پارس ناز پورتال

رزرو اقامتگاه های اقتصادی تهران با اسنپ روم

رزرو اقامتگاه های اقتصادی تهران با اسنپ روم

مجموعه کاخ نیاوران، مکانی عالی برای بازدید از موزه، کتابخانه سلطنتی، گالری‌های هنری و تئاتر در فضای باز است. این کاخ، هر سال پذیرای بازدید‌کنندگان زیادی از داخل و خارج کشور است. امروزه با موزه‌های مختلف و محوطه باغی زیبا به عنوان یک جاذبه گردشگری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

شما می‌توانید از سایت اسنپ روم، هتل قیمت مناسب تهران یا مسافرخانه غرب تهران را انتخاب کنید. همچنین با بررسی هتل اقتصادی در تهران محل اقامت خود را با بهترین قیمت رزرو کنید و به راحتی برای گردش و بازدید از مجموعه تاریخی کاخ نیاوران به این شهر بیایید.

 

در این متن قصد داریم کاخ نیاوران تهران را بررسی کنیم. همچنین به معرفی تاریخچه و معماری این مکان قدیمی بپردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

مجموعه نیاوران را بشناسید!

مجموعه نیاوران در باغی باشکوه و با طراوت به وسعت حدود ۱۱ هکتار احداث گردید. این مجموعه، آثاری متعلق به دوران قاجاریه و پهلوی را در خود جای داده است. قدمت باغ مقارن با سلطنت فتحعلی شاه، دومین پادشاه قاجار است.

 

فتحعلی شاه برای داشتن مکانی تفریحی و‌ ییلاقی دستور داد باغی دل‌انگیز در آن سوی مرز‌های شمالی تهران احداث کنند. در نهایت باغی بسیار کوچکتر از آنچه امروز می‌توان از آن بازدید کرد، در آنجا ساخته شد.

 

باغ حاضر شامل کاخ صاحبقرانیه، کاخ نیاوران، موزه‌های جهان نما و حوض خانه، موزه کتابخانه سلطنتی، کوشک احمدشاهی و موزه اتومبیل سلطنتی است. مجموعه کاخ نیاروان مانند هر کاخ سلطنتی دیگری در ایران دارای معماری و تزئینات منحصر به فردی است.

 

شما نمی‌توانید چشمان خود را از سقف و دیوار‌ها بردارید. برای تزیین این کاخ از گچ بری‌های ظریف، آینه کاری و قشانی استفاده کردند. برای بازدید از این مکان تاریخی، شما می‌توانید به صورت اختصاصی از سایت اسنپ روم، گزینه‌های هتل اقتصادی در تهران را بررسی کنید.

 

همچنین با رزرو هتل قیمت مناسب در تهران یا مسافرخانه غرب تهران برای سفر به این شهر برنامه‌ریزی کنید.

رزرو اقامتگاه های اقتصادی تهران با اسنپ روم

کاخ نیاوران کجاست؟

کاخ نیاوران، به عنوان مهمترین ساختمان با مساحت حدود ۹۰۰۰ متر مربع در گوشه شمال شرقی مجموعه باغ نیاوران قرار دارد. در معماری این بنا از عناصر اسلامی و پیش از اسلام مانند آینه کاری، گچبری و کاشی کاری الهام گرفته شده است.

 

این کاخ، ابتدا قرار بود مکانی برای پذیرایی از میهمانان ارشد سلطنتی باشد، اما در حین ساخت به خانه خاندان پهلوی تبدیل شد.در این بنا، می‌توانید سبک معماری ایرانی را ببینید که قدمت آن به ۵۰ سال پیش باز می‌گردد.

 

طبقه همکف شامل ساختمان خصوصی، اتاق غذاخوری، سالن پذیرایی، سالن انتظار و راهرو‌ها است. اگر تصمیم به اقامتی مقرون به صرفه‌تر در تهران دارید، اسنپ روم به شما کمک می‌کند.

 

برای دریافت کد تخفیف اسنپ ماشین، در سایت اسنپ روم، شرایط هتل اقتصادی در تهران را بررسی کنید. همچنین می‌توانید از بین هتل قیمت مناسب تهران یا مسافرخانه غرب تهران، محل اقامت خود را در این شهر انتخاب کنید.

رزرو اقامتگاه های اقتصادی تهران با اسنپ روم

تالار آینه و صاحبقرانیه

تالار و موزه جهان نما یا آینه، بخشی نفیس از مجموعه نیاوران است که با تزئینات آینه‌ای زیبا به عنوان موزه‌ای برای نمایش آثار هنری مورد استفاده قرار می‌گرفت.در تالار آینه کاخ نیاوران، تابلو‌های گرانبهای زیادی از مشهورترین نقاشان جهان مانند پابلو پیکاسو، سالوادور دالی، پل گوگن و پیر رنوار به نمایش درآمده است.

 

همچنین می‌توانید چند اثر تجسمی عالی از هنرمندان بزرگ ایرانی مانند پرویز تناولی، بهمن محصص و سهراب سپهری را مشاهده کنید.در طاقچه غربی تالار مجموعه‌ای از اسلحه‌های دوران زندیه و قاجاریه نیز مشاهده می‌شود.

 

اسنپ روم به شما پیشنهاد می‌دهد در متنوع‌ترین هتل‌های اختصاصی و با کیفیت، با قیمت باورنکردنی اقامت خود را در تهران رزرو کنید.شما می‌توانید فقط در سایت اسنپ روم، گزینه‌های هتل اقتصادی در تهران را بررسی کنید و با رزرو هتل قیمت مناسب تهران یا مسافرخانه غرب تهران بدون دغدغه به مسافرت بروید.

رزرو اقامتگاه های اقتصادی تهران با اسنپ روم

صاحبقرانیه، به عنوان اقامتگاه تابستانی به دستور ناصرالدین شاه قاجار در منطقه‌ای بسیار بالاتر از شهر احداث شد. پس از انقلاب اسلامی، مرمت‌های بسیاری برای تبدیل این بنا به موزه انجام شد.

 

ساختمان صاحبقرانیه، شامل حوضخانه در زیرزمین و تالار جهان نما در طبقه فوقانی است. حوضخانه شامل اتاق‌های متعددی با گچ بری‌های نقاشی شده است. تالار جهان نما با محوطه‌ای صلیبی شکل، در طبقه بالا قرار دارد.

 

سخن پایانی

همانطور که در متن به آن اشاره شد؛ کاخ نیاوران، مجموعه‌ای تاریخی در شمال تهران است. این بنا از چندین ساختمان قدیمی و باشکوه تشکیل شده است، که قدمت آن‌ها به دوران قاجار و پهلوی می‌رسد.

 

ریشه این مجموعه، به باغی در منطقه نیاوران بر می‌گردد، که فتحعلی شاه قاجار از آن به عنوان اقامتگاه تابستانی استفاده می‌کرد. همچنین کوشک احمدشاه در اواخر دوره قاجار ساخته شد. در نهایت این کوشک، به عنوان مرکز نمایشگاهی برای هدایای رهبران جهان به پادشاهان ایران مورد استفاده قرار گرفت.

 

شما می‌توانید با رزرو هتل قیمت مناسب تهران از سایت اسنپ روم، اپلیکیشن اسنپ روم و سوپر اپلیکیشن اسنپ به راحتی برای گردش به تهران سفر کنید.

 

همچنین از طریق تماس تلفنی شرایط هتل اقتصادی در تهران را بررسی و در نهایت اجاره کنید. اسنپ روم با پشتیبانی ۲۴ ساعته واقعی خود در تمام مدت سفر همراه شماست و کارشناسان پشتیبانی آن در هر ساعت از شبانه روز پاسخگوی شما خواهند بود.

 

اگر برنامه سفر شما به هر دلیلی به تعویق افتاد، می‌توانید به صورت رایگان اقامتگاه خود را در این سایت کنسل کنید.این مجموعه، در ارائه ارزانترین و با کیفیت‌ترین اقامتگاه‌ها در مرکز شهر با دسترسی آسان به حمل و نقل عمومی، پیشرو است. تمامی اقامتگاه‌ها توسط تیم کنترل کیفیت اسنپ روم به صورت دوره‌ای بررسی می‌شود.

 

نظافت این مکان‌ها به خوبی رعایت شده و روی بالشتی‌ها و تخت‌ها طبق برنامه تعویض می‌شود. ‌امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات خوبی برای برنامه‌ریزی سفر و رزرو مسافرخانه غرب تهران بدست‌آورید.