پارس ناز پورتال

ردپای لورنس عربستان در این مکان های زیبا

ردپای لورنس عربستان در این مکان های زیبا

ردپای لورنس عربستان در این مکان های زیبا 

برخی از مکان هایی که در آن جا فیلم ساخته شده،اکنون به جاذبه گردشگری بدل شده اند و همه روزه پذیرای بازدید کنندگان می باشند. همچنان که دوستداران فیلم در سراسر جهان سوگوار درگذشت پیتر اوتول هستند، بسیاری از ما زمانی را صرف بازبینی یکی از مهم ترین آثار این بازیگر افسانه ای می کنیم: لورنس عربستان،

 

فیلمی که روح ماجراجویانه و مکان های خیره کننده‌اش الهام بخش مسافران زیادی برای دنبال کردن سفرهایی بوده است که زندگی خود آنها را تغییر می دهد.ما نیز برای ادای احترام خاضعانه، با کند و کاو در لوکیشن های این فیلم و بررسی پیشنهادهای مسافران در minube، این هشت مکان باور نکردنی را پیدا کردیم؛ جاهایی که می توانیم رد پاهای این بازیگر را از میان یکی از بارزترین نقش هایش دنبال کنیم.

 

در اینجا، از صحرای سرخ اردن تا صحن های آرام سِویا اسپانیا، هشت مکان شگفت انگیز وجود دارد که توسط لورنس عربستان معروف شده اند.

 

پارک ماریا لویزا، سویا
ردپای لورنس عربستان در این مکان های زیباساختمان های به سبک مراکشی و فضای خیره کننده داخل و اطراف پارک ماریا لویزا سویا، پس زمینه همه منظوره کاملی برای گروه لورنس بود. در این فیلم، میدان آمریکای این پارک و کازینوی نزدیک آن، به ترتیب به عنوان جایگزینی برای اورشلیم و دمشق به کار گرفته شدند.

 

امروزه این پارک به صورت مرغزاری از چشمه های جوشان و تاکستان هایی پر گل باقی مانده است که نقوش معماری اسلامی را با جذاب ترین جنبه های باغ های انگلیسی و فرانسوی ترکیب می کند. (عکس از زو سانچز)

 

وادی روم [یا دره ماه]، اردن
ردپای لورنس عربستان در این مکان های زیبادر حالی که بسیاری از به یاد ماندنی ترین صحنه های لورنس عربستان در مجموعه های پر زرق و برقی رخ داد که متشکل از روستاهای با عجله ساخته شده بودند، صحنه های رویایی از گسترهء سرخی بی پایان وادی روم صد درصد واقعی هستند.

 

در حالی که این بیابان معمولا توقفگاهی در مسیر شهر باستانی پترا است، ترکیب زنده ماسه های سرخ و سنگ های آتشفشانی سیاه آن، و چیدمان صخره های معروف آن که به سان هفت رکن حکمت هستند (نامی که پس از کتاب معروف لاورنس واقعی بر آنها نهاده شد)، آن را منطقه بیابانی سوررئال و مسحور کننده ای کرده است که خود ارزش دیدن دارد. (عکس از اِلا گوی)

 

پلازای [میدان] اسپانیایی، سویا
ردپای لورنس عربستان در این مکان های زیباشاید بارزترین مشخصه فیلم (البته جدای از بیابان های واقعی آن) پلازای اسپانیایی است، که آن نیز در سویا است. گذرگاه های دالانی شکل پر پیچ و خم و میدان آفتاب گیر همه جا نشان داده شده اند؛ از لورنس عربستان گرفته تا جنگ ستارگان، و کمدی دیکتاتور (2012).

 

روشن در همه چیز از لورنس عربستان به جنگ ستارگان به 2012 کمدی دیکتاتور ظاهر شد. امروزه این میدان نه به عنوان شاهکار کوچکی در شهری تاریخی که آوردگاه فرهنگ ها و سبک های معماری بوده است، بلکه یکی از نقاط برجسته سویا است. (عکس از زو سانچز)

 

صحرای تابرناس، اسپانیا
ردپای لورنس عربستان در این مکان های زیبااز مرغزار آرام لورنس عربستان تا پس زمینه خشونت آمیز وسترن اسپاگتی های برجسته، صحرای تابرناس در استان آلمریا در جنوب شرقی اسپانیا، برای بیش از دهه ها جاذبه ای برای کارگردان ها بوده است.

 

اینجا همچنین به عنوان تنها منطقه نیمه بیابانی اروپا، روزنه امیدی برای مسافرانی بوده است که به دنبال گریز از شلوغی و سرمای بسیاری از شهرهای اروپا بوده، و حیات وحش بی نظیر، چشم اندازهای حماسی، و دکورهای بازمانده از فیلم های قدیمی وسترن را می کاوند. (عکس از توماس سی. اسپیجو)

 

کاخ پیلات [کاسا دِ پیلاتس]، سویا
ردپای لورنس عربستان در این مکان های زیبااگر چه نشست های کلاسیک میان لارنس و ژنرال آلنبی در خاور میانه برگزار شد، اما بررسی دقیق تر، ستون های ظریف بی نقص، طاق های مراکشی، و کاشی کاری های هندسی کاخ پیلات سویا را نشان می دهد. این کاخ مدجّی – رنسانسی قرن شانزدهمی یکی از بهترین نمونه های معماری اندلسی در جهان بوده و به صحن ها و باغ های آرامش بخش خود شهرت دارد. (عکس توسط میگل اگینو)

 

کابو دِ گاتا، اسپانیا
ردپای لورنس عربستان در این مکان های زیبا به گزارش پارس ناز کابو دِ گاتا علاوه بر اینکه یکی از چشم نوازترین پارک های طبیعی در اروپا است، پذیرای برخی از به یاد ماندنی ترین صحنه های لورنس عربستان نیز بوده است. برای آن دسته از کسانی که شهر ساحلی عقبه اردن را به تصویر می کشند، دیوید لین –کارگردان لورنس عربستان- با استفاده از رفت و آمد مکرر صدها مردم محلی خواب آلود شهر کاربوناراس،

 

نسخه عینی تمام عیاری را در ساحل آلگاروبیکو ساخته است. اگر چه گنبدهای چوبی و مناره های موقتی مدتهاست که از بین رفته اند، محیط زیبای متشکل از کوه های ناهموار، شن های سفید و آب های زلال آبی رنگ هنوز هم همانجا باقی مانده است. (عکس از خورخه راپالو)

 

ورزازات، مراکش
ردپای لورنس عربستان در این مکان های زیبامکان های فیلمبرداری کمی به خاطره انگیزی قصبه های (قلعه-شهر) داخل و اطراف ورزازات در مراکش هستند؛ که معروف ترین آنها توسط یونسکو با نام «آیت بن حدو» به رسمیت شناخته شده است.

 

در میانه یک زمین بایر صخره ای و لم یزرع، دره غیر منتظره ای در صحرا باز شده و مسافران خسته با مرغزاری واقعی از درختان نخل و جوی ها مواجه می شوند که به برج های خشتی خیره کننده قصبه ها حیات می بخشد. اگر چه آیت بن حدو معروف ترین در منطقه است، کوهپایه ها و رودهای جاری اطراف ورزازات مأمن واقعی تعدادی قبصه چشم نواز شده اند که هنوز هم قابل بازدید هستند. (عکس از نوریا)

 

قصر الخضرأ، سویا
ردپای لورنس عربستان در این مکان های زیباچندین صحنه از ورود لورنس به اورشلیم نیز در داخل و اطراف قصر الخضرأ سویا صحنه برداری شده است، یک قصر تماشایی متعلق به الموحدون، و میراث جهانی یونسکو در مرکز این شهر. اگر چه این قصر به شهرت دوقلوی خود، الحمرا گرانادا نیست، اما ترکیب معماری یهودی، مسیحی، و اسلامی، باغ های وسیع، و دیوارهای با ابهت آن به همان اندازه چشم نواز است. (عکس از اینزا).