پارس ناز پورتال

روش بازاریابی برای کارهای کوچک

روش بازاریابی برای کارهای کوچک

روش بازاریابی برای کارهای کوچک 

برای ارائه هر کاری به بیرون باید برای آن بازاریابی انجام دهید.اکنون بازاریابی در همه جای دنیا شغلی بسیار محبوب و پرطرفدار محسوب می شود. این روزها مهم‌ترین سوالی که از سمت تیم‌های موسس کسب و کارهای نوپا پرسیده می‌شود؛ این است که چگونه می‌توانم از طریق یک شیوه متفاوت و کم هزینه برای کسب و کار آنلاین خود بازاریابی موثر انجام دهم؟

 

اولین سوال برای هر تیم موسس این است که چگونه می‌توان فعالیت‌هایی موثرتر در جهت بازاریابی برای توسعه هر چه بیشتر کسب و کار انجام داد. در قدم‌های ابتدایی، با اهمیت‌ترین مورد برای پیش‌بردن کسب و کار، بهینه مصرف کردن منابع مالی و بازدهی حداکثری این منابع در فعالیت‌های بازاریابی است.

 

در اینجا سعی می‌کنم چند راه موثر، که باعث موفقیت در این حوزه خواهد شد را برایتان شرح دهم.

 

تمرکز بر تجربه مشتری

حقیقت این است که این عنوان مهمترین موضوع در ارتباط با موفقیت یک کسب و کار می‌باشد.اگر شما یک سرویس یا محصول خوب داشته باشید؛ مردم آن را استفاده خواهند کرد و در موردش با دیگران صحبت می‌کنند؛ بنابراین شما مشتریان جدیدی خواهید یافت؛ پس نزدیک مشتریان اصلی خود بمانید.

 

از آموختن هرچه بیشتر از طریق رفتار و بازخورد آنها هیجان زده باشید و سعی کنید تجربه‌ای را که به صورت روزانه به مشتریان خود منتقل می‌سازید؛ بهبود بخشید و همواره برای بهتر بودن؛ دقت و فضای لازم را به وجود آورید.

 

استراتژی محتوایی

جایگاه برندتان را به عنوان یک مرجع در حوزه کسب و کار خود بسازید. آیا می‌توانید سایت‌ها یا مکان‌هایی که در حوزه شما فعالیت می‌کنند را شناسایی کنید و از طریق محتوای مرتبط به فعالیتتان یک تصویر صحیح و مناسب در ذهن مراجعه‌کنندگان این‌گونه مکان‌ها ایجاد کنید.

 

برای مثال فرض کنید که شما در حوزه فروش کالای کودک فعالیت می‌کنید؛ از طریق مذاکره با دارندگان فروم‌های مربوط به مسائل کودک و مادران می‌توانید آن‌ها را متقاعد سازید تا یک فضای اختصاصی برای قرارگیری مطالب مرتبط با این حوزه در اختیارتان قرار دهند تا بتوانید پست‌هایی روزانه در جهت علاقه‌مندی‌های طیف مخاطبان این سایت‌ها تولید کنید

 

که بدین طریق توانسته‌اید افراد جدیدی را با خود آشنا سازید و همچنین برای این فروم‌ها محتوای اختصاصی و مرتبط قرار دهید؛ بنابراین در یک رابطه‌ی برد-برد این چنینی فرصت‌های زیادی برای شما وجود دارد.

 

در معرض مخاطبین قراردادن

مشتریان خودتان را دسته بندی کنید و مکان‌های تجمع آن‌ها (آنلاین و آفلاین) را بیابید؛ به این فکر کنید که چگونه می‌توانیدخودتان را در اجتماع این افراد معرفی کنید.برای مثال شما زوج‌های جوان را هدف قرار داده‌اید؟ شاید یکی از مکان‌های مناسب برای توسعه کسب و کار شما دفاتر ازدواج باشد.

 

این کار می‌تواند به آسانی تهیه یک فلایر و اطلاع رسانی مناسب در مورد محتوای فعالیتتان انجام گیرد. شما حتی می‌توانید با ارائه خدمات ارزش افزوده به صاحبین این مکان‌ها به صورت رسمی به این افراد معرفی شوید.

روش بازاریابی برای کارهای کوچک

ایجاد قابلیت بازاریابی ویروسی برای محصول یا سرویس

به این فکرکنید که چه نقاط تماس و مهمی را می‌توانید با این قابلیت که مشتریانتان آن‌ها را به اشتراک بگذارند ایجاد کنید. مواردی که حتی برای یک تازه وارد نیز جذاب باشد و او را برای به اشتراک گذاشتن آن تجربه یا موضوع در ارتباط با شما در شبکه‌های اجتماعی مربوط به خود تحریک کند.

 

شما با شناختن درست مخاطبان خود و نقاط مورد اهمیت برای آنان به راحتی تعداد زیادی مبلغ در رسانه‌هایی دارید که این روزها اهمیت بسیار زیادی برای کسب و کار پیدا کرده‌اند.

 

حضور در رسانه‌‌ها

هنوز هم رسانه‌ها نقش مفیدی در یک بازاریابی موثر دارند. یک داستان در مورد کسب و کار مشتریان خود انتخاب کنید و به مرتبط‌ترین رسانه برای پخش آن بیاندیشید. در مورد این موضوع که چرا یک شخص باید مطلب شما را منتشر کند یا بخواند؛ باهوش باشید.

 

در اختیار این افراد یک داستان شخصی، صادقانه و معتبر قرار دهید و اگر نتوانستید توجه گروه رسانه‌های خبری برتر را جذب کنید؛ نگران نباشید و با یک وبلاگ خبری شروع کنید.