پارس ناز پورتال

راه های درمان ترس از دخول آلت همسر در زنان

مجموعه : حذف شده است
راه های درمان ترس از دخول آلت همسر در زنان

راه های درمان ترس از دخول آلت همسر در زنان 

بعضی از زنان از دخول آلت همسر درون واژن ترس دارند، این ترس ناشی از فشارهای روانی است که به سهولت درمان می‌شود.به توصیه مشاوران سلامت جنسی، مردان باید قبل از برقراری رابطه از نظر عاطفی وقت لازم را برای رفع تنش و آمادگی روحی همسر بکار گیرند

 

چراکه اگر یکی از زوج ها در زمان برقراری روابط دچار استرس، فشار و هیجانات منفی باشد هیچ یک از طرفین احساس رضایت نخواهد داشت.تعداد زیادی از دختران جوان که تازه ازدواج می‌کنند به علت یک ترس ناخوداگاه از رابطه جنسی و از دست دادن بکارت دچار اضطراب و استرس میشوند و بهمین علت در هنگام رابطه جنسی دچار انقباض شدید مجرای تناسلی میشوند و برقراری رابطه جنسی و دخول بسیار سخت و حتی غیر ممکن می‌شود.

 

ترس یا فوبی جنسی به یک حالت روانی اطلاق میشود که در آن حالت زن و ندرتا” مرد از برقراری تماس جنسی یا مقاربت جنسی می هراسد. گاهی اوقات این اختلال یا فوبی به حدی شدید است که مشاهده شده سال ها پس از ازدواج هنوز رابطه زناشویی برقرار نمی‌شود «به وفور مشاهده شده است». گاهی اوقات حتی جراحی صورت می‌گیرد اما باز این مشکل تماس وجوددارد.

 

تعداد زیادی از اوقات پس از مدتی مردی که همسرش چنین مشکلی دارد نیز دچار مشکل جنسی می‌گردد. از جمله علل روانی این اختلال خاطرات و تجارب تلخ گذشته می باشد که عبارتند از: شنیدن خاطرات تلخ دیگران، افسردگی «طبق معمول چنین افرادی افسرده می باشند»، مورد هتک حرمت و تجاوز جنسی قرار گرفتن، به تعویق انداختن رابطه زناشویی هنگامیکه برقراری تماس بلا مانع باشد وغیره.

 

علت درد هنگام نزدیکی
متخصص زنان و زایمان ضمن تشریح علل درد هنگام نزدیکی را عفونت هاي دستگاه تناسلی زنان دانست و گفت: دراین خصوص نباید به هیچ وجه خوددرمانی و استفاده از داروهای خودسرانه صورت گیرد.پزشک شهلا رشیقی گفت: درد هنگام نزدیکی علل مختلفی دارد ودر تعداد زیادی از اوقات ذاتی است .ضمن این‌که یک سری از خانمها عصبی هستند و بعلت مشکلات روحی ، روانی از برقراری روابط جنسی نوعی احساس ترس دارند.

 

وی عنوان کرد: در اشخاصی که تجربه جنسی کافی ندارند روابط جنسی علاوه بر این‌که برایشان ایده آل و مطلوب نیست بلکه میتواند دردآور هم باشد.وی یادآورشد: بنابر این به علت ترس امکان دارد عضلات رحم دچار اسپاسم شود و تحریک جنسی در حد کافی صورت نگیرد و بانو ایجاد ترشحات تحریکی جنسی را نداشته باشند. در نتیجه به علت عدم لغزندگی واژن، نزدیکی دردآور خواهد بود.

 

متخصص زنان و زایمان توصیه کرد: حال با دقت به این مسائل کسب آموزش هاي صحیح درزمینه مسائل جنسی قبل از ازدواج امری ضروری به شمار میرود که دست اندکاران مربوطه باید به این مضمون به دقت دقت نمایند

 

استرس در برقراری نخستین رابطه
​ مشکل رایج دیگر​​ برقراری روابط زناشویی برای نخستین بار است که می‌تواند بسیار استرس زا باشد، بویژه اگر زوج یا زوجه آگاهی چندانی از چگونگی برقراری این روابط نداشته و به میزان کافی آموزش ندیده باشند. به گفته ایمان نژاد، روابط جنسی اولیه زن و مرد اگر بخوبی انجام شود در استقبال زوج ها برای برقراری مجدد این روابط ودر نتیجه، داشتن زندگی جنسی رضایت بخش نقش بسزایی دارد.

 

او بیان میکند: تجربه جنسی ناموفق و استرس زای اولیه میتواند تا سال‌ها بدون آن که علت ناب و مشخصی داشته باشد سبب کارکرد بد جنسی زوج ها شود. بنابر این توصیه میشود در طول مشاوره قبل از ازدواج درمورد این چالش بوضوح به زوج ها آگاهی داده شود.

 

یک دیگر را متهم به ناآگاهی نکنید
به گفته یک روانپزشک، اگر زوج ها به داشتن رابطه زناشویی تمایل دارند باید با کاهش استرس و فراهم آوردن شرایط محیطی و روانی مناسب برای برقراری رابطه اقدام کنند و هرگز یکی از طرفین، دیگری را برخلاف میلش مجبور به اینکار نکند یا درصورت ناتوانی در برقراری این روابط یک دیگر را متهم به ناآگاهی نکنند،

 

زیرا چنین رفتاری سبب سردی و استرس در تمایلات جنسی و مشکلات بعدی می‌شود. حمایت عاطفی و تلاش برای لذت بردن زن و شوهر از یک دیگر، شرط اصلی موفقیت در تجربه هاي جنسی اولیه است و سایر مهارت ها آموختنی است.فوبی جنسی در تماس با مردان به این صورت است که مرد نعوظ خود راکه تا قبل از تماس کامل است به محض نزدیک شدن به دلایل مختلف از جمله استرس و اضطراب از دست میدهد.

 

متاسفانه استرس زیاد چه به خاطر مسائل کاری و مشکلات خانوادگی و چه بعلت خستگی، نداشتن تناسب اندام، ترس از ناتوانی جنسی، رابطه دردآور، هراس از بارداری و ترس از برقراری روابط زناشویی بخصوص در اوایل ازدواج باشد، میتواند آتش شور جنسی را خاموش کند. این استرس می‌تواند در هر سنی و برای هردو جنس رخداد بیفتد، ولی غالباً ابتدای ازدواج ودر زمان بارداری و یائسگی زنان ودر زمان سالمندی مردان رایج تر است.

 

امروزه ثابت شده اختلالات اضطرابی با تشدید تعداد زیادی از بیماری ها ازجمله بیماری هاي قلبی، دیابت، پرفشاری خون، اختلالات گوارشی و روحی می‌تواند عملکرد جنسی زن و مرد را مختل کند و باعث زودانزالی، ناتوانی و بی میلی جنسی در مردان و کاهش برانگیختگی و نرسیدن به ارگاسم در زنان شود و میتوان

 

گفت استرس و اختلال هاي جنسی بر یک دیگر اثر متقابل دارند. یعنی استرس ممکن است به بروز مشکلات جنسی در فرد بینجامد یا بر عکس مشکلات جنسی بعنوان عاملی اضطراب آفرین بر زندگی فرد سایه بیفکند.اما باید این حقایق را پذیرفت که جواب افراد به تغییرات زندگی متمایز است و حتی یک استرس یا مشکل کوچک هم می‌تواند فرد را از چند ساعت تا چند روز درگیر کند و انگیزه و انرژی بدن را برای داشتن یک رابطه زناشویی مطلوب تقلیل دهد.

 

استرس در روابط عاطفی و زناشویی میتواند باعث شود همسران بجای عرضه رویکردهای ارتباطی ـ عاطفی از رویکردهای ارتباطی ـ اجتنابی استفاده کنند.گاهی هم زوج ها به علت علاقه اي که به یک دیگر دارند، اجتناب از برقراری رابطه را راه حلی مطمئن برای کاهش بحث ها

 

و نگرانی هاي خود درنظر میگیرند و همه ی دقت و تمرکزشان را بر مسائل دیگر زندگی مثل روابط دوستانه و بین فردی، مسائل کاری و… معطوف کرده و عملا از پرداختن به روابط زناشویی پرهیز می‌کنند، غافل از این‌که استرس و اضطرابی که اینگونه سرکوب میشود تاثیرهای مخربی بر عواطف و هیجان هاي بین فردی می‌گذارد و مشکل را حادتر می‌کند.

 

دراین شرایط زوج ها باید بي درنگ به افراد متخصص مراجعه کنند تا با بررسی و محاسبه دقیق روابط بین فردی، علل مشکلات زناشویی شناسایی ودر انتها با عرضه درمان ها و آموزش ها مشکل حل شود. تعداد زیادی از زوج ها به علت این‌که در طول رابطه جنسی درک نمی‌شوند یا ترس از ارضا نشدن یا عدم ارضای طرف مقابل دارند یا اصول و روشهای رابطه جنسی را نمیدانند، دچار اضطراب شده و همین باعث اختلالات جنسی در مرد یا زن می‌شود.

 

البته تحقیقات نشان داده است استرس الزاما سبب کاهش میل جنسی نمیشود و درجه آن در زنان و مردان متمایز است. بطور مثال مردان بهتر از زنان می‌توانند بر استرس خود غلبه کنند، ولی زنان در شرایطی که خسته و پریشان هستند یا آرزوها و تمایلات مختلفشان برآورده نشده است، از نظر جنسی ضعیف میشوند

 

که به توصیه مشاوران سلامت جنسی، مردان باید قبل از برقراری رابطه از نظر عاطفی وقت لازم را برای رفع تنش و آمادگی روحی همسر بکار گیرند چراکه اگر یکی از زوج ها در زمان برقراری روابط دچار استرس، فشار و هیجانات منفی باشد هیچ یک از طرفین احساس رضایت نخواهد داشت.

 

مشکل رایج دیگر برقراری روابط زناشویی برای نخستین بار است که می‌تواند بسیار استرس زا باشد، بویژه اگر زوج یا زوجه آگاهی چندانی از چگونگی برقراری این روابط نداشته و به میزان کافی آموزش ندیده باشند. روابط جنسی اولیه زن و مرد اگر بخوبی انجام شود در استقبال زوج ها برای برقراری مجدد این روابط ودر نتیجه، داشتن زندگی جنسی رضایت بخش نقش بسزایی دارد. سعی کنید علت استرس خودرا شناخته

 

و جهت رفع آن قدم به قدم با کمک یک روان‌شناس عمل نمایید. همسرتان را درک کنید و به نیاز او احترام بگذارید. در روابط عاطفی خود تغییر ایجاد کنید و تلاش مشترکی را برای رفع مشکل شروع کنید. البته برترین راه کار برای شما مراجعه به روان درمانگر و درمانگر جنسی است.