پارس ناز پورتال

چند روش تضمینی برای چاق شدن صورت در کمترین زمان

مجموعه : رژیم و تغذیه
چند روش تضمینی برای چاق شدن صورت در کمترین زمان

چند روش تضمینی برای چاق شدن صورت 

در این بخش با چند روش تضمینی برای چاق شدن صورت آشنا می شویم. لاغر شدن صورت می تواند چهره ما را بد نشان دهد. ورزش های سنگین، عادات غذایی بد و مصرف سیگار و همچنین مواد مخدر دلایل عمده لاغر شدن بیش از حد صورت می باشند. چه راه هایی برای چاق شدن صورت وجود دارد؟ کدام روش ها سریع تر و بهتر هستند؟ در ادامه بیشتر صحبت می کنیم. با پارس ناز همراه باشید.

 

برای چاق شدن صورت چه کنیم؟

افرادی که می خواهند صورت چاق تری داشته باشند به دو دسته تقسیم می شوند: 1. افرادی که لاغری کلی دارند و کم وزن هستند و 2. افرادی که جثه متوسط و ایده آلی دارند اما صورت شان به نسبت بدن خیلی لاغر و استخوانی به نظر می آید. برای چاق شدن روش های خوراکی، ورزشی و همچنین پزشکی زیادی وجود دارند که درمورد تمام آنها صحبت خواهیم کرد.

 

دلایل لاغر شدن صورت چه چیزهایی هستند؟

چند روش تضمینی برای چاق شدن صورت در کمترین زمان

همان طور که در ابتدا هم بیان کردیم: رژیم نامناسب غذایی، ورزش های سنگین، مصرف سیگار و الکل و همچنین عوامل ژنتیکی عمده ترین دلایل لاغر شدن صورت می باشند. طبق نظر دکتر حیدر عظمایی پژوهشگر طب سنتی: صورت برای چاق شدن به آب رسانی و ایجاد گردش خون مناسب نیاز دارد. برای این آبرسانی و ایجاد گردش خون می توان از برخی روغن ها، ماسک ها و مواد غذایی کمک گرفت.

 


 

برای چاق شدن صورت چه بخوریم؟

در مرحله اول: نوشیدن آب کافی، میوه و سبزیجاتی که سرشار از فیبر برای چاق شدن صورت مناسب هستند. با مصرف آب کافی و سبزیجات و میوه های مناسب مانند: هویج، آب میان بافتی سلول‌های صورت تامین شود و صورت ما چاق تر دیده خواهد شد. همچنین با خوردن میوه ها شما احساس سیری می کنید و کمتر سراغ مواد غذایی چرب و یا ناسالم می روید.

 

خوردن شیر، خرما و آجیل

چند روش تضمینی برای چاق شدن صورت در کمترین زمان

شیر منبع غنی از پروتئین، کلسیم و مواد معدنی را در خود دارد، نوشیدن روزانه یک لیوان شیر به آب رسانی پوست شما کمک می کند. همچنین مصرف مغزهای: پسته، بادام و فندق هم برای چاق شدن سریع صورت مفید می باشند. شما می توانید این مغرها را بکوبید، با خرما مخلوط کنید و خمیر حاصل را به صورت قرص های کوچک تقسیم کنید. بسته به اندازه قرص ها، روزی 5 تا 10 عدد از آنها را میل کنید.

 

خوردن مواد غذایی با کربوهیدرات بالا

چند روش تضمینی برای چاق شدن صورت در کمترین زمان

مصرف مواد غذایی مثل: نان، برنج، ماکارونی و سالاد ماکارونی هم می تواند برای چاق شدن صورت مفید باشد. البته اگر شما جزو افرادی هستید که استعداد چاقی دارند بهتر است از این مواد غذایی دوری کنید! این غذاها برای کسانی مفید است که کم وزن هستند و می خواهند صورت چاق تری داشته باشند.

 


 

ماسک برای چاق شدن صورت

ماسک و ماساژ صورت هم برای چاق شدن سریع صورت بسیار مفید هستند. ماسک: خیار، گلابی و ژل آلوئه ورا برای چاقی صورت پیشنهاد می شوند. ژل آلوئه ورا، خیار رنده شده یا ورقه های گلابی را به مدت 30 دقیقه روی پوست صورت قرار دهید و بعد با آب ولرم شست و شو دهید.

چند روش تضمینی برای چاق شدن صورت در کمترین زمان

همچنین ترکیب گِل رس و گلاب هم می تواند فوق العاده تاثیر گذار باشد، شما می توانید یک قاشق غذاخوری گِل رس را با مقداری گلاب ترکیب کنید و خمیر حاصل را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست خود قرار داده و سپس شست و شو دهید. هر روز از این ماسک استفاده کنید.

 


 

ماساژ صورت با روغن جوانه گندم، شیر و روغن بادام

چند روش تضمینی برای چاق شدن صورت در کمترین زمان

بهترین روش استفاده از روغن جوانه گندم است که تاثیر آن در دو تا سه هفته دیده می شود. هر روز صورت خود را با روغن جوانه گندم ماساژ دهید، اگر به این روغن دسترسی نداشتید می توانید هر روز صورت خود را با شیر سرد (20 دقیقه) بشوئید یا اینکه قبل از خواب صورت خود را با روغن بادام یا زیتون ماساژ دهید.

 


 

یک تمرین ورزشی مفید

چند روش تضمینی برای چاق شدن صورت در کمترین زمان

صورت خود را باد کنید و 1 دقیقه نگه دارید، سپس گونه سمت راست را باد کنید و 1 دقیقه نگه دارید و بعد هم گونه سمت چپ. می توانید حین انجام این تمرین به آرامی با نوک انگشتان خود پوست صورت را ماساژ دهید. روزی 3 بار این تمرین را تکرار کنید. (در حین انجام این تمرین به هیچ وجه روی پوست خود فشار نیاورید).

 


 

روش های پزشکی برای چاق شدن صورت

چند روش تضمینی برای چاق شدن صورت در کمترین زمان

طب سوزنی بهترین روش پزشکی محسوب می شود که البته انجام آن فقط از عهده یک متخصص بر می آید. طب سوزنی با بهبود جریان گردش خون و با ایجاد تحریک باعث چاق شدن صورت می شود. تزریق ژل و چربی هم باعث چاق تر دیده شدن صورت می شود اما روش های تزریقی موقتی اند و همیشه عوارضی را به دنبال دارند که گاهی جبران ناپذیر هستند.

 

اختصاصی از بخش رژیم و تغذیه مجله پارس ناز