پارس ناز پورتال

راهنمای پدرانه برای آرام کردن نوزادان

راهنمای پدرانه برای آرام کردن نوزادان

راهنمای پدرانه برای آرام کردن نوزادان 

پدران معمولا در آرام کردن نوزادشان دچار مشکل میباشند، گریه هاي نوزاد و سر و صدا کردن می‌تواند باعث سردرگمی مردان شود. گاهی اوقات پدران نیز میتوانند در آرام کردن نوزاد نقش داشته باشند و او را آرام کنند و با رفتارهای پدرانه خود دقت نوزاد را به خود جلب کنند.

 

پدران همۀ وقت} نقش کم رنگتری در پرورش فرزندان داشته اند اما پای صحبت پدران که بنشینید خواهید فهمید که انها هم روش هاي خاص خودشان را در تسکین و آرام کردن نوزادان دارند. از گردش شبانه با اتومبیل تا پستانک و … یادگیری این که چطور نوزادتان را آرام کنید نیاز به تجربه و آزمایش دارد اما روش هاي پیشنهادی ما حتمابه دردتان می‌خورد.نوزاد

 

دردش را بفهمید

اکران یک موسیقی آرام احتمالا گرسنگی نوزادتان را برطرف نمی کند یا اگر نیاز به تعویض پوشک داشته باشد این روش مناسبی برای آرام کردنش نیست. به عبارت دیگر اول باید خاطر گریه را پیدا کنید. این احتمالا خیلی منطقی به نظر می‌رسد اما زمانی که قطار گریه کودک حرکت می کند منطق معمولا در ایستگاه جا می ماند.انگشت کوچک تان را تعارف کنید.

 

اگر مطمئن نیستید خاطر گریه نوزاد چیست می توانید کوچک ترین انگشت تان را به او بدهید تا بمکد. منتهی کلید این که نوزاد از انگشت شما خوشش بیاید این هست که ناخن تان سقف دهان او را نخراشد.

 

نوشیدنی بدهید

بهتر هست به کودک یک شیشه آب گرم یا شیر خشک بدهید. این یک روش آرام کردن نوزاد هست. در این موارد قند آب گزینش مناسبی به نظر می رسد.

 

تکانش بدهید

بچه ها از تکان خوردن خوششان می‌آید و چه کسی بهتر از پدر برای اینکار. کافی هست وقتی نوزاد گریه می‌کند او را در صندلی اش جلو و عقب ببرید. این حرکت دو منظوره هست به این ترتیب هم نوزاد آرام میشود و هم پدر یک ورزش سبک انجام می‌دهد. به این صورت که عضلات دو سر بازو در سمت راست و چپ تقویت میشود.

 

نوزادتان را روی شانه هایتان قرار دهید و دست هایش را دور گردنتان بیندازید. بعد خیلی آرام به حالت گهواره اي به جلو و عقب بروید یا بچرخید و با پاهای تان به زمین ضربه بزنید و آواز بخوانید. سپس به به مرور تن صدای تان را پایین بیاورید تا به سکوت برسید.

 

صدا ساخت کنید

سعی کنید سر و صدا کمی ساخت کنید. قطعا می دانید که نوزاد زمانی که در شکم مادر هست هم میتواند صداها را بشنود. بنابراین ساخت صداهای آرام مثل رادیو، فن یا هود آشپزخانه میتواند گاهی اوقات نوزاد را آرام کند.

 

قنداق کردن را یاد بگیرید

وقتی نوزادتان گریه می کند یکی از کارهایی که می توانید بعنوان پدر انجام دهید این هست که قنداقش کنید. اینکار اصلا سخت نیست فقط کافی هست یک پتوی نرم و سبک را سه گوش کنید و اول قسمت پایینی را به سمت پاهای کودک جمع کرده و بعد دو طرف پتو را به دو طرف جمع کنید.

 

ماساژش دهید

 به گزارش پارس ناز ماساژ دادن نوزاد حتما به آرام کردن او کمک می کند و هم یکی از روشهایی هست که به کمک آن شما می‌توانید رابطه عاطفی بهتری با فرزندتان برقرار کنید. حواس تان باشد که باید حتما روش درست ماساژ دادن را بلد باشید.

 

کی گریه نگران کننده می‌شود؟

نوزادان گوناگون گریه هاي متفاوتی دارند. مهم این هست که یک الگوی طبیعی گریه از کودکتان استخراج کنید. قاعده کلی این هست که اگر نوزاد به طور مداوم و بدون بازرسی به مدت 2 ساعت گریه کرد باید با پزشک مشورت کنید. با صبر و مهربانی و با بهره گیری از تکنیکهای آرام بخش برای کودک باید بعضی از راه هاي آرام کردن نوزاد را پیدا کنید.