پارس ناز پورتال

راهنمای خرید لپتاپ های با هزینه اقتصادی

راهنمای خرید لپتاپ های با هزینه اقتصادی

راهنمای خرید لپتاپ های با هزینه اقتصادی 

برای شـما آموزش خرید لپتاپ هایی را داریم کـه در عین با کیفیت بودن قیمت مناسبی نیز دارند و می توانیم انها را جزء بهترین هـای بازار قلمداد کنیم. خرید لپ‎تاپ مقرون بـه صرفه و مناسب بودجه در نظر گرفته، همیشه کاری بسیار دشوار است. در اینجا گزینه هـای بی انتهایی وجود دارد کـه سخت است بخواهیم از آن‌ها بگذریم

 

و البته اطلاعات تکنیکالی نیز وجود دارد کـه شاید خیلی از آن‌ها با درک و دانش ما سازگار نباشند. اگر شـما هم قصد خرید لپ‎تاپ مقرون بـه صرفه ارزان‌تر از 600 دلار دارید، باید بگوییم سختی این کار بـه قدریست کـه گویی میخواهید از یک میدان مین عبور کنید.

 

اگر بـه بن بست خورده‌اید و نمیتوانید بـه خوبی در بین گزینه‌هـای متعددی کـه در بازار وجود دارد، یک لپ تاپ ایده آل برای خود پیدا کنید، پیشنهاد ما بـه شـما مطالعه این مقاله است. در این مقاله ما نکات کلیدی را بازگو کرده‌ایم کـه می‌توانند بـه تصمیم گیری در خرید لپ‎تاپ مقرون بـه صرفه ، مناسب بودجه در نظر گرفته از سوی شـما کمک کند.

 

نکته 1: اگر واقعا نیاز ندارید، نخرید و برای خرید لپ‎تاپ قدرتمندتر کمی بیشتر پول ذخیره کنید

راهنمای خرید لپتاپ های با هزینه اقتصادی

اگر توانایی خرید یک لپ تاپ خوب را داشته باشید، بی شک Dell XPS 13 گزینه‌ای ایده آل برایتان خواهد بود. این کاملا مشخص است کـه لپ‎تاپ ارزش سرمایه گذاری را دارد. بـه خصوص زمانی کـه شـما قصد دارید اطلاعات مهمی را در آن ذخیره کنید و آن را در هر دو حالت داخلی و خارجی تحت استرس زیادی قرار دهید «از آن زیاد کار بکشید و زیاد بـه اینطرف و آنطرف ببرید».

 

متاسفانه داشتن لپ تاپی با استحکام بالا مستلزم هزینه‌ی زیادی است، اما همه ی ی چیز هزینه نیست. بـه طور مثال مک بوک جدید اپل با قیمت حدود 1300 دلار هم شاید از بسیاری جهات استحکام کافی را نداشته باشد.بنابراین اگر قصد خرید لپ‎تاپ مقرون بـه صرفه را داشته باشید، باید دقت زیادی در کیفیت ساخت و بدنه‌ی آن داشته باشید. علاوه بر این گارانتی نیز در لپ تاپ می‌تواند عامل مهمی باشد تا دستگاه شـما را تا چند سال بیمه کند.

 

نکته 2: بـه کروم بوک ها هم فکر کنید

راهنمای خرید لپتاپ های با هزینه اقتصادی

اگر بودجه کمی برای خرید در نظر گرفته‌اید و مطمئن هستید کـه نمی‌توانید آن را افزایش دهید، باید از خودتان سوال کنید کـه “من چه کاری می‌خواهم با لپ تاپم انجام دهم؟” اگر شـما میخواهید از برنامه هایی همچون فتوشاپ، اکسل و یا بازی هـای نسبتا مدرن را اجرا کنید، شـما باید بـه نکته شماره 3 این پست مراجعه کنید.

 

اگر اغلب کار شـما وبگردی و یا سرگرمی‌هـای پیش پا افتاده نظیر تماشای فیلم و استفاده از سرویس هـای استریمینگ نظیر نتفلیکس است، می‌توانید بر روی کروم بوک ها حساب ویژه‌ای باز کنید. لپ‎تاپ هایی با این سیستم عامل گوگل بسیار سریع هستند، جنس ساخت بهتری دارند و البته از کامپیوترهای ویندوزی کاملا مقرون

 

بـه صرفه‌تر بـه نظر می‌رسند. در حال حاضر بسیاری از کاربران «بـه خصوص دانش آموزان» از کامپیوترهای مبتنی بر سیستم عامل Chrome OS استفاده میکنند کـه می‌تواند تجربیاتی بیشتر از یک مرورگر کروم مدرن را در اختیارشان قرار دهد. برای بسیاری از کاربران همین کافی است کـه از فیس بوک خود استفاده کنند،

 

ایمیل‌هـای خود را چک کنند و یا خدمات تایپ انجام دهند کـه تمامی این‌ها در کروم امکان پذیر است. علاوه بر این جالب است بدانید کـه رفته رفته کروم بوک ها بـه سمت پشتیبانی از اپلیکیشن هـای اندرویدی پیش می‌روند و شـما میتوانید بر روی آن‌ها برنامه هـای پلتفرم اندروید گوگل را نیز بـه اجرا دربیاورید. شـما با یک کامپیوتر کروم میتوانید بـه کارهایی همچون ویرایش تصاویر، بازی و غیره را بدون مشکل خاصی انجام دهید.

 

برای تجربه اپلیکیشن هـای اندرویدی، شـما باید یک کروم بوک با نمایشگر لمسی داشته باشید. در حال حاضر گزینه‌هـای زیادی در این زمینه وجود ندارد، اما با توجه بـه محبوبیت روزافزون این دسته از کامپیوترها، همه ی ی چیز بـه زودی تغییر خواهد کرد. در حال حاضر بهترین گزینه موجود Dell Chromebook 13 است کـه با قیمت 430 دلار بـه فروش می رسد.

 

در اینجا کروم بوک R11 ایسر«Acer Chromebook R111» نیز قادر بـه پشتیبانی از پلی استور اندروید است، اما بـه نظر می‌رسد اندازه 11 اینچ کمی برای یک لپ تاپ کوچک باشد.

 

نکته 3: خرید لپ‎تاپ مقرون بـه صرفه ویندوزی و مناسب

راهنمای خرید لپتاپ های با هزینه اقتصادی

اگر تمامی شرایط را سنجیده‌اید و نیازمند یک کامپیوتر تمام ویندوزی هستید، حالا باید مجموعه‌ای از انتظاراتی را کـه دارید در زیر هم لیست کنید. خرید لپ‎تاپ مقرون بـه صرفه ویندوزی می تواند برای انجام امور مختلف روزانه و نه حرفه ای، گزینه مناسبی باشد. آن گونه لپ‎تاپ ها سریع هستند «البته نه زیاد» و از یک باتری با عمر حداقل 2 ساعت بهره می‌برند. هرچند این لپ‎تاپ ها شاید از نمایشگر خوبی برخوردار باشند، اما احتمالا کیبورد آن‌ها ضعیف خواهد بود.

 

بسیاری از آن‌ها سبک، باریک و یا کوچک «اندازه‌ای بین 14 الی 15 اینچ» دارند و اغلب آن‌ها نیز مملو از برنامه هـای از پیش نصب شده‌ای هستند کـه کاربران علاقه‌ای بـه آن‌ها ندارند و ناچار بـه حذف آن‌ها هستند. شاید نتوان آن‌ها را بـه طور کامل راحت و مناسب دید، اما بـه طبع سازندگان آن‌ها را برای قشر خاصی از خریداران روانه بازار کرده‌اند.

 

نکته 4: بـه این مشخصات دقت کنید

راهنمای خرید لپتاپ های با هزینه اقتصادی

تصمیم خود را گرفتید؟ حالا کـه دیگر شـما متوجه شدید چه لپ تاپی را می‌خواهید، باید بـه ویژگی هـای آن توجه کنید تا کمترین اذیت و آزار را برای کاری کـه شـما می‌خواهید با آن انجام دهید داشته باشد.

 

در درجه اول با توجه بـه بودجه کمی کـه برای خرید لپ‎تاپ مقرون بـه صرفه کنار گذاشته‌اید، شـما باید معمولاً بـه دنبال نمایشگری با وضوح 1366×768 پیکسل بگردید. این وضوح بـه هیچ وجه استاندارد این روزها را ندارد و نمی‌تواند بـه خوبی چندین پنجره را در یک صفحه بـه نمایش بگذارد. اگر شـما بتوانید نمایشگری با وضوح 1920×1080 پیکسل معادل Full HD را پیدا کنید بـه طبع، لذت بیشتری را از آن خواهید برد.

 

اگر ممکن بود بـه جای یک پنل نمایشگر TN، یک پنل IPS را انتخاب کنید. این پنل ها رنگها را بهتر ایجاد می‌کنند و باعث میشوند تا از زوایای بیشتری بتوانید اطلاعات موجود بر روی نمایشگر را مشاهده کنید. همچنین من بـه شخصه پنل مات را بـه براق ترجیح می‌دهم، چرا کـه آن‌ها میتوانند در برابر نور خورشید عملکرد بهتری را داشته باشند.

 

برای داشتن یک نمایشگر لمسی اصرار نکنید. چنین نمایشگری زیبا است، اما ویندوز 10 بدون داشتن یکی از آن‌ها نیز بسیار عالی و کاربردی است و بهتر است بـه جای داشتن یک نمایشگر لمسی بی کیفیت، یک نمایشگر با کیفیت غیر لمسی داشته باشید. کمی سخت است بتوانید لپ‎تاپ هـای هیبریدی «تبدیل شونده بـه تبلت» را با این رنج قیمتی پیدا کنید.

 

بـه بخش داخلی کـه می رویم، باید بـه دنبال یک پردازنده با مشخصات Intel Core i5 بگردید. البته اگر بـه دنبال بازی با لپ‎تاپ خود نیستید، می‌توانید روی پردازنده Core i3 اینتل نیز حساب کنید.

 

داشتن ظرفیت رم کافی می تواند تجربیات کار با لپ‎تاپ را برای شـما نرم‌تر و راحت‌تر کند. در اینجا بـه دنبال یک رم با ظرفیت 8 گیگابایت بگردید. اما اگر چنین مدلی با قیمت شـما همخوانی نداشت، میتوانید روی رم 6 گیگابایتی نیز حساب کنید. بـه هیچ وجه بـه دنبال خرید یک لپ تاپ با ظرفیت رم 4 گیگابایت نروید.

 

از نظر حافظه داخلی، شـما نمیتوانید توقع داشتن یک حافظه SSD با ظرفیت بالا را در یک لپ‎تاپ مقرون بـه صرفه داشته باشید، بنابراین باید بیشتر بر روی یک هارد دیسک «HDDD» حساب باز کنید. 5000 گیگابایت ظرفیت مناسبی است. اما وقتی کامپیوتر شـما ایده‌آل‌تر میشود کـه قابلیت ارتقا آن بـه یک حافظه SSD را نیز بـه شـما ارائه کند.

 

کارت هـای گرافیکی این دستگاه ها اغلب ادغام شده با پردازنده هستند؛ بنابراین اگر شـما یک دستگاه مجهز بـه کارت گرافیک انویدیا جیفورس مشاهده کردید، در انتخاب آن شک نکنید.

 

از نظر درگاه هـای ارتباطی باید همواره دقت لازم را بـه کار بگیرید تا تمام آن چیزهایی کـه شـما میخواهید «بـه طور مثال حداقل 2 درگاه USB» در آن لپ تاپ وجود داشته باشد. علاوه بر این، مطمئن باشید کـه لپ تاپ مورد نظر شـما از استاندارد وای فای 11ac پشتیبانی کند.

 

نکته 5: سعی کنید لپ‎تاپ خریداری شده از یک سیستم عامل ویندوز خام بهره‌مند باشد

راهنمای خرید لپتاپ های با هزینه اقتصادی

اگر میتوانید حتما از فروشگاه خود مایکروسافت اقدام بـه خرید لپ تاپ مورد نظرتان کنید، اما اگر چنین چیزی برای شـما ممکن نیست، تلاش کنید لپ تاپی تهیه کنید کـه ارائه کننده ویندوز 10 خام بوده و عاری از هرگونه نرم افزار مزاحم و اضافی از پیش نصب شده باشد. در چنین دستگاه هایی کـه حافظه محدود است، جایگیری هر نرم افزار می تواند برای کاربران تایین کننده باشد.

 

نکته 6: پیش از خرید، حتما تحقیق کنید

راهنمای خرید لپتاپ های با هزینه اقتصادی

 بـه گزارش پارس ناز شاید تمامی این اطلاعات برای خرید لپ‎تاپ مقرون بـه صرفه خوب و مفید باشد، اما همه ی ی چیز نیست؛ بـه خصوص این‌کـه شـما روز و شبتان را قرار است با لپ‎تاپ سر کنید. بنابراین پیشنهاد ما بـه شـما این است کـه بررسی هـای مختلف انجام گرفته از لپ‎تاپ هـای مختلف را مطالعه کنید، بازخورد کاربران را از استفاده آن‌ها جویا شوید و تا جایی کـه میتوانید پیش از خرید در مورد آن‌ها تحقیق کنید.