد نظر و مناسب بچسبانید. حالا لازم است که محل نصب پیچ ها را بر روی درب علامت گذاری کنید و سپس قطعه اصلی آرام بند را با استفاده از تراز بر روی محل مناسب آن پیچ کنید.

 

* حالا نوبت به نصب بازوی پایینی و بالایی آرام بند می رسد. ابتدا بازوی پایینی را با زاویه ۹۰ درجه بر روی قطعه اصلی پیچ کنید و بعد از آن بازوی بالایی را سر جای مخصوصش پیچ کنید. حالا طوری که بازوی بالایی با درب زاویه ۹۰ درجه بسازد، دو بازو را باهم متصل کنید. برای اینکه بتوانید دو بازو را به یکدیگر وصل کنید، باید کمی بازوی پایینی را خم کنید و برای تنظیم بهتر با استفاده از مکانیزم بالایی می توانید طول بازوی بالایی را تغییر دهید. در آخر باید پیچ تنظیم طول بازوی بالایی را سفت کنید.

 

* مرحله نهایی، رگلاژ آرام بند می باشد که موضوعی مهم می باشد. شما می توانید این کار را با استفاده از دو پیچ رگلاژ بر روی آرام بند، تنظیم را انجام دهید. یکی از این پیچ ها مخصوص تنظیم سرعت بسته شدن درب می باشد، پیچ دیگر هم مخصوص تنظیم شدت ضربه ای است که آرام بند در مرحله دوم برای بسته شدن زبانه درب وارد می کند.

 

* پس از رگلاژ کردن، آرام بند بازویی شما قابل استفاده است!

 

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از آرام بند در داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.