پارس ناز پورتال

قبل از رابطه جنسی چه کارهایی انجام دهیم؟ (نکات کلیدی و مفید)

مجموعه : حذف شده است
قبل از رابطه جنسی چه کارهایی انجام دهیم؟ (نکات کلیدی و مفید)

قبل از رابطه جنسی چه کارهایی انجام دهیم؟ 

قبل از رابطه جنسی چـه کارهایی انجام دهیم؟ تمام رابطه بـه مدت زمان حین انجام آن ختم نمیشود، بلکه نکات قبل ازآن مهم تر از انجام یک روتین همیشگی و یکنواخت هستند. یک رابطه جنسی موفق نیاز بـه پیشنوازی دارد، نیاز بـه آرامش فکری دارد و همچنین نیاز بـه انتخاب یک مکان خاص دارد. اگر همیشه یک روال یکنواخت در زندگی جنسی خود دارید باید کمی روتین روابط زناشویی را تغییر دهید.

 

اقدامات قبل از رابطه جنسی

زوجینی کـه درباره سرد شدن رابطه جنسی خود شکایت میکنند، اغلب تنها بـه رابطه جنسی بعنوان یک کار روتین توجه دارند و تصور میکنند کـه هر موقع احساس نیاز کردند می توانند با شریک جنسی خود رابطه داشته باشند. در صورتی کـه برای حفظ حرارت و تازگی اولیه‌ ارتباط، باید برای شروع و پایان رابطه راهکارهای خاصی را مدنظر داشته باشید. 

 

آرامش فکری و روانی

یکی از مهمترین نکاتی کـه زوج‌ها باید بـه آن توجه داشته باشند، آرامش روحی و روانی قبل از رابطه جنسی اسـت. اگر عصبی هستید و نمیتوانید بازرسی خشم‌تان را در دست بگیرید، بهتر اسـت زمان دیگری را برای رابطه جنسی با همسرتان درنظر داشته باشید؛ زیرا در حالت عصبانیت احتمال این‌کـه زوج‌ها یک دیگر را برنجانند و رابطه جنسی برای آن‌ها بـه یک عذاب روحی شدید تبدیل شوند بسیار اسـت.

قبل از رابطه جنسی چه کارهایی انجام دهیم؟ (نکات کلیدی و مفید)

آرامش روانی سبب تحریک بهتر خانم‌ها می شود و آن‌ها میتوانند لذت بیشتری را از رابطه جنسی تجربه کنند. همچنین آقایان نیز بدلیل این‌کـه دچار خشم و ناراحتی نیستند، مشکلاتی مانند انزال زودرس یا دیر انزالی را تجربه نخواهند کرد.

 

انتخاب مکان مناسب

برای برقراری رابطه جنسی باید مکان مناسبی را درنظر داشته باشید. محیطی کـه میخواهید در آن هم‌آغوشی را تجربه کنید، با توجه بـه سلیقه‌اي کـه شـما و شریک جنسیتان دارید می تواند روشن و پرنور باشد یا این‌کـه هاله‌اي از روشنایی آنرا در بر گرفته باشد.

قبل از رابطه جنسی چه کارهایی انجام دهیم؟ (نکات کلیدی و مفید)

عده اي از زوج‌ها علاقه‌مند هستند کـه از تخت برای امتحان کردن پوزیشن هاي جنسی مختلف استفاده کنند. در نقطه مقابل افرادی قراردارند کـه علاقه‌مند هستند روی یک تشک نرم روی زمین رابطه جذاب و هیجان انگیزشان را تجربه کنند.
انتخاب مکان مناسب، احساس آرامش زوج‌ها را حین رابطه افزایش می دهد و بـه آن‌ها کمک میکند کـه رابطه‌اي بدون استرس و طولانی‌تر را تجربه کنند.

 

انتخاب زمان مناسب

پس از انتخاب مکان مناسب، از جمله اقدامات قبل از رابطه جنسی می توان بـه انتخاب زمان مناسب اشاره کرد. درست اسـت کـه برای رابطه جنسی نمیتوان بازه‌هاي زمانی مشخصی تعیین کرد ودر برخی مواقع زوج‌ها تمایل دارند کـه بلافاصله پس از تحریک رابطه را تجربه کنند، اما در صورتی کـه زمان مناسبی را برای رابطه جنسی انتخاب نکرده باشید نمی توانید از هم‌آغوشی و با هم بودن لذت ببرید.

قبل از رابطه جنسی چه کارهایی انجام دهیم؟ (نکات کلیدی و مفید)

زمان مناسب برای رابطه جنسی وقتی اسـت کـه فرزندان خانواده در خواب باشند و هیچگونه مزاحمتی مانند سر و صدای تلفن و گفتگوهای روزانه بـه گوش نرسد. دراین زمان زوج‌ها میتوانند حتی صدای لمس دستانشان را روی تن هم بشنوند و با نجواهای عاشقانه در گوش یک دیگر رابطه جذاب‌تری برای خودشان رقم بزنند.

 

رعایت نکات بهداشتی

کمتر کسی را می توان پیدا کرد کـه دوست داشته باشد با فردی کـه بدنی پر از مو و عرق کرده دارد رابطه جنسی هیجان انگیزی را تجربه کند. بنابر این رعایت بهداشت فردی یکیدیگر از مواردی اسـت کـه زوج‌ها باید آنرا بعنوان اقدامات قبل از رابطه جنسی درنظر داشته باشند.

قبل از رابطه جنسی چه کارهایی انجام دهیم؟ (نکات کلیدی و مفید)

قبل از شروع رابطه، بهتر اسـت یک دوش کوتاه بگیرید و مو هاي زائد بدن را از بین ببرید. تر و تازه بودن و عطری کـه بدن پس از استحمام دارد، تحریک پذیری زوج‌ها را بیشتر میکند و رابطه جنسی آن‌ها کیفیت بهتری خواهد داشت. با حمام کردن میتوانید میکروب‌ها و ویروس‌هاي ناحیه تناسلی را از بین ببرید و احتمال ابتلا بـه بیماری‌هاي مقاربتی را برای شریک جنسی خود کاهش دهید.

 

رعایت رژیم غذایی

اغلب زوج‌ها بازه زمانی شب یا نیمه شب را برای رابطه جنسی درنظر می گیرند تا از سکوت و آرامشی کـه دراین زمان اسـت لذت ببرند. با توجه بـه این‌کـه قبل از این زمان طبق معمولً شام صرف می شود، احتمال این‌کـه حس سنگینی بشما دست دهد و نتوانید رابطه جنسی باکیفیت و مناسبی را تجربه کنید وجود خواهد داشت. همچنین در برخی مواقع صرف غذا سبب میشود کـه یکی از طرفین خواب آلوده شود و رابطه جنسی جذابیتش را از دست بدهد.

قبل از رابطه جنسی چه کارهایی انجام دهیم؟ (نکات کلیدی و مفید)

برای برطرف کردن این مشکل، بـه زوج‌ها توصیه میشود کـه قبل از رابطه جنسی از مصرف غذا هاي چرب و سنگین خودداری کنند. بهتر اسـت برای این وعده غذایی، مواد مغذی و سودمند را انتخاب کنید. این مواد غذایی ویتامین‌هاي لازم رابه بدن می رسانند و بدلیل حجم و کالری کمی کـه دارند، پس از خوردن آن‌ها فرد احساس سنگینی و خواب آلودگی نخواهد داشت.

 

سخن گفتن قبل از شروع رابطه جنسی

قبل از رابطه جنسی چه کارهایی انجام دهیم؟ (نکات کلیدی و مفید)

شرکای جنسی باید قبل از شروع رابطه با هم سخن بگویند. باید همسرتان را در آغوش بگیرید و با او درباره این‌کـه بـه چـه پوزیشن جنسی علاقه‌مند اسـت و چگونه بیشتر تحریک می شود سخن بگویید. هم زمان با سخن گفتن طرف مقابل را نوازش دهید تا بـه مرور تحریک شود و با آمادگی کامل بتوانید رابطه جنسی کـه دلخواهتان اسـت را تجربه کنید.

 

آماده کردن وسایل جلوگیری

در صورتی کـه نمی خواهید رابطه شـما منجر بـه بارداری شود، باید قبل از هر کاری کاندوم یا سایر وسایل پیشگیري را برای استفاده آماده کنید. باوجود آماده بودن این وسایل، نیازی نیست کـه حین رابطه و زمانی کـه در اوج لذت هستید وادار شوید از طرف مقابل جدا شده و بـه دنبال وسایل جلوگیری بروید.

 

استفاده از روان کننده

رابطه جنسی دردناک چیزی اسـت کـه تعداد زیادی از زوج‌ها با آن درگیر هستند و خانم‌ها درباره آن سؤالاتی را از متخصص زنان می‌پرسند.

قبل از رابطه جنسی چه کارهایی انجام دهیم؟ (نکات کلیدی و مفید)

یکی از مواردی کـه پس از پیش نوازی میتواند در کاهش میزان درد رابطه جنسی تأثیرگذار باشد استفاده از روان کننده‌ها اسـت. برای این‌کـه آمادگی شروع یک رابطه جذاب و رؤیایی رابا شریک جنسی خود داشته باشید، بشما پیشنهاد می کنیم روان کننده‌ها را در اقدامات قبل از رابطه جنسی آماده کنید.

 

عدم مصرف نوشیدنی انرژی‌ زا مصنوعی

از جمله مواردی کـه در میان تعداد زیادی از زوج‌هاي جوان مخصوصاً آقایان قبل از رابطه شایع اسـت می توان بـه استفاده از نوشیدنی‌ هاي انرژی‌زا اشاره کرد. اغلب افراد تصور میکنند کـه با استفاده از این نوشیدنی‌ها میتوانند قوای جسمی خودشان را تقویت کنند و رابطه‌اي هیجانی و وصف ناپذیر را تجربه نمایند.

قبل از رابطه جنسی چه کارهایی انجام دهیم؟ (نکات کلیدی و مفید)

در حالی‌کـه نوشیدن نوشابه‌هاي انرژی‌زا بدلیل قند فراوانی دارند، در ابتدا سبب افزایش سریع قندخون و انرژی شده و سپس کاهش انرژی و کند شدن متابولیسم بدن را در پی خواهد داشت. این نوشیدنی‌ها فقط باعث خستگی در طول رابطه و پس ازآن می شود، بنابر این بهتر اسـت بجای نوشیدنی‌هاي مضر انرژی‌زا از مواد غذایی طبیعی سرشار از انرژی مانند موز، انبه و مغزها استفاده کنید.

 

عدم مصرف الکل و سیگار

قبل از رابطه جنسی چه کارهایی انجام دهیم؟ (نکات کلیدی و مفید)

نوشیدنی‌هاي الکلی شاید در وهله اول مصرف سبب تحریک شدید جنسی شوند، اما بدلیل این‌کـه بطور ناگهانی کاهش انرژی و کرختی رابه همراه دارند مانع از لذت جنسی برای زوج‌ها میشوند. مصرف سیگار نیز سبب کند شدن گردش خون و متابولیسم می شود و هیجانی کـه رابطه جنسی برای زوج‌ها بـه همراه دارد را از بین می برد.

 

بوسیدن و پیش‌ نوازی

نمونه‌اي دیگر از اقدامات قبل از رابطه جنسی کـه باید بـه آن توجه داشته باشید، بوسیدن و پیش نوازی شریک جنسی قبل از شروع رابطه اسـت.

قبل از رابطه جنسی چه کارهایی انجام دهیم؟ (نکات کلیدی و مفید)

زن‌ها موجوداتی لطیف هستند و حکمرانی قلب و روح آن‌ها را احساساتشان بر عهده دارد. پیش نوازی و بوسیدن، تحریک پذیری زن را بیشتر می کند و سبب آماده شدن وی برای یک رابطه طولانی و عاشقانه می شود. تا هر اندازه دراین مرحله برای تحریک احساسات طرف مقابلتان زمان صرف کنید، رابطه‌اي کـه دارید طولانی‌تر و هیجان انگیز تر خواهد بود.

 


 

و اما راهکارهای موثر برای تقویت قوای جنسی

اگر شـما نیز بـه دنبال تقویت قوای جنسی خود هستید، نگران نباشید؛ چون شـما تنها نیستید. تعداد زیادی از مردان بـه دنبال راه‌هایي برای افزایش عملکرد جنسی خود هستند. قرص‌هاي زیادی در بازار برای افزایش قوای جنسی مردان وجود دارند، اما راه‌هاي ساده‌تر و ماندگارتری نیز وجوددارد کـه می توانید بدون مراجعه بـه داروخانه انها را اجرا کنید.

 

فعال باشید

قبل از رابطه جنسی چه کارهایی انجام دهیم؟ (نکات کلیدی و مفید)

یکی از بهترین راه‌هاي التیام سلامتتان، انجام ورزش‌هاي مربوط بـه قلب و عروق اسـت. رابطه جنسی ممکن اسـت ضربان قلب شـما را افزایش دهد، اما ورزش منظم میتواند عملکرد جنسی شـما رابا حفظ سلامت قلب التیام دهد. سی دقیقه ورزش در روز مانند شنا یا دویدن کـه تعریق ایجاد کند، میتواند در راه تقویت قوای جنسی شـما شگفتی آفرین باشد.

 

این میوه‌ها و سبزیجات را مصرف کنید

مصرف میوه‌ها و سبزیجات خاص، می تواند جریان خون را در بدن شـما افزایش دهد. این مواد عبارتند از:

 

سیر و پیاز:

این خوراکی‌ها ممکن اسـت بوی دهان را بد کنند، اما برای جریان خون بسیار مفیدند.

 

موز:

موز حاوی مقادیر زیادی از پتاسیم اسـت کـه فشار خون را کاهش می دهد و این وجود مقادیر کافی از این عنصر در بدن، برای اندام جنسی و تقویت قوای جنسی بسیار اهمیت دارد.

 

فلفل ها:

همه ی‌ي خوراکی‌هاي تند می توانند جریان خون را افزایش دهند.

 

غذای مناسب بخورید

علاوه بر مواد غذایی اشاره شده در بالا، مصرف مواد غذایی زیر نیز بـه التیام گردش خون کمک میکنند:

 

امگا ۳ و اسید‌هاي چرب:

این نوع از چربی گردش خون را بالا میبرد. این عناصر را می توانید از ماهی، آووکادو و روغن زیتون دریافت کنید.

 

ویتامین B۱:

این ویتامین سرعت انتقال سیگنال‌ها را در سیستم عصبی شـما افزایش می دهد کـه از جمله آن می توان بـه سرعت انتقال پیام‌ها از مغز بـه آلت تناسلی اشاره کرد. این ویتامین در بادام زمینی، لوبیا و گوشت یافت می شوند.

 

تخم مرغ:

تخم مرغ علاوه بر داشتن ویتامین B، تعادل هومونی را نظارت میکند. این عامل می تواند استرس کـه گاهی نعوظ را مختل میکند، کاهش دهد.

 

استرس را کاهش دهید

استرس می تواند بر تمام حوزه‌هاي زندگی از جمله قوای جنسی تاثیر بگذارد. استرس، ضربان قلب رابه شکلی منفی و فشار خون را بالا میبرد کـه هر دوی اینها بـه قوای جنسی شـما آسیب می رساند.

قبل از رابطه جنسی چه کارهایی انجام دهیم؟ (نکات کلیدی و مفید)

استرس روانشناختی، همچنین میتواند نعوظ یا ارگاسم را مختل کند. ورزش یک روش عالی برای کاهش استرس، تقویت قوای جنسی و التیام سلامت شماست. همچنین صحبت کردن با همسرتان علاوه بر افزایش آرامش، رابطه شـما را تقویت می کند. استرس می تواند عادات بد مانند سیگار کشیدن یا مصرف الکل در شـما ایجاد کند.

 

عادات بد را کنار بگذارید

انچه کـه برای مقابله با مشکلات بر آن تکیه زده‌اید «مانند سیگار یا الکل» می تواند بر عملکرد جنسی‌تان تاثیر منفی بگذارد. مصرف دخانیات رگ‌هاي خونی را تنگ کرده و بـه ناتوانی جنسی منجر خواهند شد. کاهش یا ترک سیگار نخستین قدم برای التیام و تقویت قوای جنسی اسـت. جایگزینی عادات بد با رفتارسالم مانند ورزش می تواند بـه سلامت جنسی تان کمک کند.

 

آفتاب بگیرید

قبل از رابطه جنسی چه کارهایی انجام دهیم؟ (نکات کلیدی و مفید)

نور خورشید تولید ملاتونین بدن را متوقف می‌سازد. این هورمون بـه خوابیدن مـا کمک و میل جنسی را نیز خاموش می کند. ملاتونین کمتر بـه معنای قوای جنسی بیشتر اسـت. بیرون رفتن و قرار گرفتن در دسترس نور خورشید میل جنسی شـما را بیدار میکند بـه خصوص در زمستان کـه بدن ملاتونین بیشتری تولید می کند.

 

تمرین رابطه جنسی

قبل از رابطه جنسی چه کارهایی انجام دهیم؟ (نکات کلیدی و مفید)

اگر در رخت خواب بـه اندازه‌اي کـه می خواهید دوام نمی‌آورید «بـه زود انزالی مبتلا هستید» کـه احتمالا با تمرین میتوانید مشکل را حل کنید. بهترین تمرین برای سکس، سکس اسـت. با این‌حال، مهم اسـت کـه چگونه اینکار را انجام می دهید. اگر عجله کنید، سهوا زودانزالی خودرا تقویت کرده اید. برای تقویت قوای جنسی خود، سعی کنید مدت زمان رسیدن بـه انزال را طولانی کنید، درست همان طور کـه می خواهید با شریک جنسیتان بـه طول بیانجامد.

 

به شریک جنسیتان توجه کنید

سکس یک خیابان یکطرفه نیست. توجه ویژه بـه تمایلات شریک جنسیتان نه تنها رابطه جنسی را برای او مطلوب میکند، بلکه بـه تحریک شدن شـما نیز کمک شایانی می کند. صحبت کردن درباره مسائل جنسی می تواند بـه التیام رابطه شـما و همسرتان کمک کند.

 

تکنیک start- stop

قبل از رابطه جنسی چه کارهایی انجام دهیم؟ (نکات کلیدی و مفید)

مردانی کـه میخواهند مدت رسیدن بـه انزال را طولانی‌تر کنند، باید از روش start- stop استفاده کنند. برای استفاده از این تکنیک، هر زمانی کـه احساس کردید بـه انزال نزدیک هستید، فعالیت جنسی را متوقف کنید. نفس عمیقی بکشید و دوباره بـه آرامی شروع کنید. سپس توقف کنید تا بتوانید انزال را تا زمانی کـه میخواهید بـه تعویق بیاندازید

 

چیز‌هاي جدید را امتحان کنید

لذت جنسی در محیطی از شور و هیجان رشد می کند. اگر مدت‌ها اسـت کـه با شریک زندگی خود زندگی می کنید، ممکن اسـت رابطه جنسی شـما بـه یک عادت تبدیل شده باشد و همه ی چیز تکراری شود.

قبل از رابطه جنسی چه کارهایی انجام دهیم؟ (نکات کلیدی و مفید)

درچنین شرایطی، امتحان کردن یک پوزیشن جنسی جدید یا فعالیت جنسی جدید یا حتی مکانی جدید برای تجربه سکس می تواند موثر باشد. همچنین، صحبت کردن درباره فانتزی‌هاي جنسی می تواند رابطه شـما را هیجان انگیزتر کند. علاوه بر این، انجام دادن کاری جدید، خارج از اتاق خواب با شریک جنسیتان میتواند خوب باشد، برای مثال:

 

1 با هم غذا بپزید

2 با هم ورزش کنید

4 بـه موزه بروید

 

یا این‌کـه می توانید با هم بـه کنسرت بروید، اینکار می تواند بـه زوج‌ها کمک کند تا بیشتر بـه هم نزدیک شوند و احساس صمیمیت بیشتری را تجربه کنند و این هیجان میتواند بـه رخت خواب کشیده شود. ودر آخر نیز اگر از اختلال نعوظ، بیماری بیرونی و یا سایر اختلالات جنسی رنج میبرید، ممکن اسـت بـه درمان دکتری نیاز داشته باشید. دریغ نکنید و با دکتر خود صحبت کنید.