پارس ناز پورتال

معرفی و راهنمای خرید انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

معرفی و راهنمای خرید انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

خرید انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه آب تصفیه کن خانگی از مهم ترین نیاز های هر خانه ای است که می توان به وسیله ی آن آلودگی ها ی آب شهری را از بین برد و آبی بهداشتی و تصفیه شده نوشید. اگر تا به حال موفق به خرید این دستگاه نشده اید و نمی دانید که کدام نوع تصفیه آب را خریداری کنید.

 

در این مقاله اطلاعات مفیدی را در رابطه با انواع آب تصفیه کن و سیستم های تصفیه آب به شما خواهیم داد و راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب را از مرکز خرید تصفیه آسا که معتبر ترین وارد کننده ی تصفیه آب های تایوانی در ایران است بررسی می کنیم.

معرفی و راهنمای خرید انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

انواع آب تصفیه کن

دستگاه های تصفیه آب از لحاظ ظاهری به سه دسته تقسیم می شوند:

 

دستگاه تصفیه آب زیر سینکی

دستگاه تصفیه آب زیر سینکی دارای سیستم اسمز معکوس می باشند. این دستگاه ها برقی هستند و دارای پمپ و مخزن می باشند. تعداد فیلترهای این نوع دستگاه بین 5 الی 8 عدد و بستگی به نیاز و سلیقه ی مصرف کننده دارد.

 

آب تصفیه کن زیر سینکی قابلیت اضافه کردن فیلتر ها ی جدید را دارد و در تصفیه ی آب بسیار قوی عمل می کند و این به خاطر وجود فیلتر های کربنی و فیلتر ممبران و سیستم اسمز معکوس است که در این دستگاه استفاده می شود.

 

فیلتر های پروپیلن، کربن پودری، کربن بلاک، ممبران، پست کربن و مینرال فیلتر هایی هستند که در تصفیه آب های زیر سینکی 6 مرحله ای وجود دارند. از آن جایی که فیلتر ممبران به پمپ نیازمند است بنابراین این دستگاه با جریان برق کار می کند.

 

هم چنین یک مخزن آنتی باکتریال نیز برای ذخیره ی آب در آن وجود دارد. شیر برداشت آب هم بر روی سینک نصب می شود. دستگاه زیر سینکی تقریبا نصف فضای زیر کابینت را اشغال می کند و بدون صدا و لرزش می باشد. هم چنین هزینه تعمیر و نگهداری آن پایین است و تنها به تعویض دوره ای فیلتر ها نیاز دارد.

معرفی و راهنمای خرید انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب رومیزی

دستگاه تصفیه آب رومیزی همان طور که از نام آن مشخص است روی میز قرار می گیرد. به همیی دلیل با طراحی زیبا تر و بهتری ساخته می شوند. این نوع دستگاه قابلیت اضافه کردن فیلتر های جدید را ندارد و به صورت اینلاین استفاده می شوند.

 

بر خلاف دستگاه زیر سینکی این دستگاه نیازی به نصب ندارد. فشار آب در آن کم است و به دلیل طراحی خاصی که دارد قیمت آن بیشتر می باشد. این دستگاه دیجیتالی هستند و هزینه ی نگهداری و تعمیر آن ها بیشتر از مدل زیر سینکی می باشد. هم چنین عملکرد آن در حذف آلاینده ها ضعیف تر از تصفیه آب زیر سینکی است.

 

دستگاه تصفیه آب قابل حمل

دستگاه تصفیه آب قابل حمل یک وسیله ی کوچکی است که قابلیت جا به جایی و حمل آسانی دارد. این دستگاه دارای فیلتر های کربن فعال می باشد که می تواند ذرات درشت آب را حذف کند و بو و مزه ی بد آب را از بین ببرد. تصفیه آب قابل حمل دستگاهی ارزان است که در مسافرت و مصارف موقتی می توان از آن استفاده کرد. نیازی به برق ندارد و نمی تواند تمام آلودگی های آب را از بین ببرد چرا که فیلتر های محدودی دارد و قادر به کاهش سختی آب و املاح آن نیست.

 

سیستم های تصفیه آب

دستگاه های تصفیه آب برای از بین بردن آلودگی آب از روش ها و سیستم های مختلفی استفاده می کنند که در این جا به سه مورد از آن ها اشاره می کنیم.

 

اسمز معکوس

اسمز معکوس را می توان بهترین دستگاه تصفیه آب معرفی کرد. زیرا این سیستم تصفیه آب با دارا بودن فیلتر ها ی کربنی و فیلتر ممبران تا 98 درصد ذرات معلق و ناخالصی های آب را از بین می برد و در کاهش سختی آب نیز موثر است.

 

دستگاه های اسمز معکوس زیر سینکی اند و دارای پمپ و مخزن می باشند. این روش تصفیه آب را شیرین، سبک و نرم می کند و طعم و مزه ی خوبی نیز به آن می دهد و رنگ آب را هم شفاف تر می کند. با حذف املاح مضر آب در عین حال قادر به تنظیم سختی آب هم هست و مواد معدنی مفید آب را هم حفظ می کند.

معرفی و راهنمای خرید انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

اولترافیلتراسیون

دستگاه اولترا فیلتراسیون یک نوع تصفیه آب کوچک و ارزان قیمت می باشد که دارای فیلتر ها ی پیش تصفیه است. این فیلتر ها تنها قادر به حذف رسوبات و مواد شیمیایی آب هستند و بو و طعم بد آب را از بین می برند. این دستگاه بدون برق کار می کند و بدون پمپ و مخزن است. طبیعتا روش اولترا فیلتراسیون برای آب هایی مناسب می باشد که سختی نداشته باشد چرا که به دلیل نداشتن فیلتر ممبران نمی تواند تمام املاح آب را از بین ببرد.

 

فرابنفش

سیستم تصفیه آب فرا بنفش مخصوص آب هایی است که آلودگی میکروبی زیادی داشته باشد. این روش تصفیه که ترکیب با سیستم اسمز معکوس است یک فیلتر فرابنفش دارد که با تابیدن اشعه های ماورابنفش به آب، مانع از تکثیر باکتری ها و میکروب ها می شود و آن ها را از بین می برد. آب های شهری که دارای کلر می بانشد نیازی به این روش تصفیه ندارند و مخصوص مناطقی است که آب آشامدنی بدون کلر باشد.

 

نکات مهم در خرید دستگاه تصفیه آب

برای خرید بهترین برند های تصفیه آب لازم است تا تحقیقی در رابطه با معتبر بودن فروشگاهی که از آن دستگاه را خریداری می کنید داشته باشید. معتبر بودن مرکز خرید یکی از نکات مهم در خرید دستگاه تصفیه آب است. شرکت تصفیه آب خانگی تصفیه آسا نمایندگی انحصاری برند تایوانی مینروا و دستگاه های تایوانی مونتاژ ایران مثل سافت واتر و سی سی کا می باشد که تمامی این محصولات دارای گارانتی یک ساله ی شرکت هستند.

 

تصفیه آسا علاوه بر فروش دستگاه تصفیه آب تایوانی، لوازم جانبی مثل فیلتر ها و پمپ و مخزن و شیر آلات و اتصلات این دستگاه ها را نیز با قیمت مناسب به فروش می رساند. پشتیبانی 24 ساعته و خدمات پس از فروش  تعویض دوره ای فیلتر ها و ارسال و نصب رایگان دستگاه در تهران و کرج و شهر های اطراف از جمله خدمات این شرکت می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمای خرید می توانید با کارشناسان تصفیه آسا تماس بگیرید و یا به سایت این مجموعه مراجعه نمایید.