پارس ناز پورتال

رشد موهای خود را تقویت کنید

مجموعه : نکات سلامت مو
رشد موهای خود را تقویت کنید

رشد موهای خود را تقویت کنید 

اگر می خواهید تا موهای خود را تقویت کنید تا رشد مناسب را داشته باشد می توانید آن ها را با روش های زیر تقویت کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که ماساژ درمانی می‌تواند با افزایش جریان فشار خون در سطح پوست غذا رسانی به پیاز مو را افزایش دهد و به سلامت موها کمک کند، با استفاده از جادوی دست و ماساژ می‌توانید موهای خود را دوباره سبز کنید.

 

ماساژ دادن کار دشواری نیست، فقط کافی است با خواندن این مطلب راه درست آن را یاد بگیرید!ریزش مو ممکن است به دلایل زیادی ایجاد شود و درمان‌های مختلفی داشته باشد شما می‌توانید سراغ کاشت مو بروید  یا انواع  داروهای شیمیایی خوراکی یا موضعی را برای درمان انتخاب کنید.

 

پزشکان معتقدند، استرس   یکی از مهم‌ترین دلایل ریزش مو در جوامع است. تحقیقات نشان می‌دهد که ماساژ درمانی می‌تواند با افزایش جریان فشار خون در سطح پوست غذا رسانی به پیاز مو را افزایش دهد و به سلامت موها کمک کند، با استفاده از جادوی دست و ماساژ می‌توانید موهای خود را دوباره سبز کنید.

 

ماساژ دادن کار دشواری نیست، فقط کافی است با دقت به عکس‌ها نگاه کنید و پله پله مراحل زیر را انجام دهید تا دوباره جریان خون در سرتان به راه بیفتد و به رشد موهای خود کمک کنید.براي ارائه ماساژ ضد‌ريزش مو مي‌توانيد از 2 روش استفاده كنيد. درروش اول مي‌توانيد تكنيك‌ها و ماساژهاي ارائه شده

 

را بدون روغن رزماری و با كمك سرانگشتان دست به آرامي روي نقاط مشخص شده ارائه كنيد و در روش دوم مي‌توانيد اين تكنيك‌ها را با كمك عصاره يا اسانس رزماري- يكي از گياهاني كه موجب تقويت ريشه و ساقه مو و افزايش رشد مو مي‌شود- انجام دهيد. طي مراحل ارائه ماساژ مراقب باشيد كه فشار سرانگشتان دست‌تان به حدي باشد كه موجب كنده‌شدن ريشه مو و جدا شدن تار مو از سر نشود.

 

1. مرحله اولرشد موهای خود را تقویت کنیدپس از آن‌كه دست‌ها را به روغن آغشته كرديد از عضلات زير چانه و گردن شروع كنيد. در اين مرحله با آرامش و ملايمت كف دست راست را از بخش پاييني فك و كنار گوش به سمت پايين گردن بكشيد و در ادامه آن، اين حركت را با دست چپ دوباره تكرار كنيد. اين كار را به‌مدت 3 دقيقه روي تمامي عضلات گردن پياده كنيد.

 

اين ماساژ باعث مي‌شود كه عضلات و پوست گردن به مرور تقويت شده و بر اثر از بين رفتن چربي‌ها دچار افتادگي و شلي نشود.

 

2. مرحله دوم

از گردن شروع كنيد

 

3. مرحله سوم
مقاومت ريشه مو را افزايش دهيد

رشد موهای خود را تقویت کنیددر اين مرحله براي افزايش مقاومت ريشه موها و تحريك آن‌ها براي رشد بيشتر و بهتر كافي است با كمك انگشت شست و حركت‌هاي دايره وار 2 نقطه‌اي كه روي شكل به آن‌ها اشاره شده را ماساژ دهيد. براي پيدا‌كردن اين 2 نقطه كافي است 4 انگشت نيمه باز را از بالاي گوش روي سر گذاشته

 

و نقطه‌اي را كه انگشت كوچك روي آن قرار مي‌گيرد با كمك انگشت شست و با حركت‌هاي دايره وار آهسته و آرام با عصاره رزماري ماساژ دهيد. مراقب باشيد كه فشار سرانگشت‌تان به‌گونه‌اي باشد كه موجب آسيب ديدن ريشه و ساقه موها نشود.

 

4. مرحله چهارم
تقويت اعصاب سر در 3 دقيقهرشد موهای خود را تقویت کنیدايجاد آرامش و تخليه فشار و استرس از اعصاب سر يكي ديگر از روش‌هايي است كه به بهبود رويش موها و عملكرد پيازهاي مو كمك مي‌كند. اين روش در شرايطي كه دليل ريزش موها عصبي و ناشي از فشارهاي روحي است بسيار موثر است. در اين حالت كافي است با كمك نرمي انگشتان شست آخرين محل رويش موها در ناحيه پشت سر را ماساژ داده و اين كار را به‌مدت 2 تا 3 دقيقه تكرار كنيد.

 

5. مرحله پنجم

اين نقطه را 3 دقيقه ماساژ دهيدرشد موهای خود را تقویت کنیددر اين مرحله فرد باید روی شکم  روي تشك ماساژ یا فضای مناسب دراز بكشد. در اين مرحله با مشخص كردن نقطه‌اي كه بين استخوان 2 كتف و روي مهره سوم ستون فقرات قرار دارد به ارائه ماساژ بپردازيد. براي اين منظور كافي است هر 2 انگشت شست را به‌صورت همزمان روي نقاط مشخص شده

 

قرار دهيد و با ميزان فشار متعادل كه موجب آزار بيمار نشود اين نقطه را به آرامي ماساژ دهيد و به مرور در طول جريان ماساژ فشارها را عميق‌تر كنيد تا جايي كه بيمار احساس رضايت داشته باشد. اين ماساژ را  به‌مدت 3 دقيقه  تكرار كنيد  تا  فشارها و استرس‌های عصبی را که مهم‌ترین عامل ریزش مو است مدیریت کنید.

 

6. مرحله ششم
ترشح هورمون‌ها را تنظيم كنيد

رشد موهای خود را تقویت کنیددر آخرين مرحله از ماساژ از فرد بخواهيد كه به پشت روي تشك ماساژ دراز بكشد. در اين مرحله به اندازه 4 انگشت بسته از زير ناف بيمار، نقطه‌اي وجود دارد كه به تنظيم هورمون‌ها و ترشحات دروني بيمار مرتبط است. اين نقطه را به‌مدت يك تا 3 دقيقه با كمك انگشتان هر 2 دست خيلي آرام و آهسته ماساژ دهيد.

 

كافي است سرانگشتان دست راست را روي اين نقطه قرار داده و با قرار دادن سرانگشتان دست چپ به روي آن اين نقطه را به آرامي ماساژ دهيد. ارائه ماساژ به اين نقطه موجب تنظيم ترشح هورمون‌هاي داخلي و بهبود رشد موها در سر مي‌شود.

 

نکته:
روغن رزماري يكي از بهترين روغن‌هاي گياهي براي درمان ريزش مو محسوب مي‌شود. اين روغن به‌دليل خواص ضد‌التهابي كه در خود دارد موجب بهبود التهاب‌هاي سطح پوست شده و به درمان و ترميم ريشه مو كمك مي‌كند. ماساژ پوست سر با كمك روغن يا عصاره رزماري سلامت و شادابي پوست سر را تضمين كرده

 

و محلي مناسب براي رشد و نمو پياز مو را فراهم مي‌كند. علاوه بر اين، دانستن اين نكته خالي از لطف نيست كه ارائه ماساژ به پوست سر علاوه بر آن‌كه ميزان جريان گردش خون در پوست سر را افزايش مي‌دهد موجب خون رساني و تغذيه بهتر سلول‌ها و پياز مو مي‌شود.