پارس ناز پورتال

پرهزینه ترین پروژه‌ های نظامی جهان +عکس

پرهزینه ترین پروژه‌ های نظامی جهان +عکس

پرهزینه ترین پروژه‌ های نظامی جهان +عکس

 

1- هواپیمای جنگنده F -35 Lightning 2

پرهزینه ترین پروژه‌ های نظامی جهان +عکس

هزینه تقریبی طرح حدود 331.9 میلیارد دلار

گران‌ترین طرح‌هاي نظامی جهاناین طرح که در ردیف اول گران‌ترین طرح‌هاي نظامی جهان قرار دارد، بصورت مشترک بین چندین کشور جهان مانند امریکا و کانادا و استرالیا و ترکیه و اسراییل و انگلیس و چندین کشور دیگر و به رهبری ایالات‌متحده امریکا در حال تکمیل است.

 

هدف از طراحی هواپیماهای F-35 در سه مدل A و B و C درواقع بازنشسته کردن تمام نسل‌هاي قبلی جنگنده‌ها و جایگزینی آن‌ها با این مدل هواپیماهای پیشرفته است. این هواپیماها توانایی نشست‌ وبرخاست‌ هاي معمولی و یا بر روی باندهای کوتاه و یا نشست‌وبرخاست‌هاي عمودی است.

 

این طرح تا کنون بارها با مشکلات زیاد مالی روبه‌رو شده است و پیش‌بینی می شود هزینه نهایی این طرح چیزی درحدود 1 تریلیون دلار شود.

 

2- سیستم یکپارچه موشکی دفاعی بالستیکی Ballistic Missile Defense System

پرهزینه ترین پروژه‌ های نظامی جهان +عکس

هزینه تقریبی طرح حدود 126.2 میلیارد دلار

گران‌ترین طرح‌هاي نظامی جهاناین سیستم موشکی برای دفاع از مزایا ایالات‌متحده ایالات امریکا در خاک اصلی این کشور طراحی و ساخته‌شده است و یکی از گران‌ترین طرح‌هاي نظامی جهان به شمار میرود. این سیستم در حال حاضر در حال تکمیل شدن و بروز رسانی است و هدف اولیه طراحی آن مقابله با موشک‌هاي میان برد بعضی از کشورها ازجمله کره شمالی بوده است.

 

بااین‌حال به‌مرور این سیستم دفاعی به یکی از اصلی‌ترین خطوط دفاعی کشور آمریکا مبدل‌شده است، به‌گونه‌اي که حاوی انواع موشک‌ها برای دفاع در برابر حملات بالستیکی و کروزی دشمن است.

 

3- ناوشکن DDG-51 Guided Missile Destroyer

پرهزینه ترین پروژه‌ های نظامی جهان +عکس

هزینه تقریبی طرح حدود 87.3 میلیارد دلار

این ناوشکن برای مقابله با اهداف قشری و زیرسطحی و هوایی طراحی‌شده است و دارای پیشرفته‌ترین سامانه‌هاي راداری موجود در جهان هست. همینطور برای نخستین بار نوع جدید موشک‌هاي هدایت‌شونده را درون این ناوشکن طراحی کرده‌اند. بصورت کلی قیمت هر یک از این ناوچه‌ها درحدود 2.4 میلیارد دلار است. این ناوشکن در ردیف سوم گران‌ترین طرح‌هاي نظامی جهان قرار دارد.

 

4- موتور جت Pratt & Whitney F-135

پرهزینه ترین پروژه‌ های نظامی جهان +عکس

هزینه تقریبی طرح حدود 63.8 میلیارد دلار

این موتور جت از نوع توربوفن است و برای نوع خواستی از جنگنده‌هاي F-35 ساخته‌شده است و از این نظر نمی شود از این موتور برای دیگر جنگنده‌ها استفاده کرد. این موتور قابلیت نشست‌وبرخاست عمودی رابه جنگنده مطبوع خود میدهد و از پرتوان‌ترین موتورهای جت موجود در جهان قلمداد می شود.

 

5- هواپیمای Bell Boeing v-22 Osprey

پرهزینه ترین پروژه‌ های نظامی جهان +عکس

هزینه تقریبی طرح حدود 53.5 میلیارد دلار

این هواپیما که رتبه چهارم گران‌ترین طرح‌هاي نظامی جهان را در اختیار دارد، توانایی نشست‌وبرخاست مانند یک هلیکوپتر و پرواز با سرعت یک هواپیما را داراست. این هواپیما در نیروی هوایی امریکا در حال خدمت‌رسانی است. البته این هواپیما در خدمت نیروهای تکاور امریکا نیز هست. این هواپیما در عراق و افغانستان و لیبی خدمت کرده است.

 

6- هواپیمای سوخت‌رسان Boeing KC-46

پرهزینه ترین پروژه‌ های نظامی جهان +عکس

هزینه تقریبی طرح حدود 52 میلیارد دلار

این هواپیما برای سوخت‌گیری‌هاي هوایی طراحی‌شده است ودر حقایق جای گزین KC-135 شده است که 40 سال از عمر خدمت آن می‌گذرد. این هواپیما بر اساس Boeing – KC 767 طراحی‌شده است. از شخمال تا بمب 25 مگاتنی هیدروژن؛ این‌ها مرگبارترین سلاح‌هاي تاریخ جهان هستند!

 

7- هواپیمای جنگی Boeing F/A- 18 E/F Super Hornet

پرهزینه ترین پروژه‌ های نظامی جهان +عکس

هزینه تقریبی طرح حدود 51 میلیارد دلار

این هواپیمای جنگی از نوع دوموتوره با 5 مخزن سوخت اضافه است ودر حقایق یک بازنگری در مدل F- 18 بوده است. این هواپیما توانایی نشستن و برخاستن از روی ناو هواپیمابر را دارد و می تواند موشک‌هاي هوا به هوا را نیز حمل کند. این هواپیما دارای یک مسلسل 20 میلی‌متری نیز است.

 

8- ناو هواپیمابر CVN-78 Aircraft Carrier

پرهزینه ترین پروژه‌ های نظامی جهان +عکس

هزینه تقریبی طرح حدود 42.5 میلیارد دلار

رتبه ششم گران‌ترین طرح‌هاي نظامی جهان در اختیار این او هواپیمابر است. این ناو هواپیمابر که به اسم Ford-class aircraft carrier نیز شناخته می شود، از هوشمندترین ابزارهای جنگی در عصر خود شناخته می شود.

 

این ناو با فنّاوری پرتاب الکترومغناطیسی کار میکند و نسبت به ناوهای هواپیمابر قبلی ایالات امریکا از تعداد خدمه کمتری برخوردار است. در عوض بیشتر سامانه‌هاي آن با رایانه هدایت می شود. این ناو درسال 2009 تکمیل‌شده است.

 

9- موشک قاره‌پیمای UGM-133 Trident 2

پرهزینه ترین پروژه‌ های نظامی جهان +عکس

هزینه تقریبی طرح حدود 40.6 میلیارد

این موشک از نوع قاره‌پیما و بالستیک است و برای حملات پیشگیرانه توسط شرکت Lockheed Martin طراحی و ساخته‌شده است. این موشک توانایی شلیک از زیردریایی را نیز دارد.

 

10 – کشتی جنگی Littoral

پرهزینه ترین پروژه‌ های نظامی جهان +عکس

هزینه تقریبی طرح حدود 37.4 میلیارد دلار

آخرین رتبه گران‌ترین طرح‌هاي نظامی جهان در اختیار littoral قرار دارد. این کشتی جنگی برای مبارزه در نزدیکی‌هاي ساحل طراحی‌شده است و برای نخستین بار درسال 2008 به ناوگان نیروی دریای ایالات امریکا پیوسته است.

 

هدف از طراحی این کشتی تکمیل عملکرد ناو جنگی mammoth بوده است. این کشتی بصورت کامل نمی تواند در ساحل پهلو بگیرد. این کشتی جنگی در کلاس ناوچه‌هاي مدرن ایالات امریکا قرار می گیرد و برای مبارزه در آب‌هاي قشری طراحی‌شده است.

 

طرح‌هاي نظامی بسیاری بصورت فوق سری در سرتاسر جهان در حال اجرا هستند. یقیناً اگر اطلاعات آن‌ها فاش می ‌شد حالا فهرست گران‌ترین طرح‌هاي نظامی جهان که ما منتشر کردیم تغییرات فراوانی میکرد. شاید هیچ‌یک از تسلیحات بالا دراین فهرست جایی نداشتند.