پارس ناز پورتال

رنگ سال 2021 چیست ؟ پنتون رنگ سال 2021-1400

رنگ سال 2021 چیست ؟ پنتون رنگ سال 2021-1400

رنگ سال 2021 چیست؟ 

رنگ سال 2021 چیست؟ موسسه پنتون چندی پیش رنگ سال 2021-1400 رابه طور رسمی اعلام کرد. درسال گذشته رنگ آبی تیره بعنوان رنگ سال برگزیده شده بود امسال تلفیقی از یک رنگ شاد و زنده و یک رنگ خنثی برای 2021 اعلام شده اسـت. طراحان لباس و ملزومات دکوراسیون با توجه بـه رنگ سال جدید تولیدات ویژه اي داشته اند. در ادامه با رنگ سال جدید 2021 آشنا می‌شویم.

 

پنتون رنگ سال 2021-1400 چیست؟

هر سال شرکت پنتون در ماه‌‌هاي می و نوامبر یک جلسه رابا حضور نمایندگان مختلف از سراسر جهان برگزار می کند. این جلسه قوانین خاص خودش را دارد؛ بطور مثال مکان برگزاری آن دریک اتاق کاملا سفید اسـت تا رنگ‌هاي محیطی هیچ ایده‌اي بـه نمایندگان تلقین نکند. دراین جلسه نمایندگان می توانند اشیایی کـه رنگ‌هاي الهام‌بخشی دارند بـه سایر اعضا نشان بدهند و بـه این ترتیب، طی دو روز متوالی رنگ سال انتخاب می شود.

رنگ سال 2021 چیست ؟ پنتون رنگ سال 2021-1400

سال ۲۰۲۰ با تمام وقایع عجیب خود رو بـه اتمام اسـت. موسسه‌‌‌ي پنتون، امسال هم مثل سال‌هاي گذشته، وظیفه‌ي سالانه‌ي خودرا برای اعلام رنگی کـه بهترین بازتاب سال پیش‌رو را داشته باشد، انجام داد ودر یک اقدام عجیب اما جالب، برای رنگ سال ۲۰۲۱ نه یک رنگ، بلکه دو رنگ را اعلام کرد: خاکستری روشن «Ultimate gray» و زرد روشن «Vibrant yellow illuminating».

 

چرا رنگ زرد و طوسی برای 2021 انتخاب شد؟

بـه گفته‌ي موسسه‌ي پنتون رنگ سال ۲۰۲۱ گویای آن اسـت کـه چطور عناصر مختلف برای حمایت از یک دیگر، درکنار هم قرار میگیرند. رنگ سال ۲۰۲۱ تلفیقی از حس سنگی و کاربردی ودر عین حال گرم و خوش‌بینانه اسـت کـه قدرت و انرژی مثبت را برای مـا تداعی میکند. این دو رنگ حکایت‌گر احساسات عمیق متفکرانه با وعده‌ي آفتاب و حال و هوای دوستانه هستند‌.

رنگ سال 2021 چیست ؟ پنتون رنگ سال 2021-1400

موسسه‌ي پنتون با انتخاب رنگ زرد و خاکستری درکنار یک دیگر، پیام خوشبختی با تکیه بر سعی و کوشش را صادر کرده اسـت‌. ترکیب این دو رنگ امید بخش اسـت و بـه مـا در وضعیتی کـه بیماری کرونا شرایط زندگی را برای همه ی‌ي مـا دشوار کرده اسـت، یادآور می شود کـه همه ی چیز بهتر خواهد شد‌.

 

رنگ زرد روشن انتخاب شده توسط موسسه‌‌ي پنتون، یک زرد درخشان، سرزنده و بانشاط اسـت. رنگی گرم و سرشار از انرژی خورشید. رنگ خاکستری هم کـه رنگ دیگر سال ۲۰۲۱ اسـت، نمادی از عناصر جامد، قابل اعتماد و جاودانه اسـت و احساس خونسردی، مقاومت و استواری رابه مـا تلقین می کند.

 

درباره دلیل انتخاب رنگ سال 2021

سال 2020 پر از بلاتکلیفی و تردید بود. سالی کـه با همه ی‌گیری کرونا تاثیر بزرگی در سبک زندگی انسان‌ها گذاشت. بنابر این مـا بـه رنگی احتیاج داریم کـه برای مـا آرامش و تسکین و قدرت را هدیه بیاورد. طیف رنگ آبی در دو دهه گذشته بارها انتخاب شده بود اما آخرین باری کـه رنگ زرد انتخاب شده بود درسال 2009 بود. سالی کـه جهان با بحران اقتصادی روبه‌رو بودو جهان بـه رنگی نیاز داشت تا دوباره بتواند انرژی و نشاط را تجربه کند.

رنگ سال 2021 چیست ؟ پنتون رنگ سال 2021-1400

زمانی کـه رنگ آبی کلاسیک برای سال 2020 انتخاب شد هنوز همه ی‌گیری کرونا آغاز نشده بود اما این رنگ نمادی برای ورود بـه دهه جدید و نمادی از مرهم برای ناآرامی‌ها و استرس‌ها بود. انتخابی کـه بـه صورت اتفاقی کارایی خودرا نشان داد. درسال 2000 نیز طیفی از رنگ آبی بنام سیرولین انتخاب شده بود. دراین سال یک باگ کامپیوتری بنام باگ Y2K وجود داشت کـه تاثیر بزرگی بر دنیای دیجیتال می‌گذاشت.

 

توضیح مدیر اجرایی پنتون درباره رنگ سال 2021

ایزمن مدیر اجرایی پنتون در مورد سال 2000 می گوید: «حسی دوگانه‌اي در جهان وجود داشت. ترس از اتفاقی کـه قرار بود رخ بدهد بنابر این این رنگ را انتخاب کرده بودیم تا مرهمی برای این ترس‌ها باشد. رنگی آسمانی کـه بـه مـا می گوید هنوز آینده‌اي وجوددارد و باید بـه جلو نگاه کنیم». رنگ‌هاي سال همیشه ارتباط زیادی با وقایع موجود داشته اسـت.

رنگ سال 2021 چیست ؟ پنتون رنگ سال 2021-1400

مثلاً رنگ سال 2019 مرجانی بودو قصد داشت تا توجه جهان رابه مرجان‌هاي دریایی کـه در حال انقراض هستند جلب کند. یا درسال 2016 و با توجه بـه اتفاقات انتخاب ریاست جمهوری ایالات امریکا رنگ سبز بعنوان نمادی از شروعی تازه انتخاب شد.

 

روانشناسی رنگ سال 2021

طبق بیانیه رسمی پنتون رنگ زرد بیان‌گر خوش‌بینی و نشاط اسـت و رنگ طوسی نمادی از خونسردی، ثبات و مقاومت اسـت.
رنگ زرد ارتباط مستقیمی با سلامتی و شادی دارد و رنگی از خورشید اسـت و رنگ طوسی نمادی از سنگ‌هاي ساحل. درسال 2019 توسط یک روانپزشک سوئیسی بنام دومیسیله یوناوسکیت تحقیقی بر روی 125 نفر انجام داد و برای آن‌ها عکسهای و موسیقی‌هاي مختلفی پخش می کرد.

رنگ سال 2021 چیست ؟ پنتون رنگ سال 2021-1400

سپس ازآن‌ها میخواست تا با توجه بـه حس خود رنگی را انتخاب کنند. دراین تحقیق اکثر آزمایش‌شونده‌ها رنگ زرد را برای حس خوشی انتخاب می کردند. درسال 2020 این محقق مطالعه‌اي آنلاین با حضور 4600 نفر از 30 کشور مختلف انجام داد. این تحقیق برای بررسی این موضوع کـه آیا تفاوت زبان و فرهنگ در انتخاب رنگ تاثیر دارد انجام شد، اما بازهم اکثر افراد رنگ زرد را در ارتباط با حس خوشی انتخاب کردند.

رنگ سال 2021 چیست ؟ پنتون رنگ سال 2021-1400

اما انتخاب رنگ طوسی توسط پنتون کمی پیچیده‌تر اسـت. طبق تحقیقات دومیسیله رنگ طوسی طبق معمول با حس‌هاي منفی مانند ناراحتی، ترس و ناامیدی در ارتباط اسـت. البته انتخاب این رنگ در سالی کـه پر از بیماری و اضطراب اقتصادی بود پر بیراه نبوده اسـت اما پرسمن میگوید رنگ طوسی می تواند بسیار کاربردی‌تر و تفسیر پذیرتر باشد. او می گوید این طوسی یک طوسی میانه اسـت نه یک طوسی پر رنگ و غمگین.

 

درباره ترکیب رنگ زرد و طوسی

پرسمن و آیزمن بر قدرت هماهنگی و ترکیب این دو رنگ تاکید می کنند. ایزمن میگوید: «چیزی کـه مـا می‌خوهیم بیان کنیم این اسـت کـه چگونه عناصر مختلف و بدون وابستگی میتوانند با یک دیگر ترکیب شوند و قدرت و امید را نشان می دهند.» او ادامه میدهد: «اکنون مشخص اسـت کـه مـا درک کردیم چقدر بـه یک دیگر احتیاج داریم و چقدر ارتباط مـا با دیگران و نیازهای عاطفی مـا مهم اسـت.»

 

نحوه استفاده از رنگ سال 2021

رنگ سال 2021 چیست ؟ پنتون رنگ سال 2021-1400

ترکیب قدرت و مثبت اندیشی این دو رنگ قرار نیست همیشه برابر و مساوی باشد و می توان با ترکیبی دلخواه از این رنگ‌ها در صنعت فشن، زیبایی، طراحی خانه، طراحی محصول یا بسته بندی استفاده کرد. این رنگ طوسی در RGB با ترکیب عددی:

 

R 147

G 149

B 151

 

کد رنگ خاکستری سال 2021

ودر سیستم HEX با شناسه #939597 شناخته می شود.

 

کد رنگ زرد سال 2021

رنگ زرد امسال نیز در سیستم RGB با عددهای

 

R 245

G 223

B 77

ودر سیستم HEX:

با کد #F5DF4D شناخته می شود.

 

استفاده از رنگ سال 2021 در لباس

رنگ سال 2021 چیست ؟ پنتون رنگ سال 2021-1400

زمانی کـه رنگ زرد با سایه‌اي از طوسی مخلوط شود حس طلوع خورشید و قدرت را نشان میدهد. می توان از زمینه طوسی با ترکیبی درخشان از زرد در روسری، کفش، کیف یا پیراهن استفاده کرد. این ترکیب یک کنتراست عالی را نشان میدهد و برای استفاده در پوشاک مناسب اسـت.

 

ترکیب رنگ سال 2021 در زیبایی

رنگ سال 2021 چیست ؟ پنتون رنگ سال 2021-1400

ترکیبی از زرد و طوسی در رنگ مو، یا ناخن بسیار چشم‌نواز خواهد بود. هم چنین می توان با کمک رنگ طوسی یک آرایش چشم زیبا را انجام داد.

 

استفاده از رنگ سال در گل آرایی

اگر میخواهید احساسات و اشتیاق کسی را تحریک کنید باید بـه سراغ رنگ‌هاي گرم مانند زرد بروید. این رنگ‌ها نمادی از سلامتی و مثبت اندیشی اسـت و باعث ایجاد انرژی مثبت در محیط می شود. رنگ زرد در گل‌ها نشانه‌اي از سلامت و احترام اسـت. از این رنگ میتوان برای نشان دادن دوستی و مثبت اندیشی استفاده کرد.

رنگ سال 2021 چیست ؟ پنتون رنگ سال 2021-1400

هم چنین اگر بـه دنبال کسب آرامش و و ایجاد توازن در خانه هستید باید از رنگ‌هاي خنثی مانند طوسی استفاده کنید.
رنگ طوسی برای کسانی کـه زندگی‌اي در توازن و محتاطانه را می‌پسندد مناسب اسـت. رنگی میان سفید و سیاه و خنثی کـه هم زنان آنرا دوست دارند و هم مردان. گل رنگ طوسی نمادی از قدرت، میانه روی و رسمی بودن اسـت.

 

بهترین گل‌ و گیاهان طوسی رنگ

شاید بپرسید آیا گل یا گیاهی وجوددارد کـه طوسی رنگ باشد. خوشبختانه پاسخ شـما بله اسـت. گل‌هاي زیبایی وجود دارند کـه بـه رنگ طوسی هستند و یا سایه‌اي از طوسی دارند و می توان ازآن‌ها بعنوان یک گیاه خانگی استفاده کرد. عده اي از این گیاهان شامل:

رنگ سال 2021 چیست ؟ پنتون رنگ سال 2021-1400

زنبق فلورانس

زنبق لو هو

مریم گلی سفید

سوسن نقره‌اي

آلیوم نقره‌اي

رز طوسی

آگاپانتوس نقره‌اي

ماه هویج

برونیا نقره‌اي

عسلی

ریش آبی

آگاوه

اسطوخودوس

آرتمیسیا

اچوریا

 

بهترین گل و گیاهان زرد رنگ

طبیعت در پرورش گل‌هاي زرد رنگ هیچ وقت کوتاهی نکرده و تعداد زیادی از گل‌هاي زیبایی کـه می‌شناسیم بـه رنگ زرد اسـت یا گونه زرد رنگ آن وجوددارد. عده اي از معروف ترین این گل‌ها شامل:

رنگ سال 2021 چیست ؟ پنتون رنگ سال 2021-1400

لاله

سوسن

نرگس

رز

داوودی

آفتاب‌ گردان

بگونیا

یاسمین